Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
timmehh

geur van de planten

Recommended Posts

Hallo allemaal, ik ben timmehh en ik ben een beginnende kweker. Ik heb een vraagje over de geur van de planten, is de geur heel erg te ruiken als je de kweek tent open maakt? Ik wil namelijk een kweek beginnen in me kelder maar hier komen ook andere mensen omdat ik in een flat woon. Ik heb wel een af zuiger met filter dus als de tent dicht is zou je niks moeten ruiken.

 

Groeten,

Timmehh

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja dat is goed te ruiken als je de tent open ritst

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

Wiet in de bloei ruikt altijd hoe dan ook, hoe je het ook went of keert :)

Je zou iets kunnen verzinnen om het tegen te gaan door een wand te realiseren die je vervolgens goed luchtdicht isoleert met kit of ander goed spul, en achter die wand dan je hokje/tent .

Met fantasie en veel lezen op het forum kun je al een heel eind komen :)

 

Suc6!

Edited by w33d

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey zelfs met filter ruik je wietlucht. Ik zat ook te denken aan een extra filter na de afzuiger omdat daar wel een buis met filter op zou passen. Maar ik heb nu mijn deur helemaal geisoleerd met tochtstrips en zon ding voor onder de deur

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je die uitblaas op een raam kan aansluiten is het nog beter btw maar dan moet je een kistje om het raam bouwen en met een decoupeerzaag een gat boren en daar je uitblaas op aansluiten. Zorg wel dat ze niet naar binnen kunnen kijken door bijv luidsprekerdoek te gebruiken. Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je beneden naar je kelderbox gaat, gewoon ff voordat je de deur uitloopt rijkelijk after shave op je kleding spuiten, dit zal de geur van wiet in de kelder wellicht verbloemen en je meisje heeft er ook nog wat aan.

 

Uiteraard wel in combinatie met al eerder gegeven tips hierboven.

 

Succes met je kweekie

 

gr. knakie

Edited by Knakie blind

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zit ik nou verkeerd..Als je de tent openritst, en je afzuiging wat harder zet heb je toch altijd een onderdruk vanuit de tent?

Waardoor het opengeritste stuk al aanzuig gebruikt zal worden..Ik blaas direct af naar buiten, en heb nergens last van als ik hem openmaak..

 

Of blaas je in dezelfde ruimte ook weer af? Dan wordt het een ander verhaal :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou weet ik niet hoeveel geluid er normaal is in die boxen maar zou het geluid van een buis fan geen vragen kunnen oproeppen ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi hoi timmehh :)

wil je feestje niet bederven, :)

maare kweken in een tentje in een kelder van een flat,

is geen goed idee. :)

je gaat er niet mee weg kunnen.

sorry hoor.

de geur ga je echt niet tegenhouden met een filtertje.

wat maakt dat de pakkans 99% is. ;)

dus eerlijkheid gebied mij om dit te melden,

moeders zou meschien nog kunne,

maar een plant(jes) in bloei,

waar je niet weg kan met je afgezogen lucht,

nee nee nee.

best terug naar de tekentafel.

hydrogroet DV :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

weet niet wat voor filters jullie gebruiken :) maar met de juiste luchtvochtigheid heb ik nog nooit last gehad met wiet geur door de filter heen.

 

los dat ik het een rare plek vind voor een tent zou je het makkelijk kunnen oplossen door een tent in tent of een hok in hok te maken.

dan stap je in de grotere tent die ook wordt afgezogen, die je dan weer achter je dicht doet om vervolgens de kleinere te openen.

 

ik heb wel eens een kamer op onderdruk gezet met het zelfde idee, je rook het nooit buiten de buitenste ruimte.

 

succes, zal je nodig hebben op die locatie :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb 1 keer een luchtje na me filter gehad 3.0

 

en het geluid is dan meteen je 2e pakkans struikelblok na de geur dan hoef je daar geen ander topic over te maken,

ga maar meteen voor het duurste kwa dat betreft want die zoem van een goedkope buisfan controler kan vragen opwekken,

Edited by Grow Weed

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je in de zelfde ruimte afblaast krijg je wel een muffe soort konijnen geur. De kenner herkent dit wel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Boefje je bedoeld de geur van een plantenkas of de tropen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ligt eraan of er in die plantenkas of tropen ook wietplanten staan. MUFFE lucht dat is de beste omschrijving.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja die ken ik ook wel :)

Raampje open is wel een must omdat tegen te gaan

Share this post


Link to post
Share on other sites

klopt . als je dat geurtje herkent he....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...