Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

joyforgardening

Xardin artikelen

Recommended Posts

en al een snelle reactie gehad???

 

vind het wel een mooie tread...

 

 

laat je ons btw ook mee genieten van je test?? toevallig wat picture?? en een gedetailleerd verslag... of krijgen we aan het eind te horen of JIJ het wel of niets vind...

 

ik persoonlijk zie graag een test vanaf het begin af aan met zoveel mogelijk details.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mocht je nog niet in de gelegenheid zijn geweest om Innogreen te mailen, wellicht dat je ze dan ook kunt vragen wat een citroenzuurvormer (Aspergilles niger is het meest bekend de productie van citroenzuur) voor nut heeft in je grond.

 

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

inmiddels al paar x gedraaid op deze producten. Een ronde in een bepaalde tent leverde net zoveel op als een ronde met vloeibare voeding.

op jointjedraaien.nl is iemand die alle producten van innogreen test onder de naam tuinbroek. Ikzelf ben dik tevreden over de prijs kwaliteit verhouding. De combinatie van biobodem en biobasis door de grond levert genoeg voeding voor 9 weken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

lol sorry maar dit kan je dus totaal niet serieus nemen....

 

laat foto's zien van resultaten van begin tot eind. hoe groeien ze erop, hoe bloeien ze etc etc. echt testen kan ook pas als je met stekken werkt van je eigen moeder een deel zet met een productlijn die zich al lang heeft bewezen en dan de jouwe er naast.

 

met al het respect dat je met deze voeding hetzelfde resultaat binnen haalt als met andere voeding.

 

maar hoeveel gram is dat dan in hoeveel weken ? sommige mensen zijn super enthousiast met 500 gram onder een 600 watter in 12 weken. andere vinden dit in 9 weken nog steeds een matige score.

 

u get me?

 

jammer dat je tread zo afloopt. je begin post oogde zo dat ik wel had verwacht dat er wat plaatjes en vergelijkings materiaal kwam. helaas niet en daarom neem ik jouw 'resulta(a)t(en) niet serieus wie zegt dat je geen verkapte vertegenwoordiger bent o.i.d

 

edit: oww en als ik kritisch je laatste post lees en dan met name de 1ste twee zinnen. meld je dat je al een aantal keer gedraait heb. er is pas 1 buiten mogelijkheid geweest. dus de rest heeft zich binnen afgespeelt....

 

je zegt dat EEN BEPAALDE tent net zoveel opleverde als een ronde vloeibare meststoffen. wat is er dan gebeurd met al die rondes in andere tenten? klinkt als of die niet zo geslaagd waren :P :o

 

 

peace hempy

Edited by hemprenaissance

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goh je bent wel erg sceptisch zeg. Ik zou graag foto's op internet zetten, maar ik vind dat ietwat te gevaarlijk. Kheb er slechte ervaringen mee gehad dus ik kies ervoor om het niet te doen.

 

Uit ervaring kan ik zeggen dat het niet onderdoet aan vloeibare voeding meegeven die ik normaal meegeef. En dit is meer met betrekking op hoe makkelijk het gaat ipv. iedere x een vat aanmaken en de ph waarde aanpassen, ec waarde etc. Ik heb nog nooit zo makkelijk gedraaid en dat is het hele grote pluspunt van dit. Geloof het of geloof het niet. Ik heb niet de ruimte en de mogelijkheid om het ergens met buitenplanten te doen dus dat gaat em niet worden helaas.

 

Die bepaalde tent is een tent van 2.40 bij 3.60. Daar wordt onder gedraaid met 6x600w en 104 planten in 11 liter potten. Er zit vijverzijl in en het water wordt in het vijverzijl gedaan net als een zwembad en vervolgens opgenomen via de bodem van de potten. Ik had geen zin om een lange post te typen dus zette even snel wat neer. Het verschil wat ik je kan vertellen is 1 ronde amnesia die 12 weken in de bloei stond opbrengst 2,4kg droog. Vervolgens bubbles die 9 weken in de bloei stond opbrengst 2,4kg. Bij de amnesia was allerhande voeding gebruikt, bij de bubbles enkel de messtoffen en de laatste 2 weken wat pk13/14 en 1x een bloeibooster. De temperatuur was bij beide rondes rond de 30 graden dus wel iets te warm.

 

Kijk mij maak het verder niet uit. Het gaat hier voornamelijk over de tabletten die vaak gebruikt worden en daar ging het in eerste instantie om. Maar per toeval ben ik dus op die mesttoffen uitgekomen die je in je grond kan mengen. Het mooiste zou natuurlijk zijn als je de tent in 2en zou delen en dan links en rechts het verschil goed kan zien. Der is nu een ronde bijna klaar met dezelfde tent met amnesia stekken erin (niet van eigen moeder) Er is gewerkt met de biobasis en biobodem. Het is per pot vermengd zodat er geen verschillen op kunnen treden. Er is wel vloeibare voeding van hetzelfde merk toegediend. De green-accelerator en een klein beetje pk13/14 van canna. Ze moeten nog een kleine week en dan zijn ze zo ongeveer wel klaar. Ze staan nu ongeveer 9 weken in de bloei en hebben 4 dagen voorgroei gehad en zijn getopt. Ik zal proberen een foto te maken ervan dan kan je het zien. En natuurlijke het uiteindelijke droge gewicht vermelden. En dan kijken hoeveel het zal zijn t.o.v. de eerste x met amnesia.

 

En nee ik ben geen vertegenwoordiger. Ik ben er nu een paar x geweest bij Innogreen en Ruud heeft al een paar x wat meegegeven om uit te proberen gratis. Hij is zeer vriendelijk en hij is dus ook bezig om een volledige lijn op te zetten. Op jointjedraaien.nl is iemand die dit gaat uittesten. http://www.jointjedraaien.nl/wietforum/threads/33290-Tuinbroek-goes-mexican-en-komt-onder-de-K-train?highlight=tuinbroek

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

de laatste ronde dus een score van 3820gr met 104 planten in 11 liters en 6x600w. Lijkt me een goede score voor weinig moeite is het niet.

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoals al eerder gemeld of een verslagje van begin tot eind + foto`s.

Of het is gewoon een verhaal die we allemaal kunnen typen.

 

Ik zou graag foto's op internet zetten, maar ik vind dat ietwat te gevaarlijk. Kheb er slechte ervaringen mee gehad dus ik kies ervoor om het niet te doen.

En ik slechte ervaring met dit soort verhalen zonder foto`s of verslag (Kan uiteraard waar zijn maar waar is het bewijs?).

 

Toch begrijpelijk dat we sceptisch zijn iedereen kan op het net zeggen/schrijven wat die wilt.

 

 

Kuro-neko.

Edited by kuro-neko
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

je hebt helemaal gelijk dat er beter een verslag kan komen met foto's. Maar ik vind het te groot en te riskant om het op internet te zetten. Jullie hoeven mij verder ook niet te geloven. Ik heb er een zeer positieve ervaring aan en in het vervolg blijf ik op deze manier verder gaan. Ik win er niks mee door een heel verslag te maken en dan openbaar op internet te zetten. Ze kunnen je op allerlij manieren checken via internet etc. Dat ik dingen zeg is 1 maar ik ga het bewijsmateriaal er niet bijzetten. Begrijpelijk denk ik zo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Elke discussie over voeding lijkt welhaast oeverloos te worden.

Dat komt wellicht door de grote keuze.

Er is groeivoeding en bloeivoeding van diverse merken.

Zowel bij de groei- als bloeivoeding bestaan er gigantische verschillen in NPK-verhoudingen. Als je de fabrikanten gelooft, is hun voeding hoe dan ook het beste.

Verder is er bio-voeding, minerale voeding en bio-minerale voeding.

Sommigen opgeleukt met "onmisbare" chelaten.

Uiteraard zijn ook een voedingslijnen voor indica's, sativa's en autoflowers.

Wat moet je met hybriden aanvangen: indica en sativa voeding mengen in de verhouding 70 % indica en 30 % sativa?

En niet te vergeten: hoeveel soorten en merken cannabisaarde zijn er wel niet?

De toevoegingen zijn uiteraard ook een onmisbare categorie: wortelstimulatoren, schimmels, bloeiboosters, additionele bladvoedingen enzovoort.

Toch praten we over een plantje, dat zonder al te veel moeite groeit als onkruid.

Er worden volgens mij meer planten verpest door te veel voeding dan door te weinig aan voeding.

 

Af en toe leiden de verschillende voedingslijnen zelfs tot verhitte discussies.

 

Heel veel ervaring heb ik niet met allerlei voedingslijnen: in de tuinkas heb ik de Canna voeding en de Bio Nova voeding gebruikt bij NLX-stekken.

Enig verschil heb ik niet kunnen constateren.

Verschillen in opbrengst kwamen volgens mij niet door de voeding maar door het weer.

 

Mijn laatste rechttoe rechtaan buitenkweek -niet in de kas overigens- bestond uit tien Big Devils in 20 literpotten, gevuld met potaarde van de Praxis. Halverwege heb ik nog twee blauwe voedingsstaafjes van de Lidl -ik weet niet eens het merk meer- in de potten gestopt.

De opbrengst was minder dan de helft die de zadenleverancier me voorspiegelde.

Maar dat was bij de NLX-stekken in de kas met Canna-voeding en Bio Nova voeding niet anders.

 

Het ontbreken van foto's maakt een verslag niet ongeloofwaardig.

En wat zegt nu een foto?

Ik heb wat mini fruitboompjes in onze moestuin: zoveel appels en peren als in de folder zijn er nooit aangekomen. Met Picasa kun je er net zoveel appels en peren aanhangen als je zelf wil.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...