Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
OdieKawoodie

1xHerijuana 90W led-scrog

Recommended Posts

Dag allemaal,

 

Ik ben net begonnen met mijn eerste kweekje en aangezien ik al een verslag(je) was aan het bijhouden voor mezelf, kan ik dit even goed met jullie delen.

 

Ik was al een eindje bezig met kweekverslagen te lezen hier op het forum voor ik concrete plannen maakte.

nadat ik hier veel positiefs gelezen had (en gezien) over de producten van Sannie, heb ik uiteindelijk gekozen voor het starterspakket icm PK-Booster.

 

de set-up:

Homebox XS (60x60x120cm)

90W led ufo lamp (e-bay via duitse groothandel)

60x60cm scrognet AKA tuinomheining

thermo-hygrometer

buisafzuiging (105 kubiek dacht ik?) icm 150 kubiek can koolstoffilter.

BAC bloom

BAC PK-booster

Buffertabs

Sannie's Bacto

Sannie's Symbiosis

Spongepots

15l bloempot met onderschotel

 

medium: random potgrond met 4g Symbiosis

 

 

DE START

 

op 30/4 de spongepots ingewatert met bacto, de Herijuana erin gepleurt en daarna onder de LED-lamp gezet.

 

op 4/5 was het al uitgekomen. het kan ook al 3/5 zijn geweest, heb er 2 dagen niet naar gekeken.

Aangezien de wortel op 5/5 al uit de onderkant van de spongepot kwam, heb ik hem direct overgepot in de 15l pot met symbiosis.

Dan nog 2 dagen continu belicht om op 7/5 te beginnen met dag 1 18/6

gallery_37631_15689_3416753.jpg

 

de dag erna 250ml water gegevenvan bovenaf, 3 dagen later 300ml van onderaf. 4 dagen later 500ml + bacto gegeven. het was toen dag 8 18/6

gallery_37631_15689_385347.jpg

en nu vandaag, dag 10 groei:

gallery_37631_15689_1221563.jpg

gallery_37631_15689_902840.jpg

 

Hopelijk kan ik in de loop van volgende week beginnen toppen zodat ik zeker mijn net vol krijg.

De vriendin houdt het liever binnen de perken en wil maximum 1plant per keer, dus zullen we ons best moeten doen er zoveel mogelijk af te halen :tu

 

Tot de volgende!

-OK-

Share this post


Link to post
Share on other sites

OLa

 

 

Door de examendrukte niet echt tijd om een deftige update te plaatsen, maar zal nu nog snel wat vertellen:

 

Vorige week de klok op 12/12 gezet na ze eerst 24 in het donker te hebben gezet, niet omdat ze al mooi gegroeid was, maar omdat eind augustus de huisbazen in de ruimte waar de tent staat de elektriciteit-, gas- en watertellers moeten komen opnemen :)

Ook al heeft ze iets meer dan 3 weken groei gehad, toen de klok op 12/12 ging was ze nog maar net 20cm. kort samengevat, de LED-lamp doet alles behalve wat ik ervan had verwacht..

 

Ik zet straks nog enkele foto's online, moet die eerst nog overzetten op pc.

Ik heb mn plant nu toevertrouwd aan mn vriendin aangezien ik nog enkele ziekenhuisbezoeken moet doen deze week, maar zal (hopelijk) aangenaam verrast worden als ik woensdag terug eens de boel kan gaan inspecteren.

 

edit: foto's!

deze zijn gemaakt op 30.5, dus een paar dagen na de omschakeling

gallery_37631_15689_1177236.jpg

gallery_37631_15689_823664.jpg

gallery_37631_15689_164707.jpg

gallery_37631_15689_425752.jpg

gallery_37631_15689_1107837.jpg

 

Ook hebben we door de zwakte van mn lamp nog 2 7W IKEA-spaarlampen bijgehangen. en vreemd genoeg is er 1 uitschieter geweest in de richting van 1 van die lampen en draaien de bladeren zich ook wel meer naar die lampjes.

 

Dat was het alweer, niet zo heel veel te melden, ik hoop binnen een week of 2 iets meer te kunnen tonen

tot dan!

 

-OK-

Edited by OdieKawoodie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je planten wel naar een gloei lamp groeien en niet naar je led wee je al genoeg:)

http://www.desjop.nl/index.php?item=secret...834&lang=NL

Dan groeien ze gegarandeerd naar de tneon en heb je geen andere lampjes meer nodig (enkel groei/bloei buisjes)

 

Van wat ik al meer van onder led heb gezien, het groeid wel (niet hard) maar bloeid nog minder tot niet

 

Zet hem op Iniedergeval

 

(Ps. Scrog zet je pas op 12/12 als 60-70%van je scrognet gevuld is )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er idd heel interessant uit, zeker voor die prijs!

maar hoe zit het dan met warmte-ontwikkeling?

 

het plan om te scroggen hebben w al lang laten varen, door de beperkte groei en tijdsdruk ging dit onmogelijk worden.

ik zal me zo snel mogelijk eens informeren over die tneon lampen zodat er hopelijk nog wat te redden valt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De spectraboxen van de sjop doen het kwa bloeien wel goed,

maar tneon is ow zo veel goedkoper.

Hoeveel opbrengst wil je er eigenlijk af proberen te halen.

scroggen is wel het beste om met led te doen kwa dieptestraling van het licht.

Maar wat ik van de ufo ledlampjes heb gelezen en gezien is het niet echt rendable.

Groetjes BUZZ

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ziet er idd heel interessant uit, zeker voor die prijs!

maar hoe zit het dan met warmte-ontwikkeling?

 

het plan om te scroggen hebben w al lang laten varen, door de beperkte groei en tijdsdruk ging dit onmogelijk worden.

ik zal me zo snel mogelijk eens informeren over die tneon lampen zodat er hopelijk nog wat te redden valt.

 

ik heb 2 setjes hangen met een 330 mh buis gedimt op 25 %

warmte productie is vergelijkbaar met tl/led

Share this post


Link to post
Share on other sites
...

Hoeveel opbrengst wil je er eigenlijk af proberen te halen.

...

 

ik hoopte op zeker 25g, en als alles goed ging 75g, maar het is mn eerste kweekje en heb echt geen idee of dit haalbaar is met de huidige setup

 

heb wel net die tneon armatuur en bloeilampen besteld, hopelijk zijn ze hier in de eerstkomende week!

Ik ben wel benieuwd naar de warmteproductie. Nu is het meestal max 26°C en min 18°C in de tent (mijn afzuiging werkt 24/7 op 100%) dus een paar graden warmer is geen ramp, maar ik hoop dat het niet te warm zal worden, na deze aankoop is het budget wel eventjes op :)

nu zal ik ook het scrognet terug in de tent hangen en hopelijk krijg ik nog ongeveer een egaal veld zodat ik misschien nog iets kan redden mbv de nieuwe lampen

 

Mn vriendin zorgt goed voor ons plantje, gisteren voor de 2e maal BAC bloom meegegeven (0,75ml op 500ml water) en toen ze deze morgen een kleine update gaf via facetime, zag alles er goed uit :-)

ook stuurde ze enkele foto's mee, ik zal die in de loop van de dag ook nog hier online gooien

 

-OK-

Share this post


Link to post
Share on other sites

net toegekomen en toen ik mn tentje opentrok kon ik wel ontploffen:

 

gallery_37631_15689_743210.jpg

 

de helft van de lamp is naar de *****

FML

 

nuja, gelukkig vanmorgen al de tneons besteld, dus hopelijk zijn die hier snel, al vrees ik dat het wel nog even kan duren om de transactie van n belgische rekening naar een nederlandse te voltooien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jammer dat de helft van de lamp is uitgevallen, voordat je de nieuwe verlichting hebt.

 

ik zou er wel voorlopig wat spaarlampjes OID boven hangen tot je T-neons binnen zijn. Misschien nu even niet handig maar zeker nu ze al op 12/12 staat wil je zo veel mogelijk licht erboven hebben.

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

aaaainoh dat heeftie aangevoeld ik ga vervangen worden laat ik dan eerst maar ff echt kapot gaan

 

eigenlijk zou je contact op moeten nemen met de leverancier van die lamp, terug brengen en geld terug vragen

Share this post


Link to post
Share on other sites

gisteren nog snel een klachtenmail gestuurd (toch nog 1 iets handigs geleerd dit jaar) en hopelijk zie ik een groot deel van mn geld dan terug.

 

updates volgen later, nu eerst een examen gaan afleggen, maar eerst :)

 

Laters!

-OK-

Share this post


Link to post
Share on other sites
Beste klant,

 

Nogmaals hartelijk dank voor uw bestelling.

 

Wij hebben uw betaling ontvangen en gaan verder met de afhandeling van uw bestelling.

In de bijlage vind u de factuur.

 

U wordt automatisch op de hoogte gehouden zodra uw pakket verzonden is dmv een tracktrace.

Mocht er iets niet op voorraad zijn, laten we dit u zsm weten.

 

We hopen u ook eens te mogen begroeten op onze zaden website

Heeft u nog vragen, Mail dan naar info@desjop.nl

 

Met vriendelijke groet, Team DeSjop

 

:) :) :)

Hopelijk heb ik maandag/dinsdag mn bestelling binnen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, we zijn hier nog even met een snelle update

 

in afwachting van de Tneon lampen toch het scrognet laten zakken, maar nu zijn die lampen tijdelijk niet leverbaar en weet ik nu dus al dat deze ronde verre van goed zal eindigen.

 

aangezien ik eigenlijk nog niets van de setup heb getoond nu de leds maar half werken:

gallery_37631_15689_958445.jpg

ieder mogelijk lampje in de tent gegooid :)

 

en dan de plant zelf:

DAG 13(?) 12/12

gallery_37631_15689_1254294.jpg

die staat nu iets te vochtig, kan nu wel een dag of 4-5 zonder water

 

nog wat details:

gallery_37631_15689_1973146.jpg

gallery_37631_15689_2130301.jpg

MIN WAARDEN (out is aardetemperatuur op ongeveer 15cm diep)

 

 

gallery_37631_15689_2202986.jpg

MAX WAARDEN (out is aardetemperatuur op ongeveer 15cm diep)

 

 

gallery_37631_15689_677961.jpg

 

 

updates volgen later (als er iets gebeurd dat het noemen waardig is)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoelang ga je nog groeien ? want voordat je rek echt vol zit ben je wel een weekje of 2 verder ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze staat nu al 13 dagen op 12/12, het netje gebruik ik enkel om ze wat open te leggen en alles egaal te houden.

Ik verwacht geen dikke toppen, hoop enkel dat die Tneon hier snel is om da schade wat te beperken.

ze is inderdaad veels te klein, maar midden-eind augustus moet de tent leeg, daarom moest ze nu al in bloei.

beter iets dan niets zullen we maar zeggen :)

 

Ik hoop uit de grond van mn hart dat ik mn lampen zo snel mogelijk heb, maar zoals desjop.nl zelf zegt in hun mail:

 

We hebben onze leverancier gebeld om dit nog even na te vragen en die bellen

ons terug zodra ze iets meer weten...

Op dit moment hebben we nog geen enkel idee hoe lang dit nog gaat duren.

We kunnen even afwachten wat de leverancier er over te zeggen heeft dan laat

ik u zsm iets weten

 

geen idee wanneer ze zullen kunnen leveren :)

 

-OK-

Share this post


Link to post
Share on other sites

als die binnen 8 weken weg moet kan je jezelf beter de moeite besparen en nu kappen: je hebt nog geen beginnende bloei en daar mag je dan 9 weken bij doen. En dan kan je je tent niet als droogruimte gebruiken of je mag er nog een week bij doen.

 

als je nu al weet dat je vroeg gaat oogsten en weinig gaat oogsten, zou je het dan nog doen?

 

ik wil je vreugde niet doven, ik wil je gewoon attent maken dat je zeker tot eind augustus ten vroegste bloeit, en waarschijnlijk begin spetember

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag Baekelandt!

(net eens wikipedia doorgelezen over u, ik kende enkel de dorpslegendes en niet het volledige verhaal. Laat ons zeggen dat Lendelede niet zo heel ver van mij is :) )

 

heb wel een marge ingebouwd om zeker te zijn.

Ik zit op een studentenkot, dus de eigenaars komen pas in de laatste week van augustus.

Ze komen enkel de meterstanden opnemen in de ruimte waar mn tent staat. Ze hebben echt geen probleem met wiet (vragen enkel om het niet binnen te roken) maar ik vrees dat een plant kweken net dat beetje teveel zou zijn.

Als ik nu goed heb geteld, is 27 augustus binnen kop 11 weken. en nu staat ze 14 dagen op 12/12.

Dus ik hoop om op 13 weken 12/12 (+3 weken groei) toch een beetje rookwaar te hebben.

EDIT: net nog eens de vernieuwde sannie's shop gaan bekijken en Herijuana staat op 7-8 weken. Tijd genoeg dus (hoop ik)

Wanneer het echt nodig zou zijn om de tent nog langer te laten staan, kan ik die wel een paar dagen in de slaapkamer zetten dan. Als er enkel wat in hangt te drogen zou dit geen probleem moeten zijn, maar als er effectief nog in gekweekt wordt is die wat moeilijker te verplaatsen.

 

We zien wel wat het brengt, ik ben er redelijk gerust in.

 

De foto's van vannacht/vanmorgen:

gallery_37631_15689_1494925.jpg

gallery_37631_15689_1478201.jpg

 

Dan maar zonder LED

gallery_37631_15689_680041.jpg

 

Het blad dat er in slaagde tot in de gloeilamp te groeien, wat beschadigde bladpunten:

gallery_37631_15689_854431.jpg

 

gallery_37631_15689_265589.jpg

 

gallery_37631_15689_1493341.jpg

 

en licht weer aan:

gallery_37631_15689_2132299.jpg

 

tot de volgende :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klopt, 7-8 weken, maar je rekent dat best vanaf de eerste dag effectieve bloei, met andere woorden: als je planten hun schaamhaar aanmaken :)

 

Maar als je echt tot de 27ste hebt zal het inderdaad geen probleem zijn, dan zal je ze toch kunnen laten rijpen! :)

 

Viva West Vlaanderen!

 

Nu woondeg ik in Antverpia, want den fransoos is my aen het zoeckhen wegens dessertie. Toen ick inde Druckpersblaaden konde lezen dat den nieuwen magistraat van Antverpia, Bartholomeus Van Der Weversgilde, tegen den fransoos was bende ick verhuist! Hier is het veilig voor Baekelandt den Desserteur!

 

Ick wil eyghenlijk terug gaen, maar buyten den fransoos zoeckt ook den Brughse Gendarmerie my; ick heb ene kunstenaar manneken een djoef ip ze mulle gegeven ende nu wil iedereen in Brughe my aen myn neck ophangen...

 

En toen ik dacht "waar kan een mens die zichzelf superieur voelt maar door iedereen gehaat wordt wonen?". En dan kwam ik direct in Antwerpen terecht, want het zit hier vol met gehate mensen die zichzelf superieur vinden!

 

Baekelandt over ende uyt!

Share this post


Link to post
Share on other sites
...

En toen ik dacht "waar kan een mens die zichzelf superieur voelt maar door iedereen gehaat wordt wonen?". En dan kwam ik direct in Antwerpen terecht, want het zit hier vol met gehate mensen die zichzelf superieur vinden!

...

:) :) :) :tu :tu

mooi verwoord! haha

 

over de eerste zichtbare bloei: dit is de eerste keer dat ik een plantje echt volg, dus ik probeer zoveel mogelijk te lezen en te vergelijken met mijn situatie, en toen ik vannacht ging kijken dacht ik iets te zien, maar zal straks als de lichten aangaan weer eens wat foto's nemen.

 

Gisteren ook nog eens langs mn vriend gepasseerd die een buitenplant heeft staan:

 

gallery_37631_15689_604799.jpg

 

binnen een uurtje een foto-update!

 

-OK-

Share this post


Link to post
Share on other sites

en de tent gaat open!

 

gallery_37631_15689_1615216.jpg

 

De grootste uitloper, reageert eigenlijk wel goed op de scrogtechniek:

gallery_37631_15689_441889.jpg

gallery_37631_15689_1965534.jpg

gallery_37631_15689_1731006.jpg

 

telt dit als de eerste schaamharen? :)

gallery_37631_15689_656562.jpg

 

De aarde nog eens bijgevuld en de tent gestofzuigd

gallery_37631_15689_1079758.jpg

 

totaalplaatjes:

gallery_37631_15689_1805456.jpg

gallery_37631_15689_1549047.jpg

 

 

Verder niet veel te melden, wel een hoge RV tydens lamp uit (75%) maar dit komt omdat ik nu met al die vervanglampjes de tijdsklok voor de verdeelstekker heb geschakeld ipv eerst de verdeelstekker met verlengdraad. Dus de afzuiging kan enkel tijdens de lichturen ingeschakeld worden :)

 

Lamp terug aan, tent toe, en tot morgenvroeg!

gallery_37631_15689_239206.jpg

 

 

ciao

-OK-

Share this post


Link to post
Share on other sites

een continue afzuiging is toch wel vereist..

voor de aanvoer van verse lucht .

maar straks in de bloei ......ook voor de geurtjes

12 uur per dag afzuigen is dan niet voldoende

Share this post


Link to post
Share on other sites

@elmo denk dat hij nog even wacht opzijn nieuwe lamp

 

Nacht lv maakt nog niet zoveel uit straks als de bloei erinzit wel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goeiemorgen!

het goede nieuws, de eerste witte haren zijn zichtbaar! ;)

het zijn er niet veel en ze zijn nog klein, maar ik ben verbaasd dat er toch nog iets gebeurd onder die halve kuchLEDlamp.

het is nog niet goed zichtbaar op de foto's, de camera van mn telefoon is ongeschikt om van dichtbij plaatjes te schieten, maar ik hoop tegen maandag duidelijke fotos te tonen.

 

Dan iets minder goed nieuws!

vermoedelijk tabak mozaiek virus opgelopen (ofzo, heb dit een paar weken terug ergens gelezen en denk dat dit ook hier het geval is)

gallery_37631_15689_282183.jpg

 

voor vandaag:

 

DAG 18 BLOEI

 

gallery_37631_15689_1379420.jpg

gallery_37631_15689_1946422.jpg

 

hier was al een haartje te zien, sorry van de kwaliteit!

gallery_37631_15689_1060012.jpg

 

idem hier!

gallery_37631_15689_1629990.jpg

 

gallery_37631_15689_1534086.jpg

gallery_37631_15689_835126.jpg

 

 

 

 

nu het tentje dicht en verder genieten van

gallery_37631_15689_401615.jpg

Amnesia Haze ;)

 

Tot de volgende!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou roken in de buurt van je plantje vermijden, ivm ziekten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja niet echt slim nee

Eerst schrijven over tabak mozaïek virus,en dan zie je een asbak op de scroggnet staan.

Dat je er een jointje rook en de plantjes niet aanraak ok maar een asbak op je plantjes ;) respect

Voor de rest zien ze er wel gezond uit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...