Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

spikey

PP's in een DR120

Recommended Posts

Hallo :P

 

We gaan vrijdag weer een nieuwe ronde starten.

Hieronder wat info.

 

-Darkroom 120x120x200

-Lumatek evsa 600watt

-topshield pro

-Philips 600watt greenpower

-500m3 filter

-365m3 afzuiger

-11 liter potten 9 a 10x

 

-Buffertabs

-Bacto

-Bac groei

-Bac bloei

-Bac PK booster

-Gold label special mix

-Gold label roots

-Gold label enzyme

-Overdrive in de laatste 2/3 weken

 

 

Vrijdag middag ga ik alles weer opzetten en klaar maken en dan vrijdag avond zullen de stekken hun eind bestemming vinden :P

Omdat ik niet elke dag daar aanwezig ben zal ik 1x per week updaten. Zal waarschijnlijk wel in de weekenden zijn :o

 

Wish me luck! :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes met je nieuwe ronde!

 

Toevoer van lucht is gewoon passief? ( klepjes van tent open ? )

 

Greetz Ziran

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jep klopt zo doe ik het al 1,5jaar met dit tentje en gaat altijd goed :( raam open en de kleppen open...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yo Spike, veel plezier en mooie wiet deze ronde :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank je Krasi :(

 

Jammer genoeg stonden we voor een dichte deur bij de stekkenboer en jammer genoeg was hij ook niet bereikbaar dus tis afwachten nu wanneer de stekken binnen zullen komen.

Heb wel vandaag alles op ze plek gezet en aangesloten dus enkel de stekken nog en dan kunnen we beginnen :o

 

LAterrrr

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb je de pp's toch kunnen vinden? :(

 

succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik het goed heb begrepen krijg ik ze morgen of beter gezegd vandaag binnen :(

 

Zoniet dan zet ik waarschijnlijk Papaya van Nirvana :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallotjes,

 

Vandaag de stekken opgehaald en zagen er redelijk goed uit ik had minder goed verwacht.

Ze waren mooi geworteld en beessies vrij :P

Heb 10x PP stekken in 18liter potten zitten zowel plastic als smartpots.

Wil even kijken hoe goed mijn maatje hier mee overweg kan :)

 

Succes maat :(

 

 

Foto's komen vanavond of morgen want heb nu me eigen telefoon niet.

Heb ze bacto en GL roots mee gegeven. Voor de rest hebben we nu alles draaiend en alles getest.

Temp is mooi onder de 28gr ook met de extra lumen stand aan blijft het mooi onder 28gr.

LV is nu boven de 50% maar hoop dat het nog wat oploopt door het nat sprayen van de tent en de stekken.

Ook ligt er een vochtige handdoek in de tent in de hoop dat de temp zal oplopen tot ergens in de 80%.

 

Nouja nu maar even aankijken of ze het gaan blijven vol houden :o

 

LAterrrrrrrr

 

 

Edit Picturessss !!! Kleuren komen niet echt over een eigenlijk ik heb een leen telefoon :P

 

gallery_24043_12674_360263.jpg

 

gallery_24043_12674_1737689.jpg

 

gallery_24043_12674_1072998.jpg

 

gallery_24043_12674_1831229.jpg

 

gallery_24043_12674_985656.jpg

 

gallery_24043_12674_1275151.jpg

 

:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

heey man top :head_hurts_kr:

 

zien er leuk uit man , hopen op knuppels

 

maar trouwens zou je de kap niet op diepstralen zetten ?

aangezien ze beneden staan . en de lamp wat hoog <_<

 

succes

 

greetgzz juicyweedy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat was alleen dag 1 even omdat de stekken er niet zo best uit zagen.

 

De lamp hangt nu ook lager als op de foto dat was alleen even om de kap te laten zien :head_hurts_kr:

De stekken moesten gewoon even wennen. Ze stonden de hele dag al in een doos en zagen er niet echt best uit hierdoor ze stonden ook redelijk droog.

Maar heb net te horen gekregen dat de stekken zijn aan geslagen en dat ze groeien. Er is 1 achter blijver maar goed we gaan het zien wat die verder gaat doen :D

Maar je hebt het wel goed gezien ja dat hij op de foto erg hoog hing <_< maar is ondertussen al lager...

 

Je kan de kap niet instellen om hem dieper te laten stralen want het is een breed straler :wacko:

Je kan hem maar op 1 manier in elkaar zetten B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

okeej spikey topper :head_hurts_kr:

 

is dit niet die adjust-a-whings ? deze heeft tog 3 standen ? <_<

 

of heb je de imitatie genomen ?

 

 

greetz juicy

Share this post


Link to post
Share on other sites

ahaa kijk ik zij tog topper :head_hurts_kr:

 

deze is zeker beter weer als de adjust a whing ?

 

die fan die erbij opzit is wel makkelijk trouwens

Share this post


Link to post
Share on other sites

Werkt prima als je je hand onder de lamp houd voel je geen warmte dus je kan hem lekker laag hangen boven je planten.

Dit gaan wij ook doen alleen de stekken zijn pas een paar dagen oud en we willen rustig aan beginnen.

Morgen ga ik even langs en zal ik de lamp nog lager hangen even kijken hoe de stekken het doen B)

 

De fan ja man die doet ze werk goed hoor ik had niet verwacht dat er zoon kracht vanaf kwam :wacko:

Als je krullen hebt en je staan in die richting op te kijken heb je binnen 5min stijl haar <_< hij blaast echt goed de warmte weg.

Ik heb hem zo opgehangen dat hij naar het filter blaast en dat de warme lucht direct word afgezogen :D

 

Temp is nu 27.8 en dat is niet verkeerd in een tentje met een kleine afzuiger :)

Had met de lumatek kap ook geen warmte probleem en met een spiegel kap ook niet.

Maar dit werkt gewoon even beter vind ik :) Het is voor mij ook de eerste keer met deze kap dus ben reuze benieuwt hoe het verder gaat verlopen :)

Stekken zijn in ieder geval aangeslagen heb ik net begrepen :head_hurts_kr:

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey spikey

 

ik vraag me tog af het waar is wat ze zeggen

 

80 % lichtdoor laat maar hoe kom je op 100 % dan ? :head_hurts_kr:

 

ik snap de bedoeling om hotspots weg te krijgen

maar de lamp verhit je tent zowieso wel , helemaal

als het buiten 25/30 graden is

 

maar ook kwa licht rendement het licht word door het shield al weerkaatst waardoor deze

denk ik al verliest heeft ten opzichte van een gewone kap , maar als ik indd bij de kweek van topshield kijk

 

is er weinig van te zien B) dus dat zal wel goed komen <_<

 

 

als die bij jou goed doet, koop ik er ook 1 okee :wacko:

wilde tog al een nieuwe alleen weet nie welke lol

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb deze kap gekocht omdat ik hem zou gebruiken in en dr 120 twin tentje met een hoogte van 160cm maximaal.

Zodat hij mooi laag op het gewas kon hangen zodat ik meer ruimte had voor me planten maar jammer genoeg ga ik daar pas over 3 a 4 weken starten en kon eigenlijk niet wachten dus heb hem nu in een ander tentje gehangen B) Tot zover ben ik tevreden erover :D

 

Wat betreft vragen over de topshield kan je denk ik het beste bij topshield zelf vragen die kan je alles uitleggen hoe het werk :head_hurts_kr:

Ik heb hem pas net en ben gewoon iemand die graag dingen uit test <_<

Dat je tent op warmt dat klopt wel maar als je het direct naar het filter weet te blazen zal de temp in je tent een stuk schelen.

Niet meteen 10graden koeler ofzo maar ik blijf mooi rond de 28gr zitten en dat vind ik prima :)

 

Ik zou zeggen volg me op de voet en je kunt zien wat de kap doet :wacko:

Ook zijn er meerdere mensen die hem hebben hangen die al rondes ermee hebben gedaan ik zou zeggen bekijk die ook even :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hahah volgen , zowiezo volg ik je !

 

soms zeg ik wel niks maar ben een stille genieter hoor :head_hurts_kr:

 

 

uiteraard heb je gelijk met je afzuiger dat is een goed idee

 

maar blaas jij de lucht naar buiten of gewoon in de kamer ? zelf

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu zie ik bij jou 2 draden van je kap af komen, één voor de fan, en één voor de lamp neem ik aan ?

Bij de shop zie ik staan "De ventilator kan samen met uw stekker kabel worden aangesloten op uw vsa(230V) zo gaat de ventilator draaien als de lampen aan gaan."

Met dat 230V bedoelen ze dan eigenlijk gewoon de ingang van de VSA, de schakelkast dus ? Of kan je 'm op de uitgang van de VSA erbij zetten ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Juicy

 

Ik zuig koude lucht van buiten en blaas de warme lucht de ruimte in maar laat wel de deur open zodat niet de kamer/ruimte opgewarmt word.

Altijd leuk een trouwe volger :head_hurts_kr:

 

@ Soca

 

Ik heb de fan op het kroonsteentje aangesloten zoals het ook staat omschreven in de gebruiksaanwijzing.

Vanaf dat kroonsteentje heb ik een nieuwe draad met stekker in een timer zitten die aan gaat wanneer de lamp aan gaat.

Maar ik ga hem laten schakelen via een relais waar ook me evsa op aangesloten zit zodat ik geen extra tijdklokje nodig heb en of stekker.

Maar ik ben er nog niet aan toe gekomen vandaar dat het nu tijdelijk zo zit. Zo werkt het ook alleen je zit met 1 extra tijdschakelaar er tussen.

Heb dus de lamp apart van de fan <_< Maar de bedoeling is dat ik hem ga schakelen via de relais waar ook me evsa op aangesloten zit.

 

Zoals het in de gebruiksaanwijzing stond snapte ik niet helemaal dus heb TopShield zelf even benaderd om te vragen wat wijsheid was :wacko:

en die heeft het me zo uit gelegt. Maar je zou hem idd in een schakelkast kunnen stoppen die de lampen schakelt. Ik gebruik een relais inplaats van schakel kast.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hhhmmm dan zit je vast ook te overwegen een airco te nemen zeker :wacko:

 

met warme dagen zuig je de warmte naar binnen , dat is erg jammer , maar

wel hel mooiste systeem wat er is want pure zuurstof haal je van buiten B)

 

ik heb geen inblazer en heb gewoon lekker het raam een klein stukje open staan

en de deur op een kier tijdens warme dagen of wanneer het erg warm word in de tent :head_hurts_kr:

 

<_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nope geen airco nodig :wacko:

Nooit nodig gehad eigenlijk zowel bij mij thuis niet als bij me maatje B)

Ik verwacht geen 30gr meer buiten het lijkt verdomme wel herfst <_<

 

Gewoon knallen zoals het nu staat mochten er problemen komen (heb het nooit gehad met dit setje) dan kan ik altijd nog dingen aan passen :head_hurts_kr:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Warme dagen komen er zeker nog wel aan!

Zoals vandaag was het buiten ook weer rond de 25 graden.

 

Je weet nooit wat het weer doet! :head_hurts_kr:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou weet niet waar jij woont maar ik liep vandaag met me winter jas aan en paraplu het was hier maar 13gr en non stop regen van vanmorgen tot nu :head_hurts_kr:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha, dat is inderdaad heel ander weer.

Het zuiden van het land trouwens. :head_hurts_kr:

Hier is het gewoon prachtig weer, nu nog steeds.

 

In ieder geval, je weet nooit wat het weer doet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...