Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

spp1985

4xHericules + Jackberry x Madscientist in DP90

Recommended Posts

Na heel lang artikeltjes/kweek verslagen te lezen en video's te bekijken ben ik eindelijk begonnen aan mijn 1ste micro kweek.

 

Doel

Minimale opbrengst van 75-80 gram

 

Plan

Mijn plan is om 5 planten dmv scrog methode te kweken.

De zaden die ik tijdens deze kweekronde zal gebruiken zijn (4)Hericules en (1)Jackberry x Madscientist.

Ze zijn allemaal feminized en ik heb ze allemaal bij Sanniesshop gehaald.

Alle 5 zaden zijn succesvol ontkiemd in spongepots (met bacto mix) die ik in sannies propagator heb geplaatst.

Plantjes zitten in terracotta potjes en wanneer ze groot genoeg zijn zal ik ze gaan verpotten in 7.6 liter smartpots.

Voorgroeien en groeien gebeuren allebei onder 2x55w 6500K T-Neon. Afbloei lamp moet nog gekocht worden, maar ik zat te denken ou hiervoor

 

Inventarisatie

Ruimte: Secret Jardin Dark Propagator (DP)90 versie 1.5

Licht groei: Mammoth T-Neon 2x55w 6500K

Ventilatie (actueel): El-Cheapo kampeer ventilator met high en low standen

Afzuiging (actueel): Geen, tent flap(deur) staat open

Potten (actueel): Onbekende grootte terracotta potten

Potten (groei en bloei): 7.6 liter smartpots

Voeding (actueel): Geen

Voeding (groei en bloei): Sannies starterkit

Groei medium: Bio Green Lightmix met perliet

Electra: tijdschakelaar

 

Nog te halen

Bloei lampen + afzuiging + filter: Zelf zat ik te denken om een 150w HPS setje te halen. Als ik de 5 potten in mijn tent plaats nemen ze een gedeelte van ongeveer 50 cm bij 50 cm. Uiteindelijk wil ik een totale opbrengst van minimaal 75-80 gram droog, lekker smokende wiet ;)

Ik neem aan dat dat met een 150w HPS wel mogelijk is maar is 150w niet overkill voor een DP90 (90*60*90). Kan ik die 75-80 gram ook onder een 100w HPS kunnen krijgen? En wat is dan het minimale wat ik aan afzuiging nodig heb?

Omdat ik het zo goedkoop mogelijk wil houden zat ik te denken om zo'n buisventilator set te halen. Geluidsoverlast van de afzuiging is geen probleem

 

En nu wat foto's

pfuk.jpgr2sr.jpg7icc.jpgx43t.jpgs15g.jpgw3ag.jpg6adh.jpg00q6.jpg0lha.jpguri8.jpg

 

Tot zover mijn rapportage van week 1.

 

Laat de feedback/kritiek (opbouwend) maar komen :) :)

Edited by spp1985

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beter je Tneon dubbel uitgevoerd dan een HPS, teveel warmte op 60 hoogte :)

 

Buisventilatortje kom je niet mee weg met HPS, met PLL of TL wel al zul je al snel ontdekken dat het met hoger dan 100W en door filter afzuigen met een cheap ass fannetje al snel problematisch kan worden. Echt buisafzuigertje van 250M3 gedimd doet het een stuk beter dan, vooral met geurlekjes ;)

Die cheap ass badkamer dingetjes bouwen veel te weinig druk op, genoeg vd badkamer maar niet voor onze hobby.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

@lostchild: Nu dat je dat zegt lijkt de HPS in de kleine tent wel overkill. Ik ga dan toch een 2de 2x55w T-neon halen :)

Die cheapo fan is een tijdelijke oplossing, ik heb een clip ventilator besteld en verder heb ik ook 3 computer ventilatoren die ik aan een fancontroller kan aansluiten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veel succes met je kweekje, in elk geval al een mooie start.

 

Zou je wel je foto's willen uploaden en plaatsen via een WF-album? Dat komt de snelheid van je topic ten goede, en zo blijven je foto's in de toekomst ook nog zichtbaar. HIER kun je lezen hoe dat moet.

 

Volgens mij heb je wel een scroggnetje erg snel vol met 5 plantjes. Maar dan kun je ook wel weer vlot naar 12/12 omschakelen.

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Plantjes zien er lekker groen uit ,

 

Zie volgens mij wel dat je de blaadjes nat spuit tijdens licht aan , verbranden je bladeren van

 

Suc6 verder met je ronde

 

Gr. B

Edited by Boosie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...