Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
GVH

Scrog Soorten

Recommended Posts

Welke soorten zijn te scroggen, ik lees hier en daar dat niet elke plant dit op prijs stelt

welke soort is dus goed voor de scrog? BUITEN of in een kas

 

NIET BINNEN!!

 

 

Gr GVH

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij de meeste autoflowers en dwergindica's lijkt het me vrij overbodig. Ik heb zelf slechte ervaringen met Jack x Beanstalk en Budonastick. Maar dat was binnen onder tl, dus horizontaal gestrekt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ook autoflowers doe ik niet aan... ;P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijk eens op de site van greenhouse.

Daar staat per soort of ze wel of niet geschikt zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

die is mooi !! :lol:

 

 

ik heb toch ook al soorten gescrogd waarvan ze zijden het zeker niet te doen( wel binnen) zoals SSH en verschillende sativa's

 

denk dat je dat vooral zelf in de hand hebt, je hebt scroggen en scroggen eh.......

 

als je alles rustig zonder veel te knakken en te buigen(stress) tegen je netje aanbind denk ik dat je alles kan scroggen !!!

 

 

ik doe het zelfs met paprika's en komkommers :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik weet niet maar volgens mij is elk soortje te mishandelen/scroggen/toppen/fimmen etc. zonder dat ze er aan onderdoor gaat.

Edited by amnees

Share this post


Link to post
Share on other sites
gallery_11071_5367_650842.jpg

 

:) :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

die buizen naar boven....

 

is een afdakje ofwat..??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eigenlijk kan je elk soortje scroggen, op autoflowers na, dat heeft weinig nut, zoals al aangegeven. Maar de cannabis sativa is het makkelijkste.

 

Dus keuze genoeg.

 

Ik verplaats je topic, want dit is geen verslag maar een vraag.

 

Fijne paasdagen

Share this post


Link to post
Share on other sites
die buizen naar boven....

 

is een afdakje ofwat..??

Dat zijn 2 gebogen pvc buizen om te verduisteren.

Ik moet wel bekennen dat ik er niet met m'n neus bovenop gezeten heb op het eind, gevolg toprot.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik vind het toch knap, ik doe hier inspiratie op...... :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij valt alles wel te scroggen zoals anderen al zeggen, A.F. dus niet, maar rotgevoeliger is een scrog wel, vooral buiten omdat een scrog eigenlijk te compact is, een afdak en goede verluchting raad ik wel aan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu zit ik weer met het groeien en bloeien... want ze gaan naar buiten ofja..in een kas dus heb zelf geen groeiperiode in de hand

wou rond 15 mei beginnen..maar dan word mijn scrog alsnog te hoog???

 

die snap ik even niet.. want je gaat scroggen net voor dat de plant gaat bloeien, wat je dus meestal binnen zelf bepaalt wanneer...

buiten bepaalt dat gele ding in de lucht het voor me/ons ( als ze wel komt dit jaar)

dus als ik me plantje nou laat groeien in de kas moet ik tot ongeveer augustes wachten voordat ik kan gaan knakken/buigen ect..??

 

 

Lastig...of gewoon te dom... :lol:

 

 

 

 

GVH

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je begint te scroggen net voordat de bloei erin schiet ben je te laat.

Plant aantal keren toppen, zo gauw ze de hoogte van het net heeft begin je te binden en dan moet ze nog een aantal weken groeien tot het net voor ongeveer 2/3de gevuld is, dan eventueel verduisteren en je scrognetje komt wel vol.

 

Lees eens wat scrog verslagen, zeer leerzaam. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

vooral die pvc buizen zijn voor mij zeer leerzaam, ik heb wel eens gedacht om ze zo in de grond te steken en vervolgens een tunnelkas van te maken maar ik sta er nooit bij stil dat je het gewoon overal aan kan bevestigen natuurlijk! Simpele dingen toegepast met een oog voor vindingrijkheid en improvisatie :lol:

 

En als jullie goed kijken, zie je dat het scrogrekje in een hoek is gebouwd voor meer zon! Kleine details maken het grote verschil.

 

Greetz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Plant aantal keren toppen, zo gauw ze de hoogte van het net heeft begin je te binden en dan moet ze nog een aantal weken groeien tot het net voor ongeveer 2/3de gevuld is, dan eventueel verduisteren en je scrognetje komt wel vol.

 

Lees eens wat scrog verslagen, zeer leerzaam. :lol:

 

 

Lezen over scrog... Ik doe niks anders :)

 

 

Eventueel verduisteren......

 

Als ik in mei begin tot eind september

en ik top ze een aantal keer dan word het een masaal oerwoud in me kas?

dan worden ze tog alsnog veel te breed of hoog?

 

dus eventueel verduisteren of waarschijnlijk MOETTEN verduisteren..??

 

GVH

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben benieuwd wat de reden is dat je wilt scroggen. Binnen kan ik het goed begrijpen, je wilt alles op 1 hoogte hebben en soorten die normaal te hoog worden komen binnen handbereik als je scrogt.

 

Maar buiten of in een kas? In een kas kan je een plant toppen/fimmen zodat hij mooi de breedte in gaat en veel toppen maakt. Dan maak je ook veel efficiënter gebruik van de ruimte, je gaat namelijk de hoogte in.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Scroggen buiten is denk ik niet zo efficient zoals dat binnen wel het geval is. Ik denk dat je beter kunt dieven voor buiten, dat heeft bij mij in ieder geval wel geholpen.

 

Greetz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je verduisterd houd je het vocht ook binnen, ik denk dat dit ideaal is, want alle toppen krijgen vol zonlicht, en dan met verduisteren krijg je mooiere toppen, alleen misschien moet je even een verlengkabel leggen en een ventilator installeren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...