Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Dalynx

Eerste binnenkweek 2x Jack Herrer 2x BlueBerry

Recommended Posts

From all the mistakes i made... :

 

Gisteren nog een last minute overpot gedaan omdat de voeding in de kleine potten van 3l vrijwel op was in 11l potten gezet en dit is de twee rechtse plantjes niet ten goede gekomen...

Iemand een idee wat ik best kan doen nu?

 

Greets

 

gallery_38340_16287_1071403.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

inderdaad de luchtvochtigheid die is wel wat aan de lage kant als die maar 40% bedraagt, moet zeker hoger. Planten zijn eig wel klein als die 27 dagen oud zijn, zit er niet teveel voeding in je grond ? Of een hoge EC ?

En voor je blumatsysteem plaats je je resevoir toch gewoon op een verhoog en sluit je hierop die slang aan= werkende blumat ;)

 

Van waar heb je de zaadjes gehaald ?

 

Zag dat je vorige kweek wat minder ging, je moet vooral niet teveel willen doen, geen voeding in het begin en vooral niet steeds blijven overpotten, ze stressen hieronder alleen maar.

 

Succes

Share this post


Link to post
Share on other sites
inderdaad de luchtvochtigheid die is wel wat aan de lage kant als die maar 40% bedraagt, moet zeker hoger. Planten zijn eig wel klein als die 27 dagen oud zijn, zit er niet teveel voeding in je grond ? Of een hoge EC ?

En voor je blumatsysteem plaats je je resevoir toch gewoon op een verhoog en sluit je hierop die slang aan= werkende blumat ;)

 

Van waar heb je de zaadjes gehaald ?

 

Zag dat je vorige kweek wat minder ging, je moet vooral niet teveel willen doen, geen voeding in het begin en vooral niet steeds blijven overpotten, ze stressen hieronder alleen maar.

 

Succes

 

Ik zal de luchtbevochtiger er terug bij zetten, hoeveel moet mijn lv dan zijn op de moment?

Ik heb totaal geen voeding gegeven + het is zaai en stekgrond van aveve dus dat zou niet te veel mogen zijn en de ec van het water dat ik geev is 5.8.

Zaadjes zijn van Wietzaadje.nl

 

ze zijn zo klein gebleven omdat ik ze 20 dagen in 400ml potjes heb laten zitten, ik had beter moetten weten :$

 

Greets

Share this post


Link to post
Share on other sites

je EC= 5.8, wel te begrijpe dat ze zo traag groeie. Je moet het vergelijke met een baby, die geef je ook geen anabolen he

 

Luchtvochtigheid moet ni meer zijn dan 60-70% denk ik

Share this post


Link to post
Share on other sites
je EC= 5.8, wel te begrijpe dat ze zo traag groeie. Je moet het vergelijke met een baby, die geef je ook geen anabolen he

 

Luchtvochtigheid moet ni meer zijn dan 60-70% denk ik

 

Kleine correctie xD(vergeef het mij dat ik soms wat vluchtig ben in het typen ik werk 70u/week) mijn ph = 5.8 ec geen flauw idee van mar ik heb niks van voeding toegevoegt aan de zaai en stekgrond en dat zou goed moetten zijn,

de twee linkse planten zien al terug mooi groen de rechtse zijn verschrompeld maar blijken er bovenop te komen

 

Greets

 

Edit:

Toch even de tijd genomen voor het te meten : Ec van het water is 0.4 enkel Ph - toegevoegd (bloei en groei op juiste moment etc etc...)

 

+ wanneer is het dan goed om de luchtbevochtiger te gaan gebruiken laatst zeidden ze hier neem hem eruit het is te vroeg?

Share this post


Link to post
Share on other sites

EC= 0.4 is orde, waarom het 5.8 is, geen idee. De wietfilosofen zullen hier wel een antwoord op hebben...

 

Als luchtvochtigheid 40% blijft zou ik hem toch nog even laten staan ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
EC= 0.4 is orde, waarom het 5.8 is, geen idee. De wietfilosofen zullen hier wel een antwoord op hebben...

 

Als luchtvochtigheid 40% blijft zou ik hem toch nog even laten staan ;)

neee de ec van mijn grond weet ik helemaal niet,

mijn PH van mijn water is 5.8.

Share this post


Link to post
Share on other sites

miss kan je temp lager houden en je lamp lager als je een actieve inlaat gaat gebruiken

 

met 250 watt kan je best laag zitten met je lamp 15 cm moet kunnen als ze eenmaal zijn aangeslagen

is in elke situatie natuurlijk anders maar het kan wel

 

voor jou is het beste zo min mogelijk willen doen

cooltube zou ook een goed idee zijn ben er zelf niet fan van

 

mijn tip zou zijn plaats een actieve inlaat en die clipfan 5 cm onder je lamp laten blazen richting je filter

daarmee dalen de temp en kan je dichter op je plantjes met je lamp

Share this post


Link to post
Share on other sites

met ph 6-6,5 zit ik altijd goed. Met verse lightmix (ec ca. 0,4 ) kom ik door het eerste groei stadium heen mits

de potten voldoende buffer hebben. Ik heb vaker te vroeg en te vaak bij gevoed bij de meeste soorten.

 

Cooltube werkt bij mij goed. Ik heb die iets veranderd. Alleen de glazen buis zonder inwendige reflector ( niet veel waard vind ik ),

die ik heb vervangen door de reflector kap van een standaard armatuur te gbruiken. Verder zit er een pc vent. op en de 600W

hps heeft al op 20 cm boven de toppen gehangen zonder probleem. Beluchting is belangrijk. Ik merk zelf of het aangnaam in het

hokje is of niet. Ik meet niet veel ( soms ph of ec ) meer op gevoel.

 

gallery_12858_13347_245725.jpg

 

 

 

gr, Zappie

Share this post


Link to post
Share on other sites
mijn PH van mijn water is 5.8.

 

dan zou ik toch eens je meter ijken.

 

Hoezo?...

 

@zappie ik heb een cooltube liggen voor de laatste weken van de bloei om eventueel de 400 of de 600 te hangen.

 

@Highriser mijn kachel durft soms tot 33° te verhitten ik heb ze wat lager gezet.

 

@ all : ik hoop allenszins nog 2 plantjes te redden al gaat er niet veel afkomen dan heb ik toch een beetje een idee + minder overpotten en prullen met allerlei,

Is er ook grond dat voeding voor de gehele levenscyclus van de plant bevat? en in hoeveel L potten zou dit moetten?

 

Greets,

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ben een leek op het gebied van mineraal kweken maar het lijkt mij dat je in zaai en stek grond wilt afbloeien

zal vast wel gaan denk ik maar had je niet gewoon een light mix kunnen pakken

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik ben een leek op het gebied van mineraal kweken maar het lijkt mij dat je in zaai en stek grond wilt afbloeien

zal vast wel gaan denk ik maar had je niet gewoon een light mix kunnen pakken

 

De grond word all-round gebruikt omdat deze toch niet zoveel voeding bevat en goed is voor beginnende plantjes,

Het is vooral omdat ze geen grond leveren tot in belgie dat ik dit niet heb.

 

volgende ronde 6x autoflower in 11 Liter potten van het begin moet ik niet zoveel meer prutsen,

is het dan aangeraden eerste dagen onder een 250w hpi en als ze wat groter zijn hps of meteen hps?

 

 

Greets

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik ben een leek op het gebied van mineraal kweken maar het lijkt mij dat je in zaai en stek grond wilt afbloeien

zal vast wel gaan denk ik maar had je niet gewoon een light mix kunnen pakken

 

De grond word all-round gebruikt omdat deze toch niet zoveel voeding bevat en goed is voor beginnende plantjes,

Het is vooral omdat ze geen grond leveren tot in belgie dat ik dit niet heb.

 

volgende ronde 6x autoflower in 11 Liter potten van het begin moet ik niet zoveel meer prutsen,

is het dan aangeraden eerste dagen onder een 250w hpi en als ze wat groter zijn hps of meteen hps?

 

 

Greets

 

als je makkelijker wilt kweken zou ik toch echt voor sannies methode gaan

 

ik zou voor de hps gaan

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik ben een leek op het gebied van mineraal kweken maar het lijkt mij dat je in zaai en stek grond wilt afbloeien

zal vast wel gaan denk ik maar had je niet gewoon een light mix kunnen pakken

 

De grond word all-round gebruikt omdat deze toch niet zoveel voeding bevat en goed is voor beginnende plantjes,

Het is vooral omdat ze geen grond leveren tot in belgie dat ik dit niet heb.

 

volgende ronde 6x autoflower in 11 Liter potten van het begin moet ik niet zoveel meer prutsen,

is het dan aangeraden eerste dagen onder een 250w hpi en als ze wat groter zijn hps of meteen hps?

 

 

Greets

 

als je makkelijker wilt kweken zou ik toch echt voor sannies methode gaan

 

ik zou voor de hps gaan

 

En wie is sannie? kan even niet volgen

 

Greets

 

Edit: ik zou dit vooral doen omdat vanaf dat ik de planten in bloei zette op 12/12

de lv durvde te stijgen naar 80% en schimmel zich begint te vormen

op 6u donker stijgt de lv maar tot 60%

met de lamp aan soms 40%

daarmee dat ik ook die bevochtiger kocht.

+ de hps verbruikt veel minder voor dezelfde warmte als die kachel.

 

Edit 2: Sannies methode eens opgezocht;

het zou zonde zijn aangezien ik hier een geheel Hesi pakket heb liggen en ik dit ook wel eens wil gaan gebruiken :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik ben een leek op het gebied van mineraal kweken maar het lijkt mij dat je in zaai en stek grond wilt afbloeien

zal vast wel gaan denk ik maar had je niet gewoon een light mix kunnen pakken

 

De grond word all-round gebruikt omdat deze toch niet zoveel voeding bevat en goed is voor beginnende plantjes,

Het is vooral omdat ze geen grond leveren tot in belgie dat ik dit niet heb.

 

volgende ronde 6x autoflower in 11 Liter potten van het begin moet ik niet zoveel meer prutsen,

is het dan aangeraden eerste dagen onder een 250w hpi en als ze wat groter zijn hps of meteen hps?

 

 

Greets

 

als je makkelijker wilt kweken zou ik toch echt voor sannies methode gaan

 

ik zou voor de hps gaan

 

 

 

En wie is sannie? kan even niet volgen

 

Greets

 

Edit: ik zou dit vooral doen omdat vanaf dat ik de planten in bloei zette op 12/12

de lv durvde te stijgen naar 80% en schimmel zich begint te vormen

op 6u donker stijgt de lv maar tot 60%

met de lamp aan soms 40%

daarmee dat ik ook die bevochtiger kocht.

+ de hps verbruikt veel minder voor dezelfde warmte als die kachel.

 

Edit 2: Sannies methode eens opgezocht;

het zou zonde zijn aangezien ik hier een geheel Hesi pakket heb liggen en ik dit ook wel eens wil gaan gebruiken :)

 

 

Bij zaadplanten is de lv niet zo heel erg van belang aangezien ze een penwortel hebben drinken ze al meten

zorg er wel voor dat de lv niet te hoog word

jouw filter houdt er niet van en kan geurtjes door gaan laten

 

zijn die 2 kleine plantjes al een beetje bijgetrokken

 

hanteer je ook het hesi kweekschema nu en wat geef je ze allemaal mee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Of die 2 plantjes er beter uit zien mag jij hier onder over oordelen,

volgens mij zien 3/4 er maar beroerd uit door dat overpotten =/.

 

Ik geef momenteel nog niets van voeding mee aangezien ze blijkbaar tot nu toe genoeg hebben aan de zaai en stekgrond,

 

Dat is ook al een groot probleem mijn Lv,

vanaf ik in bloei ga gaat ie naar 87% in de donkere periode

omdat de tent zo klein is en daarom zat ik aan autoflowers te denken 18/6

dan heeft de tent de kans niet om zo vochtig te worden en eens ik het kan en het lukt tot op dat punt kan ik het hesi schema gaan gebruiken.

In de licht periode varieerd ie tussen 40-60% Lv

 

Greets

 

gallery_38340_16287_1413298.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je uitkomt op 87% in de bloei(s'nachts), dan zet je je afzuiger toch gewoon een stand hoger.

 

"Overdag" is 40-60% wel okay.

 

2 planten overhouden is op zich niet erg,geef je ze wat meer voorgroei en top/ supercrop je... Best wel dan in grotere potten steken eenmaal ze goed geworteld zijn

 

HPI hoeft eig ook ni echt,gewoon meteen HPS knalle. Deze laat je dan rustig zakken tot 60cm(=600w) en wanneer deze erin hangt heb je die kachel ook niet meer nodig= stroomvreters.

 

Ja en die cooltube, daar beslis je maar zelf over, ligt aan wat voor klimaat je hebt

Share this post


Link to post
Share on other sites
Als je uitkomt op 87% in de bloei(s'nachts), dan zet je je afzuiger toch gewoon een stand hoger.

 

"Overdag" is 40-60% wel okay.

 

2 planten overhouden is op zich niet erg,geef je ze wat meer voorgroei en top/ supercrop je... Best wel dan in grotere potten steken eenmaal ze goed geworteld zijn

 

HPI hoeft eig ook ni echt,gewoon meteen HPS knalle. Deze laat je dan rustig zakken tot 60cm(=600w) en wanneer deze erin hangt heb je die kachel ook niet meer nodig= stroomvreters.

 

Ja en die cooltube, daar beslis je maar zelf over, ligt aan wat voor klimaat je hebt

 

ze hebben al 27 dagen voorgroei gehad maar weer veel te veel fouten gemaakt, die hpi heeft wel goed geholpen tegen het strekken,

volgende week nieuwe deze komen niet meer goed,

kan ik er beter nieuwe zette dan ze nog een maand te late staan.

mijn afzuiger zou sterk genoeg moetten zijn maar op de hoogste stand krijgt ie de Lv niet lager 18/6 begin tot eind zal het makkelijkst zijn met auto's.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je planten zijn hevig overvoed. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Je planten zijn hevig overvoed. :)

Nogmaals,

 

Ik heb ze nog geen voeding gegeven ze staan in zaai en stekgrond voor sierplanten waar niet veel voeding in zit dus het zou me verbazen .

 

Groeten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nieuwe scheutjes lijken niet verbrand maar miss komt dat nog

 

heb je nog iets aangepast aan het watergeven

hoe zuur je af?

Share this post


Link to post
Share on other sites
nieuwe scheutjes lijken niet verbrand maar miss komt dat nog

 

heb je nog iets aangepast aan het watergeven

hoe zuur je af?

 

Met een bus Ph -

Gaat dat anders dan ? O.o

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik bedoelde meer met welke waarde je ze water geeft

als je aangeeft geen voeding mee te geven

en jouw bladpuntjes verbranden lijkt het alsof ze niet goed de voeding wat in de grond zit opnemen

 

kan door te droog staan dat je ec in je pot oploopt

of dat je met de verkeerde waardes aan het wateren bent

daarom ben ik niet zo van van minerale kweekjes als beginner kan er zoveel fout gaan en je hebt geen idee waar het nu aan ligt?

Share this post


Link to post
Share on other sites
zaai en stekgrond voor sierplanten

 

Ik zou gewoon een lightmix of andere aarde speciaal voor cannabis gebruiken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...