Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
STlJN

Raad voor gevonden zaad?

Recommended Posts

Een tijdje terug heb ik een zaadje laten ontkiemen dat ik een jaar geleden in mijn wiet had gevonden. Ik had de wiet gekregen van de tante van een vriendin van mij die het zelf kweekt. Tegen mijn verwachtingen in is het zaadje uitgekomen en heb ik nu, 7 weken later, een plant van ongeveer 45 cm. :specool

Het probleem is dat ik geen idee heb welk soort plant het is en dus niet weet hoe ik mijn plantje moet verzorgen. Hij staat momenteel gewoon binnen op een zonnig plekje en lijkt zo te goed te groeien en ziet er gezond uit. Ik kan ook nog niet zien of het een mannelijke of vrouwelijke plant is.

 

Hoe komt het dat er een zaadje in mijn wiet zat en dat het effectief groeit?

Is het autoflowering cannabis? Want een bevruchte plant krijgt toch geen wiet meer?

Zit er een kans in dat er wiet aan mijn plant komt?

En heeft er iemand tips voor het kweken zonder te weten welke soort het is?

 

Het zou geweldig zijn als iemand mij hier mee kan helpen.

 

mvg

Stijn

Share this post


Link to post
Share on other sites

okee, om te beginnen ; gefeliciteerd met je plantje.

het is in elk geval voor een deel de genetica van de zo lekkere moeder die je al eens had gerookt.

 

dan nu het matige nieuws: die plant heeft een onbekende vader/moeder.

 

Het kan voorkomen dat een vrouwelijke plant een heel klein stukje hermafroditisme in zich meedraagt

dat wordt soms zichtbaar in de vorm van een enkel mannelijk bloemetje

dat kan op zijn beurt weer zaden in de wiet opleveren

 

een ander mogelijkheid is dat er mannelijk stuifmeel van buiten in je kweek is.

dat kan ook vezelhennep zijn.

 

autoflowering is een genetische eigenschap.

net zoals hoog thc gehalte.

 

 

autoflowering is dus niet spontaan zaad in je wiet vinden.

autoflowering is een eigenschap waarbij de bloei niet door de daglengte wordt aangestuurt, maar door leeftijd van de plant

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maakt geen reet uit welke soort het is, water en voedsel willen ze :lol:

Ter aanvulling op meneer janssen, het kan ook stuifmeel uit marokko zijn wat met een woestijn windje mee is gekomen.

Afwachten dus. Over herma geen zorgen maken,d at zie je vanzelf wel :specool

 

Voor voedseladvies graag wat meer info, daar weten de knappe koppen hier wel raad mee en kunnen met een passend advies komen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

inderdaad plant is plant en die heb water zon en mischien beetje voeding nodig welke soort dan ook..

Share this post


Link to post
Share on other sites

7 weken en nog geen bloei = geen autoflower

 

Wat voor pot staan ze ? 45 cm is niet bepaald hennep vezel achtig, en he had maar 1 zaadje in je top? Herma moeder schiet er dan in me kop, (anders hadden er waarschijnlijk meer zaden in de top gezeten)

 

Als het een externe bestuiving betrof stuifmeel vliegt(zweeft) over het algemeen in een straal van 30 tot 100 km maar zijn, als stuifmeel genoeg hoogte weet te winnen kan het een afgaans stuifje zijn, maar vocht in de lucht zal stuifmeel onschadelijk maken dus dat kan je bijna wel uitsluiten dat dat niet is gebeurd

 

Gewoon lekker laten gaan zal nog een week of 3 duren voor je de bloei begint inte zetten, een ervaren grower had vanaf de 5e/6e internode kunnen vertellen wat voor geslacht het is, maar jij gaat er nog achter komen:)

 

Ps stel jezelf voor zoals gevraagt, en veel lezen (stickies omte beginnen)

Edited by Grow Weed

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb je je al voorgesteld ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
heb je je al voorgesteld ?

Hij is geen doede of vulto dus nee heeftie nog niet gedaan

Edited by Grow Weed

Share this post


Link to post
Share on other sites
Raad voor gevonden zaad?
naar mij opsturen ... :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Elmo wil graag moderator worden, kan iemand deze arme jongen helpen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ken jij elmo nog niet goed genoeg, die wil aleen moderator worden als hij ervoor betaald word :specool

 

 

@topic gewoon laten groeien mischien een beetje voeding maar geen foto's niks zinnigs te zeggen

Share this post


Link to post
Share on other sites
Elmo wil graag moderator worden

 

dan ben ik weg hier :specool :lol: :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

waar ga je dan heen ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 weken en nog geen bloei = geen autoflower

 

Wat voor pot staan ze ? 45 cm is niet bepaald hennep vezel achtig, en he had maar 1 zaadje in je top? Herma moeder schiet er dan in me kop, (anders hadden er waarschijnlijk meer zaden in de top gezeten)

 

Als het een externe bestuiving betrof stuifmeel vliegt(zweeft) over het algemeen in een straal van 30 tot 100 km maar zijn, als stuifmeel genoeg hoogte weet te winnen kan het een afgaans stuifje zijn, maar vocht in de lucht zal stuifmeel onschadelijk maken dus dat kan je bijna wel uitsluiten dat dat niet is gebeurd

 

Gewoon lekker laten gaan zal nog een week of 3 duren voor je de bloei begint inte zetten, een ervaren grower had vanaf de 5e/6e internode kunnen vertellen wat voor geslacht het is, maar jij gaat er nog achter komen:)

 

Ps stel jezelf voor zoals gevraagt, en veel lezen (stickies omte beginnen)

 

 

 

Ik dacht dat er twee in zaten, maar het andere vind ik niet meer (tenzij ik me heb vergist). De eigenaar heeft me intussen laten weten dat ze zelf nog geen zaadjes in haar wiet heeft gevonden.

 

Een pot met een diameter van 25cm en een hoogte van 23cm, als dat een antwoord op je vraag is. Ik heb geen idee hoeveel liter er in kan.

Is dat wel groot genoeg? Ondertussen is hij al een flinke 50cm.

 

Is er een kans dat iemand het geslacht kan bepalen als ik een fotootje plaats?

Share this post


Link to post
Share on other sites
okee, om te beginnen ; gefeliciteerd met je plantje.

het is in elk geval voor een deel de genetica van de zo lekkere moeder die je al eens had gerookt.

 

dan nu het matige nieuws: die plant heeft een onbekende vader/moeder.

 

Het kan voorkomen dat een vrouwelijke plant een heel klein stukje hermafroditisme in zich meedraagt

dat wordt soms zichtbaar in de vorm van een enkel mannelijk bloemetje

dat kan op zijn beurt weer zaden in de wiet opleveren

 

een ander mogelijkheid is dat er mannelijk stuifmeel van buiten in je kweek is.

dat kan ook vezelhennep zijn.

 

autoflowering is een genetische eigenschap.

net zoals hoog thc gehalte.

 

 

autoflowering is dus niet spontaan zaad in je wiet vinden.

autoflowering is een eigenschap waarbij de bloei niet door de daglengte wordt aangestuurt, maar door leeftijd van de plant

 

 

 

Dank je!

Geen autoflower... Moet ik dan geen extra lampen gebruiken? Of heb ik heb op het juiste moment in het jaar geplant?

Wat ik vergeten te zeggen ben is dat de eerste blaadjes er wat misvormd (niet symmetrisch en niet volledig gekarteld) uitzagen.

Misschien heeft dit iets te maken met het mysterieuze zaadje?

Share this post


Link to post
Share on other sites
waar ga je dan heen ?

 

in ieder geval niet naar wietforum.eu, daar praten mensen tegen zichzelf :specool :lol: :lol:

 

hier

Edited by gobru

Share this post


Link to post
Share on other sites

LOLLLLLL :specool :lol: :lol:

 

Het word steeds gekker !

Share this post


Link to post
Share on other sites
Geen autoflower... Moet ik dan geen extra lampen gebruiken? Of heb ik heb op het juiste moment in het jaar geplant?

Je kunt het plantje gaan verduisteren om hem te foppen, als het plantje namelijk denkt dat de dagen korter worden gaat ie bloeien. Hij denk namelijk dat de herfst komt.

Je moet het dan wel elke dag doen. Je kunt ook hopen dat het een van nature vroeg bloeiende plant is, en dat ie gewoon af komt in nederland.

 

Wat ik vergeten te zeggen ben is dat de eerste blaadjes er wat misvormd (niet symmetrisch en niet volledig gekarteld) uitzagen.

Misschien heeft dit iets te maken met het mysterieuze zaadje?

 

Volgens mij is dat niet zo raar, als het er nu maar goed uitziet.

 

 

Aan bevruchtte vrouwtjes komt ook wiet (Gewoon de toppen van een vrouwtje), het zit alleen vol met zaadjes.

Dat is niet handig en het gaat ten koste van de kwaliteit omdat de energie in de zaadjes wordt gestoken in plaats van wiet.

 

Hopelijk heb je een vrouwtje :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites
... als het plantje namelijk denkt dat de dagen korter worden gaat ie bloeien. Hij denk namelijk...

 

Planten kunnen niet denken, MonkE.

Ze kunnen wel dingen voelen, en daar op reageren.

Maar daar komen geen denkprocessen bij kijken.

Eerder een genetisch bepaald automatisme.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee elmo ga je nu mee doen met propaganda?

Lijkt er wel op zo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...