Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Tracker

Eerste kweek: 5 x Jack (Sannie kweekset) in DRII90

Recommended Posts

Hello allemaal,

 

Net een gesprek gehad met mijn broertje en er was wat informatie verloren gegaan die ik nu direct met jullie wil delen :wOOt

 

Enkele opmerkelijke zaken:

1) In de DR-90 staat de LV nu op 60%, dus dat lijkt goed te zitten, maar met de lamp op 400W gaat de temp naar 30°. Om de temp op 24 te houden zet mijn broer onderaan een verluchtingsgat open...

2) Temperatuur onder de lamp is dus 24, met lamp uit 18.5

3) Plantjes groeien goed (4, 5de is nooit uitgekomen)

4) Blijkbaar te weinig buffertabs gekregen voor onze potten, zijn net iets te groot: 10 gekregen, 4 x 3 nodig...

5) Zoals veel andere commentaren op dit forum, gaat mijn broer akkoord met de stelling dat smart pots sucken. Veel te veel waterverlies aan de zijkanten. Bloody marketing truukjes... :whip:

6) We vragen ons af of het goed is om wat regenwormen in de potten te zetten...

7) Mijn broer vraagt zich af wanneer we op bloei moeten overschakelen. Ik schat dat als er 1 derde van de grootte bijkomt na overschakelen en dat als de planten ongeveer 13 weken nodig hebben om klaar te zijn, dat het dan ongeveer week 5 à 7 moet zijn. Dus ik vraag me af of ik in de buurt zit? B)

8) Juist, de plantjes zijn nu vooral aan het verbreden, iets minder aan het groeien

 

Zover het nieuws, nieuwe foto's volgen!

 

Groetjes,

T

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hello everybodies,

 

Een nieuwe foto sessie en mijn broer is op hoge kwaliteit over gestapt! :lol:

 

gallery_30851_15567_1682283.jpg

 

gallery_30851_15567_2425614.jpg

 

gallery_30851_15567_1984259.jpg

 

gallery_30851_15567_2431639.jpg

 

gallery_30851_15567_3621466.jpg

 

Blijft wel gek dat de temperatuur zo hoog blijft oplopen, maar met de vochtigheidsgraad zit het goed. Lijkt me dus geen verluchtingsprobleem, maar weet het ook niet zeker...

 

Tips zijn welkom :lol:

 

Groetjes,

T

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wanneer je je temperatuurmeter helemaal tegen het plafond hebt, dus boven de lamp kan je niet accuraat je temperatuur meten, de temperatuurmeter hangt op de hoogte van de toppen van de plantjes.

Een kartonnen afdakje erboven en dan meten.

Volgens mij mag je lamp wel ietsje omhoog, omhoog gevouwen bladranden duidt op hitte.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo allemaal,

 

Heeft er nog iemand een kopietje van het bemestingsschema van de Bac Bloom op Sannie's seeds? Ze hebben die er vandaag afgehaald en ik vond die uittermate handig.

 

Bij deze zijn jullie alvast bedankt!

 

groetjes,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey allemaal,

 

Hierbij de nieuwe foto's!

 

gallery_30851_15567_1523409.jpg

 

gallery_30851_15567_207192.jpg

 

gallery_30851_15567_392438.jpg

 

gallery_30851_15567_2659660.jpg

 

gallery_30851_15567_5461325.jpg

 

Groetjes,

T

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie planten worden het al, waar hangt je temperatuur meter nu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thermometer hangt nu ter hoogte van de lamp, maar nog net in de schaduw van de lampekap.

Heb er wel de laatste tijd minder naar gekeken, omdat het warmteprobleem zich gestabiliseert heeft, zij het wel met de transfo op 300w ipv de volle 400.

Heb nu het wattage nog eens verhoogd en ga zometeen nog eens kijken!

Zou het veel in opbrengst schelen? De planten lijken erg gezond?!

 

grts

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Tune,

 

Deze had ik zelf al gevonden (en afgedrukt!);-)

Bedoelde eigl. het grafiekje dat tot voor kort op de site van Sannie stond en waar een onderscheid gemaakt werd tss indica, hybride en sativa, met de hoeveelheid meststof, afhankelijk van de weken groei.

Na nazicht van de tabel op de site van baconline denk ik dat ik ook wel een antwoord op mijn vraag heb.

Eigenlijk heb ik mijn vraag niet goed gesteld, want ik wou ineens mijn bloeilamp installeren van zodra ik de bemesting naar 3ml per liter moet opvoeren.

Ik heb gelezen dat je Jack Herrer na 11 tot 13 wken kunt oogsten en nog een 3-tal weken doorgroeit na installatie van de bloeilamp. Na een snelle berekening kom ik dan aan week 5 of moet ik naar de planten kijken???

 

Nogmaals bedankt voor je link!

 

grts

Share this post


Link to post
Share on other sites

De thermometer dien je ter hoogte van de planten te hangen, met een plastic of kartonnen afdakje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sativa's groeien idd nog enkele weken door nadat je ze op 12/12 hebt gezet.

Ikzelf heb nog geen sativa's gekweekt. Ik denk dat Krasi je daar beter op kan antwoorden wanneer je moet omschakelen.

Als ik het zo beetje bekijk zijn ze +/- 3 weken ongeveer? Klopt dit?

Hoe groot zijn ze nu ongeveer?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klopt! zijn nu een dikke 3 weken oud en de 2 grootste vooraan in de tent zijn een kleine 50cm.

Wanneer je naar de okseltjes kijkt, lijkt het alsof er zich bloemetjes te ontwikkelen, maar hier twijfel ik aan.

Ze beginnen wel lekker te ruiken :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met de thermometer ter hoogte van de planten blijkt de 400W-instelling van de lamp het goed te doen, maar ik heb de lamp wel iets hoger moeten hangen, want de blaadjes begonnen om te krullen!

 

PS foto is genomen, maar voor het posten kan ik de verantwoordelijkheid naar Tracker doorschuiven :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Tracker!

 

Leuk om te zien dat mijn advies nuttig was voor je, ik ga het volgen maatje :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij deze:

gallery_30851_15567_1801070.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hey Tracker!

 

Leuk om te zien dat mijn advies nuttig was voor je, ik ga het volgen maatje :rolleyes:

 

Vermits 70% van de set-up mee door jou bepaald is, moet ik hier even een speciale vermelding doen. Tw!tchy, nogmaals dank voor al je hulp bij de opstart!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goedemorgen allemaal,

 

Hierbij de laatste foto's:

gallery_30851_15567_1388946.jpg

 

gallery_30851_15567_4230983.jpg

 

Bemesting zit ondertussen op 10ml per gieter. Bedoeling is om dit weekend op de bloeilamp over te schakelen en ineens te scroggen. Daarvoor ga ik nu eens rond kijken voor het juiste netje en klemmetjes.

 

Tips zijn wederom welkom :rolleyes:

 

Groetjes,

T

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi Tracker, ik zou je lamp ietsje hoger hangen, zie bladranden :rolleyes:

Verder zijn mooie en bossig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cheers Krasi!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Houston, we have a problem...

 

Gisteren omgeswitcht van groei naar bloei. Lamp laten afkoelen, kabel tussen balast en lamp verwijderd, half uurtje gewacht, bloeilamp aangesloten en niks meer.

 

Groeilamp terug aangesloten, niks meer.

 

Vermoeden is dat de balast het begeven heeft, maar wordt moeilijk om de balast nu ter herstelling op te sturen...

 

Heeft iemand dit al meegemaakt en hebben jullie misschien een tip om dit op te lossen?

 

Alvast bedankt!

 

Groetjes,

T

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi allemaal,

 

Lamp is terug in gang geschoten. Heb een beetje zitten lezen en vraag me af of dit zou komen omdat ik geen EL lamp gekocht heb (is een Philips son-Tia).

 

We gaan dus checken of de lamp morgen wel goed terug opstart, indien niet denk ik dat we de lamp moeten veranderen.

 

Maar wel een pak van mijn hart dat we terug licht hebben ;)

 

Prettig weekend!

 

Groetjes,

T

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goedeavond allemaal,

 

Vandaag langs geweest bij mijn broer en de planten zien er echt schitterend uit! Maar heb ook een zeer vreemde waarneming gedaan en mijn broer had me er al voor gewaarschuwd: Het is veel te nat in de tent...

 

De condens drupt langs de wanden naar beneden, dus direct de afzuiging gecheckt: Vinger natgemaakt en dat ding zuigt praktisch niet! Verder gekeken en zag een knik in de buis die van de afzuiger naar de filter loopt. Kan niet goed zijn dus tilde dat ding op: Vol met water. Emmer genomen en 6 liter water uit de buis gehaald. Dan nog eens de afzuigkracht checken: OK, nu is er wat beweging, maar lijkt mij verre van 750m³.

 

Er zit dus iets helemaal mis met de afzuiging (ook op full power), maar weet echt niet wat. De buis van tent tot afzuiger loopt recht en nog zuigt het ding niet, dus snap er niks van.

 

Ik ga eens horen bij de winkel denk ik.

 

Nieuws volgt, want heb een vermoeden dat dit zeer snel een probleem gaat worden. Scrog net is geplaatst en bloeilamp is actief sinds vrijdag, dus tijd voor actie!

 

Moest iemand dit al meegemaakt hebben, dan hoor ik het graag ;)

 

Groetjes,

T

 

P.S.: Foto's van alles komen er aan...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...