Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Smoke043

1x Onbekend 1x Amnesia 1x AK-47(autoflow)

Recommended Posts

Heey hallo,

 

Dit jaar is het de 2e keer dat ik iets van een kweek opzet. Vorig jaar zijn 2 Amnesia planten mislukt omdat ik ze nogal laat pas heb gezet.

Dit jaar gaan we het opnieuw proberen met:

 

-Een overgebleven Amnesia zaadje van vorig jaar.

-AK-47 Autflower.

-Tussen de wiet gevonden zaadje.

 

Laatstgenoemde is als eerste de grond in gegaan en gaat tot nu toe ook het beste, groeit alleen niet erg in de hoogte maar meer in de breedte. Ook is de steel een beetje krom, ik denk doordat hij in het begin binnen heeft gestaan en niet genoeg licht heeft gekregen en is gaan strekken.

 

Het Amnesia zaadje staat nu ook al een 2 weken in de grond, is nog een klein steeltje met de lobblaadjes. De normale blaadjes beginnen nu een beetje te komenl.

 

De AK-47 autoflower is het zaadje pas eergisteren van in de grond gegaan, ik hoop dat ik daar snel m'n rookwaar vanaf kan halen :whip:

 

Fotos komen waarschijnlijk zeer binnenkort, verwacht geen superkwaliteit, heb alleen een iphone camera tot mijn beschikking!

 

Grtz Smoke043

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb ook alleen een iphone en de foto's zijn goed te doen hoor, alleen geen close-ups..

 

Ik heb nu ook Amnesia auto staan, vandaag ontkiemt en net in de grond, dus veel suc6 en ik verw8 snel foto's :whip:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor alle duidelijkheid, alleen bij de AK-47 betreft het een autoflow.

 

Fotos worden nu op een wazige manier verzonden van Iphone naar PC, moet maar via de mail omdat er blijkbaar geen andere mogelijkheid is..

 

Zal ze straks posten :wOOt

 

Als je het over de duivel hebt :whip:

 

2zny35d.jpg

De grote onbekende foto 1

 

33xu96x.jpg

De grote onbekende foto 2

 

308y3vk.jpg

Amnesia foto 1

 

4zxhfk.jpg

Amnesia foto 2

 

De grote onbekende gaat zoals eerder gezegd hard in de breedte, maar is nog niet zo hoog.. Maar kan ook zijn omdat ik vanwege het strekken het steeltje iets meer ingegraven heb.

 

Amnesia was vorig jaar ook langzaam dus die geef ik gewoon lekker de tijd:D

 

De AK-47 moet nog boven de grond komen..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je gaten gemaakt om overtollig water weg te laten stromen?

Verder veel succes ik ga je volgen ben benieuwd wat die ak zal opleveren

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb dezelfde kuipen(65L) maar geen gaten.

Maar de mijne stond dan ook binnen :whip:

 

Weet dat het zaadje uit de wiet hermaverschijnselen kan vertonen...Zo is ie mss ook ontstaan dus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ook aan de amnees mooi zo :whip:

Leuk om hetzelfde plantje te zien als ik zelf ook heb

Ze zien er mooi uit

wel al snel in zo een grote pot

deed ik eerst ook altijd maar heb gemerkt dat het beter is om af en toe over te potten

 

nou suc6 ermee ik blijf je volgenn

Share this post


Link to post
Share on other sites

@J-Player: In de kuipen heb ik vorig jaar héél primitief met een priem gaten gemaakt, genoeg om overtollig water weg te laten voeren. Daarbuiten geef ik ze nu maar 1x op de 2 dagen een glaasje water, misschien dat ik het bij De grote onbekende nu kan gaan opschroeven aangezien deze al wat groter aan het worden is. In de bak van de autoflower zaten al standaard gaten, dit is dan ook meer een plastic pot waarin je een klein palmboompje ofzo zou zetten, ik hoop dat dit niet ten nadele komt voor de plant?

 

@GGTAF: Daarbij is ook jullie hulp gevraagd :whip: Weet zelf niet zo heel goed wat de kenmerken zijn van een Herma/Mannetje? Zouden jullie mij optijd kunnen waarschuwen mocht dit zo zijn, dan kan ik hem optijd de nek omdraaien... Ik heb namelijk begrepen dat een Herma/Mannetje je vrouwtjes zou kunnen ''besmetten?''...

 

@Greenlee: De grote onbekende heb ik idd eerst in een klein potje op de vensterbank gehad, maar vanwege te grote verschillen met de lichturen is deze gaan strekken. Heb hem toen misschien iets te vroeg buiten gezet, aangezien hij nog 3 of 4 koude nachten heeft meegemaakt, maar het plantje maakt het prima zo te zien. De amnees heb ik 2/3 weken erna ontkiemd en in de kuip gedaan, met de achterliggende gedachtes dat ik deze niet wou laten strekken en dat ik ooit eens heb gelezen dat overpotten stress veroorzaakt bij de plantjes, en dit niet ideaal is voor ze?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke dat is prima dan! 1 glaasje water per 2 dagen lijkt me wel weinig. Niet zozeer omdat de plant meer water nodig heeft maar eerder omdat ik denk dat een vochtige grond het bodem leven ook beter in stand houdt en de wortels er dan ook beter door heen kunnen wortelen. Zelf geef ik ze 1 x in de 3 dagen en dan gelijk veel dat het er weer aan de onderkant uitkomt zodat alles goed is bewaterd. Bij een 65l kuip moet je dan natuurlijk wel heel veel water geven dus dat zou ik ook weer niet doen maar je zou je bewatering wel verhogen.

 

Wat herma's betreft, kan je weinig aan doen. Gewoon afwachten en al toont ie herma verschijnselen zou ik die takken gewonnen weghalen, het is niet altijd de hele plant.

Is het wel de hele plant dan de plant natuurlijk weghalen. Als ze in kleinere potten stonden had je ze eventueel vroegtijdig in de bloei kunnen zetten maar dan verhoog je het risico op stress dus dan kan je daarna alsnog een herma worden. Alle vormen van stress verhogen je kans op een herma.

 

Goodluck

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke zal ze wat meer water gaan geven. Wat betreft voeding, ik heb hier nog 3x flesjes met een restje van vorig jaar: Hesi wortelextract, groei en bloei. Ook nog een flesje plagron ultimate green o.i.d. waarbij de plant extra grote toppen zou krijgen.

 

Nu, is het verstandig om iets van voeding te geven of is het voor een 2e kweek prima met alleen water te doen?

 

Wat betreft stress, ik vind het alweer klote dat ik ze heb moeten verschuiven omdat grootouders over enkele ogenblikken op bezoek komen :whip:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voeding zou ik sowieso wel geven tenzij je grond al voor langere tijd compleet bemest is. wat voor grond gebruik je?

En gooi die wortelextract er maar bij dat kunnen ze zeker goed gebruiken in het begin. Krijgen ze ook mooie dikke steeltjes van.

Share this post


Link to post
Share on other sites

..edit..

Gebruik voor de amnesia universele potgrond, maar dat is nog die van vorig jaar dus daar zullen zowiezo nog veel voedingsresten bij zitten.

 

Bij de grote onbekende gebruik ik cocosgrond, ook met nog voedingsresten van vorig jaar..

 

 

Bij de AK-47 ben ik van plan alleen water te geven aangezien dit een autoflower is, deze staat in de universele potgrond van de Aldi.

 

 

grootouders zijn bijna weg dus kunnen zo weer het schuurtje uit:D:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Om er voor te zorgen dat foto's in topics ook in de toekomst beschikbaar blijven en snel geladen kunnen worden verzoeken we je om foto's in een wietforum album te plaatsen. Hoe je dat doet staat uitvoerig beschreven: Rechts boven in je scherm Help -> Foto's plaatsen

 

Wietforum is een van de schoonste en best leesbare cannabis forums ter wereld. Dat komt omdat wij goed toezien op het juist gebruik van de quote regels. Lees HIER nog eens goed door hoe we het graag willen. Snap je het dan echt nog niet, neem dan contact op met een mod of een jouw bekend lid dat het al wél snapt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn excuses! Had dit nog niet gelezen, zal het morgen als ik een pc tot mijn beschikking heb doornemen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank je, anders hebben we straks een verslag zonder foto s en dat vinden we niet leuk :whip:

 

En om steeds te herhalen wat iemand anders heeft gezegd, wordt ook zo dubbel in je topic.

 

Veel plezier outdoor dit jaar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja niks zo irritant als van die afbeeldingen van Imageshack of Photobucket waarin staat dat het album niet meer bestaat, vooral als het een topic is met 20 foto's die dan niet meer bestaan..

 

th_icon_photobucket_error_gif.gif

Edited by Bluebloomer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb zo het onaangename voorgevoel dat de AK-47 niet boven de grond uit gaat komen :lol:

Heb het zaadje niet ontkiemt en zo in de grond gestopt, en geef het af en toe wat water.. Valt me op dat de grond heel erg compact is, niet zo los als bij de andere 2 bakken, maar maar een soort semi-droge klei...

 

Het zaadje zit nu ongeveer 1 week in de grond, ik hoop dat het nog boven komt.

 

De Grote Onbekende gaat hard, maar de steel groeit vooralsnog vrij scheef:( Is het misschien een idee om hem met een touwtje aan de bamboestok die ernaast staat vast te maken zodat ie niet kan knakken?

 

De Amnees heeft nu eindelijk z'n 3e en 4e blaadje, maar groeit nog niet zo superhard.. Nu was dit vorig jaar de eerste weken ook een groot probleem.

 

Morgen komen de fotos!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jammer van het AK-47 zaadje.. misschien komt die nog boven de grond dus goed vochtig houden!

Misschien als je de onbekende om draait zal ze recht groeien?

 

Verder prachtige plantjes

Dat worden echt beesten met al die ruimte om zich heen!

Ga zo door!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik hou ook hoop bij de AK-47, en mocht ie binnen 1,5 week niet boven zijn, is het geen ramp aangezien ik hier nog 3 zaadjes van heb..

 

Qua ruimte kun je je best wel vergissen, ik zie fotos van planten die heel breed kunnen worden, de blokken waar mijn plantjes tussen staan zijn max 50 cm breed..

 

Wat bedoel je met draaien? Miss als je morgen de fotos ziet dat je meer info kunt geven daarover?!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je zaailing lang en scheef gaat groeien is dat een teken dat ie is gaan strekken omdat het licht te ver weg is.

 

Bij stekken moet je wat zwakker licht gebruiken op afstand, bij zaailingen liefst een bom licht zo kort mogelijk er op...

 

Wordt het steelte te lang en te dun, gooi dan voorzichtig een laagje aarde erbij en zorg dat het steelte iets meer ingegraven is..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toen De Grote Onbekende nog binnen stond heeft ie inderdaad gestrekt, toen heb ik hem buiten tot aan de lobblaadjes ingegraven en dat ging goed, ik zou zeggen bekijk de fotos eens:

 

gallery_37644_15626_1062859.jpeg

Grote onbekende van bovenaf.

 

gallery_37644_15626_396591.jpeg

Grote onbekende van de zijkant.

 

gallery_37644_15626_1471976.jpeg

En nog een keer vanaf de zijkant.

 

gallery_37644_15626_255295.jpeg

''Close-up'' van de scheefgroeiende steel.

 

gallery_37644_15626_2167829.jpeg

Amnesia 1

 

gallery_37644_15626_2359992.jpeg

Amnesia 2

 

gallery_37644_15626_1849630.jpeg

AK-47

 

 

Kan iemand me enig advies geven wat ik met de grote onbekende kan doen? ik heb niet de opties om lampen e.d. te gaan gebruiken..

 

En vanmorgen kreeg ik een verassing dat de AK-47 boven de grond is, welkom!:lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou er nix aan doen en de natuur zn gang laten gaan, naarmate ze groter wordt trekt ze vanzelf wel recht, en anders kun je met van die klemmen of binddraad proberen het stammetje recht te buigen langs de bamboestok.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goeiemorgen!

 

Ik heb me eens laten vertellen dat in regenwater ook ''voeding'' zit voor plantjes, klopt dit?

 

Anders moet ik ze vandaag even extra bijwateren!

 

Binnenkort weer een fotoupdate!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Regenwater is beter voor zuurminnende planten, en bevat minder kalk en geen chloor en andere mineralen en micro organismen die niet in leiding water zitten.

 

Dus ja, plantjes zullen het meestal beter doen op regenwater dan op leidingwater :lol:

 

Pas de palm uit mijn huiskamer buiten afgespoten, vanwege het stof dat deze plant verzameld. Nu zit heel de plant onder de witte vlekken door de kalk in het leidingwater. Sucks.. In de regen zetten gaat niet want ik zit 1 hoog op een overdekt dakterras....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb hier nu een emmer met leidingwater en voeding staan, maar eigenlijk kan ik dus beter een emmer vullen met regenwater uit de regenton en daar misschien wat extra voeding aan toevoegen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...