Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Chilly

30x Ak-47 auto 400W

Recommended Posts

Hoi allemaal,

 

Toch maar eens een kweekverslag beginnen, moet namelijk nog een hoop leren.

Heb met een maat een hok getimmerd, en hier de nodige spullen in gehangen, nu zijn we een beetje

gaan kweken, echter ging de vorige ronden met white widow niet helemaal goed, de planten werden te groot voor

het hok door een te late bloei inzetting.

Nu had ik nog 40 zaden liggen van de ak-47, dus die zaaien we eerst maar eens op.

Ik gebruik twee soorten voeding, wortelstimulator, en enzymen.

 

Aan een ph/ec meter wordt gewerkt, we schaffen alles in stappen aan ( jeugdig budget )

We hebben een 400 w SON-t van philips, en een HPI groeilamp, merk zal ik even nakijken.

Verder staat er een kacheltje die de nachttemperatuur boven de 20 graden houdt.

 

Nu heb ik nogal eens problemen met geel blad, te kleine, of juist te iele, gerekte planten.

Vandaar dit kweekverslag, waarbij ik hoop op enkele tips!

Ik zal snel eens wat foto's uploaden

Share this post


Link to post
Share on other sites

ben benieuwd.

 

Het is natuurlijk leuk om met je eigen investeringkjes weer er wat voor terug te krijgen.

 

Als de plant erg gerekt is (dus grote afstanden in hoogte tussen de ''vertakkingen'') dan kom je licht tekort

-> hoe hoog hangt je lamp ten opzichte van de plant? Wellicht heb je deze te hoog hangen.

 

Je blader problemen klinken als een drinkprobleem.

Wellicht geef je teveel water maar dat kan ik niet beoordelen.

 

Succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zijn we weer, dag 4, zijn er aardig wat opgekomen.

Eerste dag heeft er bij een aantal flink de rek in gezeten omdat ze erg ver van de lamp stonden.

Nu de lamp er dicht op staat gaat het stukken beter

 

Hoe zetten jullie foto's online? ik mag geen afbeeldingsententie gebruiken of iets dergelijks

Share this post


Link to post
Share on other sites

naar boven scroolen als je ingelogd bent daar staat aan de rechter kant mijn albums - instellingen - nieuwe berichten

 

Hiervan moet je mijn albums hebben en dan nieuw album aan maken en dan alleen gifjes uploaden geen .bmp

 

edited: *stond linker moest rechter zijn (I blame the beer)

Share this post


Link to post
Share on other sites

30 planten onder 1x 400 watt ?? ehhh

ik dacht dat ik met 16 onder 1 x 600 watt al veel had maar jij gaat voor de max zie ik wel B).

 

Ideaal is 9~12 per m2 volgens vele op dit forum.

 

Zelf ga ik volgende keer voor 4 per m2 met 600watt per m2.

Hierbij wordt als vuistregel genomen: totaal aantal watt staat gelijk aan m3 van de afzuiger en het filter weer iets groter (meer m3).

 

m.v.g. budgetman

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als het goed is doen ze het nu!

 

gallery_21391_16312_508223.jpg

gallery_21391_16312_279496.jpg

 

30 planten onder 1x 400 watt ?? ehhh

ik dacht dat ik met 16 onder 1 x 600 watt al veel had maar jij gaat voor de max zie ik wel B).

 

Ideaal is 9~12 per m2 volgens vele op dit forum.

 

Zelf ga ik volgende keer voor 4 per m2 met 600watt per m2.

Hierbij wordt als vuistregel genomen: totaal aantal watt staat gelijk aan m3 van de afzuiger en het filter weer iets groter (meer m3).

 

m.v.g. budgetman

 

 

Het zijn reguliere zaden, dus alle mannen worden hier nog uitgehakt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo, de plantjes zijn uitgepoot.

Ze staan nu in 1,6 liter potjes totdat ik de mannen eruit kan halen, dan verpot ik ze nog 1 maal.

Gelijk wortelstimulator, voeding en enzymen meegegeven.

 

gallery_21391_16312_39918.jpg

gallery_21391_16312_318092.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

We zijn bijna een week verder, er ontstaat een verschil tussen goede en slechte plantjes.

Zo zijn de meeste plantjes gewoon mooi donkergroen, toch zitten er een drietal planten in waarbij de nieuwe bladeren, de kroon als het ware helemaal geel is.

 

En nog een klein vraagje:

 

De vorige ronde werden de plantjes niet hoger dan 25 cm, en kregen vrijwel geen zijtakken.

Nu wil ik deze ronde wel iets hogere planten als het kan.

Wat kun je hieraan doen? Nu krijgen ze wortelstimulator en enzymen, dat kregen ze toen niet.

 

Foto's van een goed plantje en een geel plantje, moeilijk te fotograferen door de HPI lamp.

Overigens, ik stoei nog steeds met het uploaden van foto's, zo staan deze opeens op zijn kop, iemand een tip?

 

gallery_21391_16312_783133.jpg

 

De gele plant

gallery_21391_16312_307289.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

De plantjes beginnen nu goed te groeien!

Nog iemand tips of is het te saai?

gallery_21391_16312_110997.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

denk dat je ze beter al in grotere potten kunt zetten en dan de mannen uithalen...

 

Als je ze in 1.6l potten in bloei zet kunnen ze ni echt optimaal ontwikkelen

 

Gele bladeren kunnen ook te wijten zijn aan een voedingstekort, zag dat je enkel wortelstimul en enzymen geeft, in de bloei kunnen ze al eens wat eten gebruiken. Welke grondsamenstelling gebruik je ?

 

Alvast veel succes, een kweekverslag hier kan wonderen doen voor jou, tal van mensen met de plantopdejuiste plaats

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik begrijp t niet in je openings post meld je dat je white widdow te groot werd ivm te late inzet bloei en verderop zeg je dat ze te klein bleven .. wat is t nu?

 

en waarom zoveel planten onder een 400 watt daar maak je t jezelf niet gemakkelijk mee okey mannen moeten er nog tussen uit..moet je dus nu nog een poos wachten totdat je vorbloei ziet dan zijn je planten al aardig gestrekt omdat ze meer licht en ruimte willen wanneer laat een auto eigenlijk voorbloei zien? zelfde als gewoon zaad?

 

haal gewoon 5 fem zaadjes gelijk in een goeie pot zetten heb je veel meer aan mischien wat buffer tabs e.d kan je gelijk beginnen met kweken ipv achter de feiten aan gaan lopen.

 

suc6

mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Agent orange Dat is zeker waar, maar dit zaad lag er nog, en het zijn snelle planten, dus ik wilde deze eerst opzaaien.

En de White widow werd inderdaad te groot. Maar ik heb ook een ronde van deze AK47 gehad, welke echter klein bleven.

Zodra ik deze overpot, ik denk van het weekend, is het dan verstandig om er nog buffer tabblets etc bij te doen?

 

@VenaSnar, Alles in grote potten is nog even geen optie omdat dit waarschijnlijk niet gaat passen. Ze gaan namelijk in 15L potten.

Ik geef 2 keer per week voeding, en voor de rest altijd Wortelstimulator. De enzymen heb ik tussendoor gegeven. Maar ik geef zeker voeding!

Het rare was dan ook dat 2 plantjes deze gele kroon hadden, en de rest dus niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja als je gaat overpotten beetje mycoriza mischien beetje perfect start en een paar buffertabs verder is bacto ook fijn om erbij te hebben.

 

geen gedoe met meters e.d gewoon kraanwater weetje iig dat dat goed zit kan jejezelf bezig houden met kweken ipv telkens problemen proberen op te lossen

 

suc6

Share this post


Link to post
Share on other sites

@agent orange Die buffertabs hadden ze niet bij de growshop, mycorhiza heb ik zelf ook niet. Bedoel je dat je hierbij totaal geen voeding geeft?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foto's van dag 15.

De plantjes groeien goed, het gele plantje is en blijft geel, maar groeit goed, apart.

Ik hoop na het weekend een beetje geslachtsonderscheid te kunnen gaan maken, dan kunnen de planten in grotere potten.

Nu geef ik groeivoeding, tot op welke dag zal ik dit ongeveer moeten doen, of gewoon gevoelsmatig tot er topjes komen, en dan overschakelen naar bloeivoeding, evenals de lamp verwisselen naar een Son-t?

gallery_21391_16312_272064.jpg

gallery_21391_16312_2401571.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 20

 

De planten zijn gister overgepot, de mannetjes zijn eruit, 14 vrouwen hebben we eraan over gehouden.

Gelijk het watergeefsysteem aangelegd, ik vind het er mooi uitzien!

Nu hopen op nog wat flinke groei, maar ik vrees dat er niet veel meer van komt, wat denken jullie?

 

gallery_21391_16312_169250.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het lijkt of je lamp niet in het midden hangt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@casto, Dat klopt ook wel, omdat ik een aflopend dak heb.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ben je dan meteen op 12/12 begonne ? want kan het niet meteen terugvinde. Als je de mannen al geselecteerd hebt moeten ze dus al geslacht getoond hebbe, maar dat ze daarbij nog zo klein zijn :D

Eenmaal bloei spurte die wel de hoogte in

 

Veel succes met de kweek, en ziet er inderdaad wel strak uit :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het zijn autoflowers, de klok staat dus van begin kweek tot eind kweek op 18/6.

De planten beginnen eindelijk wat breder te worden, heb wel besloten dat dit de laatste ronde autoflower is, zeker deze soort.

Het is leuk om ze somers overal te planten, ze vallen totaal niet op en het levert een lekker wietje.

Maar het gebruik van je hok is zonde, of ik zou er nog 2 keer zoveel neer moeten zetten.

 

 

Dag 22

 

De planten gaan goed, heb alleen wat vlekjes op, gelukkig wel wat ouder blad.

Maar toch, iemand die weet wat het is? Het is maar op een aantal bladeren aanwezig, dus ze zitten er absoluut niet onder.

Verder een close upje, er is al duidelijke bloei aanwezig, ik hoop toch nog wel op wat groei, het is pas dag 22.

Iemand een idee wanneer ik het beste kan switchen naar bloeilicht en bloeivoeding?

 

gallery_21391_16312_1424385.jpg

gallery_21391_16312_1928174.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo te zien opde foto's zijn ze al in de bloei,nu zou je eventueel al een klein beetje kunne meegeve :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze zijn meteen gaan bloeien door stress met overpotten en gelijk bij de verse aarde voeding?? :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

@limbic

 

Is dat zo? Het is een autoflower, en deze zijn de vorige ronde ook maar krap 25 cm hoog geworden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...