Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

vlrs

Paddokweeksetje Mazatec kweekverslag

Recommended Posts

Yo,

 

ik heb 3 weekjes geleden ofzo mijn paddokweekset van Azarius binnen gekregen. Alles super in orde zoals we gewent zijn van Azarius. Dus even die bak 12 uren soaken, water eruit laten lopen en toen heb ik hem in de schuur neergezet. (Niet optiminale temperatuur maar dit is de enige optie, het moet half 'stiekem' gebeuren) Ze staan niet in direct zonlicht maar krijgen wel licht vanuit een dakraam. Het zijn nu ongeveer 3/4 dagen echt paddestoelen inplaats van witte hoopjes en ze gaan nu echt snel! Zou iemand mij misschien kunnen vertellen hoe lang ze nog moeten? En hoe ik kan zien wanneer ik ze moet oogsten? En als je ze oogst, dan draai ze er toch als het ware uit en dan gewoon dat spul wat er nog aanzit uit de kit eraf spoelen? En wat is de beste manier om te drogen, ik las allemaal shit over een vochtvreter maar kan je ze ook gewoon tussen een paar lagen keukenrol drogen?

 

Genoeg geleuter, hier zijn de foto's!

 

gallery_35137_15866_1380158.jpg

 

gallery_35137_15866_339370.jpg

 

Het zijn Mazatec's trouwens!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Over het oogsten kan ik alleen iets algemeens zeggen. Ik kan je foto's namelijk niet zien. Dat ligt trouwens aan mij. Als ze boven de "grond" komen dan kan er best snel worden geoogst. Oogsten als het hoedje nog een bolvormig is.

 

Drogen doe ik een simpel hangnetje van de ikea op een zo donker mogelijk plek in huis. Kost geen drol zo netje.

 

Succes

Moonday

Edited by Moonday

Share this post


Link to post
Share on other sites

binnen 1-2 dagen kun je wel oogsten denk ik. pluk ze vlak nadat het vliesje onder de hoed van de paddestoel loslaat. trek de paddo's aan de onderkant vd stam met een draaiende beweging los om zo min mogelijk van het mycelium te beschadigen. drogen kun je het beste in een donkere omgeving op (of tussen) een keukenpapier. een vochtvreter is ideaal maar een ventilator gericht op de te drogen gelegde paddo's versnelt het droogproces ook aanzienlijk. droog ze tot ze breken wanneer je ze zou proberen te buigen

suc6!

:verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de snelle reacties! Ze mogen denk ik nog wel wat langer dan 2 dagen ze zijn nog maar 3/4 cm groot, kan het drogen op een plek gebeuren waar het ongeveer rond de 15 graden is? Bedankt voor de tips!

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je morgen opstaat zullen ze al weer een heel pak gegroeid zijn hoor :D

 

dat moet wel lukken denk ik, als je maar zorgt dat ze goed verlucht zijn (pc fannetje boven hangen of zo)

zou ze wel niet tussen keuken rol leggen, dit kan aan je paddo's gaan kleven en je zult ze ook vaak moeten om draaien.

 

ik leg ze meestal op een rooster die ik in de berging naast de boiler hang, met een fan er op.

 

als je het stiekem moet doen, dan neem ik aan dat je op je kamer bedoeld?

 

dan kan je ze ook gewoon achter de Play station leggen als die op staat.

die warme lucht laat ze ook snel drogen :verrygood

 

veel plezier met je paddo's!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha ja ik weet dat ze heel hard groeien, maar zo hard? Is dat echt waar? Het is trouwens stiekem op de manier dat ik nog thuis woon (wel 18+) maar mijn ouders gebrainwashed zijn door babylon. Hoevaak is ze ook vertel dat wiet niet slecht is, en niet alle drugs slecht en verslavend is ze blijven er maar tegen. En alcohol bieden ze wekelijks aan, raar of niet? Nouja, het blowen en kweken worden dus 'gedoogd' maar als ik zeg dat ik ook paddos kweek ben ik bang dat ze dat op z'n zachts gezegd niet zo leuk vinden.

 

Maarja, morgen komen er nieuwe foto's!

 

Fijne avond!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze zijn gevonden, maar ze staan er nog. Een plek waar ze misschien 1x per jaar komen, maarja... Op een 'ik ben wel teleurgesteld dat je het niet eerlijk verteld' ben ik er mee weggekomen, denk ik. En de kit staat er nog, dus ik neem aan dat ik 't gewoon mag doen :lol: :specool . EN WAT GROEIEN DIE DINGEN HARD WOOOW. En er zit ook 1 grote bol in ofzo wat niet eens op een paddestoel lijkt, maar dit kan je ook gewoon eten lijkt mij en bevat ook psylocibine? Foto's zeggen meer dan duizend woorden, dus bij deze:

 

gallery_35137_15866_2138845.jpg

 

gallery_35137_15866_122252.jpg

 

gallery_35137_15866_1267442.jpg

 

gallery_35137_15866_367020.jpg

 

 

Hoe lang nog, denken jullie? Als het hoedje zegmaar open knapt moet je plukken toch?

 

PS: Ik heb dit topic met de tekst al sinds vanmiddag half 2 open staan maar had echt geen zin om foto's op mn laptop te zetten hahahaha

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zie helaas niet duidelijk op de foto hoe groot ze zijn,

ze lijken denk ik kleiner op de foto dan in het echt.

 

De paddos moet je oogsten vlak voor dat de vliesjes open gaan,

dit om een reden dat als de sporen op het substraat vallen hierna weinig paddogroei op dat stukje kan zijn.

Ook als de sporen op andere paddos vallen en je eet ze op kan dit soms zorgen voor maagkrampen tijdens de trip.

Ook groeien de paddos wel door maar de hoeveelheid psilocibine blijft hetzelfde,

dus als je ze oogst voor de vliesjes open gaan dan krijg je de meest potente paddos.

De kleine ''aborts'' die men meestal weggooit zijn trouwens zeer potent , deze bewaarde ik zelf altijd als'' special''.

 

Succes met de oogst en de verdere kweek na het soaken.

 

Nw

Edited by nederwierie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yo Nederwierie,

 

bedankt voor de informatie dit had ik echt nodig! (Wow klinkt heel sarcastisch, maar ik meen het serieus) Ik heb even betere foto's gemaakt, en hoop dat jullie 't nu kunnen zien. Ik kan trouwens ook niet zo goed focussen want als ik focus focust hij op de condens op het plastic. Maar bij deze, nieuwe foto's! Ik zit er echt steeds om te denken om gewoon een paar te plukken, heb echt mega zin om te trippen. Kan ik dat nu gewoon al doen, of zijn ze nu nog niet sterk genoeg?

 

gallery_35137_15866_2222793.jpg

 

gallery_35137_15866_1581384.jpg

 

gallery_35137_15866_307125.jpg

 

Peacee!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ook groeien de paddos wel door maar de hoeveelheid psilocibine blijft hetzelfde,

...

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Aquar,

dit vond ik zelf ook vreemd in het begin maar na nadere studie is het inderdaad zo dat de psilocibine productie stopt nadat de vliesjes open breken.

Zelf heb ik dit ook getest met halfvolgroeide paddos, deze gaven naar mijn gevoel een even heftige rush dan volgroeide in 2 x meer hoeveelheid. (2 gram droog halfvolgroeide paddos tegenover 4 gram rijpgeoogste droog )

Vooral de Aborts zijn naar mijn ervaring zeker 3 x zo sterker dan volgroeide in gewicht,

deze test heb ik gedaan bij de "PES Hawai'' , dit is van zichzelf al 1 van de visueelste Cubensis soorten.

Deze Aborts lieten een keer de punkmuziek die ik op dat moment luisterde in een sjamaanachtige trommelmuziek veranderen met stemmen in een taal die ik niet begreep maar mij wel heel gerust stelde. Na 2 uur veranderde de muziek weer in het oude,

Aborts zijn zwaar intens, een delicatese voor degenen die eens echt goed willen trippen .

 

Bij de volgroeide kreeg ik zelf meer een opgepept effect met minder trippen,

dit was niet zo fijn.....

 

@ Vlrs,

Je kunt ze nu al gewoon plukken geen probleem,

ze staan ook op springen lijkt het mij op de vage foto te zien.

Bij de eerst foto zie je rechts onderin al een paar waar de vliesjes bijna doorbreken.

Het is jammer dat de fotos wat vaag zijn, ze zien er kleiner uit dan op de foto neem ik aan?

 

Ik zelf zou ze allemaal plukken als er een paar vliesjes al bijna open gaan,

en meteen 24 uur dunken in water zodat er weer snel een nieuw en vaak voller veldje paddos terug komen.

Dit gebeurt vaak dat de cakes bij de eerste flush nooit echt goed vochtig zijn zowel bij kits als eigengemaakte cakes.

Bij de 2de flush en 3de flush krijg je vaak meer dan de eerste flush omdat de cakes dan wel goed vochtig zijn.

Uiteraard is dit wel bij schone flushes waar er geen sporen op het Substraat gevallen zijn....

 

Succes met de kweek en have a nice trip,

 

Nw

Edited by nederwierie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jaa, yo nederwierie bedankt. Ik heb ze idd 3/4 dagen geleden geoogst en ze liggen al even te drogen. Ik had 150 gram nat! Ik heb zelf ook ongeveer een halve portie geprobeerd maar ik voelde er serieus niks van, 12 gram vers had ik en van een halve portie truffels spacede ik al best hart. Komt wss omdat ik de dag ervoor mdma en lsd had gebruikt, en niet zo weinig ook. Maar het gekke is, ik heb een vriend 25 gram vers gegeven, die heeft alles opgegten op lege maag en gewoon heel goed lang kauwen enz (Ik ook) en die voelde er ook niks van! Ze zijn wel helemaal blauw van binnen en er zitten witte vlekken op, maar hoe kan dit? Ik heb azarius ook al gemailt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat je ze te vroeg hebt geoogst :lol:

Heb zelf ook zon kweekbakje staan waar nu de 6e vlucht mee begint. En ik oogst ze pas net voordat ze de sporen laten vallen.

Ik laat ze op zolder dorgen op een dikke laag keukenrolpapier, en draai ze om de 12 uur om en verplaats ze weer iets.

Na ongeveer 5 dagen met deze temp. zijn ze gedroogd. :lol:

Miss kan je dat ook is proberen bij een volgende vlucht?

 

Anyway veel succes nog :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...