Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Amnees-gekkie

spint op blad maar niet op de top?

Recommended Posts

Hallo mede growers,

Ik zat is tussen me plantjes te kijke en zat dat er op het blad webbetjes zate..

Na beter kijke was het overduidelijk spint, en best veel..

Maar het viel me gelijk op dat ze op het blad blijven webbetjes make in de bladhoekjes aan de rand

En bij het begin van het stengeltje

Maar op de toppe, heb ze allemaal van dichtbij bekeken en zit niks op..

 

Iemand dit al megemaakt ?

Ik kweek 12xcheese haze en 4xNlx, onder een 600w in 1M tentje

 

Grtzz amnees gekkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja al eerder meegemaakt. Beter pak je een stofzuigertje en zuig je ze voorzichtig weg. zo te horen ben je er op tijd bij! Als het mogelijk is zou ik iets van een gaasje wat wel de eitjes/spint doorlaat maar niet je toppen en bladeren voor de stofzuigerslang houden. Zo beschadig je je plant het minst. Naar mijn ervaring begint het meestal bij de bladeren maar als je ze hun gang laat gaan zitten ze straks ook in je toppen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wacht maar ff een weekje af wedden dat ze in je toppen zitten .

zou inderdaad gelijk actie ondernemen zoek maar wat je wilt maar zou wel oppassen met chemische middelen dit blijft in je toppen achter. en komt uiteindelijk via je jointje bij jou terecht.

Share this post


Link to post
Share on other sites

loop met je plant naar de douche, houd de plant ee beetje schuin naar beneden en met een niet al te harde regen spoel je ze zo van de plant af.

Share this post


Link to post
Share on other sites

onderwijl dat je dan naar de douche loopt en je planten overal tegen aan komen weet je cker dat ze door je hele huis zitten die etters.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@agent orange, over een weekje gaat de schaar der in

 

Ik heb geluk dat ik nu in de laatste week zit van afbloeie en ze bijna gekapt kunne worde

Maar vond het opvallend dat ze niet in me toppe zitte

Share this post


Link to post
Share on other sites

oh kijk dat weekje zou k ook uitzingen met een stofzuiger. zie wel vaker dat t tussen de bladeren en takken begint maar pas op want het kan maar zo zijn dat als je morgen je kast opentrekt dat ze heel snel bezig zijn geweest.. ;)

 

suc6

Share this post


Link to post
Share on other sites

daarom controleer ik ook regelmatig (eigenlijk elke dag) de onderkant van de blaadjes, hier beginnen ze en als je al webben ziet en ze zitten al op je blad dan ben je vaak al te laat.

ik zet ook preventief roofmijt uit als ze op de aarde gaan, liever een paar tientjes kwijt als achter de feiten aanlopen en een mindere oogst draaien

Share this post


Link to post
Share on other sites

In april had je ook al spint, en nu doe je of het een verrassing is.

 

HELP, De spint komt elke keer harder terug als normaal

ze moeten ongeveer nog 2 en half weken

Maar dat elke keer nat sproeie is niet goed voor me toppe

 

En als ik ze maar 1 dag niet besproei dan zitten ze gelijk overall!

 

Wat moet ik doen ?

stoppe en alles ophakke of nog door gaan met besproeien ??

Share this post


Link to post
Share on other sites
loop met je plant naar de douche, houd de plant ee beetje schuin naar beneden en met een niet al te harde regen spoel je ze zo van de plant af.

 

tuinslang?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@feelonthehill, ja klopt dat was nog met stekke van de growshop, dat is ook al wel 6 maande terug, bij vorige kweek had ik nergens last van..

Dit zijn zelf gemaakte stekke die van een zaadplant afkome, en na iedere kweek word de tent ook goed schoon gemaakt :whistling

Dus ja ditbis wel verassend ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je je tent echt schoon wil hebben moet je eens opzoek naar een fles aniosyme DLT,

wel rubber handschoennen gebruiken met dat spul,

 

daarna is je tent 100% steriel schoon

Edited by Grow Weed

Share this post


Link to post
Share on other sites

k doe het zelf altijd met suma bac d10 icm suma tab d4 tabletten een industrieel schoonmaak middel icm chloor tabletten werkt ook heel goed daarna nog een keertje gewoon met dettol. en nergens last van.

 

een aantal keer sproeien met neemolie en voordat de klok omgaat 1malig met promenal r daarnaast zorgen dat als het nodig is je gelijk roofmijt kan inzetten hiermee heb k het geluk dat k het vlakbij kan halen

 

suc6

Share this post


Link to post
Share on other sites

dit spul is ook industrieel. beter gezecht word gebruikt om operatie materiaal 100% steriel mee te maken,

ruber handschoennen zijn een must anders krijg je van die rode branderige handjes als je het wat geconcentreerder gebruikt

Edited by Grow Weed

Share this post


Link to post
Share on other sites
k doe het zelf altijd met suma bac d10 icm suma tab d4 tabletten een industrieel schoonmaak middel icm chloor tabletten werkt ook heel goed daarna nog een keertje gewoon met dettol. en nergens last van.

 

een aantal keer sproeien met neemolie en voordat de klok omgaat 1malig met promenal r daarnaast zorgen dat als het nodig is je gelijk roofmijt kan inzetten hiermee heb k het geluk dat k het vlakbij kan halen

 

suc6

 

Wat is het nut om roofmijt uit te zetten na het spuiten met promenal r?

 

Daar gaan ze toch dood van...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Was het maar waar dat ze daar altijd dood van gaan. Resistentie maar ook omdat je misschien net niet overal bij komt me je pesticiden. Daarbij kun je later ook spint meenemen van buiten. Reden genoeg om roofmijt te gebruiken. Ik zet het zelf week 3 en 6 uit. Preventief. Beter is je eigen moeders of je hok plus luchtinlaat steriel hebben. Maar als dat niet zo is is roofmijt een prima oplossing.

 

EDIT

@amneesgek; als je dit probleem vaker hebt, lees dan dit topic eens door:

 

http://www.wietforum.nl/Natuurlijke-spint-...ng-t103903.html

Edited by cityboxer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij snap je mij niet.

 

Roofmijt uitzetten na het spuiten met promenal r is toch nutteloos? Er blijft residu achter op t blad en daar gaat de roofmijt dood door toch...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je bedoelt direct daarna uitzetten. Ja dat is misschien niet zo verstandig. Agent Orange zei overigens ook niet dat hij het direct daarnaa uitzette. Hij zei dat je het achter de hand kunt houden voor het geval het spuiten niet helpt, als ik het goed lees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

bij mij deden de roofmijten de laatste keer net niet genoeg, ze wisten de plaag wel onder controle te houden, maar heb toch nog 1 plant weg moeten gooien, en de andere 16 preventief geoogst,(hadden nog 1 a 2 weken gemoeten maar wou niet riskeren)

 

daarma met die aniosyme dlt schoon gemaakt. en opniew een laag witkalk erover, toen was het pas weg uit me bloei hok me moeder hok is gelukig gespaard gebleven ( ook daar zet ik iedere 8 weken roofmijten uit en zijn de inlaten voorzijn van filterkap doek ( voor de afzuigkap) en de uitlaat naar bloeihok zit een koolstof filter tussen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...