Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Mirid

3 vingerige blaadjes

Recommended Posts

een vriend van mij heeft een plantje (Northern Light) uit zaad opgekweekt. hij is wel lang maar heeft nog niet zoveel blaadjes. De blaadjes die de plant wel heeft die zijn allemaal 3 vingerig.. echt heel vreemd. ik heb zelf nog nooit zon plantje gezien. Ook heeft ie allemaal lange dunne stengels.. (dit wijst toch op te weinig licht?).

 

Heeft iemand uitleg voor dit plantje

 

ik hoop zsm fotos te hebben ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

de welbekende strekker dit komt door te weinig licht en op de manier dat jij hem beschrijft lijkt een 3 vingerig blad volkomen normaal ik zou me er niet te druk over maken en als je je plantje verpot hem een paar cm ingraaft dattie iets korter is

Share this post


Link to post
Share on other sites

ohnee he........

 

je moet je lamp lager hangen, je plant groeit naar het licht en de warmte toe.

je lamp hangt te hoog en je plantje krijgt daarom niet genoeg licht en warmte dus gaat ie alleen in de hoogte groeien !

 

ik weet niet op je plantje nog te redden is, moet je maar ff wachten op Onimusha ofzo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Godverdefuck Mirid ! Wat heb jij met dat arme plantje uitgehaald..... :blink: :D

 

1) Meteen overpotten naar een emmer goeie zwarte stekgrond met wat rijnzand (geen wit of zeezand !) en kleikorrels en 1 pootje kalk d'rdoor.

Attentie : vóór je overpot moet je eerst de aarde van het potje waar je plant nu in staat volledig natmaken (!) - op die manier komen de wortels gemakkelijk los van de potwanden en beschadig je ze niet (kunnen ze momenteel zéker missen...).

Plaats het potje omgekeerd met de stengel tussen je vingers op je plat gestrekt hand en tik los via de bodem.

Plaats tijdens het overplanten deze zielige plant dieper dan normaal - tot 5 cm boven die onderste ronde blaadjes. Het stuk van de stengel die onder de grond komt te zitten zal na enige tijd ook wortels aanmaken.

 

Je hebt op de een of andere manier je plant werkelijk doen bedelen achter licht - vandaar indeed die lange stengel (zoals iedereen hier terecht zegt) en geen toename in vingers aan je - zeldzame - bladeren.

 

Je plant heeft minstens een 2 x 36 watt Tl installatie nodig met 2 nieuwe (!) Tl-buizen - 2 witte daglicht Tl's of 1 witte daglicht Tl + 1gele zonlicht Tl tijdens groei en 2 gele zonlicht tijdens bloei.

 

Doe wat ik zeg, plant dat arme ding over naar een deftige pot (10 liter-emmer) en hang daar op 5 cm afstand die dubbele Tl boven en de zaak komt wellicht nog in orde mits enig geduld.

Geef je plant eerst nog minstens 30/45 dagen groei, anders haal je d'r gewoon niks af (De snelle schema's werken niet zo goed met Tl.)Je komt toch net in het ideale seizoen kwa temperatuur - profiteer daarvan ! Geduld wordt beloond in dit geval..... (aangenomen dat 't een vrouwtje is.... ;) ).

Geef regelmatig water, soms met voeding - niet altijd (!).

Overwater en overvoed niet - laat je plant de gelegenheid om te ademen.

 

Sukses ! :smoke

 

Greetz, :D

 

Seraph.

Share this post


Link to post
Share on other sites

poor lil plant :smoke ;) :smoke

 

you killed it :D :blink: :D

 

die lamp moet veel lager pot dat arm ding tog over

Share this post


Link to post
Share on other sites

yo mensen. deze plant is nogmaals niet van mij.. hij is van een maatje van mij die helemaal niets van kweken afweet. ik zal deze info aan hem doorgeven en Seraph hartstikke bedankt.. . Ik weet ook wel dat dit plant opgefuckt is maarjah het is nogmaal niet de mijne gelukkig...

 

laatersz

 

Mir

Share this post


Link to post
Share on other sites
hij is van een maatje van mij die helemaal niets van kweken afweet. ik zal deze info aan hem doorgeven en Seraph hartstikke bedankt..

 

Graag gedaan - en zeg tegen die maat van jou dat hij er zeker ook voor moet zorgen dat hij tijdens de groei de plant 18/6 geeft en tijdens de bloei 12/12 ZONDER enige verstoring binnen dat patroon en ZONDER tijdens de "nachten" plots 't licht aan te steken - want vermoedelijk zit hij ook op dat vlak te knoeien. :blink:

 

Greetz, ;)

 

Seraph.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Graag gedaan - en zeg tegen die maat van jou dat hij er zeker ook voor moet zorgen dat hij tijdens de groei de plant 18/6 geeft en tijdens de bloei 12/12 ZONDER enige verstoring binnen dat patroon en ZONDER tijdens de "nachten" plots 't licht aan te steken - want vermoedelijk zit hij ook op dat vlak te knoeien. :blink:

ja hij zei dat zijn digitale tijdklok niet meer werkte waardoor hij dus onregelmatig licht heeft gegeven idd... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

dit is inderdaad wel een hele extreme strekking ;) , een plantje van een 1, 2 weken die 50 centimeter hoog is , dat die plant trouwens niet omtieft :blink:

 

ik zou gewoon even een goed stekje halen bij de growshop, want dit heeft niet echt potentie :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...