Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

misgagaganja

Heribei ~ervaringen?

Recommended Posts

Hallo allemaal,

 

Ik was hier vorig jaar ook, heb ik voor het eerst wat geklooit met autoflowers, ik had een WW en wat stekken en vooral veel, heel veel, meeldauw :-(

 

Ik heb besloten dit jaar voor Sannie's Heribei te gaan en de autoflowers te laten voor wat het is. Ik heb zojuist de Heribei zaadjes besteld. Er is hier vast iemand die ervaring heeft met deze soort, zijn er speciale dingen waarop ik moet letten? Hoe was de oogst bevallen? Ik neem aan dat ik niet hoef te gaan verduisteren omdat deze soort van zich al eerder klaar is? Wanneer zal ik ze ontkiemen? Alle tips zijn welkom!

 

groeten miss G

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik krijg een beetje de indruk dat je wel erg veel verwacht van de heribei maar meeldauw kan je op elk soortje krijgen. Ik heb zelf afgelopen jaar heribei geoost en ben er redelijk tevreden over. Het voordeel vind ik wel dat het een sterk soortje is maar ik vind de THC gehalte iets tegen vallen. Ik had ook de gratis mad shack geoost en die vind ik persoonlijk beter qua sterkte maar zeker ook qua smaak. Voor de rest geen speciale tips voor de heribei gewoon behandelen zoals je elk soortje zou behandelen. En als je vroeg wil oosten zou ik zelf toch verduisteren overwegen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dankjewel voor de reactie Kick Smit! Die meeldauw had ik op al mijn soorten, dat was een groot drama en dit jaar gaat deze dame gelijk richting growshop voor een goed middel bij de eerste tekenen van meeldauw. Geen gedoe meer met melk en zeep mengseltjes want dat hielp voor de meter niet haha. Hopen op een goeie zomer ook. Ik heb er zin in!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zover ik begrepen heb is meeldauw ook iets wat gewoon in de lucht kan hangen dus daar moet je ook een beetje geluk mee hebben (of juist pech) Mocht je gaan verduisteren binnen hou dan je luchtvochtigheid in de gaten want te vochtig is meeldauw gek op en als de toppen erin zitten tegen rot. Ook ik gebruik gewoon een goedje van de growshop en heb ook de ervaring dat melk of zeep niet echt werkt gewoon iets biologische en gebruik het zeker 2 weken voor het oosten niet meer. Gebruik het wel 2 of 3 dagen achter elkaar om het echt uit te roeien anders komt het snel weer terug.

En zeker hopen op een goede zomer B) succes alvast

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_23151_9741_592343.jpg

gallery_23151_9741_1792592.jpg

 

Dit waren mijn Herribei van vorig jaar

 

Ik was tevreden met de groei/bloei van de plant, ging allemaal redelijk vlot in breete als de lengte , de toppen waren ook allemaal redelijk kompakt het enigste minpunt wat ik vind is je moet zodra ze al wat flinke knotsen hebbe heel goed gaan kijken naar toprot , want daar heb de herribei wel een handje aan dat i nog ns snelkan wegrotte en dat kost je heel wat grammetjes . Maar dat gaf me niet de rede om ze niet meer te growen buiten want verder is het een sterk plantje en ook dit jaar staan ze weer bij huize st0ny dus je bent nie de enigste B)

 

Have fun growing

 

greetzz st0ny

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zelfde als Stony...

Prima wietje...enkel bij ons ook een boel verloren gegaan door rot in de harde compacte toppen.

Je kan hem terug vinden in mijn geurilla topic B)

Suc6!

 

Gr Zeebodem,

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey misgagaganja B)

 

Heerlijk soortje ik zweer erbij! ja ook ik heb rot gehad, maar bij een zomer als vorige kan t bewoon niet anders.

Ik vind Heribei hoe dan ook een zeer rot resisterend soortje, en heb alweer een hele lading voor aankomend seizoen..

 

gallery_13828_12107_872850.jpg

"paarse pheno" in de tuin van vorig jaar,

 

mvg, Knowledge

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_30178_11896_438159.jpg

 

 

gallery_30178_11896_45246.jpg

 

 

gallery_30178_11896_428538.jpg

 

gallery_30178_11896_561967.jpg

 

gallery_30178_11896_1287997.jpg

 

gallery_30178_11896_3340751.jpg

 

gallery_30178_11896_655730.jpg

 

brengt goed op

mooie compacte thc rijke buds die je doen denken aan kush

magere 10 % verloren aan rot

alle phenos hadden bij mij iets paars in zich zitten

sommige hadden roze pistils in de bloei, en das echt n mooi gezicht

 

verder word je er goed stoned van ,geen overdagrokertje dus

maar vind de donkere smaak van heribei wat tegenvallen

misschien dat ik gewoon wat slechtere phenos had?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de reacties! Hele mooie foto's ook, erg handig om te kunnen zien wat ik ongeveer zal kunnen verwachten :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zelfde hier een beetje rot maar het was wel een k*** zomer.

vind de wiet erg lekker en echt harde toppen.

 

gallery_1018_2750_435210.jpg

gallery_1018_2750_207638.jpg

gallery_1018_2673_299377.jpg

gallery_1018_2750_692243.jpg

 

Word dit jaar weer neer gezet.

 

/zODd

Share this post


Link to post
Share on other sites

sterkste soort die ik van buiten heb gerookt zonder verduisteren oid

 

maar op ut forum zit een zoek functie, wedden dat als je daar heribei intypt dat je alle info krijgt die je hebben wil?

 

en je hebt het zaad al gekocht, beste is eerst info regelen en dan pas kopen, mits het niet anders kan natuurlijk hahaha

 

wel leuk dat je het gekocht hebt, krijg je geen spijt van, maar houdt het goed in de smiezen ivm rot.

 

als je ze lang kan laten staan een goede opbrenger, hoewel de ene plant maar 1 m hoog wordt en de ander 2 meter pluys, raar maar waar, bveel kweek plezier.

 

ejb

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_6979_9442_67271.jpg

Heerlijk soortje

 

Snel klaar

 

Groene en paarse pheno

 

Heb haar in en outdoor gegrowd.

 

gallery_6979_9442_33418.jpg

 

Veel plezier ermee

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_28213_11958_1562954.jpg

 

Voor een idee hoe ze dr bij staat midden in de bloei: allen 2 maal getopt, de linkse is een heribei in een gewone speciekuip met goldlabelcustommix, tabs en mychoryza schimmels kraantjeswater en diep in de bloei pas een drupje bac-bloei. Zoals al gezegd veel, harde toppen; aards smaakje maar ook knalhard stoned. Strafste (onverduisterde)buitenwietje wat ik ken. Komt ook hier dus ook gewoon weer in de tuin B)

 

Als je zin en ruimte voor een ander soortje dr bij buiten: de andere 2 op t plaatje zijn frisian dew(dutch passion)...heerlijk rot/schimmel-proof soortje 50/50 indica/sativa, geheid begin oktober buiten afgebloeid met een mooie fruitige berg lekkers.

 

Veel plezier en succes dit jaar.

Grtz ammelov

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verleden jaar twee Heribei in de volle grond. Mooie planten met veel vertakkingen (kerstboom type). Inderdaad wel rot in beide planten. Opvallend was wel dat de plant die in de bloei BN P20% en later BN k20% kreeg veel minder last had van rot dan de plant die bijgevoerd werd met BAC bloeivoeding (NPK 6-5-6). Toppen zijn net kleine bloomkooltjes ... B) wat erg prettig knipt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat zijn de opbrengsten van deze mooie plant? Gemiddeld, gezien grootte/opgrengst....

 

Misschien wel leuk om van de zomer erbij te zetten..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gezien ongeveer het enige probleempje met deze plant rot is zonder verduiseren is het dan geen idee om de plant door te kruisen met nog vroegere pheno's of als die er niet zijn Heribei x Heribei/(semi)autoflower ofzo?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is aan de breeder.

 

Heribei is volgens mij alleen in Fem te krijgen wat je eigenlijk

niet moet gaan gebruiken bij een zadenkweek. (Al zie ik het hier wel vaak gebeuren overigens.)

Share this post


Link to post
Share on other sites

de heribei bloeit vroeg genoeg, waarom ie snel rot???? het weer zat ook niet mee, en een maat van me had bijna geen rot........

 

ejb

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja als er een drogere zomer komt zul je hier een stuk minder last van hebben. Ik had dit jaar zelfs best wel wat rot in een plant die hele open structuur toppen had.

Van de heribei heb ik denk ik 15 gr weg gegooit vanwege rot, dit van de 150gr. (2 niet zo grote planten) Dus dat valt wel mee B) Als je eerder begint dan ik afgelopen jaar (gewoon in mei of april), zul je grote planten krijgen met veel meer opbrengst.

 

Gr Monti

Share this post


Link to post
Share on other sites
Als je zin en ruimte voor een ander soortje dr bij buiten: de andere 2 op t plaatje zijn frisian dew(dutch passion)...heerlijk rot/schimmel-proof soortje 50/50 indica/sativa, geheid begin oktober buiten afgebloeid met een mooie fruitige berg lekkers.

 

Veel plezier en succes dit jaar.

Grtz ammelov

+1

 

frisian dew (Foto`s) ga ik dit jaar ook weer zetten + Heribei.

gallery_1018_2750_526601.jpg

gallery_1018_2750_115491.jpg

gallery_1018_2750_535153.jpg

 

Succes met de keuze.

 

/zODd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...