Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

MCFCgreenzone

hokkie opgerold

Recommended Posts

Ik ben fiscaal jurist, maar heb tijdens de propedeuse me onder meer de beginselen van het straf- en privaatrecht eigen moeten maken.

 

zo iets dacht ik al , als ik wat moet weten dan weet ik waar ik moet zijn :lol: :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ts ik kan het gemist hebben, maar gaat het om een koop huis of een huur huis ?

 

en van wie kwamen die incaso gasten

Share this post


Link to post
Share on other sites

een huur huis via stadsgenoten amsterdam

 

mulder boete dacht ik

 

ik zat te denken omdat dit kwekerijtje bij toeval is ontdekt dat ze het gewoon ff ontruimd hebben en misschien niet de woningbouw hebben ingelicht

maar das ws stom gehoop, net als vissen in een zwembad dat levert niks op

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze zijn niet easy Stadsgenoot als het in hun nadeel is, wil jij wat van ze gedaan hebben, geven ze vaak niet thuis en laten je ploeteren!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rekening betalen.

 

Vraag: zijn alle deurwaarders gerechtsdeurwaardes?

Share this post


Link to post
Share on other sites

zolang ze geen document van een rechtbank hebben geloof ik van niet

Share this post


Link to post
Share on other sites

voor 200 euro komen ze je huis niet in, een paar rooitjes is wat anders.

 

Maar hoevaak hoor je het niet dat mensen bijvoorbeeld hun ziekenfonds niet meer kunnen bekostigen.

Geen zeldzaam probleem in NL.

 

greetz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zal em maar een plaatsie op de camping laten reseveren, bij uitzetting en schuld die bij bkr staat zal t lastig worden ergens wat te huren ook al particulier woonstichting en sooshulp kan je ook wel op je buik schrijven na melding.

Schuldsanering na dit kan je ook vergeten.

gegarandeerd dat ze dit niet vergeten met officier van dienst erbij, waarom zouden ze? omdat je zo netjes betaald?

hopen dat ze de meter er ook nog niet vanaf trekken, krijg je die kosten er ook nog bij.

 

maar wens em suc6

wat voor reden of stommigheid dan ook, dit is gewoon kut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tuurlijk is het kut maar hij wist waar die aan begon

en gelukkig heb ik een paar jaar op een makelaarskantoor gewerkt dus ik kan hem aan een huis helpen met een beetje gegoochel die makelaars zijn niet zo slim als je denkt :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik had met een vriend van me twee lampies bij hem thuis met 32 plantjes deronder 1 week in de bloei

Nog even opschrijven dat het een samenwerking met meerdere personen betreft....

 

In bovengenoemde zaak heb ik mij in tegenwoordigheid van een daartoe aangewezen politiefunctionaris van het korps amsterdam-amstelland de toegang tot u woning verschaft

 

nijstad en toonen gerechtsdeuwrwaarders

en ook het politiedistrict met regio en het deurwaarderskantoor met naam noemen...

 

die makelaars zijn niet zo slim als je denkt :lol:

En na deze hele aanpak vervolgens nog zoiets opschrijven....

 

Mijn advies: neem een goede advocaat, z.s.m.

Share this post


Link to post
Share on other sites

misschien had je net wel een goeie agent met een beetje medemens gevoel

zijn tenslotten niet allemaal boemannen he....!! :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Rekening betalen.

 

Vraag: zijn alle deurwaarders gerechtsdeurwaardes?

 

Een gerechtsdeurwaarder roept mensen op om voor de rechtbank te verschijnen en int bij gerechtelijk vonnis toegewezen vorderingen, zonodig d.m.v. dwanginvordering (bijvoorbeeld verkoop bij executie van auto's, bepaalde huisraad en/of loonbeslag).

Een belastingdeurwaarder int openstaande belastingschulden waarvan de betalingstermijn is verstreken, zonodig ook d.m.v. dwanginvordering.

Het essentiele verschil is dat een gerechtsdeurwaarder een gerechtelijk vonnis, ook wel grosse genoemd, nodig heeft en een belastingdeurwaarder niet. Dat laatste heet het "recht van parate executie".

Gewone incassobureaus kunnen niet veel uitrichten. Ze zijn goed in het schrijven van dreigbrieven en het verzinnen van "deftige" namen zoals "Pro Justitia" en "Interim Justitia". Maar dwanginvordering moeten ze echt in handen geven van een gerechtsdeurwaarder.

Share this post


Link to post
Share on other sites

klopt extreme.

zag op tv dat je als het geen gerechtsdeurwaarder is ook die extra kosten niet hoeft te betalen.

ik keer rekening gemist en hun dreigen ed maar heb alleen het bedrag zonder deurwaarderkosten overgemaakt en nooit meer wat van gehoord

Share this post


Link to post
Share on other sites

neem zsm een goede advocaat?

wat ben jij voor mannetje 32 plantjes en is mijn woning niet

hou je advies lekker voor je

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga er van uit dat het een goed bedoeld advies was (32 plantjes om uit de schuld te raken), maar dat het faliekant verkeerd is uitgepakt. De schulden staan nog steeds als een huis. Er komt een boete aan, dus de schulden worden hoger. Huis wellicht kwijt, dus de vriend staat met zijn hebben en houden op straat zonder uitzicht op korte termijn op vervangende woonruimte. En met een beetje pech komt zijn baas er achter en zoekt die naar een argument om de vriend te ontslaan.

Een kleine lening om de vriend tijdelijk te helpen, was wellicht een betere optie geweest.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Rekening betalen.

 

Vraag: zijn alle deurwaarders gerechtsdeurwaardes?

 

Een gerechtsdeurwaarder roept mensen op om voor de rechtbank te verschijnen en int bij gerechtelijk vonnis toegewezen vorderingen, zonodig d.m.v. dwanginvordering (bijvoorbeeld verkoop bij executie van auto's, bepaalde huisraad en/of loonbeslag).

Een belastingdeurwaarder int openstaande belastingschulden waarvan de betalingstermijn is verstreken, zonodig ook d.m.v. dwanginvordering.

Het essentiele verschil is dat een gerechtsdeurwaarder een gerechtelijk vonnis, ook wel grosse genoemd, nodig heeft en een belastingdeurwaarder niet. Dat laatste heet het "recht van parate executie".

Gewone incassobureaus kunnen niet veel uitrichten. Ze zijn goed in het schrijven van dreigbrieven en het verzinnen van "deftige" namen zoals "Pro Justitia" en "Interim Justitia". Maar dwanginvordering moeten ze echt in handen geven van een gerechtsdeurwaarder.

 

 

Inderdaad, incassobureau heeft geen enkele status, heb ook wel eens een geintje gehad met een normaal incassobureau, rekening van het geleverde was twee keer zo hoog als afgesproken (mondeling) dus dachten ze via een incassobureau beslag te kunnen leggen, grapjassen die lui, dus uiteindelijk moesten ze de stap naar de rechter maken en hebben ze alles verloren, dombos :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

je hebt gelijk extreme heb ik em ook aangeboden

maar het was op zijn iniatief om te gaan kweken bij hem thuis ik doe het een beetje voor de gein hier en daar en investeer wel is wat als mensen dat willen

 

maar nog niks van de politie gehoord dus we maken geen slapende honde wakker misschien waait het zo wel over pasen heen de stapel op en raakt het in de vergetelheid in ieder geval bij de woningbouw en kan die jongn zijn huis behouden

anders vinden we der wel wat op

Share this post


Link to post
Share on other sites

niet om het een of ander ofzo maar denk dat die plantjes echt het minste probleem van deze man zijn als je zo ver in de schulden zit dat je dit soort acties gaat doen dan komt een uitzetting er toch wel aan.

het maakt ook geen donder meer uit hoever je er dan in wegzakt want je komt er alleen toch niet meer uit je zal de sanering in moeten.

 

mijn tip aan hem is gelijk hulp zoeken en laten zien dat alles wat hij deed ter voorkoming van verdere schulden was zorg dat je gesaneerd word en liefst niet minnelijk maar gewoon wscp rechterlijke uitspraak dan ben je beschermd en heb je rust aan je kop

 

ze trappen de deur in voor een schuld en mensen maken zich druk om de plantjes ? maak je eerst maar druk om de deurwaarders want die veroorzaken ellende die langer aanhoud dan een keer gepakt worden met plantjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ben geen sociaal werker(jij wel?) we zijn allemaal volwassen kerels ik heb mijn eigen problemen

 

en ik snap niet wat er mis is met een klein kweekje om je schulden te kunnen betalen

behalve dan het risico dat je gepakt word en nog verder van huis bent maar dat hoort erbij dat weet iedereen hier en dat wist hij ook

 

like we say in manchester

''man up and move on''

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat een rare reacties geef je naar mensen die je gewoon advies geven.................jij gooit hier een verhaal : dan krijg je reacties ook.

 

Bij deze mijne :lol:

 

Like we say in Sealand: if its smells like it ,,,it probably is,,,,,,,,and if it is: let it be firm :)

Edited by hupla

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik ben geen sociaal werker(jij wel?) we zijn allemaal volwassen kerels ik heb mijn eigen problemen

 

en ik snap niet wat er mis is met een klein kweekje om je schulden te kunnen betalen

behalve dan het risico dat je gepakt word en nog verder van huis bent maar dat hoort erbij dat weet iedereen hier en dat wist hij ook

 

like we say in manchester

''man up and move on''

 

ik ook niet ik probeer alleen te laten zien dat zijn problemen nu niet ineens zijn gekomen hij zit waarschijnlijk al een tijdje in de shit en gaat dan rare risico's nemen bv 32 planten zetten

 

wat ik bedoel te zeggen is dat die planten het probleem niet zijn en hij daar ook niet zo mee moet zitten de problemen zijn waarom hij die planten wil hebben, los dat op en je bent een stuk verder

 

dus even voor de goeie orde hahah ben geen maatschapelijk werker maar heb dit verhaal ook al eens meegemaakt en kan alleen maar als tip mee geven zorg dat je hulp (hij dan ) krijgt met zijn geldzaken dat lost een boel op

 

Als hij daar van af is kan hij ook gewoon omdat het leuk is plantjes zetten zonder bang te hoeven zijn voor ingetrapte deuren etc :lol:

 

ik wens je succes met dit persoon te helpen kan soms best moeilijk zijn en je voelt je snel machteloos maar maak ook niet van zijn probleem jou probleem inderdaad :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Het verbaast me iedere keer weer dat leden hier melden dat ze gepakt zijn, soms zelfs nog met foto's erbij en een beschrijving in geuren en kleuren van de gehele toedracht. Waarschijnlijk verkerend in de waan dat ze hier veilig ergens op een forumpje zitten dat toch niemand leest (..). Wel, met vele miljoenen page views kun je dat met droge ogen toch echt niet zeggen. Je staat op de voorpagina.

 

Ik wil iedereen er nog een keer op wijzen dat je verantwoordelijk bent voor je eigen privacy. Het bekend maken van dit soort feiten omdat je een brede schouder nodig hebt om uit te huilen is géén verstandig plan. We hebben op dit moment geen concrete aanwijzingen dat justitie er gebruik van maakt maar man, wat zouden ze een hoop background over je kunnen achterhalen om een case te bouwen of om je bewering dat het de eerste keer was onderuit te halen.

 

Vriendelijk verzoek voor je eigen veiligheid: doe het gewoon niet. Ik kan me voorstellen dat je je klote voelt en raad wilt hebben maar lees dan de reeds gepubliceerde topics door, daar staat een hoop raad in. Neem altijd een advocaat in de arm bij dit soort zaken omdat het gedoogbeleid allang de nek om is gedraaid.

 

Ik wil helemaal geen discussie starten over wat te doen, daar is al veel en voldoende over geschreven, maar we gaan er als staf van Wietforum wel vanuit dat je je gezond verstand gebruikt. ALLES wat je publiceert is openbaar en ook vrijwel niet meer terug te draaien met alle archives op deze wereld. Dus denk gewooon na. Je hoeft echt niet paranoia te worden nu maar alsjeblieft, gebruik gewoon je gezond verstand.

 

Dank!

 

 

Snap dit soort topic`s niet

Alleen al de bepaalde info die je achter laat... (deurwaarder naam, Regio) :lol: .

 

 

/zODd

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...