Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
jadasveel

hardheid toppen

Recommended Posts

De hardheid van de toppen vind ik met co2 minder dan zonder. Wie heeft er ervaring met de laatste 3 dagen op 18u te zetten? Is dit bevordelijk voor de hardheid? Tips zijn welkom

 

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

beter die dagen de lamp helemaal uit. 18/6 gaat ze weer groeien, toppen die compact waren groeien dan weer uit mekaar.

Edited by amnees

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik geloof dat het kenmerkend is voor co2 kweek. Volgens mij kweken jullie met hogere temperaturen wat een oorzaak kan zijn voor wat minder stevige bollen.

 

Ik zou daar eens wat meer info over verzamelen, misschien laatste 2 weken de temp iets omlaag?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ga met de temp omlaag de laatste week (dimmen) en geef alleen afgezuurt water met eb/vloed.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik neem aan dat je de lampen dimt Racker ? om je temp naar beneden te krijgen

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik ga met de temp omlaag de laatste week (dimmen) en geef alleen afgezuurt water met eb/vloed.

 

 

is je ec 1.0/bloeivoeding strategie weer doorgestreept?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik geloof dat het kenmerkend is voor co2 kweek. Volgens mij kweken jullie met hogere temperaturen wat een oorzaak kan zijn voor wat minder stevige bollen.

 

Ik zou daar eens wat meer info over verzamelen, misschien laatste 2 weken de temp iets omlaag?

 

 

Gewoon 29 graden, lijkt me niks te warm toch?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik geloof dat het kenmerkend is voor co2 kweek. Volgens mij kweken jullie met hogere temperaturen wat een oorzaak kan zijn voor wat minder stevige bollen.

 

Ik zou daar eens wat meer info over verzamelen, misschien laatste 2 weken de temp iets omlaag?

 

 

Gewoon 29 graden, lijkt me niks te warm toch?

 

Ik houd hem rond de 30-31. Volgens mij mag het warmer omdat ze met co2 ook meer verdampen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat bedoel ik, volgens mij is dat de oorzaak. Ik geloof dat de ideale temp voor stuiterballen rond de 26-27 graden is. Ook een beetje soort afhankelijk.

 

 

Edit: sommige zeggen 24 graden.

Edited by mrWeed

Share this post


Link to post
Share on other sites
Verdamping remt door co2 en bloeistadium, dus plant gaat zich koelen door oppervlakte te vergroten. Met blaadjes kan dat niet meer want die maakt de plant nauwelijks in dit stadium. Dus.....

 

 

:smoke

Edited by Jeice

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij kweken met co2 hangt het ervanaf of je de samenhangende factoren allemaal in orde hebt.

Teveel boosten is een goeie om alsnog niet mooi compact afgebloeide toppen te krijgen, krijg je ook als je flink wat voeding kwijt kon aan de plant want niks geen verbrand puntje of wat dan ook is de kans groot dat er een teveel aan N (ureum? variant) nog aanwezig is waardoor je toppen nooit mooi dicht zullen groeien :smoke

Zelfde kun je ook zonder co2 stimuleren onder HPS:voeding gewoon volgens schema volle mep, lv van max 45% gehele bloei en dan in week 7 ff de potten goed droog laten trekken een keer , elke keer kassa met de s5 bij mij als ik het zo aanpak, ontploffende toppen waar maar geen einde aan komt en die niks wegen :lol:

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

zonder co2 zijn mijn toppen harder ik ben nog een beetje zoekende om ze harder te krijgen met co2 en opticombi.

Het gaat wel steeds beter.

De beste temp voor mij is opti op 28gr.

Ik heb allemaal kappen van gavita en daar word het toch door de directe stralingswarmte een stuk warmer onder als onder een gewoon kapje

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ jeice. Nee, dat is ec 1, 4 geworden voor het knippen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij het gebruik van Co2 zouden de toppen net zo kompakt horen te zijn als zonder Co2.

Wanneer er in een kweek zonder Co2 waardes niet goed aangehouden worden zijn de toppen ook minder compact. Heel belangrijk is met gebruik van Co2 dat aangehouden waardes strikt aangehouden worden anders heeft gebruik hiervan geen enkele nut.

Ik adviseer Co2 pas in te zetten als een kweek ruimte bewezen goed heeft gepresteerd anders is de efficiëntie niet voldoende.

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

@judasveel

Dit is te hoog 30/31gr (tenminste dat vind ik)

 

Helemaal met Sannie eens ik wil er alleen aan toevoegen dat dit voor bijna elke verandering geld.

Omdat als je meer als 1 ding tegelijk veranderd heb je vaak geen idee waar niet goed gaat of wat nog beter kan

Edited by lion61

Share this post


Link to post
Share on other sites

lamp mag gerust 20/30 cm omhoog de laatste 2 weken, dan harden ze opeens wel af.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...