Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

NYABINGHI

Avonturen in Tsjechie

Recommended Posts

Dank weer voor de reacties - ja van zo een camera begrijp ik, maar ik dacht altijd dat daarvoor de macro-functie op zo een fototoestel zat...maar krijg het niet voor elkaar, ga zo effe zoeken op internet. Vorig jaar had ik met mijn mobile juist mooie foto's van dichtbij, die stelde ze automatisch in, juist van heel scherp, maar die telefoon was ik verloren en nu heb ik een mindere versie van diezelfde telefoon gekregen van mijn werk en die is niet zo kwalitatief...

 

@wiet61 - nou, ik zie bij jullie veel mooiere planten, heeft alles met jullie toewijding en opwaardering van de grond te maken. Het weer is hier zeker beter, meer zonuren en warmer gedurende de zomer, en meer plek denk ik, maar voor de rest als ik zie wat voor mega-bomen jullie in staat zijn te kweken, ben ik nog ver verwijderd...maar ieder jaar beter...het er mee bezig zijn is het leukste eigenlijk....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je mag zeker niet klagen, ik zie zeer mooie toppen!

 

Die ThxRD's zien er ook lekker compact uit.

 

Dikke toppen, goedkope drank, mooie vrouwen, Tjechie wat een top land. Wat wil je nog meer? :lol:

Edited by Johnny_Sack

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gisteren langs geweest en...opeens was een HL klaar op de brandnetelstek, net nog in Augustus afgebloeid dus! Dus ben weer terug naar huis gefietst om een tas en kniptang op te halen, ook om NPK korrels voor de rest mee te nemen die ik was vergeten

 

Zo zag ie er uit laat in de middag:

gallery_28660_15688_21861.jpg

gallery_28660_15688_195485.jpg

 

En zo toen ik 'm op ging halen, net voor het donker:

gallery_28660_15688_95116.jpg

 

En zo hangt ie dan opeens in het schuurtje:

gallery_28660_15688_400048.jpg

Kleurenpracht:

gallery_28660_15688_377595.jpg

Hoofdtop:

gallery_28660_15688_1063573.jpg

 

 

En verder groeit het mooi door...de THxRD:

gallery_28660_15688_117449.jpg

 

Deze hoogste RDxOnbekende Deen die je ziet van de heb ik maar beter naar beneden gebogen want hij stak heel erg af nu tegen de bijna afgestorven brandnetels overal, de mooie haag van brandnetels was te doorzichtig, wil niet dat 1 zo een lange slungel de reden gaat zijn van het ontdekt worden van deze spot...:

gallery_28660_15688_677081.jpg

 

Deze Onbekende Deen die volgens mij een THxRD is vind ik echt heel mooi:

gallery_28660_15688_133264.jpg

 

De RD's:

gallery_28660_15688_205979.jpg

 

Hier de HL's waarvan de achterste dus nu thuis hangt de drogen:

gallery_28660_15688_1336203.jpg

 

En de volgende stek ging alles OK:

RD:

gallery_28660_15688_356195.jpg

 

Deze paarse THxRD gaat volgende week zo'n beetje klaar zijn denk ik:

gallery_28660_15688_356195.jpg

 

En in de tuin, een mannetje SDxRD, de laatste lichting gezaaid eind juli ergens, hier onder het plastic dak van de kas:

gallery_28660_15688_192155.jpg

 

3 van de 4 waren dit keer man, dus er is nog 1 vrouwtje over na deze foto die mag vechten tegen het korter worden van de dagen...:

gallery_28660_15688_507412.jpg

 

En dit is het resultaat van de paddestoelenjacht van vandaag:

gallery_28660_15688_374277.jpg

 

Tot de volgende keer!

 

 

Correctie: dit is de paarse THxRD:

gallery_28660_15688_220237.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wiet61

Mooi man als ik daar woonde wist ik het wel ,wat een plaats allemaal ,hier moeten we overal voor uitkijken wat we doen ,zet je er volgend jaar meer neer daar ,ik zou dat de grond een beetje opwerken en losser maken en tevens luchtiger ,met de nodige middelen erbij ,dan heb je volgend jaar zeker die kilo . :verrygood

Edited by wiet61

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tof man, weer wat geoogst, en de rest wat er staat lijkt ook een beste inbreng in eindscore te gaan hebben, verder sluit ik me aan bij 61, geweldig kweekland.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie kleuren, wist niet dat die HL paarse bladeren kregen tegen het eind. Lekker dat je al wat oost binnen hebt, de rest van je planten zien er ook zeer mooi uit. Mooie opbouw ook, niet fluffie.

 

Ben eigenlijk wel benieuwd hoe die HL er droog uit ziet, zou je als het droog is een fototje willen maken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik wist niet dat buitenwiet zulke grote toppen kon geven :verrygood

Zijn die paddestoelen psychedelisch?

Share this post


Link to post
Share on other sites

De oogst is al begonnen. Mooi man. :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooie toppen hoor en mooie kweek plek :verrygood

 

die paddestoelen niet giftig ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@wiet61 - ja, die spot gaan er volgend jaar meer heen! Luchterger maken hoeft niet, dat kan niet luchterger als het van nature al is, is net als je op zakken yuinaarde kweekt. Maar een beetje mest kan nooit geen kwaad...

@Krasi, dank je, ja ben ook wel blij, hoop dat het me gaat lukken alles binnen te krijgen zonder rot...volgende week wordt opeens koud, want t/m vandaag was het nog 27 graden, maar dit voorspellen ze, hoop niet dat het waar gaat zijn...:

gallery_28660_15688_27688.jpg

 

@Johnny Sack - Ik heb die HL ook nog niet eerder gezien, heb 'm nu droog na een week van een heet zonnetje dat op het schuurtje stond te branden, iets te snel droog misschien, maar ja, is in ieder geval krachtige wiet dit keer, heb 'm volgend mij op het juiste moment geoogst: eerste paar minuten denk je dat het niks doet, maar dan hakt ie hard in, en is heerlijk zacht op de keel...perfect voor mij dus...hier 2 fotos van na het drogen, maar ook na "knippen", ik knip niet maar doe alles met mijn vingers:

gallery_28660_15688_411284.jpg

gallery_28660_15688_187159.jpg

 

@Sjorszzz - buitenwiet geeft nog veel grotere toppen, als ik mijn RD binnen ga hale, die is echt niet normaal die hoofdtop, 1 grote dikke wietbomp. Deze paddestoelen zijn niet psychedelisch of giftig, maar heerlijk om bij het eten te bereiden, 100 x smaaktvoller dan champions...

 

@Limbic - thanks voor je reactie, ja, en nog meer staat te komen hoop ik, vandaag al weer 2 plantjes omgehakt en hopelijk over 2 weken alles binnen...

 

@pacman83 - dank je, ik leef nog, dus volgens mij waren de paddenstoelen goed eetbaar :verrygood

 

@Daily Smoker - Dank je, nu nog paarse toppen!

 

Vanmorgen dus effe langsgeweest dit was er te zien als je aan komt lopen op de brandnetelstek, begint dus steeds opvallender te worden met de brandnetels die steeds dunner worden en de wiet steeds dikker zie je ze staan?:

gallery_28660_15688_634132.jpg\

 

Zoveel mogelijk planten in beeld OP de spot:

gallery_28660_15688_725916.jpg

 

THxRD:

gallery_28660_15688_596427.jpg

 

De 3 slungel RDxOnbekende Deen:

gallery_28660_15688_142942.jpg

Van dicherbij 1tje:

gallery_28660_15688_782119.jpg

 

De Onbekende Deen (volgens mij dus een RDxTH ook):

gallery_28660_15688_1164307.jpg

Top:

gallery_28660_15688_827527.jpg

 

DE RD's - die linker / achterste is echt dik aan het worden...:

gallery_28660_15688_278041.jpg

Toppen beginnen op te kleuren net voor de oogst:

gallery_28660_15688_454105.jpg

 

De 2 resterende HL's - achterste vandaag ook geoogst:

gallery_28660_15688_520018.jpg

 

Toen op mn andere spot:

RD:

gallery_28660_15688_1290665.jpg

 

Paarse THxRD, hangt nu ook thuis te drogen:

gallery_28660_15688_56275.jpg

gallery_28660_15688_249461.jpg

 

Ze beginnen nu allemaal dicht naar afbloei te geraken, over die ene overgebleven HL moest ik lang na denken of ik 'm mee zou nemen of niet, maar laat 'm toch nog een paar dagen staan, heb besloten om niet lui te zijn en woensdagavond 'm op te halen...hoop natuurlijk wel dat ie er dan nog staat, dat is het risico en besef vooral in deze tijd als je al dat moois ziet staan...Meest benieuwd ben ik straks naar die RD, laag maar heel stevig, hoopp echt dat er geen rot in komt deze week, maar ja, ga gewoon een paar keer langs om het te checken...

Tot de volgende update!

Share this post


Link to post
Share on other sites

gruwelijke toppen man :)

dat zijn dikke henkes bloemen en die rdxth vind ik al helemaal super met die paarse inslag.

beloof je daar nog een paar foto's van te knallen als ie geknipt is :verrygood

 

happy times zijn begonnen

greetz,

lufthegreenstuf

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wiet61

Mooi man het is je gegund ,heb je de kilo volbracht?

Ik zal volgend jaar ook een wat hl neerzetten ,die heb ik nog uit 2011 van frobanken ,misschien nog een goede strain .

dan kan ik meteen zaad maken .

 

.Die rode dat is een mooie ,heb je er zaad van gemaakt ?

 

Ik zal volgend jaar ook een wat hl neerzetten ,die heb ik nog uit 2011 van frobanken ,misschien nog een goede strain .

dan kan ik meteen zaad maken .

 

Hallo sorry van dat twee keer de reactie,s ,hoe dat dat kan snap ik ook niet .

Edited by wiet61

Share this post


Link to post
Share on other sites

Damn mooie planten heb je nog staan. Die droge HL ziet er ook niet verkeerd uit. Jou RD´s zijn veel mooier als die van mij als je kijkt naar de opbouw.

 

Hier is het weer ook omgeslagen, veel regen en kou helaas.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Idd mooie droge toppen, ziet er lekker uit.

Maar ook de nog groeienden ogen geweldig, vooral die paarse. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank jullie, dank jullie, ik zal de paarse en de rest ook op de foto zetten inderdaad na het drogen en knippen...Dat is wel het voordeel, ik kan alles in fases doen dit jaar, iedere week weer 1 of 2 planten oogsten, ideaal...

 

Maar het weer is opmgeslagen! Wat een kutzooi, vooral omdat het einde nog niet in zicht is, ben echt bang voor rot, zulk weer is het nu, zo stond ik net in de stromende regen bij mn planten:

gallery_28660_15688_700149.jpg

gallery_28660_15688_486756.jpg

 

Ik wou weten of er al rot was te ontdekken, maar gelukkig nog niet, maar ben er wel bang voor, in ieder topje stond gewoon een laagje water en ze voorspellen nog natter en kouder de komende dagen, dus was moeilijk om de rest te laten staan. Maar ze waren nog niet klaar, dus moeten nog wel een paar dagen kunnen overleven. Ben van het weekend weg, dus maandag ga ik er weer heen.

 

Hier wat foto's in de regen:

 

THxRD:

gallery_28660_15688_85787.jpg

 

RDxOnbekende Deen - die ruiken nu echt al naar de "onbekende Deen" die ik 2 jaar geleden in de tuin hadden staan, die frisse eukalyptus geur is al duidelijk te herkennen:

gallery_28660_15688_776908.jpg

gallery_28660_15688_1054659.jpg

 

Onbekende Deen (RDxTH waarschijnlijk):

gallery_28660_15688_140304.jpg

 

RD:

gallery_28660_15688_461136.jpg

 

De laatste HL, was nu ook klaar heb ik nu ook meegenomen:

gallery_28660_15688_1083406.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat een mooie oogst dat je daar aan het binnen halen bent!!

 

Hier in belgië zit het weer al een week helemaal niet goed :lol:

Dat gaat vervroegd oogsten worden, ik hoop voor jou dat je ze nog een tijdje kan laten staan zonder rot te vinden..

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wiet61

Jij haalt de kilo wel daar ,bij jouw doen ze het beter als bij mij ,de deense zijn klote ,van de 14 , 3 mooie denk ik ,en die zijn nog eens laat gaan bloeien ,en dan komt de heribei nog ,ook een waardeloze plant veelste laat ,verder zijn het zeer mooie planten ,maar je koopt er niks voor als er niks aankomt van betekenis.

Ik zeg maar zo volgend jaar beter .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hebt zeker de mooiste deentjes van het forum, ik ben ook niet tevreden net zoals wiet61.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank je, ja, het was een hele goeie zomer, maar ook hier is September waardeloos, ietsje minder erg als bij jullie misschien, maar ook nat genoeg dat er ook beginnent rot in sommige van mijn toppen is gekomen.

 

De laatste 2 keer in de stromende regen planten wezen oogsten, nu gisteren was het eindelijk eens droog. Maar wat een gedoe allemaal, ik kom aan, check de planten, zag wat net beginnend rot in de toppen, dus besloot er 3 te oogsten, de 3 grootse/dikste: een THxRD, de onbekende (ook THxRD) en een RD. Daarna wat foto's gemaakt en toen de kniptang erin en zijtakken knippen om ze in de emmer te kunnen doen die ik in mijn rugtas heb. En opeens hoor ik iets bij de ingang van de spot, geen hert, die had ik daarvoor al weg zien rennen, maar iemand die noten liep te plukken in een walnotenboom en ik sta daar een beetje lullig op een verhoging midden tussen de brandnetels, het probleem was dat ik mijn fiets daar had staan bij die boom. Dus ik snel alles verbergen en die richting uitlopen met een plastic tasje en begon maar rozenbottels te plukken als schijnactie en op een gegeven moment zag hij me, wat ik ook wou, want ik wou dat hij oprotte, hij was daar gestopt tijdens het hond-uitlaten en keek me alleen maar heel lang raar aan....maar goed, hij ging dus weg, dus ik weer door met oogsten, hoor ik opeens een auto, ik kijken of ie verder reed, dat deed ie ook, maar keerde een paar honderd meter verder om, om terug te keren, een blauw busje met aanhanger, en stopte precies ook bij de ingang van mijn stek. Dus ik snel weer alles achterlaten, terwijl ik dus iemand in het blauw de verre ingang van de spot zie oplopen en ik ondertussen weer snel rozenbottels plukken. Hij liep een paar keer heen en weer van zn busje om vleesresten te dumpen. Ik had in de zomer al eens gezien dat er een geslacht wild zwijn daar ook gedumpt lag, dus waarschijnlijk dezelfde gast, hele bakken oud vlees en varkenshuid. Ik zat alles van een afstandje te bekijken en vind het wel best allemaal, tot die mongool opeens mijn fiets ziet, even om zich heen kijkt en mijn fiets al in zn handen heeft om in te laden! Dus ik snel aan die struiken schudden en kuchen zodat hij me hoorde, hij schrok behoorlijk en vroeg: is die fiets van jou? Dus ik: ja, ik ben hier rozenbottels aan het plukken weet je...En toen zei ie: ok, ok en maakte zich snel uit de voeten...wat een gedoe allemaal.

 

En toen verder gekuipt, moest echt op mijn hardst aanstampen om 2 planten in de emmer kwijt te kunnen, wat een wiet, en werd er zenuwachtig van, omdat ik daar veel te lang dus in de rondte aan het kutten was vanwege die 2 gasten...maar ja, het is gelukt, hier wat foto's:

 

THxRD, de grootste rechter geoogst:

gallery_28660_15688_156045.jpg

Hier kan je goed zien hoe de brandnetels weer terrein aant terug winnen zijn, ze geven het nog een poging, 2de ronde van opkomst voor de winter invalt:

gallery_28660_15688_14466.jpg

 

RDxOnbekend - laten staan, moet nog een weekje, geen rot te ontdekken:

gallery_28660_15688_1259635.jpg

 

Onbekende waarschijnlijk THxRD - meegenomen:

gallery_28660_15688_987100.jpg

Was de dikste van allemaal deze, net alsof je een boom omhakt zo ging ie om:

gallery_28660_15688_768854.jpg

 

RD's - voorste lilakleurige laten staan, maar de grotere meegenomen, normaal zou ik hem nog een halve week laten staan, maar er waren net wat eerste tekenen van rot te ontdekken:

gallery_28660_15688_584058.jpg

Van dichtbij:

gallery_28660_15688_154944.jpg

gallery_28660_15688_50201.jpg

 

En zo hangt het er in het schuurtje bij - nu heb een extra lijntje moeten spannen zoveel wiet was het van 3 planten:

gallery_28660_15688_1155646.jpg

 

IK ben wel blij dat de oogst zo verspreid over september valt, zodat ik steeds kan knippen en de volgende ronde weer op kan hangen. Maar nu met die regen van de afgelopen 2 weken is wel kut, maar volgende week wordt droog en boven de 20 graden, dus de 3 planten die ik nog heb staan: 1 THxRD, 1 RDxOnbekend en een lilakleurige RD op de brandnetelstek en nog een RD op de hoogwaterstek zou ik hopelijk ook succesvol binnen kunnen halen.

Er wacht me dus heel veel knip werk de komende weken en ik ga de toppen steeds controleren of er niet toch rot in doorgroeit. Het goeie aan het schuurtje is dat de vorige lichting heel langzaam is gedroogt, met de deur van het schuurtje bijna voltijd dicht, maar nu er zoveel hangt met ook her en der rot, moet ik het toch goed gaan luchten de komende dagen.

 

Hier de 3 hoofdtoppen bij elkaar, is mooie stevige wiet:

gallery_28660_15688_999163.jpg

 

En wat onderste zijtakjes die nog niet klaar waren, dus die staan nu in de kas in een potje water na-af te bloeien:

gallery_28660_15688_778050.jpg

 

Tot de volgende update!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat een gedoe zeg!!

Goed dat er geen problemen van kwamen ;)

Heb eergisteren ook moeten oogsten vanwege rot,

ik hoop voor jou dat je de overgebleven planten toch nog wat kan laten staan..

 

Grtz

Edited by Golden Power

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sodeju wat een berg wiet met mooie torpedo's. Als je grote knotsen nog vochtig zijn dan kan je z beter open knippe n of vouwen. Vorig jaar mijn mooiste top van mijn lekkerste plant weg moeten kiepen tijdens het drogen, schimmel van binnenuit ;)

Zou zonde zijn met die mooie jongens.

 

Succes met de rest en veel plezier met het oproken !

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wiet61

Ik heb nooit geen last van schimmel met drogen ,gewoon op het netje gooien en de kachel aan als ze nat zijn ,de eerste dag op 21 graden tot het grootste vocht weg is van de regen ,dan op 18 a19 graden ,na een dag of 10 zijn ze mooi gedroogt en klaar voor de start .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank jullie voor jullie adviezen....

 

FDat was er dus precies nu aan het gebeuren Mr Weed, die mooiste, meest compacte wiet is van de RD, gister al wat rot weggehaald, maar net nog bneter wezen kijken en dan zie je dat je 'm helemaal uit elkaar moet halen om het veilig te stellen. Ik heb dus nu een uity elkaar getrokken hoofdtop die als enige in de huiskametr mag slapen vannacht. Ik heb helaas geen droognetjes, dus het moet zo...

 

Maar dat is inderdaad wat ik iedereen kan aanraden: inspecteren tot het diepste in de toppen, vooral in de hoofdtop natuurlijk, die is er het meest gevoelig voor.

 

Vandaag was het droog de hele dag en he waait en 's ochtends is het niet zo dauwig, dus dat beloofd veel goeds voor de overgebleven plantjes...ik heb er goeie hoop in en zin om die lilakleurige RD binnen te halen, die had kleinere maar mooie stevige topjes...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spanning en sensatie.

Iig de mooiste Guerilla draai van 2013, gefeliciteerd man. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...