Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
jack white

welke luchtpompje?

Recommended Posts

ik heb een voedingsvat van 200 liter, welk lucht pompje is daar voor het beste? heb er een in de vijver die 5,5 liter per min pompt is die goed of moet ik een zwaardere of een lichtere hebben?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik denk dat die van 5 liter perfect te gebruiken is,

maar lucht in het water gaat je ph sneller van schommelen

 

maar ik bewater met een gieter dus kan het je niet echt vertellen

 

wat ik wel weet is dat de 14 liter pompen beduidend meer geluid maken dan de 5 liter's

Edited by Grow Weed

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom wil je een luchtpomp hebben?

Je kunt beter een aquariumpompje kopen zodat je geen stilstaand water hebt.

 

Met een luchtpomp loopt je Ph steeds weer op en blijf je afzuren.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Waarom wil je een luchtpomp hebben?

Je kunt beter een aquariumpompje kopen zodat je geen stilstaand water hebt.

 

Met een luchtpomp loopt je Ph steeds weer op en blijf je afzuren.

circulatie pompje heb ik ook wil ze allebij hebben en mijn ph loopt altijd op als ik het vat een dag laat staan ook zonder lucht pompje,snap ook niet dat sommige mensen een constante ph waarde kunnen

behouden in het vat naar een paar dagen met 1 keer afzuren :specool . is het vat dan luchtdicht afgesloten of wat?

gebruik mijn voeding water nooit langer als 2 dagen dus 2 keer afzuren vind ik geen probleem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gebruik een opvoerpompje voor in een aquarium,zoek even op waar ze aquariumspullen verkopen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Gebruik een opvoerpompje voor in een aquarium,zoek even op waar ze aquariumspullen verkopen.

als je goed leest zie je dat ik die al erin heb zitten,mijn vraag gaat over een luchtpomp en niet over een circulatie pomp.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Luchtpomp is echt niet nodig,je hebt in principe al genoeg aan een goede circulatie of opvoerpomp om het water in beweging te houden.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Luchtpomp is echt niet nodig,je hebt in principe al genoeg aan een goede circulatie of opvoerpomp om het water in beweging te houden.

daar verschillen de meningen toch echt over als ik dat hier op het forum lees :specool een plant neemt ook zuurstof op via de wortels dus water met een genoeg zuurstofgehalte is altijd beter lijkt mij.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Agitatie van het oppervlak van water neemt dit water de meeste zuurstof op en niet via met geforceerd pompen via een luchtpomp.

Een klein stukje slang met Y of T stukje eraan vanaf dat circulatiepompje en klaar ben je, gewoon niks doen mag ook :specool

 

Waarom je ph steeds verloopt na 1 dag?

Als je de voeding in het water hebt gedaan waar komt dan de ph op uit zonder zuur?

Zuur toevoegen en afstellen maar die ph buffer vd voeding blijkt toch sterker dan verwacht naast dat er nog wat bicarbonaadjes in je water te vinden waaraan te binden dus ook oplopende ph waarden, leuk spelletje is en blijft dat en erg voedingsmerk specifiek ook is mijn ervaring.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites
Agitatie van het oppervlak van water neemt dit water de meeste zuurstof op en niet via met geforceerd pompen via een luchtpomp.

Een klein stukje slang met Y of T stukje eraan vanaf dat circulatiepompje en klaar ben je, gewoon niks doen mag ook :specool

 

Waarom je ph steeds verloopt na 1 dag?

Als je de voeding in het water hebt gedaan waar komt dan de ph op uit zonder zuur?

Zuur toevoegen en afstellen maar die ph buffer vd voeding blijkt toch sterker dan verwacht naast dat er nog wat bicarbonaadjes in je water te vinden waaraan te binden dus ook oplopende ph waarden, leuk spelletje is en blijft dat en erg voedingsmerk specifiek ook is mijn ervaring.

mijn ph waarde is altijd hoger dan die moet zijn zonder zuur dus afzuren moet ik altijd alleen week 8 en 9 is de ph altijd goed zonder zuur en dat komt indd door de hoge ec van die 2 weken.

welk voedings merk gebruik jij dan? ik de basis voeding van canna (flores) en voor de rest de hele aptus lijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Luchtpomp is echt niet nodig,je hebt in principe al genoeg aan een goede circulatie of opvoerpomp om het water in beweging te houden.

daar verschillen de meningen toch echt over als ik dat hier op het forum lees :wOOt een plant neemt ook zuurstof op via de wortels dus water met een genoeg zuurstofgehalte is altijd beter lijkt mij.

 

Euhm als ervaren aquarist (12jaar aquarium gehouden van guppen tot discussen) kan ik je met volle zekerheid melden dan een lucht pompje geen reet uitmaakt aan de hoeveelheid opgenomen zuurstof in het water. Is echt een fabeltje.

Ja ok, er zal wel iets in het water blijven maar das niet veel hoor de bellen gaan gewoon te snel naar boven om opgenomen te worden.

Wat er wel gebeurd is dat de stroom bellen het water min of meer naar boven stuwen al waar je opper vlakte stroming krijgt en oppervlakte stroming is zuurstof opname.

 

Je hebt een pompje houdt het daar maar bij, zorg dat het pompje laag in het vat staat zodat het water onderin niet stilstaat en aan gezogen wordt en de uitstroom het oppervlak in beweging zet.

Meer zuurstof krijg je der echt niet hoor, en koud water bevat meer zuurstof als warmwater.

 

PH veranderen in een aquarium is ook niet zo simpel als ik gooi der wat zuur in en klaar want na 3 dagen staat die ph weer net hetzelfde, eerst buffer breken dan aanzuren, daarom wordt er in de aquaristiek en zeker bij de viskwekers veel met osmosewater gewerkt omdat dat vrijwel zuiver H²O is en ze zelf kunnen bepalen welke en hoeveel mineralen er in zitten en waar ze de ph op zetten.

 

Beetje off topic maar wel van toepassing lijkt met

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...