Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

budhatok

5x Critical Jack eerste kweek

Recommended Posts

Seeds: 5x Kera seeds Critical Jack(Critical Mass X Jack Herer)

Growtent: DS 0.6m x 0.6m x 1.4

Light: Philips Son-t pia plus 250W HPS

Carbon filter: Can1500 Koolfstoffilter (325m3)

Exhaust fan: RK-100L (300m3)

Pots: 7L pots

Soil: Atami bio-grow

Scrognet: WebIT scrog-net

Nutrients in vegatative: Terra rootstimulator & Terra spraymix & -PH to regulate

Nutrients in flowering: Terra hypro (N-P-K: 2-5-5 + 0,5 MgO) & Plagron Sugar Royal (resin stimulator) & -PH to regulate

Techniques: Scrog, lollipopping, twist & snap, LST and supercropping

 

hier zijn ze 5 weken in bloei(will continue to update;))

 

Hoe zien ze eruit voor 5 weken? Hoeveel tijd lijkt het dat er nog nodig is?

 

tumblr_ml4wga1Dea1qb3c7bo1_500.jpgtumblr_ml4wgkLEJe1qb3c7bo1_500.jpg

tumblr_ml4wg1mlVJ1qb3c7bo1_500.jpgtumblr_ml1z1iKOwS1qb3c7bo1_500.jpg

tumblr_ml1z10KDo51qb3c7bo1_500.jpgtumblr_ml4wf4fhgG1qb3c7bo1_500.jpg

tumblr_ml4wfoUWOg1qb3c7bo1_500.jpg

Edited by budhatok

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die kunnen wel nog een lange tijd. Maar ziet er deftig uit voor een eerste keer. Kdenk wel niet dat het een sgrogg is. Ik zie ook nergens een sgrogg net.En mss stel je je best even voor in de wie is wie sectie. Voor de rest wens ik je nog veel succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT Onnodig quoten, leer hier hoe we het graag willen.

 

Ja ik dacht 7-8 weken max? Bedankt!. Ik zal morgen de fotos van 't scrog gedeelte laten zien, hij was niet goed gescrogg denk ik omdat de gaatjes in de net te groot was, maar 't had wel een effect voor de hoogte.

Prima, zal ik doen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

hi man,

 

zijn die kera bij jouw een beetje constant of niet? ik verbaas me over de grote hoeveelheden fenos die er te vinden zijn in hun strains

Share this post


Link to post
Share on other sites
hi man,

 

zijn die kera bij jouw een beetje constant of niet? ik verbaas me over de grote hoeveelheden fenos die er te vinden zijn in hun strains

Hoe bedoel je constant? ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb ook een ronde gedraaid met critical jack en moet zeggen dat het een top ronde was op wat zaad na :verrygood

maar ik vind je toppen raar uitzien,wat is je temp in je hok? ik heb namelijk het idee dat je een verdamping probleem hebt ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

kan je veel verschillen tussen de individuele planten ontdekken of zien ze er allemaal hetzelfde uit?

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik heb ook een ronde gedraaid met critical jack en moet zeggen dat het een top ronde was op wat zaad na ;)

maar ik vind je toppen raar uitzien,wat is je temp in je hok? ik heb namelijk het idee dat je een verdamping probleem hebt ;)

S'nachts is 't 21 C +- en tijdens de dag 22-24 (vandaag 25,5 vanwege 't weer). Ja toevallig twee dagen geleden was m'n licht in de slaapperiode aan, ik weet niet hoe dat gebeurde, de timer was goed en hij ging toch aan en ik heb de exhaust op timer uit s'nacht en toen ik zag dat de licht aan was, ging ik de tent openmaken en kwam er warme damp uit :verrygood :wacko: , zal dit veel effect op m'n kweek hebben? :wacko: aan wat zie je precies eigenlijk dat er een verdamping probleem is?

 

In jou ervaring met Critical Jack, hoeveel weken liet je ze bloeien? groeiden ze nog veel vanaf de 5-6e week??

 

kan je veel verschillen tussen de individuele planten ontdekken of zien ze er allemaal hetzelfde uit?

Ja, ze zijn allemaal een beetje verschillend, 3 lijken hetzelfde, de buds zien er daar mooi uit, veel grote toppen(1 was gestretch'd en had ik moeten supercroppen(enige die supercropt is) omdat ie te dicht bij de licht kwam) en 2 lijken dat ze maar een grote bud gaan worden met klijne side-buds. Hmmm, wat betekent dit?

Edited by budhatok

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik weet niet zeker of ik het goed zie maar het lijkt op 1 foto dat de topjes niet goed aan een sluiten onplofte toppen zeg ik altijd

dat krijg je door te hoge temp lv of de lampen zitten er te dicht op dus hou dit goed in de gaten!!

heb dit trouwens ook een keer gehad,met stekken heb ik dit nog nooit gehad ook zelfs niet met deze omstandig heden :rofl zaadplanten zijn hier wat gevoeliger voor.

ik kweek met weinig planten onder 1 lamp dus ik moet altijd lang voor groeien om het goed vol te krijgen

met het gevolg dat het bomen worden maar dat maakt mij niet uit ik heb de hoogte ;)

ik krijg altijd zaailingen van een vriend van me die zijn dan al 10 cm groot ongeveer en doe ze dan nog zo'n 12\14 dagen nog groeien en top ze ongeveer als ze

rond de 20 cm zijn. ze groeien bij mij vaker door tot eind week 6 laatse keer waren ze 1.65 hoog geworden :verrygood dus kan niet pressies inschatten hoe lang ze nog bij jou door groeien ;) maar 1 ding weet ik

wel critical jack's worden groot! :wacko: heb nu moby dick staan ben eens benieuwd hoe die gaan :wacko:

 

wat is je lv?

hoeveel cm is het tussen lamp en top?

 

Gr Jack

Share this post


Link to post
Share on other sites

critical van kera is een auto soortje toch?

 

@ budhatok, het betekend dat deze strain veel verschillende soorten planten heeft. dat is niet zo prettig als de verschillen tussen de planten ongewenst zijn. bijvoorbeeld soorten die hoog en laag groeien, harde en flufy topjes.

jouw ervaring is dus dat er veel verschillende uiterlijkheden in de strain voorkomen bij jouw. dat is mijn ervaring ook

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik weet niet zeker of ik het goed zie maar het lijkt op 1 foto dat de topjes niet goed aan een sluiten onplofte toppen zeg ik altijd

dat krijg je door te hoge temp lv of de lampen zitten er te dicht op dus hou dit goed in de gaten!!

heb dit trouwens ook een keer gehad,met stekken heb ik dit nog nooit gehad ook zelfs niet met deze omstandig heden ;) zaadplanten zijn hier wat gevoeliger voor.

ik kweek met weinig planten onder 1 lamp dus ik moet altijd lang voor groeien om het goed vol te krijgen

met het gevolg dat het bomen worden maar dat maakt mij niet uit ik heb de hoogte :lol:

ik krijg altijd zaailingen van een vriend van me die zijn dan al 10 cm groot ongeveer en doe ze dan nog zo'n 12\14 dagen nog groeien en top ze ongeveer als ze

rond de 20 cm zijn. ze groeien bij mij vaker door tot eind week 6 laatse keer waren ze 1.65 hoog geworden :lol: dus kan niet pressies inschatten hoe lang ze nog bij jou door groeien :whistling maar 1 ding weet ik

wel critical jack's worden groot! ;) heb nu moby dick staan ben eens benieuwd hoe die gaan :D

 

wat is je lv?

hoeveel cm is het tussen lamp en top?

 

Gr Jack

Bedoel je de eerste twee foto's ? Ik moest ze laat in flowering LSTén omdat ze te dicht bij 't lamp kwamen, daardoor lijkt 't misschien een beetje raar.

Shit, ik hoop dat ie maar max 5cm meer groeit in totaal anders heb ik grote problemen :(

 

LV: min: 24, max 58 ( Laatste dagen tussen 35 en 55 meestal)

De grote toppen zijn +- 20 cm van 't lamp en de andere toppen +- 30 cm

 

critical van kera is een auto soortje toch?

 

@ budhatok, het betekend dat deze strain veel verschillende soorten planten heeft. dat is niet zo prettig als de verschillen tussen de planten ongewenst zijn. bijvoorbeeld soorten die hoog en laag groeien, harde en flufy topjes.

jouw ervaring is dus dat er veel verschillende uiterlijkheden in de strain voorkomen bij jouw. dat is mijn ervaring ook

 

Nee, de Critical Jack van Kera Seeds is geen autoflower, gewoon normaal.

 

Ooh, ja ja, dat is helemaal niet prettig :rolleyes: . Ik heb deze zaden gratis met m'n kweekset gekregen, maar ik denk dat ik deze strain niet meer ga kweken.

 

Hmmm, zijn er bekende strains of seedcompanies waar de strains wel constant zijn? En is er een manier om dit vooraf te weten?

Edited by budhatok

Share this post


Link to post
Share on other sites

Looking good ! Maar waarom heb je je net zo laag hangen ?? Ik had een DS90II tent maar die heb ik na 1 oogst heel snel eruit gedaan omdat ik de LV niet op orde kreeg, en het allemaal te gammel en te zacht was om je materialen goed in te bevestigen.

 

Volgens mij moet je wel de betekenis van scrog een keer nader bestuderen, want ik zie eerder een SOG dan een SCROG.. :whistling

 

PS Pas maar op dat je straks geen hoogte problemen krijgt, 1.40m is niet hoog, en als je 25 cm afstand voor de lamp nodig hebt, en ca 20 cm ophanghoogte, dan zullen je plantjes het straks aardig warm krijgen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT Onnodig quoten, leer hier hoe we het graag willen.

 

Toen ik 3 week in voorgroei was had ik de net gelegd, ik dacht niet dat de plant zo groot zou worden ( 1e grow dus...).

Inderdaad, 't tent voelt wel dat ie een beetje zwak is, ik had videos van mensen online gezien waar ze heel veel dingen erbij hebben gezet in 't tent waardoor ze meer materialen erin kon bevestigen, is wel redelijk voor een beginner of niet? Welke merk zou je aanraden?

 

Nu dat ik de betekenis van SOG hebt gezien, lijkt het dat ik het wel per ongeluk hebt ge'SOG'd hoewel mijn intentie was om te SCROGGEN.

Hmmm, Komt dit misschien door grootte in de gaten van de net? of?

 

Mijn ophang hoogte is wel +- minder dan 10 cm, tja volgende kweek ga ik zeker minder voorgroeien, deze kweeke had ik 3 week laten voorgroeien. (duidelijk teveel voor deze hoogte)

Edited by djbroertje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze groeien kaarsrecht omhoog, en bij een scrog wil je ze niet verticaal maar horizontaal. Dus je had vanaf een hoogte van 25-30 cm de dames horizontaal op het netje moeten buigen.

 

Omdat het net van elastiek is, betwijfel ik of je dan wel een mooi egaal Screen of Green had gekregen, maar daar kom je volgende ronde ongetwijfeld wel achter ! :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

als dat een scrog net is ben ik een groene poedel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update!! :whip:

 

Dag 54 na 12/12

 

Ik heb de elke pot met 6L water geflusht. Ben van plan ze te oogsten wanneer de aarde droog word.

 

Hoe zien ze eruit?

 

tumblr_mm4h57KwyT1qb3c7bo1_500.jpgtumblr_mm4h4z9w8r1qb3c7bo1_500.jpg

tumblr_mm4h4qeyDr1qb3c7bo1_500.jpgtumblr_mm4h4f6zGQ1qb3c7bo1_500.jpg

tumblr_mm4h44cVwr1qb3c7bo1_500.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

volgens mij hè ben je ze al aan het kweken

 

Ben van plan ze te kweken wanneer de aarde droog word.

 

hoelang ben je al aan het spoellen vind je planten nog heeel veeel groen blad hebben,

minimaal 2 weken spoelen met (afgezuurd) water,

 

en scrog net aleen ophangen heb geen zin, moet je je planten wel elke paar dagen erop binden,

voor een sog is het net veelste grof gemaazd, nu is het eengiste wat het net doet de boel ondersteunen

 

kzie ineens een foto, is je dat geleverd als scrog net :whip::o:O is een ondersteunings net (scrog is al fijner gemaazd)

Edited by Grow Weed
  • Sad 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT Onnodig quoten, leer hier hoe we het graag willen.

 

Ik heb voor 2 weken lang gespoeld in het 5e en 6e week en daarna 7e week Hypro Terra gegeven en 8e week(nu) alweer gespoeld.

 

Ja, ik heb de net vandaag voor het eerste weggehaald het was gewoon een ondersteuning, ik wist niet dat ze zo veel meer zouden groeien na alleen een keer onder de net te binden, maar van fouten leer je he :whip:, zal niet meer gebeuren.

 

Kan iemand nu schatten hoeveel gram ik droog ga oogsten?

Edited by djbroertje
onnodig quoten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat het een Secret jardin WebIT is......

Edited by Faraon08

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hoe zien ze eruit?

 

Wazig, door de foto's :whip:

 

En ja zeker 2 weken spoelen wil je alle voeding eruit hebben, dat verpest het roken als je niet goed spoelt, droogt beter en ruikt beter.

Is in je eigen belang om langer te spoelen imo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb een paar post verwijderd,graag een beetje respect voor elkaar :whip:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Schatten hoeveel je droog overhoudt is erg lastig.

 

Maar de hele goede draaien hier 1 gram per watt, ik zie dat je een 250 watt hebt hangen dus dan kan je 250 gram scoren, maar daar zou ik niet op rekenen, ik denk dat je blij mag zijn als je tussen de 100 en 150 gram scoort je eerste kweek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...