Jump to content

Markvark

Members
  • Content Count

    31
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutraal

About Markvark

  • Rank
    Begin z'n weg te vinden

Previous Fields

  • Taal / Language
    Nederlands + Engels

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.growside.nl

Profile Information

  • Location
    Maastricht
  • Interests
    Alles wat nog niet is uitgeprobeerd en Haze
  1. Beste mensen, ik hoor nu net dat Stan Van "Ferro voeding op maat" vanaf 1 februari met een nieuw produkt komt. Het product Mennoclean is een gewasbeschermingsmiddel voor de desinfectie van plantpathogene bacterien, schimmels (incl rustsporen), virussen en viroiden. Het zou helpen tegen vele problemen, waaronder met name genoemd: weegbree mozaiek virus, tomaat mozaiek virus en enkele andere mozaiek virussen. Het wordt gebruikt bij het ontsmetten van je hok. Tevens biedt hij een ander product aan: Substra Cleaner. Dit product dood bacterien, schimmels en virussen IN het substraat, en is dus bedoeld voor inerte substraten, want je wil niet het bio bodemleven in je bioaarde verstoren. Ik heb al jarenlang heel veel vertrouwen in de adviezen en produkten van Ferro, dus ik verwacht dat dit heel handige middeltjes zijn. Zodra er ervaring met de werking van deze produkten is opgedaan, zal ik er hier op terugkomen. groeten
  2. Met een relais dat je stroom van de trafo omschakelt naar een andere peer kan dit gewoon. Dit systeem werd trouwens vroeger verkocht, maar ik weet niet meer waar. Als je een relais kan schakelen dat de stroom aankan die uit de trafo komt is het zo gepiept. ik ben geen electricien maar volgens mij is dit peanuts. ........ Heb even met de lampefabriek in Weert gebeld, zij zeggen ook dat dit bestaat, en eigenlijk door elke electricien te maken moet zijn. Amperage 600watt= 3,6Amp piekspanning 6,2 amp dus je zal een sterker relais dant dit nodig hebben. Ik zou gewoon 16 ampere nemen.
  3. Gecondoleerd, Veel sterkte gewenst.
  4. Ook adjust-a-wing verkoopt een kap, de defender die geen glascoating heeft. Wat dat betreft zijn de neppers gelijk aan de originelen en kan dat als verschil dus niet opvallen. Sterker nog, ik heb ooit , 6 jaar geleden geexperimenteerd met de avenger (met glascoating)adjust-a-wing van Highfive, maar laat ik je nou uit de grond van mijn tenen zeggen, dat ik nooit een verschil heb gezien/ is opgevallen. Maar ik heb de nepkap ook nooit in elkaar hoeven te zetten, maar alleen hoeven te controleren of hij bij de bestelingen geleverd is. Als ik hem daadwerkelijk had moeten ophangen/in elkaar zetten was het misschien wel opgevallen. In ieder geval willen wij geen neppers verkopen, en als je even op internet zoekt, weet je precies wie deze kappen op de markt brengt onder de naam adjust-a-wing, en dat het moeilijk is om het verschil te zien als je ze niet naast elkaar ziet. Mijn collega heeft alle emails over bestellingen en betreffende lopende orders beantwoord en gaf als verklaring voor het niet beantwoorden van je emails dat er zoveel emails binnenkomen die niet direct met de webshop te maken of met lopende orders, dat hij deze inderdaad niet beantwoord heeft. Niet echt netjes, dat geef ik toe, maar we zouden iemand apart moeten aannemen op dit moment om dit voor elkaar te krijgen. Wat je vraag betreft over het doneren van een Wing XL, speel ik deze door naar de leverancier van de wing XL, die hem op de markt brengt, maar misschien wil je met deze mensen niets te maken hebben want zij brengen ook de adjust-a-wings neppers op de markt. Grtzz Leafman
  5. Beste Ert, Zou je me willen vertellen wanneeer je gemaild hebt, dan kan ik uitzoeken waarom er niet gereageerd is? Waaruit concludeer je dat dit een "Bud"verhaal is en wij wel wisten dat het neppers waren? Grtzz
  6. Beste mensen, hier de reactie van Leafman Zo'n 2 weken geleden werden wij door een klant gewaarschuwd dat de door ons geleverde kappen niet origineel waren. Hij had al originele adjust-a-wings en zag duidelijk verschil. Bij onze leverancier (niet Highfive) worden ze zo aangeboden, en niet eens veel goedkoper dan de originelen. Zoals sommige mensen bekend is, is een deel van het assortiment nieuw voor ons, aangezien wij Leafman 7 weken geleden hebben overgenomen. Bij onze groothandel die we al 8 jaar hebben, hebben wij deze adjust-a-wings ooit eens op bestelling geleverd en toen besteld bij Highfive, maar wij hadden ze niet standaard in ons assortiment en het was ons niet opgevallen dat deze van een regionale groothandel niet origineel waren. Inkooptechnisch was het voor ons makkelijker om deze kappen bij een groothandel in de regio te kopen, omdat bij de importeur Highfive een groot aantal besteld moet worden om aan een aantrekkelijke prijs te komen. Daarbij heb ik had zelf nooit vermoed dat dit neppers zouden zijn. Zodra wij gewaarschuwd werden hierover, zijn deze neppers van de site verwijderd en hebben wij ter vervanging van de 3 geleverde neppers, 3 originele adjust-a-wings besteld bij Highfive, de importeur. Aangezien zij ook geen voorraad haddden, wachten we nog steeds op deze levering. Jullie mogen controleren bij Highfive dat deze 3 kappen al 2 weken in backorder staan bij Highfive tel 036-5312666. Als andere mensen nog imitatie kappen willen omruilen, dan is dat geen enkel probleem, behalve dan dat we ze niet direct kunnen leveren. Natuurlijk kunnen mensen die niet het juiste geleverd krijgen, dit altijd ruilen of geld terug krijgen. En natuurlijk willen wij geen neppers verkopen, daarom zijn ze ook verwijderd van de site. We zijn zelf importeur van Strippers knipmachines, die men ondanks het pattent probeert te kopieren, dus wij staan wat dat betreft echt aan dezelfde kant. Ik ben zelf bijna klaar met het aanpassen van het assortiment, waardoor dit soort gevallen niet meer kunnen voorkomen. Verder was er inderdaad een probleem met het nummer van Leafman waardoor we niet bereikbaar waren, en lag het inderdaad aan onze slordigheid dat dit een week duurde, excuses hiervoor. We hebben vanaf nu een nieuw vast nummer erbij ,waardoor dit probleem in de toekomst niet meer zou mogen voorkomen, het nummer is 043-3627653 en zal vanaf volgende week op de site staan, maar het is nu al actief. Hopelijk is iedereen ervan nu overtuigd dat wij absoluut ons er onbewust van waren dat deze kappen nep waren. Groeten Leafman
  7. En Bigbuttbram, Ik moet je helemaal gelijk geven, en ik vind de opmerking om belangrijke mededelingen over de bestellingen op de betaalpagina te zetten een hele goede tip, die we in het vervolg zeker zullen gebruiken aangezien iedereen die een order plaatst daar sowieso terechtkomt. Verder willen we iedereen bedanken voor de gelukwensen. Groeten Leafman
  8. Hier weer een reactie van Leafman zelf. Ik heb er inderdaad niet bij stilgestaan dat niet iedereen de index pagina bekijkt, of er op terecht komt. Wat dat betreft hadden we hier meer aandacht aan moeten besteden. Tevens wil ik toegeven dat de info die nu hier op het forum staat, ondertussen veel uitgebreider is dan de info die wij naar de klanten hebben gemaild over de situatie. Dit komt gedeeltelijk omdat we nu pas precies weten wat de redenen zijn geweest waarom sommige dingen misliepen en wij nu pas tijd overhouden aangezien de opgelopen acherstand is bijgewerkt. groeten, Leafman
  9. Zoals gezegd, sommige mensen hebben veel te lang gewacht, en bij enkele schrijnende gevallen zijn er dingen helemaal fout gelopen, maar op de website is binnen enkele dagen na Hans ongeluk uitgelegd wat er gebeurt is. Tevens heeft Hans automatisch via het programma achter de website de volgende email gestuurd naar klanten met een lopende order op 20-8-2007 Best customer, As you perhaps already have read on our website are we forced to close the shop for a couple off weeks due to a company accident that temporarily damaged my back. Today is my first day were it has been possible for me to do some paper work. Also I could not find a decent replacement that could take care of business. But for the coming week someone will send all the packages that are still waiting. But I will answer all questions and orders personally in the coming week. If you have placed a order that already has been paid for than you will be informed as soon as possible. Off course do I want to apologise for this matter but I do hope that you will have understanding for the situation I am in right now. Thanks in advance for your patience. Please send questions and comments to info@leafman.nl Or telephone us at regular European office hours at: 0031 6 486 77 447 Also you can send us a Fax 24/7 at: 0031 84 756 19 29 Sincerely yours, Hans Leafman Trading PO Box 687 6400 AR Heerlen Park City Limburg Netherlands Later,datum 05-09-07 nadat wij de zaak hebben overgenomen hebben wij dat aan de klanten kenbaar gemaakt via de voorpagina van de site en met deze email. Beste klant, Bij deze willen wij U informeren dat Leafman Trading sinds vorige week overgenomen is door Growside Maastricht vof. Uiteraard garanderen wij U dat U ten alle tijden een betrouwbare service zult ontvangen, zoals U van Leafman Trading gewend was. Heeft U opmerkingen, aanwijzingen en of klachten dan vernemen wij deze graag van U via mail of telefoon. Alle informatie kunt U aangeven op info@leafman.nl of 0031 (0) 43 362 79 90. Wij hopen U voldoende te hebben ingelicht en met vriendelijke groet, Leafman-Team -------------------------------------------------------------------- Dear customer, Via this message we want to inform you that Leafman Trading has been taken over by Growside Maastricht vof. Of course do we guarantee that the service will be as good as customers have been used to in the past. If you have suggestions or complaints please notify us at info@leafman.nl or 0031 (0) 43 - 362 79 90 We hope that we have informed you well and with best regards, Leafman Team Het schijnt zo te zijn dat er enkele mensen zijn die deze mail niet gekregen hebben, waarschijnlijk ligt dat aan de tijd tussen het bij ons op de bank binnen komen van het geld van de order en het invoeren van de bevestiging dat het geld binnen is in het webshopprogramma, en hebben de mensen waarvan de Pc niet kon zien dat ze al betaald hadden deze mail niet gerkregen. groeten, Mark Leafman
  10. Beste Mensen, Hier dan een welverdiende reactie van Leafman zelf. Leafman-trading IS overgenomen, Hans( de vorige eigenaar) had al langer andere plannen, maar nadat hij van de trap viel en zijn rug blesseerde was er op een bepaald moment de keuze ontstaan tussen of alle bestellingen annuleren, het geld terugstorten naar de klanten die nog bestellingen hadden lopen en de webshop stoppen, OF, de zaak verkopen. Na 4 weken waarin slechts een beperkt aantal pakketjes verstuurd werden, en de lopende bestellingen alleen maar groeiden, hebben wij de zaak overgenomen. Wij, Growside Maastricht, zijn 10jaar geleden begonnen met een growshop in Maastricht, sinds 7 jaar hebben we ook een groothandel. Via de Kamer van Koophandel kan iedereen zien dat Leafman van adres en eigenaar is veranderd. Gedurende deze 4 weken dat Hans ziek was zijn de klanten per email en via de website geïnformeerd over de situatie dat voorlopig geen bestellingen uitgeleverd konden worden, behalve beterschapwensen bleven ook de bestellingen binnen komen. Tevens werd hierbij het aanbod gedaan om de bestelling te annuleren en eventueel het geld terug te storten. Sommige mensen reageerden niet, sommigen vroegen hun geld terug, anderen gaven aan te wachten. In de 1e week waarin wij Leafman draaiden, werden wij overstelpt door het aantal lopende bestellingen, de e-mails die wij kregen over mensen die wilden weten hoe het met hun bestelling zat, maar ook het Ideal betaling systeem dat met onze bank niet werkte, de postcontracten die moesten worden omgezet en waarbij de service en afspraken zoals op de website vermeld is wat betreft afleveren niet nagekomen konden worden omdat deze afspraken met de vorige eigenaar werden gemaakt. Tevens kwamen we er (dank je Paffie) achter dat de post voor de rembours verzendingen de naam van de begunstigde op de doos plakt, waardoor het voor zover wij weten zeker 1 x is voorgekomen dat de naam Growside op het doosje stond. Dit probleem is einde deze week verholpen volgens de bank, omdat de afkorting LMN (Leafman-trading onherkenbaar afgekort) nu bij hun bekend is. Op dit moment worden mensen die een rembours bestelling doen vooraf benaderd en wordt dit uitgelegd. Op elke doos die verstuurd wordt zit een sticker die vermeld : niet bij de buren afleveren, sinds gisteren zijn de post contracten actief en dat geeft extra verantwoordelijkheid voor de post bij problemen met foutief leveren. Ik hoop dat dit dus een gevolg is van het niet versturen op contractuele basis. Hans had hele goede ervaringen met de leveringen van de post (op contractbasis) en ik verwacht dat deze problemen zichzelf zullen oplossen. Wij beseffen ons heel goed dat mensen veel te lang hebben moeten wachten op hun bestelling, dat sommige afspraken de afgelopen maand zijn misgelopen en dat onze interne problemen niet de problemen van de klanten mogen worden, onze excuses hiervoor, wij zullen ons EXTRA inzetten om de toekomstige bestellingen zo vloeiend mogelijk te laten verlopen. Verder zal in de toekomst het assortiment van Leafman samenvloeien met dat van Growside, wat een behoorlijke stijging van het aantal producten inhoud. Hierdoor zullen ook meer producten direct uit voorraad leverbaar zijn. Op dit moment zijn we bij met de lange rij bestellingen, alleen orders met bestellingen die niet direct leverbaar zijn bij onze leveranciers en enkele garantie afhandelingen staan op dit moment in de wacht, deze klanten zijn hierover benaderd. Hopelijk geeft dit verhaal wat uitleg, verder willen wij alle mensen uitnodigen om hun klachten en opmerkingen hier kenbaar te maken zodat wij uitleg kunnen geven en iedereen kan zien hoe wij ze afhandelen. Daar leren wij zelf het meeste van. Met vriendelijke groet, Leafman
  11. Reactie op Weedventje beste Weedvent Hier zit 1 cool white en 1 warm white lamp in, en dit zijn de lampen die wij 4 jaar geleden ook gekocht hebben. Fabricant is van mening dat een ideaal groei spectrum bestaat uit 1 cool en 1 warm white bulb. Dit zijn de lampen die wij gebruikt hebben, alleen hebben wij ze van Groothandel Agrotrading gekocht. Wel hebben we andere buizen gebruikt Tegenwoordig maakt Lampefabriek TopGrowSystems in Weert een vergelijkbare lamp met een betere reflector en omhuizing voor hetzelfde geld. Dit is hetzelfde model als Hans van Leafman verkoopt. Alleen krijg je dan de buizen erbij die je nodig hebt. Zij verkopen ook de bloeiperen die wij gebruikt hadden, voor zover ik weet zijn dat de enige echte bloeiperen. Zij bestelllen deze peren in China met het spectrum van een Sylvania Grolux HPS peer en dit is veel beter dan een gewone warm white (mijn mening). Als je de keuze hebt zou ik trouwens een 2x80 watt duofluor kopen, Dan kan je voor minder geld (120,-/stukx3 ipv 100,-x4) meer licht hebben(3x160watt ipv 4x110watt). Grow on Mark
  12. Adres is van de zaak, kweekje met 14 planten is van een oude buurman. Dachten jullie echt dat dit het adres van de kweek was? Wilde geloofwaardiger zijn door niet anoniem te blijven, vandaar het adres waar ik te bereiken ben. Op zaterdag zijn we gesloten maar door de week kan je koffie krijgen van 11.00 tot 17.00uur. Ga mijn best doen voor het kweekverslag, maar had van de week al problemen om de foto's in de galerij te zetten. Ben niet echt pc begaafd. Groeten MaRK
  13. Snap wel dat jullie het moeilijk vinden om te geloven, maar waarom zou ik dit verzinnen, om op te scheppen tegen mensen die ik niet ken? Natuurlijk heb ik de mooiste toppen gefotografeerd, er stonden ook 3 amnezeia haze planten waarvan er maar 1 mooi was, en een JackF1 waar 6 gram vanaf kwam. ik heb 26 fotos waarbij je de duofluors boven de planten ziet, en bijna honderd andere foto's van deze kweek. Een aantal staan hieronder, als je je de moeite wil nemen om langs te komen (galjoenweg 81 Maastricht 043-3627990) mag je ze allemaal zien. In de laatste weken rijpten de planten niet af zoals ik gewend ben. Ipv egaal geel te verkleuren kwamen er vlekken in de bladeren, terwijl andere bladeren donkergroen bleven. Ook waren de planten minder rijp dan normaal na deze periode. Toch was er geen overvoeding want de EC in de kokos na de oogst was maar 0,8. Verder was de luchtvochtigheid relatief hoog (>64%), dit verklaard het langzame afrijpen, maar niet de vlekken en omkrullen. Er was zeker geen warmteprobleem. Door de relatief lage temp. en hoge RV verdampten de planten relatief weing en werd er inclusief drainage zo'n 25 liter op 2 dagen gegeven. Zoals gezegd stonden de planten op kokos, mijn favoriete kweekmethode. Hier gaven we gemiddeld een ec van 1,5, wat 0,2 tot 0,3 puntjes lager ligt dan normaal onder 600 watt. Wij werken het liefst met een zo laag mogelijke ec-waarde, en geven liever meer water, dan meer voeding. De toppen groeiden tot 3 cm van de lamp, dichterbij vergeeelden ze. Er was een lange voorgroeifase om de planten te scroggen, om veel korte vertakkingen te krijgen. Spectrum v/d lampen = 2100K van Topgrowsystem uit weert. De planten hadden bijna alleen hoofdtoppen, daaronder werd het al snel flossig. Verder is er tot laat in de bloei gebogen aan de planten waardoor de grootste toppen horizontaal lagen. Commercieel gezien zijn er mogelijkheden, maar vergeet niet de lange voorgroeifase. (die je misschien buiten kan doen in de lente en zomer). Sommige foto's zijn gemaakt tijdens het knippen, waardoor planten verschoven waren en het overkomt of er veel hoogteverschillen waren. http://i181.photobucket.com/albums/x192/bo...um/DSC00034.jpg http://i181.photobucket.com/albums/x192/bo...um/DSC00032.jpg http://i181.photobucket.com/albums/x192/bo...um/DSC00029.jpg http://i181.photobucket.com/albums/x192/bo...um/DSC00007.jpg Blindelings vertrouwen is geen goede eigenschap in de kweekbranche, maar als je mijn foto's niet gelooft, komt dat waarschijnlijk omdat je zelf nooit een goede oogst gezien hebt. Markvark is niet Hans van Leafman, wel koopt Hans de lampen bij onze groothandel en is hij door mij geattendeerd op het bestaan en goed functioneren van de lampen. En geloof me, onder 600watt kunnen nog veel dikkere toppen groeien met deze peacemaker plant. Verder vraag ik me af of jullie in je eigen hok ook zo makkelijk diagnoses stellen, want zoals gezegd is de temperatuur nooit warm geweest (max 28) en waren er toch omkrullende bladeren en gele vlekken. Denk eigenlijk dat dat meer een tekort aan frisse lucht was aangezien de planten super dicht tegen mekaar stonden. Ga nu verder met volgende oogst, met A5-hazeplanten die tussen de 11 en 15 weken bloeien. Zal tzt hier ook over mailen, en hopelijk zijn de toppen dan weer zo dik dat jullie het niet meer geloven. Grow on Mark //edit whazzup: reclame maken in posts is niet toegestaan. Neem contact op met stijlloos voor een banner
  14. Inderdaad heb je met deze lampen geen netwerkvervuiling en geen hoge opstartspanning. ook geen trafo, maar direct in het stopkontakt. Je hebt geen relais nodig, het is brandveilig en geen overlast van je afzuiging omdat deze minder sterk hoeft te zijn. En verder, geloof het of niet, je kan hiermee 1 gram/watt draaien. De foto's zijn van Peacemakerplanten na 8 weken, helaas moesten ze 1 week te vroeg af vanwege budrot. Totaal was 790gram van 880watt, maar toppen krompen erg bij het drogen omdat ze te vroeg af waren. Uit ervaring weet ik dat dit zeker 100gram kan hebben gescheeld. Groeten Mark Growside // edit by mikeh, foto's zichtbaar gemaakt.
×
×
  • Create New...