Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
OrientalSmoking

Vervroegd oogsten

Recommended Posts

Medekwekers,

 

Ik heb 3 royal bluematics, waarvan er 2 later zijn geplant. Plant 1 heb ik vandaag al geoogst, omdat er vorige week wat meeldauw verscheen op een aantal bladeren. Dit heb ik zo goed als het kon proberen te bestrijden met wat verdunde melk. Ik heb geen middeltjes gekocht, omdat ik geen zin had om mijn toppen onder te spuiten met zurige vloeistoffen. Enfin, vandaag heb ik de plant geoogst, maar te vroeg aangezien maar 50-60 % van de haartjes bruin kleuren (op sommige toppen meer bruine haartjes dan op andere toppen). Mijn vraag is of dit kwaad kan? Ik heb meerdere sites geraadpleegd en ik hoop dat jullie dit groentje wat wijzer kunnen maken :wOOt

 

Alvast bedankt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou niet te vroeg oogsten met meeldauw. Hoe erg is het? De blaadjes hoef je niet te roken he :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naja, ik ging de binnenste toppen eens langs en het zag wit van de meeldauw! Ik heb daar alle bladeren weggeknipt en zelfs een paar kleine topjes weggegooid. Hoe dan ook, de meeldauw kwam elke dag terug. Heb voordat ik de plant ging oogsten alle grote bladeren (zonder THC er op) afgeknipt. Ik hoop dat de andere twee planten geen meeldauw krijgen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weet je wel zeker dat dat het is?Ik had ook 's een plantje waarvan ik het vermoedde.Bleken het toppen te zijn

die blauw of paars kleurden.Had ik zo gauw niet in de gaten.Dus die begon ik ook al gedeeltelijk te slopen.

Ik zag de naam Bluematic.... :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

beter te vroeg afdoen dan helemaal niets te oogsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

@flowerpotman: Ja dat weet ik bijna 100% zeker, heb het echt gecheckt :lol: Volgens mij heb ik ergens gelezen dat de blauwe gloed, die dit soort planten van deze strain zouden moeten krijgen, niet altijd tot uiting komt...?

 

@VenaSnar: Zeker, dat dacht ik ook :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

gebruik MAGERE melk, geen normale melk, magere melk is lastig te vinden soms maar bij appie happie hebben ze het.

 

gr ejb

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik gebruik toch een middeltje tegen meeldauw, van de tuinwinkel aveve maar dat kan je in elke tuinwinkel wel krijgen.

Het goedje is tegen echte meeldauw en het is voornamelijk voor fuit en groenten (heel belangrijk want het is voor consumptie)

Maar ik spuit het 1 maal op dr meeldauw en de dag erna is het weg.

Als je maar 2 weken voor je oogst niet spuit is het goed.

Maarja als je het niet vertrouwt.. :wOOt

 

Met melk heb ik het ook al geprobeerd, werkt slecht, stinkt en laat tijdelijke maar toch lelijke vlekken achter.

 

Look tegen luizen werkt dan weer wel maar dat van melk... Ik zat ook steeds men meeldauw zelfs weg te wrijven.. Ik vind het goed spuo wat ik nu gebruik en het is biologisch.

 

Grts!!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Medekwekers,

 

Ik heb 3 royal bluematics, waarvan er 2 later zijn geplant. Plant 1 heb ik vandaag al geoogst, omdat er vorige week wat meeldauw verscheen op een aantal bladeren. Dit heb ik zo goed als het kon proberen te bestrijden met wat verdunde melk. Ik heb geen middeltjes gekocht, omdat ik geen zin had om mijn toppen onder te spuiten met zurige vloeistoffen. Enfin, vandaag heb ik de plant geoogst, maar te vroeg aangezien maar 50-60 % van de haartjes bruin kleuren (op sommige toppen meer bruine haartjes dan op andere toppen). Mijn vraag is of dit kwaad kan? Ik heb meerdere sites geraadpleegd en ik hoop dat jullie dit groentje wat wijzer kunnen maken :wOOt

 

Alvast bedankt!

 

om antwoord op je vraag te geven, dat niet alle haartjes bruin zijn maakt niks uit...het gaat om de trychromen

als deze 3 kwart amber zijn zijn de planten goed

bekijk de toppen even met een microscoopje om te zien hoe het er voor staat met je trychromen

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ejb: Bedankt voor de tip, ik zal de schappen voortaan afgaan, op zoek naar magere melk :lol:

 

@Ganjázste: Dat is erg handig om te weten, thanks man :wOOt Ja die melk laat inderdaad vlekken achter, maar ja het hielp ietjes!

 

@gezelligheids roker: Ik heb nog geen microscoopje, die zal ik binnenkort kopen om dan even mijn toppen langs te gaan ;P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...