Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Doede

Bericht van het front.

Recommended Posts

Zaterdagmiddag was ik in Antwerpen. Ik was uitgenodigd om, in het kader van de Belgiesche cannabisbevrijdingsdag, een toespraak te houden. Hieronder kun je deze, voor wie het interesseerd, lezen. Het is natuurlijk veelal hetzelfde verhaal, maar voor hen was het misschien betrekkelijk nieuw.

Zondagmiddag hebben wij een promotie spotje opgenomen ( Lucky Fons de Derde en ik) in het Westerpark in Amsterdam, voor de Cannabisbevrijdingsdag (16juni-Westerpark te A'dam). Deze zal in ieder geval op de VOC. side verschijnen.

Hieronder mijn verhaal.

 

Als jonge man van 20 liep ik vaak van mijn ouderlijk huis naar de koffiebar; niet te verwarren met de coffeeshop. Onderweg rookte ik dan een stickje met wiet .Heerlijk high wandelend tussen de bomen in de frisse lucht. Vaak stonden we stiekem in een portiek een jointje te draaien, altijd bevreesd of we niet door de geüniformeerde moraalridders lastig zouden worden gevallen.

Nu zijn we ruim 40 jaar verder en neemt de onderdrukking zienderogen toe. Inplaats van fatsoenlijk, op basis van wederzijds respect met elkaar te communiceren worden wij d.m.v. pure machtspolitiek onderdrukt. Waarom?

 

Want waarom deze bloemenoorlog?

Een oorlog tegen bloemen, je verzint het niet! Er woedt namelijk een oorlog tegen de heerlijk geurende bloemen van de hennepplant. Het is eigenlijk geen oorlog tegen de bloemen , maar tegen de mensen die de euvele moed hebben om de vele goede eigenschappen, zowel op recreatief als op medicinaal gebied, van deze plant te onderkennen.

Zij doen er hun voordeel mee en voeden hun geest. Met recht een geestverruimend middel!

 

En je weet het mensen houden van bloemen en bloemen houden van mensen!

Merkwaardig is het dan ook dat een regering of een Bart de Wever, meent te moeten bepalen welke bloemen wel of niet van je zullen mogen houden.

Ik denk dat die bloemen dat zelf wel uit kunnen maken.

 

Het is wel duidelijk dat deze Bart de Wever de draad volledig kwijt is. Hij is tot 1 grote weeffout verworden.

 

Want het is van de zotte dat een overheid denkt het recht te hebben om voortdurend” het recht op een persoonlijke levenssfeer, integriteit van eigen lichaam en zelfbeschikking”, te mogen schenden.

Je dacht dat het je eigen geest en lichaam was ( je enige echte bezit ) en nu blijkt ineens dat de regering bepaalt wat jij daar mee mag doen. Ze stelen je identiteit.

Je bent vrij om datgene te doen wat je vertelt wordt dat je mag doen.

Het is”de fucking limit”!!

 

Het criterium is natuurlijk altijd dat je een ander met je gebruik niet tot last moet zijn.

Kunnen we van alcohol niet bepaald zeggen, Hier wordt een dubbele moraal gehanteerd waar de honden nog geen droog brood van lusten.

Alle drugsproblematiek tezamen is slechts een marginaal verschijnsel ten opzichte van de alcohol problematiek en voor iedereen die niet ziende blind is bestaat er minstens een kruiwagen vol literatuur, waaruit zonneklaar blijkt dat we blij mochten zijn als alcohol, tabak en allerlei farmaceutische artikelen half zo onschuldig waren.

Ik heb bij cannabisgebruik nog nooit een maagbeschermer nodig gehad.

 

Een overheid hoort er voor het volk te zijn, het volk is er niet voor hen om betutteld, gemanipuleerd en uitgebuit te worden.

Tegenwoordig hebben wij een maatschappij, gericht op presteren, competitie en consumeren ten koste van elkaar en van ons nageslacht. Kun je hierin niet meekomen dan ben je ‘’een loser’’en kun je wel worden afgeserveerd

Iedereen wordt voortdurend gefilmd en afgeluisterd.

Alle telefoon en computerverkeer wordt opgeslagen .

Mensen worden opgeroepen om elkaar middels een anonieme kliklijn te verraden. Een verdeel en heersstrategie. Een naar ontbinding riekende methode.

En dan komen daar nu de drones nog bij.

Het zijn jereinste ‘’Stassi’’praktijken.

 

Men gaat er niet vanuit dat iedereen in principe oke is, maar dat iedereen een potentiële misdadiger is.

Een kwestie van’’zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten’’.

Wantrouwen maakt ,net als drank, meer kapot dan je lief is. Er ontstaat een angstcultuur.

Beter is het een rechtvaardige samenleving te creëren, gebaseerd op liefde, vertrouwen en tolerantie. In een samenleving waarin de dialoog centraal staat en het zelfbeschikkingsrecht wordt gerespecteerd,moet onvermijdelijk het verbod op cannabis worden opgeheven.

 

Want wat een geweldige plant!

Na gebruik van marihuana word je vredelievend,vriendelijk en verdraagzaam.

Alhoewel je met de huidige tegenkrachten danig op de proef wordt gesteld. Dat je in zo’n situatie,waarin je zo getergd word niet tot geweld over gaat, geeft al aan dat we hier met een fantastische plant te maken hebben.

Je krijgt meer empathie voor je medemens, je relativeringsvermogen neemt toe, er ontstaat een genuanceerdere blik en je krijgt een beter inzicht in jezelf , je bestaan en de wereld waarin je leeft en er gaat niemand aan dood.

 

Met recht een geestverruimend middel! Een kosmisch geschenk.

Het verbod opheffen of minimaal legalisering(legalisering van een stuk natuur,hoe ridicuul) van deze nobele plant zal een verbetering van de wereld betekenen.

 

Weiger een slaaf te zijn van een andermans taboe! Verhef je stem, want vrees is de geestdoder.

We moeten het juk van het kleinburgerdom afschudden.

Vrijheid is een joint, je geeft hem door en laat het vuur van de vrijheid branden.

 

Achter de wolken schijnt marihuana.

 

Zeg het met bloemen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geweldig ! daar zit geen woord frans bij.

Ik hoop dat je toespraak effect zal hebben, aan de argumentatie zal het niet liggen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito
Geweldig ! daar zit geen woord frans bij.

Zei je tegen een Fries ;) :lol: :lol: goeie tekst Doede :j, laten ze de bloemetjes maar buiten zetten :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inderdaad, fijn om je te te mogen verwelkomen gisteren. Leuke conversaties gehad zaterdag! ;)

 

En de toespraak was epic en echt een eye-opener voor de belgen!

 

Nice dat je hem hier neer hebt gepend!

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb het filmpje al voorbij zien komen

alleen kan ik het nu niet meer vinden .....

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Welk filmpje???

 

Allez ga wat eten bij La Place ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

de toespraak van doede in belgie .. daar stond ergens een filmpje van op facebook . maar kan tnie meer vinden

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geen spelt tussen te krijgen! Helder als wat, man en paard benoemd! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooie stuk tekst doede

keep up the good work

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...