Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Smartie

Mijn allereerste

Recommended Posts

Ik vind je scrognet geweldig.

Kunstzinnig in ieder geval

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hahaha thx Baekelandt, was ook een leuk klusje :D

 

 

Djbroertje: de open inlaat zie je op de laatste foto in mijn vorige post linksonder open staan, rechtsonder is ie dichtgesnoerd. Voldoende inlaat denk ik, als de LV erg hoog is, zet ik ze beide open. Ik snap niet echt wat je met uitblaasmond bedoelt? Er zit niks op of in, alleen de fan zelf en een paar snoeren. Het probleem met de LV ligt natuurlijk aan wat jij zegt; de LV in de ruimte erom heen. Die zit gewoon rond de 55%. Voor mensen prima. Voor Mary wat minder denk ik? Is het een garantie voor schimmel, toprot etc. als dat niet verder omlaag kan?

 

gallery_38973_16322_1432456.jpg

 

gallery_38973_16322_2214985.jpg

 

gallery_38973_16322_3081649.jpg

 

Thanks for the help!

 

Nu een weekje in de bloei, met helaas nog maar 2 lampen, wel 2700K. Ziet er goed uit, al zeg ik het zelf!

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_38973_16322_2745079.jpg

 

 

Op deze foto lijkt het dat er wat aan het eind van de uitblaasslang zit, Dat bedoelde ik ermee.

Als ik het goed zie is dat iets wat BV in een keuken op een afzuigsysteem zit waar je de luchtstroom kunt regelen. Als dat zo een ding is houd dat volgens mij veel lucht tegen.

 

Maar nu ik wat beter kijk is het volgens mij je afzuigertje.

 

Die hoge LV is nog geen probleem, later in de bloei kan dat wel voor problemen zorgen als de toppen dikker en compacter worden. gewoon even goed in de gaten houden tegen die tijd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aah idd, ik snap je. Btj onduidelijke foto ;)

 

Misschien dat ik er tegen die tijd dan een ontvochtiger bij gooi. Wat is tegen die tijd eigenlijk? Zo'n btj aan het einde van de bloei? 6,7 weken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooi plantje ..maar meer licht erboven zou beter zijn

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inderdaad. Een spaarlampje of 2 extra zal haar dood niet zijn. Zeker nu de toppen aan het vormen zijn

Share this post


Link to post
Share on other sites

pas op met ontvochtigers.

somige hebben ongewenst efect op je planten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yes, er hangen nu 4 spaarlampen boven, 3 x 2700k 1 x 6500k.

 

Grow Weed, hoe zit dat dan met ontvochtigers? Waar moet ik voor oppassen?

 

 

gallery_38973_16322_513134.jpg

 

gallery_38973_16322_2032553.jpg

 

gallery_38973_16322_1823631.jpg

 

Mary zit vol met toppen, kleine en grote, zoals ook op de laatste foto te zien is. Ik heb wel gelezen dat het verstandig is om dit soort kleine topjes (popcorn buds?) weg te halen zodat de plant haar energie kan steken in de grotere toppen. Klopt dit? Zo ja, hoe doe ik dit? De hele top uit de oksel wegsnijden/trekken? Ook zijn er onderaan kleinere takken met kleinere toppen, kan ik die takjes in z'n geheel verwijderen? Om ze misschien als stekje voort te laten leven?

Share this post


Link to post
Share on other sites

onder het net mag alle buds weg

boven het net moet je het inschatten

de bedoeling van een scrog is net dat bud die in een normale opzet popcorn zou worden, in een scrog gewoon harde toppen worden.

Het is touch-and-go en je moet het inschatten, wat weg mag en wat blijft. elke dag hier en daar een paar kleine plukjes weg, je zal al snel de middelgrote zien ontploffen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na nog weer meer leeswerk zo hier en daar heb ik vandaag flink gesnoeid. In plaats ervoor te kiezen om de kleine buds weg te halen, heb ik juist fan leaves weggehaald. Ik kweek de plant voor de buds, niet voor de bladeren. Dus geef ik de kleinere buds nu ook nog de kans om te groeien. Nu zitten we op ruim 3 weken bloei en ik ben benieuwd of en hoe ze deze aanval gaat weerstaan. Tis n btj risky, maar dit hele project is voor mij 1 groot experiment, dus gewoon doen en we zien het wel. Het is een sterke plant dus ik denk dat het goed gaat komen. Meer snoeien kan later ook nog. Ook heb ik 2 van de onderste takjes gebruikt als stekjes.

 

Dit is nog voor het snoeien;

 

gallery_38973_16322_1792295.jpg

 

After;

 

gallery_38973_16322_2149873.jpg

 

gallery_38973_16322_941514.jpg

 

gallery_38973_16322_823688.jpg

 

gallery_38973_16322_2078644.jpg

 

gallery_38973_16322_543058.jpg

 

gallery_38973_16322_1771880.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Awwwwww... je had je idee beter eerst even kunnen vermelden zodat we je het allemaal konden afraden.

 

Wat je nu hebt gedaan heb ik al op youtube enzo gezien met de uitdrukking "I grow for bud not foliage". Jammer genoeg houdt heel de redenering zoveel water als een soepzeef met een kanonskogel gat in...

 

Zoals DJBroertje al zegt; het is de motor van de plant. Fanleaves zijn de batterijen van de plant, maar ook de voedingsopslagplaats en vooral: de LONGEN.

 

Wat heeft een invloed dat budvorming stimuleert en bladvorming afraadt? Bloeilampen.

Of je plant energie steekt in blad of in top is afhankelijk van de lichtkleur, niet van de fanleaves - de fanleaves bepalen het maximum gehalte aan energie, maar het licht bepaalt hoe de plant dat gebruikt...

 

gallery_33521_16285_575026.jpg

 

Rechts op het net mijn herijuana, en ik vind dat die te WEINIG fanleaves heeft en heel het net wat voller kon ;)

 

Zeg nu zelf, welke zien er het gezondste uit?

 

Je hebt dan ook nog de bovenste fanleaves harder gesnoeid als de onderste, terwijl die bovenste net al het licht (licht is energie en licht is gewicht) opvingen en er nu beneden wel voor jou zichtbaar meer licht is, maar voor de plant is de zon zwakker geworden, want spaarlampen hun dieptestraling is niet om over naar huis te schrijven...

 

WAT IK ZOU DOEN in dit geval:

Scrognet weghalen

Plant knakken

Lamp naar beneden

Onthouden voor volgende kweek: als het blad niet van zichzelf loskomt en geen gevaar vormt voor toprot: laten zitten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://www.wietforum...__fromsearch__1

 

hier ook gelezen?

 

Blad is de motor van de plant, volgens mij geen verstandige keuze. We zullen het zien de komende tijd.

 

Heb ik ook gelezen idd. Tijd zal het leren ;)

 

 

Baekelandt;

 

die youtube video's heb ik niet gezien, ik was vooral onder de indruk van het verslag van deze plant;

 

http://www.420magazi...te-rhino-4.html

 

DSCN13854.JPG

 

DSCN13872.JPG

 

en de hele discussie die hier gaande was;

 

https://www.icmag.co...ad.php?t=174163

 

Die White Rhino wordt bijna helemaal ontdaan van bladeren en daar komt uiteindelijk gewoon 106 gram vanaf.

 

Eerlijk gezegd vind ik jouw planten er allebei goed uitzien, maar ja, beginner hè, ik zie niet zoveel verschil.

 

Je klinkt alsof het een verloren zaak is op dit moment. Wat bedoel je met knakken? Letterlijk de stam knakken? En dan?

 

Uiteindelijk heb ik veel over het onderwerp gelezen en er blijven voor- en tegenstanders bij het weghalen van fanleaves. Mary is inmiddels een half jaar oud en heeft al veel stress weerstaan dus ik was wel bereid om een gokje te nemen in dit geval, ik heb low stress training toegepast, gefimt, getopt, gescrogt en nu fanleaves weggehaald. Ik hoop dat het goed gaat, want dat kan dus wel degelijk. Gaat het niet goed..ach ja...dan heb ik in ieder geval veel geleerd van deze plant en van jullie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die White Rhino wordt bijna helemaal ontdaan van bladeren en daar komt uiteindelijk gewoon 106 gram vanaf.

 

Hij stond onder 2x150 watt HPS. Dat is 0.3 gram per watt. Dat is geen geslaagde kweek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hahahaha ok ik zou dat al heel mooi vinden voor 1 plantje. Wanneer is het voor jou een geslaagde kweek?

Share this post


Link to post
Share on other sites

0.5 voor een noob

0.7 gram/ watt voor een beginnende kweker,

1 gram/watt voor de ervaren kweker in een geoptimaliseerde setup

 

Alles onder die waarden toont aan dat ofwel de setup niet goed is, ofwel de kweektechniek.

 

Mijn eerste kweek hier was 0.47 g/watt. Tegenover de engelse bladerdief is dat een verschil van 0.12, of zijnder per 100 watt 12 gram meer bij mij als bij hem.

gallery_33521_14475_133024.jpg

 

Zie hoeveel blad er geel getrokken is door de plant? dat zijn allemaal bouwstenen voor grote dikke toppen. Als je dat blad verwijderd loop je al die energie mis, en omdat de plant al energie heeft gestoken in het groeien van dat blad ben je 2x gen**kt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik snap dat je tenen misschien krom trekken van mijn experiment, maar al doende leert men ;)

 

Vooralsnog gaat het voorspoedig, we zitten in week 5 van de bloei en de toppen worden langzaamaan groter.

 

Foto's spreken boekdelen dus bij deze;

 

gallery_38973_16322_959101.jpg

 

gallery_38973_16322_533698.jpg

 

gallery_38973_16322_1316030.jpg

 

gallery_38973_16322_3617614.jpg

 

gallery_38973_16322_5109745.jpg

 

gallery_38973_16322_4276440.jpg

 

 

 

gallery_38973_16322_1386600.jpg

 

gallery_38973_16322_818955.jpg

 

gallery_38973_16322_435656.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo het werd wel even tijd voor een update. Gelukkig heb ik tussendoor wel foto's genomen. Ondertussen staat Mary 9 weken in bloei, ze staat nu in het donker, zo'n 48 uur, dan ga ik oogsten. Trichomes zijn zo ongeveer 30% amber.

 

18-12

 

gallery_38973_16322_2457398.jpg

 

gallery_38973_16322_1322146.jpg

 

25-12

 

gallery_38973_16322_2621367.jpg

 

gallery_38973_16322_1362943.jpg

 

gallery_38973_16322_1825664.jpg

 

5-1

 

gallery_38973_16322_1189161.jpg

 

gallery_38973_16322_155775.jpg

 

gallery_38973_16322_1602013.jpg

 

gallery_38973_16322_1701222.jpg

 

gallery_38973_16322_296087.jpg

 

gallery_38973_16322_1304146.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veel knip plezier, die is klaar en het stammetje mag door.

proficiat met je eerste, kunje haar geur ook omschrijven, dat hoort bij het kweekverslag he.

Overigens mag ik er misschien overgelezen hebben, ik zie nergens een filter ofzo, heb je de dame niet geroken dan?

 

zeker ook het natgewicht vermelden dan heb je ook al een idee wat het droog gaat worden.

Enne bij het knippen mooi zorgvuldig werken tot je drie eindproducten hebt.

een berg sla en takken voor de composthoop, sla met poeder suiker om ijsjes te maken en je lekkere topjes.

 

Topjes goed drogen tot de takjes knappen en dan de weckpot in om te curen, niet teveel snoepen het wordt alleen maar beter.

Het kristal rijk blad afval ook lekker laten drogen en ondertussen eens googlen naar Gumby ice, en als je hier de search gebruikt heb ik hier ook nog een verslagje staan, zoek op Snaaipers eerste gumbydraai.

 

En last but not least zoals Piet Huysentrien het hier zo tof zegt, wat hebben we vandaag geleerd? Wat zijn je plannen voor de volgende, ik zou zeggen een 2x55W neon set erin die je later kan uitbreiden met een tweede om het budget wat in ere te houden, een degelijk Scrognetje voorzien + een leuk soortje en gaaaaaaaaaaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks Sniper voor je reactie en goede tips, daar heb ik wat aan!

 

De geur hahaha ja we hebben haar zeker geroken. Het is absoluut een cheese, een vette, penetrante geur die ook zoet is. Ik kijk er naar uit om het te proeven. Wegens een onderzoek ben ik sinds dit jaar even gestopt met vapen en begin maart kan ik haar op z'n vroegst proeven. Jammer, maar dan kan ze goed curen.

 

We wonen vrij klein dus ze stond eerst op de slaapkamer, later in de woonkamer. Zodra ze begon te geuren heb ik een filter gekocht;

 

gallery_38973_16322_2545956.jpg

 

Gumby ice klinkt erg interessant, ik ga zo je verslag eens even lezen! Tot nu toe heb ik veel geëxperimenteerd met glycerine, alcohol en kokosolie en vooral kokosolie is een favoriet.

 

Mijn berg sla beland echter niet op de composthoop;

 

gallery_38973_16322_979851.jpg

 

Ik heb veel geleerd van deze eerste grow, bijvoorbeeld dat dit een hele sterke plant is en dat je veel technieken kan combineren. Volgende keer ga ik zeker meer doen met LST en ook HST. Verder wacht ik nog even op het eindresultaat. Volgende grow wordt zeker met meer licht erboven en inderdaad een echt scrognet, want dat was dit natuurlijk niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wow die gumby ice is nice hey! 5.62 gr van die paar blaadjes; lekker!!!! Voor mij wordt het toch de kokosolie, want ik rook niet (meer)! Toch bedankt voor de tip.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi resultaat hoor :tu Wat zit er in je glaasje?

 

Veel plezier met knippen straks.

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks Dj! Het is een banaan-sinaasappel-wietblaadjes smoothie, oprecht lekker!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...