Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

voor het hele verhaal van deze plant, verwijs ik je als eerste naar dit topic.

 

en zo is het hoe (hopelijk een) zij er nu bijstaat. slecht weer deze week geweest en dat is te zien ook...

groeit minimaal, helaas. dat het maar gauw beter weer mag gaan worden!

 

gallery_28834_15432_1634088.jpg

wel groter geworden al dan het stokje, gaat dus de goede kant op, uiteindelijk!

 

Edit: geen idee eigenlijk hoe kronocaines het doen buiten, hopelijk goed :rolleyes:

Edited by L3dnov

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Dit voorjaar is een ramp.

Sinds 1972 niet zo koud geweest voor de tijd van het jaar.

Klote, maar laten we hopen op een hete zomer.

Hoewel ik dat persoonlijk ook niet echt verwacht. :lol:

 

Succes ons allen........... :rolleyes:

 

mzzl,wsteb

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, het voorjaar is klote. Ik heb 2 Blueberries AF in de tuin en die heb ik al regelmatig in de garage moeten laten

vanwege overvloed aan nat en te koud. Ze stonden al te bloeien, maar het ziet er niet zo best uit.

 

Hou die Krono maar beschut zolang het weer niet best is, of timmer een afdakje waar ze onder kan. Planten

hebben toch al wat te lijden gehad afgelopen periode. Ik kan je zeggen, fijne soort heel aangenaam gevoel.

Ik word er prettig van.

Afgelopen 2 dagen last van buikkrampjes gehad, s'ochtens voor het werken toch maar een Krono jointje gerookt

en 10 min later helft minder last van kramp. De mensen dan wijs maken dat wiet slecht voor je is, haha

 

komt wel goed, succes

 

gr, Zappie

Share this post


Link to post
Share on other sites

pff ja het is echt hopeloos! maar goed dat nu alles maar valt en we een mooie zomer hebben straks :rolleyes:

 

en Zappie, jij had de kronocaines al eens eerder buiten gehad? kan je wat ervaringen delen?

 

en beschutten, ja zit al te broeden op wat ideetjes miss ook voor verduisteren, hoewel dat laatste niet echt nodig is met balkon op noorden, kan het wel schelen door rot in oktober te voorkomen :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet buiten maar van indoor kweek paar weken geleden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geinig soortje, een voor mij onbekende soort :)

Benieuwd hoe die het in ons Hollands klimaat doet.. alhoewel ik het er zeer mee eens ben dat dit een voorjaar van niks is!

Mijn planten ook maar afdekken.. !@#$%^&* weertje :rolleyes:

Lijkt me leuk om te zien of de krono outdoor tot een succes leidt :lol:

 

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een heerlijk soortje heb je daar.

Heb haar ook mogen kweken.

 

Afgelopen week heb ik ze niet eens buiten gehad.

Vanaf morgen gaan ze bij mij definitief naar buiten.

 

Heel veel buitenplezier dit jaar en dat de zomer snel mag beginnen met veel zon.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb hier een Krono buiten gehad, maar niet afgebloeid.

Buiten ging het erg lekker, maar gezien de mogelijke bloeitijd zul je wel moeten verduisteren denk ik.

 

veel succes met je buitenavontuur, en laat IDD de zon maar gauw komen.

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

doordat mijn balkon op noorden staat, pak ik vanaf 1 augustus een 'natuurlijke' verduistering, ging altijd prima met planten die begin/halfseptember klaar zijn. deze heeft een (veel) langere bloeitijd dus ben benieuwd... zal goed klote zijn als aan het einde (toch wel een kans erop) rot er in zou komen....

 

gelukkig heeft klagen geholpen nu volop in de zon :)je ziet de plant er gelijk op reageren mooi :rolleyes:

 

blowsterke, jij hebt dus ook de Krono's buiten nu? ff in je topic spitten dan :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee, ik heb geen krono s buiten nu, die komen nog, ik heb ze binnen gegroeid.

 

Laat ze maar genieten in de zon vandaag.

 

Het is stralend.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kronocaine heeft 10-11 weken nodig.

 

Kijk uit met planten te vroeg buiten zetten, als ze vroeg gaan bloeien kunnen ze gaan regenereren en dan wordt het een zooitje :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

vroeg bloeien, dan wordt het verduisteren. zal het in de gaten houden :lol: en 10 -11 is langer dan ik gewend ben met een 8-9 weken bloeier.

ach de plant is voornamelijk naar buiten gegaan omdat ik het gezeur klaar was. overgepot in universele potgrond en opeens doet ie het prima... (nou ja beter dan ie het deed iig)

 

 

 

vind het trouwens vreemd dat er op WF zo weinig outdoor topics zijn met kronocaine, kan me niet voorstellen dat ie nog niet eerder afgebloeid zijn buiten. Goed, ik zal jullie van mijn ervaringen op de hoogte houden :rolleyes: .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zal em volgend jaar eens op me balkon pleuren, leuk soortje!

 

Amnesia en andere laatbloeiers knip ik ook gewoon half oktober toprot vrij dus het ligt maar net aan de ligging van je balkon!

 

ik volg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

leuk soortje :rolleyes:

hopen dat het een mooie plant word

suc6 ermee

 

//Green Lee

Share this post


Link to post
Share on other sites

weer een weekje verder dus ook hier de update. die is toch een stuk minder spectaculair dan mijn micro-indoor.

 

weinig te melden, slecht weer dus slechte prestatie van het plantje. de vele regen is eigenlijk teveel van het goede fijn dat het vandaag droog is! de pot was gister zwaar van het water toch is de afwatering in orde.

 

gallery_28834_15432_829114.jpg

 

wat dan weer wél mooi is om te zien is dit:

gallery_28834_15432_697574.jpg

wortelpuntje aan de bodem! plant is/heeft zich al lekker door de pot heen geworteld. toch nog iets...

 

ik wil ZON!! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zon, warmte, aandacht, liefde, dat is wat we allemaal nodig hebben.

Mensen, dieren, planten.

 

De zon blijft maar een beetje achter de wolken hangen dit jaar. ;)

 

Desalniettemin, alles groeit hard genoeg als je buiten om je heen naar de natuur kijkt, die had heel wat water nodig.

 

Alleen de kou is een beetje funest, zorg dat je plantje een beetje op een warm plekje staat.

 

Fijn weekend.

Share this post


Link to post
Share on other sites

een het is weer zate... shit nee tis zondag een dag te laat :)

daarom nu 3 fotootjes :)

 

en wat een weekje! overwegend zonnig en das te zien, een fijn plantje aan het worden ;)

gallery_28834_15432_791814.jpg

in de volle zon :) een fijne bossig plantje

 

gallery_28834_15432_2386230.jpg

overzichtje

 

gallery_28834_15432_923100.jpg

en de kruin, met een beestje zie ik nu, zo ff er af schoppen... :)

 

deze week schijnt prima weer te gaan worden dus lekker groeien! nog geen tekenen van geslacht, helaas...

Share this post


Link to post
Share on other sites

dankje Bas!

 

en een updateje tussen door, er is een vriendje komen buitenspelen. #3 van binnen staat nu ook buiten. keuze is op deze gevallen omdat ie het minst groei liet zien. wat de plant wel had was al hars op de fanleaves...?? lolwut? dat heb ik nog nooit eerder gezien, al hele vroege bloeiverschijnselen?met 20/4 licht? wie kan mij hier wijzer maken!

 

goed de wortels, dit keer wel foto gemaakt en ziet er prima uit!

gallery_28834_15432_1564392.jpg

 

en in de pot, was nu te donker om een echt goede foto te maken, dus die houden jullie tegoed (overpotten had ik vanochtend al gedaan)

gallery_28834_15432_1559696.jpg

 

wat opvalt is de diepgroen kleur. zal al heerlijk van de potgrond gesnoept hebben.

 

was 'em weer!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zowel mannelijke als vrouwelijke planten maken trichomen aan. Zoek een op potparka :)

 

Bloei is pas als ze bloemen gaan vormen, tot die tijd kun je niet spreken van bloei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat beide trichomen aanmaken weet ik, heb alleen nog nooit eerder gezien dat het zo vroeg al zo duidelijk zichtbaar is. eens zien of ik een foto ervan gemaakt krijg, je ziet het gewoon liggen op het blad! als dat een kenmerk is van de Kronocaine snap ik waarom men er graag van snoept :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

en we zijn een week verder. een week met zon in overvloed! en daar hebben beide prachtig op gereageerd.

degene die al buiten stond maakt vertakkingen aan, schitterend! toch, volgens mij is het een mannetje :) :)

gallery_28834_15432_1781893.jpg

 

gallery_28834_15432_889925.jpg

volgens mij worden daar balletjes gevormd... het zal toch niet. zo een mooie plant en dan mannelijk....

 

#3 die naar buiten mocht, week in de zon en qua hoogte hard op weg de andere in te halen. liever dat ze wat rustiger groeide en meer nodes aan maakt, je kan niet alles hebben.

gallery_28834_15432_1252271.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat is een mannetje ja ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Helaas, soms kunnen mannen ook heel mooi zijn, heb vandaag ook 2 mooie mannen verwijderd van een ander soortje.

 

Fijne avond nog.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik was er al bang voor. :)

 

en inderdaad, zo een mooie plant...

 

eens zien wat ik er mee ga doen, of ruimen of wat anders voor verzinnen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...