Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
gizzy

wat zit er op mijn bladeren?

Recommended Posts

yep, trips, grote ramp in de tuinbouwwereld.

 

Neem olie (is ook kant en klaar te krijgen) gebruiken om leefcyclus te doorbreken en niet vergeten de toplaag van medium ook te besproeien :) De PVP uit zilveren flesje (niet die van BAC dus) werkt ook erg goed, die heb ik hier in gebruik naast Neem.

 

Trips kan een behoorlijke plaag worden, ze vinden vooral wat zwakkere planten die problemen hebben met de waterhuishouding (vaak teveel wisseling tussen nat/droog medium) erg aantrekkelijk :)

 

ALs je niet weet waar je naar moet kijken vallen ze ook echt niet op :)

kleine zwarte drolletjes als je met een loepje die vraatschade bekijkt en als je dan het blad verder af zoekt zul je aan de onderkant bij de bladnerven vaak een splintertje aantreffen (als je ze al ziet, ze zijn snel en goed in verstoppen) wat een volwassen trips is.

 

KLIK

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Om er voor te zorgen dat foto's in topics ook in de toekomst beschikbaar blijven en snel geladen kunnen worden verzoeken we je om foto's in een wietforum album te plaatsen. Hoe je dat doet staat uitvoerig beschreven: Rechts boven in je scherm Help -> Foto's plaatsen

Share this post


Link to post
Share on other sites
yep, trips, grote ramp in de tuinbouwwereld.

 

Neem olie (is ook kant en klaar te krijgen) gebruiken om leefcyclus te doorbreken en niet vergeten de toplaag van medium ook te besproeien :) De PVP uit zilveren flesje (niet die van BAC dus) werkt ook erg goed, die heb ik hier in gebruik naast Neem.

 

Trips kan een behoorlijke plaag worden, ze vinden vooral wat zwakkere planten die problemen hebben met de waterhuishouding (vaak teveel wisseling tussen nat/droog medium) erg aantrekkelijk :)

 

ALs je niet weet waar je naar moet kijken vallen ze ook echt niet op :)

kleine zwarte drolletjes als je met een loepje die vraatschade bekijkt en als je dan het blad verder af zoekt zul je aan de onderkant bij de bladnerven vaak een splintertje aantreffen (als je ze al ziet, ze zijn snel en goed in verstoppen) wat een volwassen trips is.

 

KLIK

 

 

Bedankt!! Ik ga zo snel mogelijk op zoek naar de juiste spullen om dit tegen te gaan!!

 

Om er voor te zorgen dat foto's in topics ook in de toekomst beschikbaar blijven en snel geladen kunnen worden verzoeken we je om foto's in een wietforum album te plaatsen. Hoe je dat doet staat uitvoerig beschreven: Rechts boven in je scherm Help -> Foto's plaatsen

 

Zal ik op letten in het vervolg!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Laat die thrips maar trippen met neemolie..

 

Tripsen staan er om bekend dat ze vaak kleine ruimtes binnendringen. Door hun geringe omvang weten ze vaak in of achter een glasplaat te kruipen. Dood of nog levend komen ze vervolgens nauwelijks meer van hun plaats af. Dat kan storend zijn bij tft-monitoren en lcd-televisies. Zodra de tripsen in de ruimte tussen het scherm en het backlight komen, zijn hun schaduwen zichtbaar. Het lijkt dan net of er dode pixels in het scherm zitten.

 

That's messed up !! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

werkt neem olie echt zo goed? ook curatief? ervaring met een plaag?

 

heb zelf een potje A.R.T.S gehaald, 42 euro voor op 5 liter. belachelijk duur.

 

staat erop 1 liter spuitvloeistof is genoeg voor 10 m2, yea right. je hebt minstens 5L nodig om zo'n ruimte goed te bespuiten. en dat 3x...

Edited by Jeice

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kan in elk geval uit ervaring melden dat bijvoorbeeld de Aptus SoilAttack een klein flesje van 100 ml kost 25 euro maar je hebt maar een 25-50 ML per 100 L water nodig, dus altijd wel goed voor een 40 waterbeurten met dit goedje.

 

Het zorgt ervoor dat de plaag met de varenrouwmug onder controle blijft. Ik zie een aantal mugjes, dan geef ik weer de Soil Attack mee, en de komende 2 weken zie ik geen mugjes meer, soms zelfs 3 weken ligt er aan hoe je doseert.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hehe dat is geen neemolie en t gaat niet over trips, nice answer :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Jeice

zit wel wat neem in verwerkt :)

 

Neem werkt inderdaad zo goed omdat het op meerdere levels de plaag aanpakt, van bijna direct smakelijk hapje naar kotsen en dan ook nog eens uiteindelijk steriel worden op de koop toe.

 

Stinkt wel en is lastig aan te lengen maar erg goed inzetbaar, liever via bladbespuiting (uitvloeier zoals Yucaa gewenst) dan via medium en het duurt even maar je bent vd meeste plagen dan ook echt af en ja, ik heb een dikke plaag gehad en die met een soildrench toen (Neem in gietwater meegeven) aangepakt maar da's lastig (zwarte bladeren bij verkeerde dosering of morsen).

 

Neem is ook prima bladvoeding, zit ook N, Ca, Mg en nog wat in, alleen bittere smaak kan het achterlaten indien te laat nog ingezet.

 

CHECK

 

Neem is daarnaast niet duur alleen niet bij je om de hoek in de winkel, i-net beste optie.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind het anders wel lekker ruiken Lostchild.. :)

Ruik het een stuk liever dan Spruzit iig..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pure Neem olie meurt, wat jij hebt zit een deo achtig iets bij in (emulgator) waardoor het beter ruikten de concentratie Neem is ook veel minder :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...