Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Boosie

Iemand bekend met de volgende Fancontroller

Recommended Posts

Ben ff een Micro setje in elkaar aan t zetten ,

 

Nu zit ik met een vraag mbt tot een Fancontroller van t merk : Uniteck plug and play trafo klimaatregelaar 1.5 A.

 

Hier de info

 

Iemand ervaring met dit product en of moet ik tog voor een Cli-Mate gaan Of iets anders

 

gallery_31678_13473_6379.jpg

 

Want moet een zo stil mogelijk afzuig set hebben met Fancontroller

 

Gr. Boosie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Boosie,

Hier zijn al wat topics over (zelfde als de S-Vent), maar dit schijnt een zeer goede dimmer te zijn zonder brom :lol: .

 

Groeten Beaker :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Beaker

 

Ok tanx voor je reactie , dus t aanschaffen wel waard ??

 

Dimt ie ook de Buis Afzuigers naar behoren ??

 

Set word dan als volgd :

 

500m3 Softbox // Ruck 2 Standen Buis Afzuiger 325m3

600m3 // 750m3 Koolstoffilter

Sonoconnect Luchtslang

Uniteck plug and play trafo klimaatregelaar 1.5 A

 

In een Dp90x60x90 (1.5) of een Dr 100 opstelling

 

Ben namelijk een eigen opstelling aan het samen stellen dan de complete setjes , voor een snelle Zomer Micro Ronde

 

Aangezien t weer buiten wat tegen zit

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb 'm zelf (nog) niet, maar staat wel op mijn verlanglijstje :) .

Het is een transformator regelaar en zou je afzuiging volgens hetzelfde principe regelen als een variac (dit is tenminste wat ik ervan begrepen heb :) ).

Ik gebruik altijd een variac voor het dimmen van mijn buisafzuigers en heb geen enkele brom. Het enige "nadeel" van een variac is dat je deze handmatig moet bijstellen.

Deze S-Vent (of Uniteck :rolleyes: ) lijkt me dus ideaal om je afzuiging volautomatisch te laten regelen.

 

Dimt ie ook de Buis Afzuigers naar behoren ??

Ik denk het wel, maar hier is een nog een topic waar je je antwoord kunt vinden :) .

 

Groeten Beaker :lol:

 

Edit:

Misschien de 550m³ of 750m³ combipack interessant voor je? Als je contact opneemt, zou je de stalen box kunnen vervangen voor een softbox, maar heb vernomen dat die stalen box ook lekker stil is.

Edited by Beaker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tanx Beaker ,

 

Bestelling Geplaatst , Laat wel weten als t een degelijk poduct is voor aanschaf of niet

 

Gr. Boosie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Share this post


Link to post
Share on other sites

Komt goed met die controller, staat wel al een paar keer op het forum ;)

 

Ik heb deze ook en geen klachten van qua brom. Wel jammer dat deze niet traploos dimt, er zijn volgens mij 5 standen waartussen geschakeld wordt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb de S-vent vandaag in handen gehad :) . Mooi degelijk apparaat en dimt inderdaad zonder brom (vergelijkbaar met de variac :) ), óók de buisafzuigers!

Het snoertje van de temperatuur sensor vind ik wel een beetje aan de korte kant :) , maar voor de rest een aanrader ;) .

 

Groeten Beaker :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb precies de zelfde

zet je buis fan op 100 % en temp op 45 en laat die svent controler maar bepalen, geen enkel brom geluidje

 

hier draaid er trouwens 1160 mh3 gecombineerd op de 2,5 amp verzie

 

en die van jouw is ook 2,5 amp ( als die op de foto de uwe is)

 

owja heb er een filmpje van gemaakt

begin draaid hij op de svent, dan leg ik de telefoon neer en doe ik stekker in een normaal contact, en hoor je hem gaan brommen, als ik hem nog wat extra afstel tot het ergste brom punt en daarna op dat punt weer terug schakel naar de svent, weg geluid,

Edited by Grow Weed

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tanx heren voor t advies , mijne is in midels ook al geariveerd

 

Goed werken product

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat gebrom is inderdaat een herkenbaar geluid van die buisventilatoren van G-tools :D !

denk dat ik ook maar een S-vent moet gaan aanschaffen :verrygood

 

mooi duidelijk filpje!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Licht niet Aleen aan de gtools buisfans

Deze had ik voor de gtools http://www.dutch-headshop.com/nl/afzuig-ve...vent-p-838.html

En geeft gewoon dezelfde brom op de fase snijdende controler

 

Pas wel op met die controlers van unitec het zijn imitaties die nog wel eens kapot willen gaan als je boven de 1200 mh gaat aansturen,

(Info ide ik van puc kreeg de 2,5a van svent zijn geen probleem maar die 2,5a van unitec zijn tog minder en gaan snel kapot als je er meer dan 1200 mh3 me schakeld

 

Maar voor kleinere buisfans/boxen zweer ik bij die controlers

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pas wel op met die controlers van unitec het zijn imitaties die nog wel eens kapot willen gaan als je boven de 1200 mh gaat aansturen,

(Info ide ik van puc kreeg de 2,5a van svent zijn geen probleem maar die 2,5a van unitec zijn tog minder en gaan snel kapot als je er meer dan 1200 mh3 me schakeld

 

Maar voor kleinere buisfans/boxen zweer ik bij die controlers

 

 

Onzin.. 2000m³ draait v.a. de 1e dag zonder problemen. 2500m³ zou bij sommige motoren iets te veel kunnen zijn.

 

 

Greetszz

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik had zelf ff mijn 2500m3 torin softbox aangesloten op de s-vent 1.5A.

dit ging meteen fout!! ik ben nog steeds opzoek naar een nieuwe zekering :smoke

 

met de 1000m3 softbox is het een prima controller (alleen zonder zekering natuurlijk niet :lol: hahaha)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pas wel op met die controlers van unitec het zijn imitaties die nog wel eens kapot willen gaan als je boven de 1200 mh gaat aansturen,

(Info ide ik van puc kreeg de 2,5a van svent zijn geen probleem maar die 2,5a van unitec zijn tog minder en gaan snel kapot als je er meer dan 1200 mh3 me schakeld

 

Maar voor kleinere buisfans/boxen zweer ik bij die controlers

 

 

Onzin.. 2000m³ draait v.a. de 1e dag zonder problemen. 2500m³ zou bij sommige motoren iets te veel kunnen zijn.

 

 

Greetszz

 

met een uniteck moet je er tog mee oppassen is wat puc mij aanrade, ik twijfel niet aan die shop en ga dat nu door een bericht van jouw zeker niet me beginnen de 2,5 krijgen ze 9vd 10 van terug omdat ze kapot gaan met een belasting van 1200m3/2000m3

 

was iets met de interne bedrading die net een slag zwaarder had gemoeten om het wel te laten werken,

 

zit een extra zekering bij in een klein plastic zakje los in de doos (bijmij wel teminste )

Edited by Grow Weed

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Grow Weed ,

 

Had ook de Unitec 2.5a inmiddels in gebruik gehad met de wat kleinere box/buis afzuiger (Goed product)

 

Nu was mijn vraag , zie dat je het erover had dat het niet geschikt zou zijn bij afzuigers rond de 1200/2000m3

 

Zou het niet meer functioneren met een 1200 softbox ?? , en moet ik de Svent 1.5 aan-schaffen

 

Zie dat je het had over een Svent 2.5a waar is tie dan te koop (Zie enkel Unitec 2.5a)

 

Gr. Boosie

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik weet niet of s-vent ze zelf uberhaupt nog wel maakt/ laat maken

http://www.s-vent.nl/

 

ik draai er een 750 mh softbox mee en een 330 mh3 buisfan, mij werd geadviseerd niet boven de 1200 te gaan zitten. als ik dat wel had willen gaandoen had hij me een andere controler aan gerade

http://www.puksupport.eu/klimaatbeheersing...roller-7-ampere

 

dat is een vergelijkbare controler die hij speciaal had laten maken naar imitatie van de 1,5/2,5 variant maar dan zwaarder uitgevoerd

Edited by Grow Weed

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onzin.. 2000m³ draait v.a. de 1e dag zonder problemen. 2500m³ zou bij sommige motoren iets te veel kunnen zijn.

 

 

Greetszz

 

met een uniteck moet je er tog mee oppassen is wat puc mij aanrade, ik twijfel niet aan die shop en ga dat nu door een bericht van jouw zeker niet me beginnen de 2,5 krijgen ze 9vd 10 van terug omdat ze kapot gaan met een belasting van 1200m3/2000m3

 

was iets met de interne bedrading die net een slag zwaarder had gemoeten om het wel te laten werken,

 

 

Onzin je weet niet waar je over praat. Een ander product de grond intrappen om je eigen product te kunnen verkopen is toegeven dat het product (in dit geval de UNITECK 2.5 trafo regelaar) een goed, zo niet beter product is. De UNITECK 2.5 kan boxen aan tot 2000m³. Zo simpel is het.

 

Dimmen met een trafo variac of frequentie regelaar zijn DE 3 methoden om stil te kunnen dimmen.

 

Fase aansnijding of fase afsnijding zal altijd een brom geven. Welke methode van dimmen gebruikt de ''PUK SPEED CONTROLLER 7 AMPERE'' eigenlijk????

 

MVG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Idd ook benieuwd of die controllen van puk een brom geeft!

Share this post


Link to post
Share on other sites

In de beschrijving hebben ze het over een minimum en maximum voltage wat je kunt instellen. Dat zou aangeven dat het om een voltage regelaar gaat en zou dan dus ook geen brom moeten geven.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Onzin je weet niet waar je over praat. Een ander product de grond intrappen om je eigen product te kunnen verkopen is toegeven dat het product (in dit geval de UNITECK 2.5 trafo regelaar) een goed, zo niet beter product is. De UNITECK 2.5 kan boxen aan tot 2000m³. Zo simpel is het.

 

Dimmen met een trafo variac of frequentie regelaar zijn DE 3 methoden om stil te kunnen dimmen.

 

Fase aansnijding of fase afsnijding zal altijd een brom geven. Welke methode van dimmen gebruikt de ''PUK SPEED CONTROLLER 7 AMPERE'' eigenlijk????

 

MVG

 

hey ik heb niks met die shop te maken, maar ben er tot nog toe altijd beter geholpen dan menige andere growshop, daarnaast verkoopt hij wel gewoon een antal varianten van de svent

 

S-vent Analoog 7A

de 2,5 verkoopt hij als S-Vent trafo regelaar 1.5A omdat ze anders geregeld terug kwamen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die zou dus zonder brom moeten dimmen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

QUOTE(Green2Day @ 6 Nov 2013, 21:55 )

Onzin je weet niet waar je over praat. Een ander product de grond intrappen om je eigen product te kunnen verkopen is toegeven dat het product (in dit geval de UNITECK 2.5 trafo regelaar) een goed, zo niet beter product is. De UNITECK 2.5 kan boxen aan tot 2000m³. Zo simpel is het.

 

Dimmen met een trafo variac of frequentie regelaar zijn DE 3 methoden om stil te kunnen dimmen.

 

Fase aansnijding of fase afsnijding zal altijd een brom geven. Welke methode van dimmen gebruikt de ''PUK SPEED CONTROLLER 7 AMPERE'' eigenlijk????

 

MVG

 

hey ik heb niks met die shop te maken, maar ben er tot nog toe altijd beter geholpen dan menige andere growshop, daarnaast verkoopt hij wel gewoon een antal varianten van de svent

 

S-vent Analoog 7A

de 2,5 verkoopt hij als S-Vent trafo regelaar 1.5A omdat ze anders geregeld terug kwamen

 

- Maar dan klopt dit laatse stukje tog ook niet Grow Weed , (Vertrouw t dan al niet meer)

 

(de 2,5 verkoopt hij als S-Vent trafo regelaar 1.5A omdat ze anders geregeld terug kwamen)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...