Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

babylonboy

eindelijk mijn eerste kast(klaar dus nu door naar kweek)

Recommended Posts

Ten eerste de beste wensen allemaal.

 

ik ga nu eindelijk beginnen met mij kast. ik he besloten om mijn garderobe kast te gaan gebruiken omdat deze eigenlijk toch al in de weg staat (lol)

en toen ik toch bezig was dacht ik ineens....

 

mijn vriendin heeft precies dezelfde kast, dus die gebruik ik ook. ik zet ze dus gewoon tegen elkaar met als gevolg 1 grote kast van LxBxH 100x110x175 cm.

 

ik zal een par foto's maken dan heb je dr een beeld bij.

 

tips en trucs vragen en/of opmerkingen zijn altijd welkom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

soortgelijk heb ik ook gerommelt

2 kasten met de buik tegen elkaar

tussen de 2 kasten 'n extra plaat van 50 cm zodat ik 'n ruimte kreeg van ongeveer 150 breed x 80 diep x 170 hoog

aan de voorzijde de deur gemaakt in het midden van de kast

mijn nadeel was dat het door het te kleine deurtje moeilijk was om de achterste hoeken te verzorgen zonder de andere planten eruit te moeten halen.

ik vind het 'n goed idee maar zorg dat je slimmer gaat beginnen als ik destijds ;)

en houd veiligheid voorop :P

 

grtz angel777

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey "grow groentje"

 

bedankt maar ik heb al viavia een lamp een afzuiger en een filter kunnen regelen desalniettemin, thanx :P

vraag me nog even niet wat voor spul het is want dat weet ik zelf nog niet eens,

,in iedergeval een 400W lamp en een 300m3 buisafzuiger.

 

VSA'tje heb ik mischien belang bij, laat ik je zsm weten.

 

even een paar pics van de vorderingen die ik vandaag heb gemaakt. moet morgen weer werken dus zal wel niet zon hele vaart meer lopen.

 

S6301771.jpg

ik heb de linker deur vastgemaakt dus het hok is alleen toegankelijk via de rechter schuifdeur.

 

S6301772.jpg

zo kijk jer er in ;)

 

S6301773.jpg

nog iets dichterbij...

 

S6301775.jpg

dat dunne lijntje wat je links verticaal ziet lopen is de samenkomst van beide kastdelen, ik moet eerlijk zeggen dat hij bijna helemaal afsluit.

 

S6301777.jpg

en zo heb ik beide kasten aan elkaar getrokken. eerst met een spanband de twee delen tegen elkaar getrokken toen een beetje proberen uit te lijnen en in alle vier de hoeken een balkje geschroefd.

Vooral dat uitlijnen valt niet mee want als je het achterschot van de kast verwijderdt pleurt de boel zowat inelkaar.

 

ik ben tot nu toe redelijk tevreden het geheel staat goed stabiel en alle naden zijn nagenoeg licht dicht. ik houd jullie op de hoogte

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey,

 

Ben benieuwd hoe je het verder gaat aanpakken!!

 

Iedergeval veel suc6 enne vergeet niet aan je veiligheid te denken. (het brand namelijk allemaal sneller dan je denkt.)

Ontlast je tijdschakelaars dmv relais, en gebruik verder een automaatblusser en fire knockout enz enz

 

groetjes,

 

Jeroenski

Edited by jeroenski

Share this post


Link to post
Share on other sites

heeft iemand mischien een goed idee over de lucht inlaat. ben er zelf nog niet helemaaal uit hoe dit aan te gaan pakken denk wel gewoon passief, maar hoe....?

?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik hoop datje er wat aan hebt..

 

Klik Hier

 

En hier

 

Misschien heb je wat aan deze twee links dit zijn bouwverslagen van Paffie en tjieler.

 

Ik zou zeggen haal de bestaande bodem er gedeeltelijk uit en legt er een nieuwe in met gaten kijk even bij de bouwverslagen je kan er veel aan hebben :D

 

Mvg, Kweek!

Share this post


Link to post
Share on other sites

leer quoten, aub, gebruik de t_reply.gif knop onderaan :D

 

 

kewl ik was al aan het zoeken geweest maar kon niet echt iets vinden wat op mijn kast topasbaar was. dit kan ik zeker wel gebruiken. thanx

Share this post


Link to post
Share on other sites

grappig uitgevogeld kassie

 

gr damian

Share this post


Link to post
Share on other sites

dank je.

 

het heeft een tijdje stil gestaan maar ga er waarshijnlijk dit weekend hard tegenaan.

 

morgen even een bezoekje aan de bouwmarkt om de boel toch maar af te werken met gipsplaten.

Dit beperkt de ruimte waarschijnlijk wel een beetje maar het isoleert, dus hoop ik het klimaat beter te kunnen beheersen en zo, ondanks de kleinere ruimte, toch een betere opbrengst te realiseren

ten tweede : het geeft ook een stukje brandveiligheid aangezien ik met een natriumlamp ga werken.

 

verder moet ik nog even voor een goede lucht toevoer te zorgen met labirynt enzo.

 

zodra ik verder ben post ik weer met een paar nieuwe foto's.

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb nog niet erg veel kunnen doen maar er zit wel schot in.

 

ik heb tot nu toe alle wanden ge-isoleerd met piepschuim en afgeplaat met gips, zowel wanden als plafond. zie hier het resultaat.

 

deze week wil ik proberen de bodem af tewerken.

 

S6301813.jpg

 

S6301812.jpg

 

S6301814.jpg

 

houd jullie wederom op de hoogte.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er allemaal mooi uit hoor , maar had je niet beter badkamergipsplaten kunnen gebruiken ivm met t vocht??

keep it green greetzz kreliuzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

het kreliuzz,

 

ik spreek het absoluut niet tegen dat groene knaufplaten een betere keuze waren gewwst, maar mijn budget is op het moment zeer krap.

 

Ik heb bewust gekozen voor gewone gipsplaten omdat dit nu eenmaal een stuk goedkoper is.

Ik zelf had bedacht dat ik de boel van binnen bedek met reflectie folie, in de hoop dat dit ook voldoende vocht werend is.

 

 

Ik wil trouwens ook graag op de feiten vooruit lopen: heeft iemand nog goede ideen over het "wat" te gaan kweken strax. Mij bedoeling is in iedergeval 4 a 5 planten.

zelf zat ik sowieso te denken aan een mooie indica die niet te groot (lees: hoog) wordt, mischien iets in de trend van een Jack Berry F2?? vind ik een mooie plant wat ik zo lees, ook het scroggen ervan lijkt me geen slecht idee.

 

de beschikbare ruimte die ik nu "binnen" heb is LxBxH : 103x93x165 cm. beetje een vage maat maar ja...

 

brand los medekwekers!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

update is van harte :wacko:

 

gr damian

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey damian en iedereen,

 

ik was net wat informatie aan het zoeken over de grote van mij passieve inlaat, toen ik zag dat er naar een update gevraagd wordt.

ik heb mijn hele bodem er uit liggen en ben bezig dit in orde te maken. vanavond plaats ik de nieuwe pics.

 

Het probleem is alleen dat ik morgen mijn apparatuur ga ophalen, ik weet dus niet precies welke afmeting (lees: diameter) mijn afzuiger precies heeft dus ik moet alles een beetje ruim aan houden. ik ga uit van een diameter van 160mm.

 

dus 160 x pi = 502.7mm dit maal een factor 3 = 1508mm

 

als ik uitga van 5 potten, neem ik vier lucht toevoer buizen en worden deze 1508/ pi =480 / 4buizen = 120 mm per buis.

 

ofniet???

 

bedankt voor je interesse... vooral blijven lezen allemaal :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben benieuwd naar de nieuwe foto's.

Succes met je kast!

 

gr. Tiger

Share this post


Link to post
Share on other sites

tadaa

 

S6301821.jpg

Dit is dan dus de nieuwe bodem, de gaten voor de luch toevoer komen nog.

 

S6301822.jpg

zo kan het eerste deel open...

 

S6301823.jpg

... en zo het tweede deel, ideaal voor het regelmatige schoonmaak en onderhoudswerk.

De rubber mat die er in ligt heb ik van mijn baas "gekregen" :wacko:

trouwens dit gedeelte moet ik nog mat zwart verfen.

 

luchtdoorvoer1.jpg

Dit is een aanzicht tegen de achterwand van de kast van binnen uit. Het gedeelte tussen de rode lijnen staat in verbinding met de buitenlucht. deze heeft een afmeting van 97 x 10 cm en moet in eerste instantie gaan fungeren als primaire lucht toevoer. vanuit hier wil ik iets creeren van pvc pijp om de lucht de kast IN te voeren. dat wordt de volgende stap.

 

Morgen haal ik me spulletjes op en dan gaat het allemaal wat vlotter hoop ik.

 

Ciao!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er goed uit pik ga zo door

 

gr damian

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Babylonboy,

 

Kijk eens op dit topic, misschien doe je een idee op.

 

Maken van een passieve inlaat

 

Verder succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ damian : Thanx :specool

 

@el tulipan : bedankt man heb ik zeker wat aan, dit forum is zo gigantisch groot dat het soms een beetje moeilkijk is om de juiste topics te vinden.

ik heb jou topic trouwens ook gevolgd ziet er echt gelikt uit allemaal, je hebt de boel echt netjes weggewerkt. Ook zie ik in jouw passieve inlaat een ideetje voor mezelf. beter goed gejat dan slecht bedacht :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Babylonboy,

 

Je zou de kasten wat kunnen verhogen door de op blokjes te zetten, dan krijg je

meer ruimte onder de kast om eea te verwezelijken.

 

Enneh, jatten is onmogelijk, we zijn er hier toch om elkaar te helpen :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

medekwekers,

 

mijn hardware komt iets later dus nog even geduld voor een nieuwe update.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja hallo allemaal,

 

sneller dan verwacht is het grootste gedeelte van mijn hardware binnen.

S6301829.jpg

 

ik moet alleen nog een relais hebben voor de lamp en een fancontroler tenminste dat is denk ik alles...?

 

S6301832.jpg

dit moet de opstelling worden.

 

de volgende stap is alles even goed bekijken en op me in laten werken om vervolgens de boel aan te gaan sluiten

Share this post


Link to post
Share on other sites

kijk dat gaat de goeie kant op

nu alle naden dichtzetten

folie erin hardware plaatsen en knallen maar.

 

goed bezig jong

B)

gr damian

Share this post


Link to post
Share on other sites

medekwekers

 

sorry maar ik had een drukke week... zelf jarig, vrouwtje jarig je kent het wel. Daar komt ook nog bij dat ik problemen heb met mn PC.

 

nog ff geduld a.u.b.

 

ik doe mn best... echt waar!

Share this post


Link to post
Share on other sites

daar ben ik weer dus nu het volgende.

 

zit een beetje met een technisch vraagje.

 

gaat dit werken en is dit verantwoord?

gallery_18400_7253_6399.jpg

 

graag op en of aanmerkingen want dan kan ik weer verder met klussen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...