Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

tJieLeR

1ste Kweekkast 80x120x200 600w

Recommended Posts

Ben uiteindelijk ook begonnen aan m'n eerste kweekkast te bouwen en ook meteen m'n eerste kweek !

 

- afmetingen 80x120x200 met dubbele bodem om onder de potten lucht aan te zuigen.

 

img01926um.th.jpg

 

img01958gq.th.jpg

 

- 4x 8cm diameter flexibele slangen voor betere luchtverdeling en deels als labyrinth. De grootte van de afzuiging is 16cm diameter.

 

img02020zy.th.jpg

 

- 2 Delige dubbele bodem met elk 8 gaten met 4,5 cm diameter.

 

img02031fg.th.jpg

 

- De 15 potten van 11L met de Honeywell ventilator (waar ik eigenlijk geen plaats voor heb :rofl , die gaat later met de planten mee de hoogte in.)

 

img02086wr.th.jpg

 

- De 600W Philips Son-T-Pia lamp + 425kub buisventilator en 400kub filter (filter is wat krap denk ik qua volume, al raadde de verkoper die aan. We ruiken het wel als deze niet voldoende blijkt te zijn. Ik zuig aan via het raam en blaas uit in m'n kamer)

 

img02013no.th.jpg

 

Momenteel heb ik de Honeywell ventilator ook op de timer van de lamp gezet aangezien die het meest lawaai maakt en m'n hok tijdens de donkere uren alleen maar frisser op maakt.

 

Het kweekverslagje van de grote blunders die ik nog zal maken zal nog even op zich moeten wachten, ik kan je al vertellen dat het om Grapefruit female zaden gaat die op 7 Mei de 11L potten ingingen en op 10 Mei bijna allemaal boven zijn gekomen !

 

Alle tips en adviezen zijn welkom !

 

Grtz tjieler :tu das eentje voor mezelf :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

enige tipje? zorg dat je lamp horizontaal hangt :tu

Verder zie ik het compleete ingerichte hok tegemoet met plantekes :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites
enige tipje? zorg dat je lamp horizontaal hangt :specool

Verder zie ik het compleete ingerichte hok tegemoet met plantekes :tu

 

Ik vind het er wel mooi uitzien hoor voor de eerste keer alleen is die qua lengte en breedte niet klein?

 

Ook zou ik voor anti-detectie folie hebben gekozen omdat die het licht van de lamp weer terugkaatsen dus gebruik je de lamp beter :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Groter dan de afmetingen die m'n kast heeft kon niet. Dan heb ik ook meteen de beperkte oppervlakte ten volle benut. Het enige probleem is dat de ventilator in m'n hok wat in de weg zit. Ideaal is het dus niet qua luchtverdeling maar die minder goed opgestelde potten zullen normaal gezien altijd stukken meer opbrengen dan de kosten van je zaad dus waarom dan niet vol zetten.

 

Als optie heb ik nog altijd een 400W setje voor het geval het te warm wordt in m'n hokje.

 

Greetz tjieler

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog 1 tipje.

 

Ik zou nog wat meer aarde in de potten doen als ik jou was. :rofl

Slinkt ook altijd nog wat in!!

 

verder veel suc6

 

Gr.Tokkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik hoop voor je dat de female zaden inderdaad echt female planten worden, er kunnen namelijk hermas tussen zitten.

 

Denk eraan dat zaadplanten bijna altijd hoger zullen worden dan stekken , dus hou de groei periode kort of kweek helemaal zonder groeiperiode.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@mo : Thx voor de tips. Das ook de reden waarom ik niet persé extra aarde ben gaan halen om ze helemaal tot boven te vullen aangezien ik ze toch beperkt in de hoogte wil hebben. Ze hebben nu een dag of 4 groei gehad en ga ze vanaf nu in bloei zetten. Mochten ze binnenkort toch te fel de hoogte in schieten zal ik mss een scroggnetje plaatsen om de uitschieters te buigen.

 

Grapefruit is denk ik minder gevoelig voor herma's maar zal er toch wat op letten, ook in de laatste bloeifase.

 

@ Tokkie : Had ook verwacht dat de aarde nog wat zou zakken maar zoals ik hierboven al vermeld heb hou ik dit zo voor deze keer. Eerst wat aanvoelen en zorgen dat ik aan de eindmeet geraak en dan ben ik al heel tevreden.

 

Greetz tjieler :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest NlxDon

Heb je wel vijverfolie op de bodem?

Eventueel kun je de honeywell vervangen door een klein sunon ventilatortje (te krijgen bij www.leafman.nl)

 

mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Heb je wel vijverfolie op de bodem?

Eventueel kun je de honeywell vervangen door een klein sunon ventilatortje (te krijgen bij www.leafman.nl)

 

mvg

 

Hey nlxdon,

 

Heb geen vijverfolie op de grond, de GSverkoper vond dit niet nodig en ik eigenlijk ook niet :P aangezien er een minimum aan water kan wegsijpelen langs onder. Desnoods kan ik nog altijd een vuilniszak eronder leggen zodat daar eventueel druppels op vallen ipv de vloer in MDF maar is niet iets waar ik me zorgen om maakt.

 

Die Sunon ventilator lijkt wel interessant voor mijn kastjen, thx voor de tip !

 

Greetz tjieler :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tjieler.

Als k jou was zou ik maar schotes onder je potten doen. Ik denk dat ze deze ronde al door je bodum zakken.

Je hebt volgens mij 12mm mdf op de vloer, en als er water op komt zweld het op en duw je zo je vinger er dooe heen. Is maar een advies.

 

Verder een heel mooi hokkie.

 

Succes ert

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Ert,

 

Bedankt voor de complimenten. De grondplaat is idd MDF 12mm denk ik, de dubbele bodem is gemaakt met wat overschot van de zijpanelen, die zijn 4mm uit MDF. Dit is zeker niet de beste keuze maar het moest vooruit en ik dacht dat deze het wel zouden houden met 6 draagpunten. Kben aant overwegen of ik mss toch best meteen de dubbele bodemplaten vervang door dikkere voor het te laat is. :lol:

 

Groenten tjieler :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...