Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

ThijsWTF

3x Auto BlueBerry (Dutch Passion)

Recommended Posts

Dag mensen,

 

Ik ga dit jaar voor het eerst wat wiet plantjes kweken.

Ik heb gekozen voor een autoflower zodat ik niet al te moeilijk hoef te doen en een autoflower blijft ook lekker klein.

 

Omdat ik een lui ventje ben (en dit de eerste keer is) ga ik de zaden ontkiemen met de Propagator Pro waarna ik ze overpot in 19.3 liter Smart Pots. Bij Azarius krijg ik zo geheten Guerrilla Tabs bij mijn bestelling. Kan ik deze tabs gebruiken om samen met normale potgrond mijn autoflowers in te kweken?

 

Morgen komen mijn zaadjes binnen (met nog een gratis Azarius zaadje :lol: ). Ik zal dan het topic updaten.

 

Graag tips en truuks :lol:

 

 

 

 

Peace out ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag Thijs,

 

Ik ben dit soortje ook aan het kweken, een link naar het topic vind je hieronder.

 

Van de 4 plantjes waren er 2 die klein bleven en snel afbloeiden, typische autofloweropbouw, klaar na 78 dagen onder tneon. De 2 andere werden een stuk groter, heb redelijk wat geknakt en gebogen om ze onder controle te houden, dus ik denk dat er outdoor wel potentieel in zit als je die de ruimte geeft! Deze staan nu al bijna 100 dagen sinds ik ze gezaaid heb, gaan waarschijnlijk vanavond om ;)

 

Wel oppassen voor hermaverschijnselen, schijnt dat de Blueberry van Dutch Passion hier gevoelig aan is, en dit is waarschijnlijk doorgegeven in de genen naar de autoflowervariant. Bij één plantje vond ik rond de 5de internode balletjes in de oksels van de zijtakjes, in de gaten houden dus!

 

Ik heb nog er eentje staan die ik drie weken geleden gezaaid heb, wie weet komt die ook buiten ergens te staan :lol:

 

Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes met je eerste kweekje

 

over je vraag over die Guerrilla Tabs kan ik je niet helpen , ik denk dat dit soort buffer tabs zijn maar dat moet je ff uitzoeken

 

meestal als je met tabs werkt hoef je minder te voeden , maar dit ligt natuurlijk aan het aantal tabs per hoevel liter aarde

 

Greetz Da Dende

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank voor de reacties ;). Ik ben benieuwd of ik ook met herma's te maken krijg...

 

Succes met je eerste kweekje

 

over je vraag over die Guerrilla Tabs kan ik je niet helpen , ik denk dat dit soort buffer tabs zijn maar dat moet je ff uitzoeken

 

meestal als je met tabs werkt hoef je minder te voeden , maar dit ligt natuurlijk aan het aantal tabs per hoevel liter aarde

 

Greetz Da Dende

 

Het zijn inderdaad buffer tabs. Op 20 liter grond wordt 6 tabs aangeraden. Ik twijfel echter of dat genoeg is voor de volledige groei/bloei cyclus. Ik ga het maar even aankijken, ik kan altijd nog besluiten om bij te voeden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

idd gewoon goed naar je plantje blijven kijken ;)

 

succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je de plantjes geen stress bezorgt dan zal het herma verhaal toch wel meevallen.. ;) Wees er lief voor dan komt alles goed, en niet zoals sommige doen gelijk een zaailing buiten in de kou pleuren en dan zeuren dat ie niet groeit...

 

Heel veel succes met je blauwebesjes :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat voor autoflower heb je besteld?

Ik weet niet hoe autflowers buiten reageren maar binnen heb ik er geen problemen mee gehad.

 

Alvast veel succes ermee!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wat voor autoflower heb je besteld?

topictitel icon3.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die ken ik niet, waar ken dat soortje kopen, autoflower topictitel ? ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er staan nu 3 Auto BlueBerry's te onkiemen in de Propagator.

 

Ik heb maar 4 Guerrilla Tabs bij gekregen dus ik ga nog even opzoek naar goeie grond/voeding voor mijn plantjes. Bij de propagator zat bacto wat ik moest oplossen in 1 L water. Ik heb maar heel weinig hoeven gebruiken voor in de propagator, wat kan ik met de rest doen?

 

Binnenkort foto's ;)

Edited by ThijsWTF

Share this post


Link to post
Share on other sites

De zaadjes zijn ondertussen ontkiemd!

 

20130530225943.jpg

20130601143047.jpg

20130602010618.jpg

20130602030227.jpg

20130602113157.jpg

 

Omdat ik maar 4 guerilla tabs heb, ben ik op zoek naar goeie grond. Het liefste wil ik grond waar ik zelf niks meer aan toe hoef te voegen.

Ik overweeg om Plagron Bat-mix te kopen. Heb ik hieraan voldoende?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is wel duidelijk dat mijn plantjes aan het strekken zijn :). Ik kan helaas niet de lampen lager hangen dus ik wil ze in 20 liter potten buiten gaan zetten. Goed idee?

 

qp4d10ex723p4csmtckgxpc.jpg

Edited by ThijsWTF

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou ze overpotten naar grotere potten maar nog geen 20L.. en op een zonnige plek in de vensterbank geven.. of bureau lampje dr op ofzow..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vind ze wel heel erg gestrekt hoor

Share this post


Link to post
Share on other sites
Vind ze wel heel erg gestrekt hoor

 

Ja dat was mij ook al duidelijk :).

 

Ik heb ze overgepot in kleine potjes met normale potgrond. Heb ze klein beetje bacto gegeven en water.

 

20130603155531.jpg

20130603155515.jpg

20130603160043.jpg

Edited by ThijsWTF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beter doe je meer aarde in de potten , en wat om de stengel van het plantje , voor de stevigheid.

 

Je mag aarde erbij doen tot aan de lobblaadjes. :)

Edited by Ganjaman1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je had ze inderdaad best dieper geplant tot bijna aan de lobblaadjes.

Ze zien er toch gezond uit!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou even wachten tot het volgende verpotten, en ze dan dieper zetten. Niet te lang op de vensterbank

laten, want dan blijven ze strekken. Zo snel mogelijk naar buiten er mee.

 

gr, Zappie

Edited by zappie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Autoflowers houden niet van verpotten, beter vanaf het begin in de definitieve pot zetten :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even een kleine update.

 

Heb de plantjes al tijdje geleden over gepot in de 20 liter smart pots met light mix grond.

 

Heb ze soms binnen staan i.v.m. de harde wind en regen.

 

Foto's: (30-6-2013)

53ah.jpg

2013_06_30_14_11_48.jpg

edgf.jpg

l24e.jpg

xxhn.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weer een update. Volgens mij zijn mijn planten in de bloeifase terecht gekomen (kan iemand dit bevestigen?)

Ook heb ik last van beestje op mijn planten. Er zitten hele kleine zwarte beestjes tussen de stam en de plek waar de nieuwe takken ontstaan. Er komen nu ook gaatjes in de bladeren. Weet iemand hoe ik deze beesten weg krijg en wat ze zijn? Ze zijn te klein om goed op de foto te krijgen...

 

R13736404732156507_1.jpg R13736404732156507_2.jpg R13736404732156507_3.jpg R13736404732156507_4.jpg R13736404732156507_5.jpg R13736404732156507_6.jpg R13736404732156507_7.jpg R13736404732156507_8.jpg R13736404732156507_9.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja die beginnen te bloeien :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zouden bladluizen kunnen zijn..

 

Hoe bestrijd ik deze beesten het beste? Ik heb nu "Luxan Pyrethrum vloeibaar (spruzit) tegen luizen en insecten 30ml" besteld. Wil zo'n min mogelijk chemische troep op mijn planten gebruiken...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk he beetje klooien met plantjes, ik doe het ook voor het eerst. De mijne zien er ongeveer hetzelfde uit nu na 5 weken..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...