Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
blowsterke

Eerste kamer Growshopwet

Recommended Posts

@ nighthawker! 2e deel gelezen??????

das een schizofrene wending, net zo krom als liberaal te zijn vandaag de dag!

Mogelijk is t zo als elmanito zegt dat dit oud nieuws is!

Als de sp nu deel zou uitmaken van de regering en komt met deze visie?? dan zie ik geen politiek draagvlak meer voor politieke steun voor verdere regulering! Of het artikel moet een grote leugen zijn!

Dat Kan natuurlijkOOK!

Edited by groenefingers

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik ga in ieder geval schrijven aan nine kooiman en andere SP ers ,ik hoop dat meer mensen dit doen.

De sp is altijd cannabis vriendelijk geweest maar nu zijn ze volledig op het verkeerde pad !

als je mij een printbaare verzie stuurt teken ik hem en stuur 'm ook in

 

ik nietzo goed in het geschreven woord (A) laat mij maar met plantjes spelen meer mijn ding

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Tsja achterhaalde info nog een keer herhalen

 

Ik ga deze luisteren

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat een faliekante onzin. Bij een aangekondigde accijnsverhoging van enkele dubbeltjes op sigaretten of drank gaan de mensen nog snel even hamsteren, terwijl er dan toch echt sprake is een "centenkwestie".

Zou de regering nu echt denken dat beroepstelers niet in staat zijn om 1000 lampen met toehoren voor te financieren en op te slaan? Waarom zouden mensen hamsteren om een paar dubbeltjes uit te sparen en waarom zouden beroepstelers -waar het gaat om vele tonnen- dat niet doen?

Dit gaat gewoon weer veel geld kosten: bij legale growshops is er sprake van een controleerbare goederen beweging. Er is een controlespoor. Immers, als een growshop 100 lampen inkoopt, zal die shop deze lampen met de detailhandelsmarge doorverkopen. Over de omzet wordt BTW afgedragen en over de netto winst (omzet, verminderd met de inkoopwaarde van de omzet is de brutowinst en de brutowinst, verminderd met de overige kosten en lasten is de netto winst) wordt gewoon inkomsten- of vennootschapsbelasting betaald.

Er komt gewoonweg weer een nieuw illegaal circuit.

In Engeland hebben ze daar een mooie uitdrukking voor: "pound foolish, penny wise".

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik ga in ieder geval schrijven aan nine kooiman en andere SP ers ,ik hoop dat meer mensen dit doen.

De sp is altijd cannabis vriendelijk geweest maar nu zijn ze volledig op het verkeerde pad !

als je mij een printbaare verzie stuurt teken ik hem en stuur 'm ook in

 

ik nietzo goed in het geschreven woord (A) laat mij maar met plantjes spelen meer mijn ding

Ik gebruik mail ,dus printen hoeft niet, als ik hem af heb stuur ik je een pm.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wat een faliekante onzin. Bij een aangekondigde accijnsverhoging van enkele dubbeltjes op sigaretten of drank gaan de mensen nog snel even hamsteren, terwijl er dan toch echt sprake is een "centenkwestie".

Zou de regering nu echt denken dat beroepstelers niet in staat zijn om 1000 lampen met toehoren voor te financieren en op te slaan? Waarom zouden mensen hamsteren om een paar dubbeltjes uit te sparen en waarom zouden beroepstelers -waar het gaat om vele tonnen- dat niet doen?

Daarom denk ik dat de zgn. reden voor deze wet tw.: het bestrijden van de georg. criminaliteit, een drogreden is.

Ieder kan begrijpen dat een grote crimineel zijn eigen kanalen heeft, die gaat echt niet op zijn brommertje naar de growshop.

Ergo, de reden voor deze wet is de repressie tegen de kleine hobbykweker opvoeren, zoals dit al enige tijd gebeurt nu.

Dit pvvda beleid is onderdeel van de war on drugs , die i.p.v. afneemt ,in NL steeds grimmiger en leugenachtiger wordt............

Zo, dat ben ik even kwijt :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb besloten er een open brief van te maken ,ik ga hem in ieder geval aan de kamerleden sturen

Voel je vrij te kopieren of /en te veranderen

 

Betreft:

 

Wijziging van de Opiumwet in verband met de strafbaarstelling van handelingen ter voorbereiding of vergemakkelijking van illegale hennepteelt

https://zoek.officielebekendmakingen.nl/kst-32842-A.html

VOORLOPIG VERSLAG VAN DE VASTE COMMISSIE VOOR

VEILIGHEID EN JUSTITIE

 

Geachte ,

Ik ben heel erg teleurgesteld door de houding van de SP fractie t.a.v. de "growshopwet.

 

1. Alleen al het feit dat de SP dit monstrueuze wetsontwerp serieus beoordeelt vindt ik triest, een wet enkel gericht op het sluiten van growshops, want dat is wat dit is.

Het is volkomen ridicuul te denken dat een grote crimineel zijn spullen bij een growshop of bouwmarkt koopt.

 

2. Wat veel enstiger is: de volgende quote is een opeenstapeling van onjuiste informatie en complete onwaarheden.

 

 

"Het gebruik van cannabis kan ernstige en omvangrijke schade toebrengen aan de gebruikers."

Dit is gewoon meehuilen met de meute , iedereen citeert dezelfde onzin, over het gevaar van cannabis.

 

 

"Cannabisgebruik vermindert het concentratie- en reactievermogen en heeft een negatieve invloed op school- en werkprestaties en verkeersgedrag"

en: Het cognitief functioneren gaat na langdurig en intensief gebruik achteruit

Allemaal ontkracht:

 

Study: Marijuana Not Linked With Long Term Cognitive Impairment

http://healthland.time.com/2011/07/19/stud...ive-impairment/

 

" Bij het roken van cannabis komen veel kankerverwekkende stoffen in het lichaam, die schadelijk zijn voor de longen. `"

Pertinent onwaar:

 

20-Year Study Finds No Decline In Lung Function For Occasional Cannabis Smokers; Lung Function Of Most Marijuana Smokers Improves Over Time

http://www.tokeofthetown.com/2012/01/pot_s...blems_may_h.php

 

Study: Smoking Marijuana Not Linked with Lung Damage

http://healthland.time.com/2012/01/10/stud...th-lung-damage/

 

" Er is toenemend wetenschappelijk bewijs dat cannabis psychotische symptomen kan uitlokken,"

 

De grote leugen, doe zelf de research:

Cannabis and Schizophrenia Spectrum Disorders: A Review of Clinical Studies

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3168087/

 

Is dit echt de SP en niet de VVD die het volgende zegt:

 

"Daarnaast kan drugsgebruik ook maatschappelijke gevolgen hebben, in de vorm van overlast, geweld en verwervingscriminaliteit."

Legaliseren dus , dan is de "geweld en verwervingscriminaliteit" verdwenen.

 

 

En dit spant de kroon:

 

Gelet op deze ernstige feiten is er naar de mening van de leden van de SP fractie alle aanleiding om in het belang van de volksgezondheid het gebruik van cannabis respectievelijk cannabisproducten (hasj, wiet) te voorkomen, respectievelijk terug te dringen

 

Uw eigen standpunt:

De Verkoop en teelt van softdrugs voor de Nederlandse markt wordt gelegaliseerd en gereguleerd,

 

en:

‘De coffeeshops zijn geen probleem, maar de oplossing van een probleem’, aldus van Bommel"

http://www.voc-nederland.org/2012/07/sp-vo...tiebijeenkomst/

 

En wat zegt de SP nu:

" Deelt de regering de opvatting van de SP-fractie dat het vanwege de volksgezondheid van het grootste belang is dat het roken, inclusief het gebruik van cannabis, wordt tegengegaan?"

 

Tot slot: Het zou verstandig zijn zelf onderzoek te doen i.p.v.af te gaan op een RIVM document

Ten tijde van de cannabis prohibition in de US vertrouwden de mensen ook op de overheids informatie, zoals:

 

“There are 100,000 total marijuana smokers in the US, and most are Negroes, Hispanics, Filipinos, and entertainers. Their Satanic music, jazz, and swing, result from marijuana use. This marijuana causes white women to seek sexual relations with Negroes, entertainers, and any others.”

 

“…the primary reason to outlaw marijuana is its effect on the degenerate races.”

 

“Marijuana is an addictive drug which produces in its users insanity, criminality, and death.”

 

“Reefer makes darkies think they’re as good as white men.”

 

“Marihuana leads to pacifism and communist brainwashing”

 

“You smoke a joint and you’re likely to kill your brother.”

 

“Marijuana is the most violence-causing drug in the history of mankind.”

http://www.drugwarrant.com/articles/why-is...ijuana-illegal/

 

Ik hoop dat er sprake is van een foutieve uitleg van het eigen standpunt inzake cannabis, zoniet , dan kan de SP aansluiten bij de andere "law and order"partijen.

En krijgt de SP mijn stem niet meer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

je word gewoon keihard genaaid waar je bijstaat, SP wilde stemmen werven, dus hebben ze een plannetje opgesteld om via de coffeeshops SP stemmen te werven. met loze beloftes.

 

volgende keer als er weer een SP'er staat de blaten op een cannabis bevrijdings dag krijgt ie een tomaat tegen z'n bakkes.

 

 

 

Edited by amnees

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Tis & blijft een stelletje ex-communisten :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Conclusie:

 

D'r moet een 'politiekepartijenwet' komen, waarin het verboden wordt om je nog bezig te houden met zoiets compleet onzinnigs, middeleeuws en geldverslindends als 'partij politiek'.

 

Maar goed, da's aan het verdronken kalf vragen of ie zelf de put wil dempen, dus daar zou ik geen geld op inzetten. In de tussentijd begin ik lekker een geurkaarten drukkerij. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik heb besloten er een open brief van te maken ,ik ga hem in ieder geval aan de kamerleden sturen

Voel je vrij te kopieren of /en te veranderen

 

Betreft:

 

Wijziging van de Opiumwet in verband met de strafbaarstelling van handelingen ter voorbereiding of vergemakkelijking van illegale hennepteelt

https://zoek.officielebekendmakingen.nl/kst-32842-A.html

VOORLOPIG VERSLAG VAN DE VASTE COMMISSIE VOOR

VEILIGHEID EN JUSTITIE

 

Geachte ,

Ik ben heel erg teleurgesteld door de houding van de SP fractie t.a.v. de "growshopwet.

 

1. Alleen al het feit dat de SP dit monstrueuze wetsontwerp serieus beoordeelt vindt ik triest, een wet enkel gericht op het sluiten van growshops, want dat is wat dit is.

Het is volkomen ridicuul te denken dat een grote crimineel zijn spullen bij een growshop of bouwmarkt koopt.

 

2. Wat veel enstiger is: de volgende quote is een opeenstapeling van onjuiste informatie en complete onwaarheden.

 

 

"Het gebruik van cannabis kan ernstige en omvangrijke schade toebrengen aan de gebruikers."

Dit is gewoon meehuilen met de meute , iedereen citeert dezelfde onzin, over het gevaar van cannabis.

 

 

"Cannabisgebruik vermindert het concentratie- en reactievermogen en heeft een negatieve invloed op school- en werkprestaties en verkeersgedrag"

en: Het cognitief functioneren gaat na langdurig en intensief gebruik achteruit

Allemaal ontkracht:

 

Study: Marijuana Not Linked With Long Term Cognitive Impairment

http://healthland.time.com/2011/07/19/stud...ive-impairment/

 

" Bij het roken van cannabis komen veel kankerverwekkende stoffen in het lichaam, die schadelijk zijn voor de longen. `"

Pertinent onwaar:

 

20-Year Study Finds No Decline In Lung Function For Occasional Cannabis Smokers; Lung Function Of Most Marijuana Smokers Improves Over Time

http://www.tokeofthetown.com/2012/01/pot_s...blems_may_h.php

 

Study: Smoking Marijuana Not Linked with Lung Damage

http://healthland.time.com/2012/01/10/stud...th-lung-damage/

 

" Er is toenemend wetenschappelijk bewijs dat cannabis psychotische symptomen kan uitlokken,"

 

De grote leugen, doe zelf de research:

Cannabis and Schizophrenia Spectrum Disorders: A Review of Clinical Studies

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3168087/

 

Is dit echt de SP en niet de VVD die het volgende zegt:

 

"Daarnaast kan drugsgebruik ook maatschappelijke gevolgen hebben, in de vorm van overlast, geweld en verwervingscriminaliteit."

Legaliseren dus , dan is de "geweld en verwervingscriminaliteit" verdwenen.

 

 

En dit spant de kroon:

 

Gelet op deze ernstige feiten is er naar de mening van de leden van de SP fractie alle aanleiding om in het belang van de volksgezondheid het gebruik van cannabis respectievelijk cannabisproducten (hasj, wiet) te voorkomen, respectievelijk terug te dringen

 

Uw eigen standpunt:

De Verkoop en teelt van softdrugs voor de Nederlandse markt wordt gelegaliseerd en gereguleerd,

 

en:

‘De coffeeshops zijn geen probleem, maar de oplossing van een probleem’, aldus van Bommel"

http://www.voc-nederland.org/2012/07/sp-vo...tiebijeenkomst/

 

En wat zegt de SP nu:

" Deelt de regering de opvatting van de SP-fractie dat het vanwege de volksgezondheid van het grootste belang is dat het roken, inclusief het gebruik van cannabis, wordt tegengegaan?"

 

Tot slot: Het zou verstandig zijn zelf onderzoek te doen i.p.v.af te gaan op een RIVM document

Ten tijde van de cannabis prohibition in de US vertrouwden de mensen ook op de overheids informatie, zoals:

 

“There are 100,000 total marijuana smokers in the US, and most are Negroes, Hispanics, Filipinos, and entertainers. Their Satanic music, jazz, and swing, result from marijuana use. This marijuana causes white women to seek sexual relations with Negroes, entertainers, and any others.”

 

“…the primary reason to outlaw marijuana is its effect on the degenerate races.”

 

“Marijuana is an addictive drug which produces in its users insanity, criminality, and death.”

 

“Reefer makes darkies think they’re as good as white men.”

 

“Marihuana leads to pacifism and communist brainwashing”

 

“You smoke a joint and you’re likely to kill your brother.”

 

“Marijuana is the most violence-causing drug in the history of mankind.”

http://www.drugwarrant.com/articles/why-is...ijuana-illegal/

 

Ik hoop dat er sprake is van een foutieve uitleg van het eigen standpunt inzake cannabis, zoniet , dan kan de SP aansluiten bij de andere "law and order"partijen.

En krijgt de SP mijn stem niet meer.

 

 

Bulto, allemaal leuk en aardig, ik rook heel af en toe een jointje, en als ik dat doe moet ik echt niet autorijden dat komt niet goed, met een biertje op heb ik minder last (niet dat ik met drank op rij) Dus het kan wel degelijk de concentratie en rijvaardigheid beinvloeden.

Ik ken ook diverse mensen die heel veel wiet roken en dus absoluut niet zonder kunnen maar daardoor ook niet kunnen werken.

Dan heb ik het niet over de mensen die het gebruiken tegen de pijn of andere aandoeningen.

 

Maar je moet natuurlijk niet net doen of het alleen maar goede kanten heeft.

Een wijntje is ook niet slecht, maar 12 flessen per dag is wel een probleem :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nergens last van, ook niet na 30jaar smoken, de dingen die jij opnoemt,.. dat zijn degene die NIET MOETEN roken.. (kunnen er gewoon niet tegen, of slaat erin als een bom)

Daarintegen moet je mij geen 4 biertjes doen.

 

Mzl

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito
Een wijntje is ook niet slecht, maar 12 flessen per dag is wel een probleem :)

1 fles geeft al schade :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bulto, ik begrijp je hele relaas1 Zo is het allemaal heel verwarrend na zelfs de sp-ondersteunde campagne afgelopen jaar voor regulering ed.

Steek je licht ook eens op bij de voc, die kun je zo mailen en zal je zeker wel respons krijgen! daar zal dit nieuws ook vast niet aan hun aandacht ontsnapt zijn; verwarrend blijft het, zou zeker denken dat de SP een en ander mag uitleggen, in dit verband!

groetje bart.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Een wijntje is ook niet slecht, maar 12 flessen per dag is wel een probleem :)

1 fles geeft al schade :)

 

 

een peuk ook :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bulto, allemaal leuk en aardig, ik rook heel af en toe een jointje, en als ik dat doe moet ik echt niet autorijden dat komt niet goed, met een biertje op heb ik minder last (niet dat ik met drank op rij) Dus het kan wel degelijk de concentratie en rijvaardigheid beinvloeden.

Ik ken ook diverse mensen die heel veel wiet roken en dus absoluut niet zonder kunnen maar daardoor ook niet kunnen werken.

Dan heb ik het niet over de mensen die het gebruiken tegen de pijn of andere aandoeningen.

 

Maar je moet natuurlijk niet net doen of het alleen maar goede kanten heeft.

Een wijntje is ook niet slecht, maar 12 flessen per dag is wel een probleem

Het boeit me niet of "het alleen maar goede kanten heeft" , mijn zuster is verslaafd aan koffie, so what ?

Ik neem de moeite om een met feiten onderbouwde brief te schrijven omdat ik de mening ben toegedaan dat de overheid geen fuck te maken moet hebben met wat ik wil slikken ,spuiten ,eten of roken.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bulto, ik begrijp je hele relaas1 Zo is het allemaal heel verwarrend na zelfs de sp-ondersteunde campagne afgelopen jaar voor regulering ed.

Steek je licht ook eens op bij de voc, die kun je zo mailen en zal je zeker wel respons krijgen! daar zal dit nieuws ook vast niet aan hun aandacht ontsnapt zijn; verwarrend blijft het, zou zeker denken dat de SP een en ander mag uitleggen, in dit verband!

groetje bart.

VOC, ik vindt ze wat traag soms, maar ja , het is natuurlijk wel onbetaald werk.

Ik wacht eerst nog af of ik een reactie krijg van de SP

En ik roep hierbij op : mail de SP

adressen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu stem ik helemaal niet meer, als ik genaaid word wil ik zoenen ook.

 

Crow

Share this post


Link to post
Share on other sites


Eigenlijk zouden ze eens naar het relaas van Louk Hulsman (Kerkrade, 8 maart 1923, Dordrecht 28 januari 2009)


dé grondlegger van ons wereldberoemde gedoogbeleid moeten luisteren :verrygood

Edited by Running Water

Share this post


Link to post
Share on other sites

moeten ze ook

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het lijkt erop dat de sp een lijstje heeft gemaakt van alle tegenstrijdigheden en er vragen over stelt.

Maar laat ze het maar eens uitleggen.

Ze zijn niet tegen cannabis en nooit geweest ook dus vind dit raar.

Hoop dat ze reageren anders missen ze 2 stemmen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...