Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

blower95

5x top44 onder 600 watt

Recommended Posts

hallo mensen,

dit is mijn eerste kweek en ik heb gekozen voor top44 omdat dit plantje snel afbloeid.

ik heb reguliere zaden dus ik hoop 2 vrouwtjes over te houden.

ik heb afgelopen weekend wat lopen knutselen en ik heb een hokje in elkaar getimmert. dat hokje is 1m lang, 1m breed en 2 meter hoog.

ik heb een 600 watt GE lucalox bulp, spiegelkap en ETI blt 600 watt

ik heb 2 gaten gezaagd aan de rechterkant voor de uitlaat en de inlaat. ik heb een CAN 1500 koolstoffilter, en de afzuiger en inblaas bestel ik over een week of 2. er staan 3 ventilators op de grond in het hok, en ik heb de wanden al bedekt met zwart/wit folie.

1 zaadje was heel erg snel en was gister al boven de grond, de andere 4 zijn nu ook boven aan het komen.

ik zal dalijk wat foto´s posten van het hokje en het eerste zaailingetje.

 

gr. blower95

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo,

bij deze wat foto´s.

 

de 4 zaadjes die boven de grond aan het komen zijn

gallery_37513_15569_1907689.jpg

 

dinsdag middag:

gallery_37513_15569_715655.jpg

 

woensdag middag:

gallery_37513_15569_1149766.jpg

 

nu net:

gallery_37513_15569_1360021.jpg

 

en het hokje:

gallery_37513_15569_1842452.jpg

 

nou dat was het weer vandaag.

maandag weer een update.

gr. blower95

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik hoop dat je zoveel mogelijk vrouwtjes heb. Probeer ze niet te veel te stressen. En zorg voor een goed meduim. Als je van de eerste keer goede aarde neemt zoals bv canna prof of van plagron dan moet je de eerste weeken niet echt voeden. Kwens je veel succes met je ronde.

 

Greets Ganja_Stickie

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoii blower

 

Succes met je 1e ronde, je kan fotos eerst recht op zetten op je pc en dan uploaden :whistling

die filter lijkt best klein, en probeer je hele hok wit te maken ook de bovenkant van binnen in zie dat je dat nog niet hebt gedaan

 

lekker laten groeien en succes deze ronde, zal duimen voor vrouwtjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

klopt dat dat deze soort maar 6-7 week bloeit ??

of is hij dan oogstklaar maar niet helemaal afgebloeit ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo,

 

@Ganja_stickie: dankjewel! ik ga deze ronde waarschijnlijk op gewoon normale potgrond doen. als voeding heb ik GHE total gro en GHE total bloom.

 

@pacman83: dankjewel voor de tip! de filter is indd wat klein maarja je moet ergens beginnen toch? voor de 2e ronde wil ik een rhino filter van 300m3 aanschaffen. de rest van het hok ga ik indd ook wit maken maar dat kan pas als ik de rest van de zwart-wit folie binnen heb want deze was te weinig geleverd.

 

@cannacaine: ik heb van veel mensen gehoord dat top44 maar 44 dagen bloeit en vandaar de naam top44. eerlijk gezegd geloof ik hier niet helemaal in omdat op verschillende sites staat dat top44 ongeveer 6 of 7 weken nodig heeft om af te bloeien. hoeveel de planten daadwerkelijk nodig hebben zien we over een aantal weken.

 

gr. blower95

Share this post


Link to post
Share on other sites
hallo,

 

@Ganja_stickie: dankjewel! ik ga deze ronde waarschijnlijk op gewoon normale potgrond doen. als voeding heb ik GHE total gro en GHE total bloom.

 

@pacman83: dankjewel voor de tip! de filter is indd wat klein maarja je moet ergens beginnen toch? voor de 2e ronde wil ik een rhino filter van 300m3 aanschaffen. de rest van het hok ga ik indd ook wit maken maar dat kan pas als ik de rest van de zwart-wit folie binnen heb want deze was te weinig geleverd.

 

@cannacaine: ik heb van veel mensen gehoord dat top44 maar 44 dagen bloeit en vandaar de naam top44. eerlijk gezegd geloof ik hier niet helemaal in omdat op verschillende sites staat dat top44 ongeveer 6 of 7 weken nodig heeft om af te bloeien. hoeveel de planten daadwerkelijk nodig hebben zien we over een aantal weken.

 

gr. blower95

 

Eigenlijk totaal niet relevant, maar een top44 heb ik ooit eens buiten gezet in een cement kuip en die had eind augustus pas kleine bloei verschijnselen en had wel tot half november mogen staan als ze niet geript was begin oktober.

 

Maargoed jij kweekt binnen, is wel aardig verschil. Ik heb nu plantjes onder spaarlamp staan van 16 dagen oud, die zien er hetzelfde uit als jou plantje op Woensdag ... ongelooflijk dat dat zo snel gaat... staan ze al onder de hps zodra ze ontkiemt zijn?

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo doubleosix,

 

ik heb het plantje gelijk vanaf dat zij of hij boven kwam onder de hps gezet, ik hoop op een zij :whistling.

ik heb de plantjes 40 cm van de lamp af staan, er staan 3 ventilatoren in het hok omdat het anders veel te warm word voor de kleine plantjes.

1 staan er op de grond tegen het gat van de inlaat aan, er staan er nog een op de grond aan de andere kant van het hok en deze draait rond.

de laatste ventilator heb ik even hoog als de zaailingen neer gezet. ook deze draait steeds op en neer en die blaast precies tussen de lamp en de potjes in, de kleine plantjes staan als de ventilator in die richting staat net in de wind. daar krijgen ze sterke stammetjes van.

 

gr. blower95

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo,

 

morgen kan ik geen update plaatsen dus daarom doe ik het nu.

ik heb de plantjes vanmiddag in grotere potjes gezet.

het plantje wat al boven was groeit heel erg goed. dit plantje had ook al veel lange witte wortels, en de internotes zitten heel erg dicht op elkaar. als ik heel goed kijk zie ik bij dit plantje de derde internote er al aan komen. zo ziet het plantje er nu uit:

gallery_37513_15569_390514.jpg

 

deze is gisteren ook nog boven gekomen:

gallery_37513_15569_91525.jpg

 

en de andere 3 zien er op dit moment zo uit:

gallery_37513_15569_482220.jpg

dus ik denk dat die morgen of overmorgen er ook zo bij staan als die andere 2.

 

ik ben van plan om deze week ergens de klok al op 12/12 te zetten. ik denk aankomende vrijdag maar ik kijk even wat de plantjes doen.

als ik de plantjes hun geslacht laten zien ga ik de plantjes weer in andere potten zetten. de mannetjes gaan de kliko in en de vrouwtjes zet ik in 30 liter potten.

in het begin van de bloei wil ik de plantjes gaan dieven, en als ik 2 mooie vrouwtjes over houd ga ik eens kijken of dat klieven nou echt zin heeft. ik ga dan bij het ene plantje een stokje door de stam heen staan en bij het andere plantje niet. mensen zeggen dat als je een stokje door de stam slaat dat de plant dan meer hars aan gaat maken en dat er 10 tot 20 % meer thc op de toppen zit. ik betwijfel dit en daarom wil ik het eens uitproberen.

 

ik denk rond vrijdag weer een update van hoe de plantjes erbij staan.

op of aanmerkingen altijd welkom! het is mijn eerste kweek dus er is altijd plaats voor verbeteringen.

 

gr blower95

Share this post


Link to post
Share on other sites

goede middag,

 

het plantje wat als eerste uit was gekomen zit vandaag op dag 10, daarom ff fototje.

gallery_37513_15569_1740198.jpg

 

morgen doe ik een update over de andere plantjes.

gr blower95

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo, vandaag weer een update.

 

ik was van plan om vandaag de klok op 12/12 te zetten maar ik denk dat ik beter nog een weekje kan wachten.

zo ziet het hokje er nu uit:

gallery_37513_15569_3127650.jpg

 

het eerste plantje is op 15 april boven de grond gekomen en heeft al twee keer een beetje groei voeding gehad.

dit plantje heb ik vandaag in een grotere pot gezet. zo zagen de wortels eruit:

gallery_37513_15569_3154178.jpg

 

en zo ziet het plantje eruit op dag 11:

gallery_37513_15569_287464.jpg

 

gallery_37513_15569_8007.jpg

 

gallery_37513_15569_2862558.jpg

 

het tweede plantje is 19 april boven de grond gekomen, en heeft tot nu toe 1 keer een klein beetje voeding gehad.

ook dit plantje heb ik vandaag in een groter potje gezet. de wortels van dit plantje zagen er zo uit:

gallery_37513_15569_1085690.jpg

 

het plantje staat er zo bij op dag 7:

gallery_37513_15569_2910943.jpg

gallery_37513_15569_2873710.jpg

 

van de andere drie zijn er helaas nog maar 2 overgebleven. deze zijn op 22 april boven de grond gekomen en hebben nog geen voeding gehad.

de plantjes zien er zo uit op dag 4:

gallery_37513_15569_2552802.jpg

van dit plantje zijn de kiemblaadjes aan de zijkanten geel achtig, weet iemand misschien waardoor dit komt?

 

gallery_37513_15569_1689049.jpg

gallery_37513_15569_687012.jpg

gallery_37513_15569_3187516.jpg

van dit plantje is 1 kiemblaadje verschrompeld en de 2 eerste blaadjes staan heel erg omhoog, wie misschien iemand hoe dit komt?

 

dit was de update van vandaag.

vragen, advies en opmerkingen altijd welkom!

 

gr. blower95

Edited by blower95

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo mensen, vandaag weer even een update omdat vandaag dag 1 bloei is.

de plantjes zijn echt goed gegroeit.

plantje 1 is nu op dag 20 en ziet er zo uit:

gallery_37513_15569_2660590.jpg

gallery_37513_15569_2266074.jpg

gallery_37513_15569_1793242.jpg

gallery_37513_15569_218661.jpg

kan iemand mij al vertellen wat dit is? of is dat nog niet te zeggen.

 

het tweede plantje zit nu op dag 16. het valt op dat dit plantje veel minder bladeren en vertakkingen heeft als het eerste plantje een paar dagen geleden.

plantje 2 ziet er nu zo uit:

gallery_37513_15569_1478586.jpg

gallery_37513_15569_2639355.jpg

gallery_37513_15569_3716478.jpg

 

het derde plantje zit nu op dag 12 en ziet er nu zo uit:

gallery_37513_15569_3462932.jpg

gallery_37513_15569_2819030.jpg

blaadjes een beetje verbrand dus dit plantje iets verder van de lamp af gezet.

gallery_37513_15569_2011453.jpg

ik weet niet of je het goed kan zien maar op die hele kleine blaadjes in het midden van het plantje zit een beetje een paarse glans. ik ben benieuwt.

 

het laatste plantje zit nu ook op dag 12 maar daar gaat het niet zo goed mee.

dit is het plantje waarvan een van de kiemblaadjes verschrompelt was.

gallery_37513_15569_1783751.jpg

gallery_37513_15569_2416404.jpg

wat moet ik hier mee?? weg gooien of gewoon laten staan en kijken wat het wordt.

 

ik hoop deze keer wel wat reacties :whip:

volgende week weer een update.

gr blower95

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die ene is een man!

 

En dat laaste plantje.. ik had um in de kliko gegooid

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo,

 

weet u zeker dat dit een mannetje is of is er ook nog kans dat het een vrouwtje is en dat er witte haartjes uit die bolletjes komen?

 

gr blower95

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoii blower ,

 

De laatste kan je mee doorgaan maar zou persoonlijk die er uithalen :wOOt de plant lijkt mannelijk maar zoals je zelf al aangaf kan je nog ff wachten om zeker van te zijn

kwa lengte gaat mooi :whip: zie wel dat je wat verdampings problemen hebt ... Bakje warm water in de tent erbij kan ook de lv doen stijgen ... niet elke plant groeit even hard en ziet er het zelfde uit , gewoon goed blijven kijken wat de plant nodig is en dan moet dat goed komen met voeden

 

succes met je ronde groeten pac

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo,

 

dankjewel pacman83. ik heb meteen even een bakje met heet water in het hokje gezet.

ik laat het grote plantje nog een paar daagjes staan en als er dan geen witte haren komen dan gaat die om.

het kleinste plantje laat ik denk ik ook nog een weekje staan en als het dan nog steeds niks is gaat die ook weg.

hopelijk hou ik nog iets over deze ronde...

gr blower95

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo,

 

vandaag dan maar weer een update.

we zitten op dag 14 bloei dus als het goed is nog 30 dagen. de plantjes hebben alle 4 hun geslacht laten zien.

er zat 1 herma tussen 2 mannetjes en 1 vrouwtje.... maargoed beter iets dan niets nietwaar?

de temperatuur met de lamp aan is 28,2 graden en met de lamp uit 25,8 graden. de luchtvochtigheid ligt altijd tussen de 30 en de 50%.

de mannetjes staan niet meer in het hok bij het vrouwtje, en de herma gaat dadelijk de kliko in.

 

hier wat foto's van de plantjes.

als eerste het kleinste plantje, de herma. dit was het plantje wat in het begin een van de kiemblaadjes miste. dit plantje is nu op dag 26 totaal:

gallery_37513_15569_2590869.jpg

gallery_37513_15569_1130094.jpg

 

het andere kleine plantje was ook een mannetje, en zit nu ook op dag 26 totaal:

gallery_37513_15569_1813656.jpg

 

het plantje wat als eerste zijn geslacht had getoont was inderdaad een mannetje. om uit te proberen heb ik dit plantje 2 weken geleden getopt en ziet er nu zo uit:

gallery_37513_15569_2550237.jpg

 

als laatste het vrouwtje die zit nu op dag 30 totaal en ziet er nu zo uit:

gallery_37513_15569_1548857.jpg

gallery_37513_15569_1631264.jpg

gallery_37513_15569_1155075.jpg

gallery_37513_15569_11682.jpg

 

ik denk over een weekje weer een update.

tips altijd welkom

gr blower95

Share this post


Link to post
Share on other sites

Man haal die mannetjes eruit en die herma. Je gaat het je nog beklagen. En tenzij dat je een zadenkweek wilt doen verwijder je de mannetjes en herma. Echt man zo is dat geen werk en loop je te prusten. Sorry dat ik het zo hard zeg. Maar die herma en mannetje geven geen meerwaarde aan je kweek of opbrengt. In tegendeel zo heb je de kans om alles te verkloote. Doe ze nou gewoon weg voor het overblijvende en enigste vrouwtje bevrucht is. Dan ben je zeker de lul

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo,

 

@ganja_stickie: zoals ik al zei in mijn vorige post is de herma de vuilnisemmer in en het kleinste mannetje ook.

het grootste mannetje heb ik nog staan maar deze staat niet in de ruimte waar het hok staat.

van dit mannetje wil ik een beetje stuifmeel opvangen en dan gaat dat plantje ook de vuilnisemmer in.

met het stuifmeel wil ik een van de kleine topjes bevruchten zodat ik aan dit kweekje ook nog wat zaadjes over houd.

 

gr blower95

Share this post


Link to post
Share on other sites

je maakt het jezelf dan wel erg moeilijk/gevaarlijk.. zeker voor een eerste kweek :rolleyes:

maar goed, ieder zijn spel en hoop dat het je lukt :lol:

 

succes verder, grtz green

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je bent lekker aan het rommelen :rolleyes:

Alles even opschrijven en pas op met groeivoeding geven.(of bloei)

Als ze zo klein zijn hebben ze niet veel nodig.

Voordeel is dat je op aarde kweekt.

Dus blijft het in de aarde zitten maar word dit echter teveel dan kunnen ze niet zo goed meer alle stoffen opnemen.

Zoek even naar ph en ec.

 

Stuifmeel kan je ook invriezen.

Later met kwastje smeren.

 

Ps geen tabak bij je planten aub ook niet als je gedraaid heb.

Tabaks mozaikvirus kunnen ze dan krijgen.

Edited by Nighthaunter

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi

jouw plantjes groeien wel mooi vind ik, maar haal er zeker die man uit want zo had ik vorig jaar een fortuin verloren omdat ik "die ene man zo mooi vond" bah, ben je niets mee, weggooien. (edit: tenzij je voor zaad gaat natuurlijk...)

zelfs op kilometers afstand raken vrouwtjes bevrucht door zo'n roet-in-het-eten-gooier.

veel succes !

 

Tintje

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo,

 

@Nighthaunter: dankjewel voor je tips!!

 

@Tintje: zoals ik in mijn vorige post heb vermeld staan er geen mannetjes meer in het hok of in de ruimte waar het hok in staat.

 

ik wil graag wat top44 zaadjes overhouden en daarom wil ik een topje bevruchten.

ik heb hier ook nog 3 zelfde zaadjes van top44 liggen, er zijn een paar dingen die ik nu kan doen:

1. het mannetje houden en met het stuifmeel een topje van dit plantje bevruchten.

2. het mannetje houden en het stuifmeel in de vriezer bewaren om een van mijn volgende kweken te gebruiken.

3. het mannetje weg doen en volgende keer met de drie overige top44 zaadjes een zadenkweekje.

 

wat denken jullie?

 

gr. blower95

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...