Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
cupp0

Hulp bij een bouwdoosje .

Recommended Posts

Hallo Collega's :rolleyes:

 

Ik heb julie Harde Kern Kennis nodig over een stealth Speaker Grow met een 400W HPS ( Cooltube ) ..

De speaker is in afmeting L=120 B=80 D60 .

 

nou heb ik een aantal vragen die ik duidelijk wil hebben .

 

hoeveel planten ( natuurlijk afhankelijk van de strain ) kunnen in deze kast (scrog) ?

 

Ik krijg veel bezoek en maak een eigen Koolstoffilter met een Inline afzuiger ( Gaat dit werken ) ?

 

Zijn er mensen die met een inline afzuiging werken en hoor je dit erg ?

 

kan ik ook zonder een Cooltube werken als ik er een PC fan onder hang ? (350mm) :whistling

 

Is de ruimte in het algemeen al niet te klein voor een 400W ?

 

Zal vast nog meer vragen krijgen maar dit zijn de echte hoofdredenen waarom ik naar julie toe stap .

 

Mochten julie iets zien wat julie opvalt AUB ik hoor het graag !!!

 

Kweekseee !!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hij zal 1.20 hoog worden !! :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eigen koolstoffilter bouwen zou ik nooit doen al is het alleen maar om het feit dat je niet bezuinigd op essentiële apparatuur,

en daarbij kun jij de koolstof never niet zo aandrukken als in een echte filter met als gevolg dat de lucht langs de kooltjes

schiet en de geur dus ook.

 

Voorbeelden zat en topics die jouw vragen beantwoorden,..maar bouw het meteen goed ,...half werk binnenkweken met Hps

is geen optie,...dat pak je goed aan of helemaal niet.

Ga anders voor een duofluor ,..stuk makkelijker in zon ruimte en met een klein budget,..tenminste dat neem

ik aan anders ga jezelf geen koolstoffilter bouwen lijkt me :whistling

 

 

Suc6 en lees ze. :rolleyes:

Edited by StoneTwisted

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou wat indoor kweekverslagen gaan doorlezen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dude, je bent een beetje over enthausiast. En dat snap ik al te goed..

Maar hier gaat het al fout en maak je de 1e beginnersfout, en een fout ook al 1, kan fataal zijn.

Als ik jou was, zou ik een AUTO-flower soortje zoeken (lowryder) en die lekker buiten in de zon zetten.

(worden 40-50cm hoog en zijn vanaf zaadje tot oogst in 8-9 weken klaar)

Wil je toch perse leip gaan doen met die speaker , neem dan gewoon TL (liefst zo hoog mogelijk wattage)

En begin zo, ofzo..(alleen over het meuren maak ik me zorgen als ik jou ideen lees, lol ) en later kan je verder kijke. En wat amnees zegt.. Lezen, that's where we are for here.

 

Gr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

de strain is nog niet bekend ..

 

ik heb wat Henkes Lolland liggen ( zadenkweek )

 

ook zijn er auto lowryders#2 onderweg ,

 

ik zag kleine filters van 35 euro staan die niet te groot zijn ,

 

echter bouw ik de filter zelf omdat de meeste die verkocht worden VEEL te groot zijn voor mijn kast .

 

geld maakt me niet zo heel veel uit .

 

 

Maar merk dat de Cooltube Geen probleem is op deze manier ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

400watt is naar mijn mening te veel voor dat oppervlakte en die hoogte. Om het een beetje reëel te houden zou ik kiezen voor tneon en een simpele afzuiger met filter.

 

http://www.desjop.nl/index.php?item=mini-f...627&lang=NL

 

http://www.desjop.nl/index.php?action=arti...247&lang=NL

 

Zelf maken is geen optie, en wie goed zoekt die zal vinden..

 

Cooltube is naar mijn weten teveel lumen verlies en nog steeds te warm met een 400 watt in je speaker.

 

greets Tita.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga gewoon een canfilter kopen . En heb wat gezocht op dit forum en merk dat 400w wel kantje boord is .

 

En kwa lumen verlies maakt me niet uit . En een cooltube neemt ook veel warmte toch af ? Dus zou dat niet genoeg zijn voor 120cm ??

 

En wat een reacties allemaal !! Erg bedankt !! :whistling

 

En tita die aanbieding ga ik halen met de filter !! Die zocht ik nou dank julie aallemaal !!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doe niet zo eigenwijs.

Koop een 30cm filtertje.

zet er 4 lowryders in , maak een mooie lichtbak met TL- t5 verlichting.

Dan zit je ook gauw aan de 250-300w, is genoeg. en je kan het met je hand aanpakken.

Probeer dat maar eens met je 400w.

Binnen een uur is alle vocht verdampt en droogt de zooi uit + brand.

Je moet ook wel wat doen met wat de mensen je hier probere te vertellen.

Want wat ik nou opmerk is dat je toch je eigen ding doet, vraag dan ook niet.

 

Zoek eens op youtube, fluorescent grow, of cfl grow .. hiermee kom jij een stuk verder.. Try it, kijk..

 

Gr

 

p.s pak de binnenkant wel in met plastic of schilder m, daar het vocht in het hout trekt en je zo binnen een week

een lading spint kweekt en schimmels.

Share this post


Link to post
Share on other sites

K zou gewoon 3 tot 4 t-neons van 75x2 Watt erin hangen. Met 3 van die t-neons zit je al op 450 Watt, geen lumens verlies door cooltubes en geen ongunstig klimaat die je grammen gaat kosten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan je beter in het micro fluo gedeelte vragen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik wil zeker niet eigenweis doen :(

 

maar het is inderdaad te klein en zal toch voor een grotere kast moeten gaan ,

 

ik heb hier namelijk al de 400 watt met hamerslag en VSA liggen , voeding :Canna Flores , H&G Power Emulsie : en Hy-Pro Wortelstimulator en had in een kast van H=1.60 x B=1.20 x D=0.80 (Scrog) moet ik zeggen prima resultaten maar ik ben verhuisd en heb minder ruimte .

 

dus dacht inderdaad wat een zonde om nieuwe spullen te moeten halen ,

 

maar advieseren julie ook een kast van H=1.60 x B=1.20 x D=0.80 (Scrog) om het nogmaals te doen ?

 

want schok wel van de verdampingsverhaal :)

 

Groetjes Cuppy ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja met die afmetingen en 400watter klopt dat verhaal in ieder geval.

 

wat haalde je er vanaf toen?

Edited by amnees

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet slecht bedoelt MrG, maar voor kleine setups ben je beter af met de micro fluo sectie op het forum als youtube videos.

 

En Cupp0: scrogje doen in je speaker kast met een deftige koolfilter ;)

 

Koop je Tneon, LED of hang er TL in of zelf 12 spaarlampen van 18 watt

 

Ik zou tussen de 200-300 watt hangen erin maar geen HPS en warme rommel, gewoon lekker 2x2x55 watt Tneon. Heb je bijna 500Watt/m² en die lampen kunnen er dicht op en je plantjes zullen niet gekookt worden zoals onder 400 watt hps :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee collegas ik haalde van de grotere kast met 2 planten en 400 w zondrr cooltube 200 gram (197) ben dus nu van plan om dus weer een kast te gaan bouwen weer 120 breed 80 cm diep en 160 hoog maar dit keer een cooltube te installeren met wat betere voeding . Is het een goed advies Amnees om dit te doen want was er wel tevreden mee maar had nooit op de brandwering gelet . Hebben mensen behalve een brandmelder .p nogtips ik zie veel mylar folie ? Is dit handig ja of nee ? Zonee wat wel ? Thanks weer gents !!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

80x120x160, geen cooltube, 400 watter, hypro A en B en canna ph- als voeding, 6 stekken erin zetten, week voorgroei, 2 keer toppen, verse lucht aanvoeren, warme lucht meteen naar buiten afvoeren. dan moet je min. 300 gram eraf kunnen halen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb een met 60 x120x160 (iets kleiner dus) en heb daar gewoon een 600 in zonder problemen.

alleen de hoogte is kut meer niet.

 

maar een 400 zou er perfect ingaan en naderhand kan je nog altijd 600 erin gooien als je dat zou willen.

Edited by Wesleyy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ff over die video die hier staat (doch volledig off topic)

 

Ik herken die productiewijze. Dat is gebouwd of gemod door de mens die dit heeft uitgevonden:

 

Die lampen hangen dus aan het plafond met een laagje duct tape ;)

 

doch dit terzijde!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heee heren !!!

 

dan lag het toch aan de cooltube dat ik er zo weinig aan over hield ,,

 

Het plant gaat gewoon zonder cooltube maar een inline afzuiger van kleinste formaat .

 

er gaan greenhouse seeds opde scrog in samen met Lowryder nummer 2 ( geen scrog :( )

 

ook heb ik de filter van desjop besteld ,, ik ben erg benieuwd dit keer en gaat het met julie delen ( begin mei )

 

eerst even een kruisband operatie 2 mei :)

 

Heren Bedankt echt ! ik zou deze topic open houden want heb er best veel vragen over zien voorbijkkomen op internet .

 

mag ik de mensen ook nog een beetje advies vragen oveer een goede setup van voeding ??

 

Laat ik het makkelijker stellen ,, : Hoe grooet is Jouw kast en welke Strain , Pot , Voeding , Electro ,( opbrengsten gemiddeld ) gebruiken julie ! ?

 

ben erg benieuwd !!!

 

Greets Cuppy ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...