Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
King Joffrey

5 x Afghaan buitenkweek dakterras 2013

Recommended Posts

King Joffrey in the house!

 

Hierbij ons kweekverslag met foto's van onze eerste buitenkweek!

We hebben goede voorbereidingen getroffen en zelf 5 bakken in elkaar geschroefd waar elk 70 liter grond in gaat.

De planten hebben we bovenop ons dakterras neergezet waar ongeveer de hele dag volle zon op staat en natuurlijk een lekker windje.

We hebben gekozen voor de All-Mix van Biobizz (zie foto hieronder) en voeden tijdens de groei periode bij met Bio-grow van Biobizz.

 

img2984y.jpg

 

Wij hebben 5 afghaan stekken aangeschaft op 7 mei en eerst een weekje binnen in de vensterbank gezet.

Hieronder de eerste foto van vlak na de aanschaf.

 

img2517sv.jpg

 

Een van onze baby's zag er een beetje somber uit maar is intussen gelukkig helemaal hersteld!

Hieronder de foto's genomen op 13 mei.

 

img2591r.jpg

img2592rm.jpg

 

Ondertussen al flink wat foto's gemaakt die ga ik zo hieronder posten.

 

High five! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gefeliciteerd, je bent lid geworden van Wietforum. Voordat je gaat posten gaarne aandacht voor het volgende:

 

1. Je bent akkoord gegaan met onze spelregels, maar heb je ze ook wel gelezen? Doe dat nu EERST. Bij het niet naleven van de regels kun je verwijderd worden van het forum.

2. Stel je DAARNA voor in de wie is wie sectie

3. Je zult ongetwijfeld vragen hebben. Maar de meeste zijn al gesteld. Zoals je gelezen hebt vragen we onze leden om EERST GOED te zoeken op het forum VOORDAT je een vraag stelt. Zoek ook de growguide na.

4. Iedere sectie heeft "sticky topics". Deze staan altijd bovenaan. Lees deze topics eerst door, hier staan de meest gestelde vragen in en aanwijzingen voor het gebruik van die sectie.

 

Met name dat laatste is echt een vereiste. Kijk eens goed naar de zoekmogelijkheden, zoals alleen in de titel zoeken of het hele bericht, en alleen de berichten weer te geven waarin je zoekterm voorkomt of de topics. Bij zoeken naar een combinatie van meerdere woorden zet je een "+" voor elk woord, dus bij zoeken op "grote buds" tik je in "+grote +buds". Zie ook de help in het zoekscherm.

 

Er is overigens ook een uitgebreide help beschikbaar.

 

Uitgebreide beginnerstips en richtlijnen voor het gebruik van het forum zijn beschikbaar alsmede een overzichtstopic met een aantal belangrijke topics voor beginners

 

Namens het mod-team bedankt en veel plezier!

 

 

Om er voor te zorgen dat foto's in topics ook in de toekomst beschikbaar blijven en snel geladen kunnen worden verzoeken we je om foto's in een wietforum album te plaatsen. Hoe je dat doet staat uitvoerig beschreven: Rechts boven in je scherm Help -> Foto's plaatsen

 

Veel buitenplezier dit jaar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar zijn we weer.

 

Hieronder nog een paar foto's van onze mooie dames.

We hebben ze in kleine potjes neergezet om ze later om te potten in de grote potten van 70 liter.

We hebben onze dames op 15 mei voor het eerst buiten gezet. Zie hieronder de foto's.

 

img2616yt.jpg

 

img2617xc.jpg

 

Helaas hebben we echt schijtweer gehad met weinig zon dus ze zijn de eerste week buiten niet echt gegroeid. Hieronder wat foto's van de dames op 23 mei.

 

img2838z.jpg

 

img2862l.jpg

 

img2863gd.jpg

 

img2864si.jpg

 

img2865nb.jpg

 

img2866ui.jpg

 

Meer foto's volgen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier nog een paar foto's van de dames genomen op 24 mei.

 

img2874bj.jpg

 

img2875p.jpg

 

En hier een foto van 27 mei, eindelijk een beetje zon!

 

img2914ef.jpg

 

We kregen het idee dat ze niet echt hard groeiden omdat de potten te klein begonnen te worden, en ja hoor we hadden gelijk de wortels kwamen er aan de onderkant uit. We hebben ze de 28e overgepot in grotere potten die we nog hadden staan. Helaas hadden we niet genoeg grote potten voor alle planten dus hebben er 1 in zn kleine potje laten staan. Hieronder de foto's van 28 mei.

 

img2933z.jpg

 

Deze hebben we King Joffrey genoemd en is duidelijk de grootste dame!

 

img2937yc.jpg

 

En mag ik jullie voorstellen aan trippin' major balls.

 

img2938c.jpg

 

Deze hebben we downie genoemd.

 

img2941rm.jpg

 

img2939wt.jpg

 

img2940o.jpg

 

De onderste 2 hebben nog geen naam, dus suggesties zijn meer dan welkom!

 

High Five!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lekkere soort vind ik , heb er ook een paar staan net ontkiemd uit zaad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

niet bang voor de buren....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Om er voor te zorgen dat foto's in topics ook in de toekomst beschikbaar blijven en snel geladen kunnen worden verzoeken we je om foto's in een wietforum album te plaatsen. Hoe je dat doet staat uitvoerig beschreven: Rechts boven in je scherm Help -> Foto's plaatsen

Share this post


Link to post
Share on other sites

En daar ben ik weer met de volgende foto's. Helaas nog steeds niet echt goede zon gehad eind mei en heel veel regen. Hieronder de dames op 30 mei.

 

img2969e.jpg

 

img2970n.jpg

 

img2971v.jpg

 

Hieronder Downie en gelukkig is ze wel iets opgeknapt

 

img2972sr.jpg

 

Hieronder Trippin' Major Balls

 

img2973r.jpg

 

Hieronder King Joffrey

 

img2974ff.jpg

 

img2975x.jpg

 

We maakten ons een beetje zorgen na al die regen omdat een van onze dames allemaal omgekrulde blaadjes had, gelukkig is dat inmiddels helemaal weggetrokken dus zal wel door het slechte weer, de kou of het overpotten te maken hebben. Hieronder de foto's.

 

img2976w.jpg

 

En Downie doet haar naam eer aan en vertoont ook wat krullende en bruine blaadjes

 

img2977lt.jpg

 

img2978tu.jpg

 

High five!

Share this post


Link to post
Share on other sites

probleem met lezen geloof ik :)

 

:) :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

helllo beste

 

 

hier zijn wel paar dingen die fout lopen denk ik zo :)

 

1. luister naar de regels die hier gesteld worden of er zullen gevolgen vallen zou best jammer zijn want je kan heb onze hulp denk ik goed gebruiken.

2. laat je grond eens gewoon helemaal uitdrogen zal ze goed doen ze zijn aant verdrinken zelfs pot afdekken dat zware regen minder bij de polant komt kan later weg hoor.

3. je plantjes krijgen en stress kleur kweet ni wat je er mee doet maar dat kan verschilende redenen hebben miss kan het ook gewoon omdat ze al verdronken zijn !! :) maar hopelijk niet !!

 

Grow it NICE and BIG !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Afghanen zijn niet de meest geschikte buitenplanten in ons klimaat, tenzij je gaat verduisteren. Zonder te verduisteren zijn ze pas eind oktober, begin november afgebloeid. Met een nat najaar sneuvelen ze gewoon aan toprot.

Gooi er een paar tienen tegen aan en koop wat autoflowers of vroegrijpende Deense soorten. Dan heb je in ieder geval nog iets rookbaars dit jaar.

Succes overigens.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij ben jij hardleers, ik zeg het nog een keer, je foto s op Wietforum uploaden, zodat ze niet verloren gaan.

Anders krijg je je eerste officiele waarschuwing.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ blowsterke: Sorry was druk bezig met m'n nieuwe post dus had je reply nog niet gelezen, zal de foto's vanaf nu op de goede manier uploaden.

 

@ gobru: Buren gaat geen probleem worden hoop ik, wonen omringd door coffeeshops dus de geur zal geen probleem zijn

 

@ xtreme: We gaan ze inderdaad verduisteren dus hopen dat alles goed verloopt!

 

@ goedkoop: Deze foto's zijn genomen na de zware regenval van afgelopen dagen, de grond is laatste paar dagen goed droog geworden en geven ze in de avond water. Om de dag met voeding en zonder voeding op aanraden.

 

We vragen ons wel af hoeveel water we onze dames nu ongeveer moeten geven. Iemand tips?

Share this post


Link to post
Share on other sites
@ gobru: Buren gaat geen probleem worden hoop ik

 

ik denk het wel...succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

aan de foto's te zien zou ik ze voorlopig niks meer geven, laat ze eerst maar eens opzuigen wat er in die pot zit.

 

met de grootte van jou planten zal 200ML p.stuk goed zijn wanneer de aarde droog is ( niet alleen top laag )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar ben ik weer, en nu met de foto's op de juiste manier geupload!

Nu eerst de foto's van een week geleden toen we ze voor het eerst in de grote potten hebben gezet, ik zal later op de middag de foto's van vandaag uploaden zodat jullie kunnen zien hoe ze zijn gegroeid.

 

gallery_37895_15782_1852530.jpg

 

gallery_37895_15782_89334.jpg

 

gallery_37895_15782_941895.jpg

 

gallery_37895_15782_1485756.jpg

 

gallery_37895_15782_2191383.jpg

 

gallery_37895_15782_748848.jpg

 

gallery_37895_15782_1932752.jpg

 

High Five!

Share this post


Link to post
Share on other sites

veel succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat lekker daar!!! Mooie plek man!

Geen last van je buurtjes?

 

Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar zijn we weer!

 

Hieronder de foto's van onze mooie dames van vanmiddag.

Zoals je kunt zien hebben de mooie zonnige dagen van afgelopen tijd hun vruchten afgeworpen en zijn ze flink gegroeid.

Wel hebben 3 van onze dames luizen te pakken. Deze gaan we bestrijden door shag te koken en het water waarin de shag gekookt is om de dag over onze dames sprayen, dat zou goed moeten helpen heb ik gelezen. Ook hebben we naast onze dames wat kruiden neergezet die nog in de tuin stonden; mint, peterselie, bieslook, basilicum, salie & koriander dus hopen dat die ook gaan groeien en het ongedierte een beetje wegjagen.

 

Ook hebben we de laatste 2 een naam gegeven, Ivory & Big Bad Wolf

 

gallery_37895_15782_1763908.jpg

 

gallery_37895_15782_733458.jpg

 

King Geoffrey

 

gallery_37895_15782_2311583.jpg

 

Downy

 

gallery_37895_15782_1572319.jpg

 

Trippin' Major Balls

 

gallery_37895_15782_2235573.jpg

 

Ivory

 

gallery_37895_15782_2689377.jpg

 

The Big Bad Wolf

 

gallery_37895_15782_2709616.jpg

 

En hier een foto van de luizen

 

gallery_37895_15782_1501548.jpg

 

Tot volgende week,

 

High Five!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat zien ze er mooi uit!!!! Ik ga je zeker even volgen, dit zijn men neefjes!!! Hahahaha

 

Succes man!! Volger er bij!!

 

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit!! Ik zeg toppen! :)

 

Peace Leo :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heel veel succes met dit jaar buiten kweek

maak er wat moois van soortje is lekker :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar zijn we weer met onze wekelijkse upload. Onze dames hebben er flink van langs gekregen door die sterke wind van afgelopen dagen maar staan er gelukkig weer goed bij. King Geoffrey & Ivory zijn omgewaaid maar gelukkig geen geknakte steel of vertakkingen. We hebben nu bij al onze dames een bamboe stok gezet om ze zo een beetje te beschermen tegen de wind. Ook zijn ze weer flink gegroeid, zie hieronder de foto's!

 

King Geoffrey

 

gallery_37895_15782_680363.jpg

 

Downy

 

gallery_37895_15782_268755.jpg

 

Trippin' Major Balls

 

gallery_37895_15782_1698785.jpg

 

Ivory

 

gallery_37895_15782_2507833.jpg

 

Big Bad Wolf

 

gallery_37895_15782_2209857.jpg

 

gallery_37895_15782_2419004.jpg

 

gallery_37895_15782_749459.jpg

 

We zitten momenteel erg te twijfelen om ze te gaan toppen, dit natuurlijk ook in verband met de hoogte en de wind die ze dan gaan vangen. Heeft er iemand tips?

 

High Five!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waar twijfel je aan?

De 1 zegt buitenplanten niet toppen want hoe meer toppen hoe meer kans dat ze door de wind knakken.

De ander zegt lekker toppen en hier en daar verstevigen.

Ik hoor bij de laatste.

Afghaan kan het goed hebben.

Ik zet er dan drie bamboo stokken in tegen de rand van de pot (knip de punt schuin af voordat je ze in de grond zet dan bezeer je de wortels zo min mogelijk) met wat plantendraad eromheen.

Dan heb je voldoende ruimte om wat steun te creeeren.

Niet te strak vastzetten.

Je kunt elastiek gebruiken of plantclips van de Action om de losse takken vast te zetten...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Waar twijfel je aan?

De 1 zegt buitenplanten niet toppen want hoe meer toppen hoe meer kans dat ze door de wind knakken.

De ander zegt lekker toppen en hier en daar verstevigen.

Ik hoor bij de laatste.

Afghaan kan het goed hebben.

Ik zet er dan drie bamboo stokken in tegen de rand van de pot (knip de punt schuin af voordat je ze in de grond zet dan bezeer je de wortels zo min mogelijk) met wat plantendraad eromheen.

Dan heb je voldoende ruimte om wat steun te creeeren.

Niet te strak vastzetten.

Je kunt elastiek gebruiken of plantclips van de Action om de losse takken vast te zetten...

 

Bedankt voor de tips!

Omdat het onze eerste buitenkweek is zijn we gewoon benieuwd wat de ervaren kwekers hiervan vinden. Hebben besloten om er in ieder geval 2 van de 5 te gaan toppen, zo kunnen we ook zelf goed het verschil zien en waar nou onze voorkeur ligt voor volgend jaar. We hebben inderdaad al het een en ander gelezen over het verstevigen van de toppen en dachten zelf aan gaas om de bak waar de toppen in kunnen liggen of inderdaad verstevigen met draad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...