Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

blowsterkte,

 

zou je de de informatie onder de titel willen veranderen naar: 3 keer black jack autoflower, 2 keer gold rush outdoor.

alvast bedankt.

 

groet kweker 2000

 

Ik heb net mijn zaadjes binnen gekregen van wietzaadjes.nl en ben nu bezig met ontkiemen. De zaadjes die ik heb gekozen zijn: 3 keer black jack autoflower van sweet seeds en 2 keer gold rush outdoor van spliff. De autoflowers komen in 12L potten en 1 gold rush in een 15 of 20L pot en die ander in een 34L pot. Dit word mijn 2e kweek.

 

gallery_36181_15530_999190.jpg

de zaadjes

 

gallery_36181_15530_1516247.jpg

het ontkiemen tussen 2 natte watjes

 

ik zorg er de volgende keer voor dat de foto`s goed gedraad staan :)

 

groet kweker2000

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes met ontkiemen en heb je topictitel aangepast :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Van de gold rush zijn nu 2 kleine puntjes wortel te zien dus morge kan ik die wel in de zaai en stek grond zetten. Van de black jack is nog niks te zien maar die konen nog wel denk ik.

 

Groet kweker2000

Share this post


Link to post
Share on other sites

De 2 gold rush heb ik net in zaau in stek grond gestopt en bij 2 van de 3 black jacks was al een klein puntje wortel te zien dus dat gaat ook goed.

 

Groet kweker2000

Share this post


Link to post
Share on other sites

Net weer 1 black jack in de stekgrond gestopt. Maar een ander black jack zaadje had gister net zo klein puntje wortel al de gene die ik nu in de grond heb gestopt. 1 black jack zaadje is nog dicht maar ik hoop dat die nog open gaat springen. Weet iemand hoe dat komt? En weet iemand hoe lang het nog duurt voordat de twee gold rush boven de grond komen?

 

Groet kweker2000

Share this post


Link to post
Share on other sites

éne zaadje is het andere niet ...geduld hebben is een schone zaak, geef ze wat tijd :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het ene zaadje is nog steeds niet verder gegroeit ;) maar het andere zaadje wat nog dicht was is nu open gegaan alleen het rare is dat ie aan de zijkant is open gegaan en niet gewoon aan het puntje. Weet iemand misschien hoe dat komt? Ik heb nu een lamp boven op het schoteltje gezet zodat het wat warmer wordt want de natte watjes waren wel erg koud. Ik hoop dat het door een beetje extra warmte wat sneller gaat.

 

Groet kweker2000

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan moet je wel opletten of je watje niet uitdroogd, anders droogt het zaadje ook weer.

 

Als je het in de grond hebt gedaan na het verschijnen van een puntje, kan het 1 tot 4 dagen duren. Dus geduld is een mooie zaak. Soms kan het weken duren voor die verder ontkiemt.

 

Je moet zowieso zorgen voor een stabiele warmte. In de omgeving van je zaailing.

 

In de aarde moet je een broeierig effect krijgen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met die lamp erop ging het supergoed de zaadjes zijn allemaal uitgekomen, dus heb ze net in de zaai en stek grond gestopt. Dat ene zaadje waarvan het worteltje niet groeide was nog steeds wel klein maar stond al wel ver open, kon al een stukje groen blad zien. Maar ik denk dat het met die ook wel goed komt ;). Nu wordt het wachten tot de kopjes boven komen.

 

Groet kweker2000

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weet iemand misschien hoe ik voor me zaadjes een lekker broeierig effect kan krijgen voor de zaadjes in de grond? Of is het gewoon goed genoeg als de potjes op de vensterbank staan? Want ik ben bang dat ze het nu een beetje koud hebben en daardoor niet boven gaan komen.

 

Groet kweker2000

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geduld is een schone zaak, als ze op de vensterbank staan zal het iets langer duren.

Bij mij is er zelfs een in de kou buiten geboren dit jaar, dus kou zegt niet alles. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Blowsterkte bedankt voor de tips, ik zal due nog maar even gedult hebben al kan ik bijna niet wachten on die mooie groene kopjes te zien ;).

 

Groet kweker2000

Share this post


Link to post
Share on other sites

lijkt me vrij sterk dat je een groen blaadje zag zitten toen een zaadje een beetje open gegaan was...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zag iets groens een heel klein stukje groen dus ik dacht dat het misschien een stukje blad was maar ik zal het waarschijnlijk wel mis hebben ;)

 

ik heb nu een soort te van kasje gemaakt met een lamp en een plastic koepel om het lekker broeierig te maken voor de plantjes. laten jullie maar horen of het wat is.

 

gallery_36181_15530_333146.jpg

soorte van kasje

Share this post


Link to post
Share on other sites

aarde ook goed vochtig houden ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja de grond is goed vochtig hoor.

 

De twee gold rush zijn nu boven de grond. Nu nog wachten op de andere 3.

 

 

Ik zit er misschien aan te denken om zelf een kweekkast te gaan maken om de plantjes voor te gaan kweken. Weet iemand of dit een goed idee is?

 

Groet kweker2000

Share this post


Link to post
Share on other sites

er zijn nu 4 plantje boven, dus het gaat goed. maar er zijn 2 plantjes uit 1 zaadje gegroeid??? weet iemand wat ik hier mee moet of worden het nu gewoon 2 planten ;)???

 

ik hoor graag wat ik met de 2 plantjes uit 1 zaadje moet.

 

hier wat foto's:

 

gallery_36181_15530_1184202.jpg

de 2 plantjes uit 1 zaadje

 

gallery_36181_15530_207269.jpg

de andere plantjes

 

groet kweker2000

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb ook gedacht een kas zelf te bouwen. Maar achteraf maar beter een besteld.

Starters kassen zijn niet zo duur.

 

Dubbel plantje zou ik gewoon opkweken. Ik ben altijd nieuwsgierig naar zulke dingen.

 

 

gr, Zappie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als het een siamese tweeling is moet je haar koesteren.

 

Fijn weekend.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik hou haar ook zeket, toch altijd mooi iets aparts.

 

ik heb vandaag een kasje gekocht om ze in te kweken.

 

gallery_36181_15530_1475066.jpg

het kasje

 

in de dit kasje gaan ze toch niet strekken?

 

groet kweker2000

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kasje of geen kasje, als ze niet genoeg licht krijgen gaan ze vanzelf strekken.

Hang desnoods een TL-lamp boven ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar zo'n kasje houd toch niet echt licht tegen of wel? Want in zo'n kasje groeit het toch wel juist beter?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee , anders had je ook niks aan de lampen....

 

tweelingen zijn er wel eens

 

gallery_30925_13706_1519241.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Plantjes in je kastje en daar de lamp boven, voor het strekken tegen te gaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...