Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Beaker

Warzone Kush, Shaman, Santa Maria en Jackberry

Recommended Posts

altijd zuur om te zien die vieze ingekrulde bladern

dan weet je meteen genoeg :P

 

zoiets gun je niemand!

 

volgas afzuigen en de rest hopelijk clean oogsten

ik hoop met je mee!

 

Greetz Skunkmonster

 

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Baekelandt: :P

 

@skunkmonster: afzuiging staat op 100% te zuigen en tot nu toe geen rot meer tegengekomen (even afkloppen ;) ).

Het is nu wel elke dag weer spannend als het licht aan is gesprongen en ik de tent open (Life is like a box of chocolates... helaas zitten er soms een paar rotten tussen B) )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja... 2,5 uur geleden maakte ik er nog een geintje over, maar nu is het toch echt niet leuk meer :P .

Deze ronde lijkt wel gedoemd te mislukken ;) .

 

De Jackberry 2 mist nu ook haar hoofdtop en een topje eronder. Deze staat nog maar 39 dagen op 12/12 B) .

gallery_32885_15755_259415.jpg

Edited by Beaker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is de JB zo gevoelig voor rot?

Echt zonde Beak. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Blijkbaar heb ik een gevoelig fenotype, want ik moet de hoofdtop van de Jackberry 3 nu ook al verwijderen.

Het ligt ook grotendeels aan het klimaat; ik krijg de lv maar niet echt naar beneden. Deze tikt af en toe de 70% nog aan. Helaas beschik ik niet over een luchtontvochtiger.

Ik ben wel een beetje huiverig voor het weer van volgende week. Als het weer broeierig warm wordt, gaat het hier een ramp(je) worden in m'n tent :P .

 

Nog 3 spannende weken te gaan ;) .

 

Groeten Beaker B)

Edited by Beaker

Share this post


Link to post
Share on other sites

He Beaker,

echt zonde hoppelijk gaat het de komende 3 weken

Niet verder ik zou de afzuiger op 100% zetten en alle ramen goed open in huis ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey BUZZ, ik zit er met neus bovenop, maar zo gauw er een klein stukje rot zichtbaar wordt, is het al te laat :D .

De hoofdtop van de Jackberry 3 zag heel mooi en gezond uit. Ik zag gisteren 1 klein minuscuul dofgroen bladpuntje uit de top steken en de hele hoofdtop bleek van binnen aangetast te zijn B) .

Morgen staat de Santa Maria 8 weken op 12/12 en dan gaat ze met de voetjes omhoog; het zou jammer zijn om meer van deze spierwitte toppen te verliezen aan toprot.

De Jackberry, welke ik vorige week heb omgehaald (na 7 weken 12/12), is ondertussen klaar voor de weckpot en is verder gelukkig vrijgebleven van toprot edit: toch nog 1 top verrot (witte schimmel).

Ik heb haar al geproefd en ben al zeer tevreden over de geur, smaak en werking B) . Ik had haar 9 weken willen laten staan, zodat de werking wat stoneder zou worden, maar het is nu een prima rokertje voor overdag, ook goed :icecool .

Totaal is er 41 gram van af gekomen (zonder de rot). Ik denk toch zo'n dikke 10 gram te zijn kwijt geraakt aan toprot bij de Jackberry.

 

De afzuiging staat op 100% in de donkerperiode, maar dan moet ik wel de ramen gesloten houden in de ruimte waar de tent staat, anders hoor je de afzuiging buiten ;) .

Als de lampen aan gaan, zet ik de ramen open en zet ik de variac op 175V (ik regel de afzuiger op dit punt liever handmatig dan met de S-vent), dan valt het geluid nog mee buiten (je moet echt weten dat er boven een afzuiger aan staat, anders valt het niet op). Ook staan de 2 clipfans nu 24 uur aan voor de luchtcirculatie. Deze had ik eerst alleen aan als de lampen aan waren.

Ik geef ook geen voeding en thee meer, zodat ik ze direct om kan halen, mocht het ineens helemaal uit de hand lopen.

 

Iemand nog tips of opmerkingen?

 

Groeten Beaker :P

Edited by Beaker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat je het goed aanpakt zo te horen ;)

Voeding zou ik ook niet meer geven want dat kan ook voor nog meer rot veroorzaken.

Denk dat je niet veel meer kan doen dan alles elke dag te controleren.

Succes met plan de campagne

Groetjes BUZZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

De laatste foto's van de Santa Maria voordat ze om is gegaan.

Ze had zeker nog 2 weken langer kunnen staan, maar die gok durf ik niet te wagen ;) .

Ik heb verder geen rot meer op haar gevonden.

 

56 dagen op 12/12.

gallery_32885_15755_300810.jpg

 

gallery_32885_15755_376911.jpg

 

gallery_32885_15755_33002.jpg

 

gallery_32885_15755_359948.jpg

 

Paar foto's zonder flits.

gallery_32885_15755_259229.jpg

 

gallery_32885_15755_100747.jpg

 

Het begint een beetje leeg te raken in de tent. Ik zal van de week nog wat foto's plaatsen B) .

 

Groeten Beaker :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jammer om te lezen Beaker, jij die nou zo netjes werkt, om dan de das om gedaan te worden met dit weer. Heel jammer.

Gelukkig heb je der toch nog wat kennen af halen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Begrijpelijke beslissing Beaker, na 2x rot te hebben gevonden wordt je wat onrustig, de Santa zag er prachtig uit, lekkere trossen in de plant, geniet ervan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Sniper: er blijft gelukkig genoeg rookwaar over straks B) , maar het is zeker jammer.

Vooral dat ik de hoofdtoppen van de Jackberry 2 én 3 ben verloren (heb nu wel spijt dat ik ze niet getopt heb :P ).

 

@Krasi: ik ben ook wel tevreden met de Santa Maria B) . Ze ruikt ook heerlijk.

Ik geef haar alle tijd om te drogen en daarna probeer ik haar eerst wat langer te laten kuren ;) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goedenavond,

 

De Santa Maria heeft 7 dagen te drogen gehangen en is klaar voor de weckpot :D .

De opbrengst valt me mee bij haar; 61 gram. Zonder toprot was dit ongeveer 65 gram geweest.

 

Ik heb net weer wat foto's geschoten, maar blijft kl*te onder HPS :wub: . Gelukkig zijn er toch nog een paar redelijk gelukt.

Ze krijgen nu al ruim een week alleen nog maar kraanwater. Vorige week zondag hebben ze voor de laatste keer bacto meegekregen.

 

Nog 3 spannende weken te gaan :lol: .

Dit gaan dus 2 weken worden, want volgende week haal ik ze allemaal om B) .

Het blijft nog spannend, maar verder geen rot meer gevonden.

 

Shaman 63 dagen op 12/12

 

Shaman 2.

gallery_32885_15755_221477.jpg

 

gallery_32885_15755_178668.jpg

 

gallery_32885_15755_274672.jpg

 

Shaman 3 B) .

gallery_32885_15755_296397.jpg

 

gallery_32885_15755_95369.jpg

 

gallery_32885_15755_192955.jpg

 

gallery_32885_15755_115187.jpg

 

gallery_32885_15755_208971.jpg

 

 

Jackberry 50 dagen op 12/12

 

De onthoofde Jackberry's ;) . Jackberry 2 voor en Jackberry 3 achter.

gallery_32885_15755_412722.jpg

 

Weg hoofdtop Jackberry 2.

gallery_32885_15755_121171.jpg

 

Weg hoofdtop Jackberry 3.

gallery_32885_15755_60115.jpg

 

 

Voor de verandering, wordt dit topic straks overgenomen door de drie Warzone Kush heren :D .

Ze staan nu 5 dagen in 3,5L. potten, nadat ik ze 4 dagen heb laten aanslaan in 7x7cm. potjes.

Tot nu toe had ik ze in de badkamer staan onder 2x36watt Tneon, omdat de DP90 gebruikt werd als droogtentje voor de Jackberry en later de Santa Maria :D .

gallery_32885_15755_15362.jpg

 

De worteltjes komen al onder uit de potten, dus het gaat lekker.

gallery_32885_15755_5311.jpg

 

Vanavond heb ik ze in de DP90 gezet onder 4x55watt Tneon en morgen zet ik de klok op 12/12.

gallery_32885_15755_112342.jpg

 

 

Groeten Beaker :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ofnie dan! :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga deze paarse schoonheid sowieso nog een keertje zetten, om een paar topjes te bestuiven met het stuifmeel van de Warzone Kush :lol: :wub: .

Share this post


Link to post
Share on other sites
die is een repost waard! :D

 

 

Baekie heeft net als Sniper zoete dromen over paarse (purper zeggen wij) toppen. B)

 

 

En zelfs met wat rot erbij zorgt Beaker voor een feest. Ziet er toch nog steeds superlekker en gezond uit. Respect

B) :wub: :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks Sniper :D , maaarrr.............

 

...
Nog 3 spannende weken te gaan :lol: .

Dit gaan dus 2 weken worden, want volgende week haal ik ze allemaal om B) .

Het blijft nog spannend, maar verder geen rot meer gevonden.

...

Ik heb net weer toprot ontdekt in 2 toppen van de Shaman 2 :wub: .

Om niet nog meer verlies te lijden, lijkt het mij het beste om ze dus maar te oogsten.

Vandaag geef ik ze niets meer te drinken en morgen gaan ze allemaal om B) .

Ik knip straks alvast die 2 toppen er uit en zien of er nog iets te redden valt ;) .

De lv was wel goed de afgelopen week; 47 - 55%.

 

Groeten Beaker :D

 

Edit:

Gelukkig viel de schade nog mee.

 

gallery_32885_15755_71899.jpg

Bij deze top heb ik maar een klein plekje beginnende toprot gevonden (nog geen gram verlies) en de top op de achtergrond was voor de helft aangetast.

Edited by Beaker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Damn, deze had ik niet meer zien aan komen, erg kut Beaker.

Nou ja zoals ik eerder zei, een ongeluk komt nooit alleen, had ik misschien niet mogen zeggen.

 

Tja knip wat er te knippen valt, en volgende beter hee. Hopelijk hebben we een toch nog een goed najaar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vreemd, ondanks de normale lv, andere aspecten misschien, voeding, hygiëne?

Het was dus niet strain gebonden.

Omhalen Beaker, redden wat je nog hebt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

miserie miserie miserie :lol:

 

en ik word er paranoia van, zo erg zelf dat ik vergeet in de derde persoon over mezelf te spreken!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Sniper: erg jammer van de toprot, maar het had nog véél erger uit kunnen pakken.

Gelukkig viel de schade nog wel mee en hou ik genoeg heerlijke rookwaar over :D :wub: .

Ik ben nu al van de Shaman 2 aan het snoepen en ze is nu al heerlijk :D .

Vanmorgen ook al van de Shaman 3 (paarse :lol: ) gesnoept :D ... hemels :D .

Dit belooft nog wat, als ik ze een paar weken gecured heb :D .

 

@Krasi: ik denk een combinatie van meerdere factoren.

- Ik zat/zit de afgelopen weken niet zo lekker in mijn vel en heb de dames niet de aandacht gegeven, welke ik ze normaal geef.

- De Jackberry's hadden vanaf het begin al last van TMV. Ik weet niet in hoeverre dit invloed heeft op toprot, maar ze zijn ze dan al wat minder vitaal ;) .

- Het broeierige weer tot ongeveer week 6 12-12 (hoge lv en hoge temperaturen).

- De watergift was ook niet zoals die had moeten zijn: ook ik had deze ronde niet zoveel vertrouwen in de tensio's en heb ze volgens mij meerdere malen te droog en te nat gehad (grootste oorzaak? B) ).

Jammer dat we geen Excel-sheets kunnen uploaden, want heb de watergiften per dag in een Excel-sheet staan en had jullie daar graag naar willen laten kijken :D .

- Voeding:

...

Ik heb net wat Vermicrop thee aan het borrelen gezet, zodat ik de dames morgen voor het eerst wat mee kan geven.

Voor 4 liter heb ik het volgende gebruikt:

• 52 gram Vermilife

• 17 gram Vermifeast

• 13 gram Vermibrix

Ik ga het verdund meegeven: 1 deel thee - 3 delen water.

...

Volgens mij heb ik ook het 1 en ander verprutst met de voeding (maar weet ik niet zeker).

Ik ben begonnen met bovenstaande dosering, maar de verhouding al snel opgeschroefd naar 1:2 en later 1:1. Ze kregen om de 5 dagen thee.

De aarde bestond uit:

- Plagron Lightmix

- ca. 10% wormenmest

- 5 gram mycorrhiza schimmels

- 1 theelepel lavameel (DCM)

- 1 theelepel bloedmeel (ECOstyle)

- 1 theelepel beendermeel (ECOstyle)

In week 2-3 hebben ze een topdressing gekregen (potten iets aangevuld) van lightmix met zeewierpoeder.

Ze waren niet zwaar overvoedt (een paar verbrande puntjes), maar misschien was bovenstaande combinatie iets teveel van het goede? :D

 

Ik probeer het kweken in de zomer in het vervolg op pauze te zetten, want ik vind het klimaat in de winter veel beter te regelen ;) .

 

@Baekelandt: :) doe maar rustig, komt wel weer goed :D .

 

 

Even wat anders: de Warzone heren staan vandaag 5 dagen op 12/12 en beginnen al trosjes met ballen te produceren :D .

 

De back-up stekken zijn de afgelopen weken ook zwaar verwaarloosd B) en ik ga er vanavond wat stekken van nemen, om ze na de Warzone heren in de bloei te zetten en gedeeltelijk te bestuiven :D .

 

Vanavond weer een update met wat foto's ;) .

 

Groeten Beaker :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog even een paar fotootjes ;) .

Heb vanavond een plak spacecake gehad, dus hou het kort B) .

 

Warzone Kush heren 5 dagen op 12/12

 

gallery_32885_15755_351293.jpg

 

gallery_32885_15755_396392.jpg

 

gallery_32885_15755_92980.jpg

 

De verwaarloosde back-up stekken. Ik ga vanavond geen stekken meer snijden, dat gaat morgen gebeuren. B)

gallery_32885_15755_388824.jpg

 

De stammetjes van de Warzones 1 en 2. Ik heb ze een paar keer getopt, maar het blijft allemaal dicht op elkaar groeien.

gallery_32885_15755_309510.jpg

 

gallery_32885_15755_16379.jpg

 

Aan de bovenzijde is goed te zien, dat ze het niet echt naar hun zin hebben :lol: .

gallery_32885_15755_427021.jpg

 

gallery_32885_15755_350357.jpg

 

Fijn weekend iedereen :D .

 

Groeten Beaker :wub:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...