Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
atmosphere

Juist Nu Nog Inzaaien

Recommended Posts

Als je nog zaden hebt is het nog steeds mogelijk om die nog in te zaaien . Nu het weer goed is heb je namelijk best kans dat deze plantjes de eerder gezaaide(in slecht weer) nog gaan inhalen !

 

Ik ga dit uittesten , als het inderdaad echt zo is dan geeft dat iets heel belangrijks aan over de plant naar mijn mening.

 

Vorig jaar had ik nog heel laat ingezaait ,op 1 augustus kwam deze boven de grond . Het was toen echt goed weer . Zelden heb ik een zaailing buiten zo explosief zien groeien . Hier op de foto is de plant nog heel jong . 20 cm hoog en 50 cm breed.

 

Het was wel de beste uit een reeks ,de rest heb ik weggedaan.

 

thdag46013.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Miss_J

Ik denk dat ik met je meedoe. Heb nog NLX liggen, die ik gratis bij de bestelling van Alien kreeg. Ik krijg toch wel een beetje de kriebels om een plantje buiten te hebben maar dacht ook dat ik wat aan de late kant was. Maar nu vind ik het eigenlijk wel een leuk experimentje. Als ik in augustus de kast leeg heb kan ik altijd nog beslissen om de plant nog binnen af te bloeien.

Heb niet veel ruimte buiten dus ik ga denk ik 4 zaden ontkiemen op jacht naar een leuke dame, fun! :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik deed ook al mee, ik heb 5 x HH gezaait op 28 mei, deze zijn nog niet erg groot, en de andere 5 x HH zaai ik 12 juni, kijken wat er gebeurt... maar ik zet ze nog niet buiten, zijn ze nog te klein voor.

 

neus

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja , wij hebben ook nog 6 nlx zaadjes over die we vanavond nog gaan planten , hopelijk werkt het :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

o ja hoor atmo.

en zelfs hele mooie planten.

ze gaan gewoon sneller van het begin af aan.

 

soms is het net of de seizoenen verschoven zijn,

en is de mei maand juni geworden om perfekte zaailingen te hebben.

mei was alweer grillig en teveel temp schommelingen, wat een vertragend effect geeft natuurlijk.

 

welke soort ga je planten?

 

groets.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik wou eigenlijk net een soortgelijk topic starten.

 

Na een goed avondje stoom afblazen met een aantal vrienden hadden we besloten om een guerilla kweekje te doen. Daar ging weer een maand overheen voordat we het er weer over hadden en nu weer een maand later zitten de zaadjes dan toch in de grond.

 

zaden die nu aan het ontkiemen zijn en geplant gaan worden:

-1 shivaskunk x california indica

-2 thai bagseed

-11 durban posion skunk

-10 maui wowie skunk

-mischien nog 3-5 lowryders

 

Kan interesant worden om te zien hoe ze het gaan doen, vooral omdat het allemaal wel redelijk lange bloeiers zijn en ik ze nu onder zonlicht en tl vast voor laat groeien.

 

Tegen de tijd dat er wat verschil merkbaar word tussen de soortjes laat ik het wel weten.

 

:o

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik deed ook al mee, ik heb 5 x HH gezaait op 28 mei, deze zijn nog niet erg groot, en de andere 5 x HH zaai ik 12 juni, kijken wat er gebeurt... maar ik zet ze nog niet buiten, zijn ze nog te klein voor.

 

neus

 

Hoezo 'te klein' dan ??

 

 

Je kunt zelfs nog een maand wachten met inzaaien. Als je dat doet zal de plant alleen minder groot worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites
o ja hoor atmo.

en zelfs hele mooie planten.

ze gaan gewoon sneller van het begin af aan.

 

soms is het net of de seizoenen verschoven zijn,

en is de mei maand juni geworden om perfekte zaailingen te hebben.

mei was alweer grillig en teveel temp schommelingen, wat een vertragend effect geeft natuurlijk.

 

precies, maar op zich zou je niet verwachten dat de later gezaaide zaailingen uiteindelijk de vroeger gezaaide nog gaat inhalen .

Planten die te maken hebben gehad met een vertraging door slecht weer zullen tijdens goed weer ook nog trager blijven groeien dan een plant die geen slecht weer gehad heeft . Ik wil dus testen of deze bewering inderdaad klopt . Hoe meer mensen dit doen des te meer planten des te betrouwbaarder het test resultaat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ben ook bezig met zaaien... wat me opvalt trouwens: van de 4 stekken die ik had waren er 3 buiten in de potten met het slechte weer en eentje gedurende het slechte weer binnen. Nu speelt natuurlijk de nattigheid ook een rol maar de binnenplant lijkt een stuk vitaler, groener en levenslustiger. Mijn zaailing (mexican Sativa) is nu een week of 5. Kijken of de Kush hem nog een beetje in wil halen maar dat is wel een indica, die zouden niet zo groot moeten worden als de Sativa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

de test heb ik een tyd geleden al gedaan,gezaaid eind juni,

door de vele zon hebben ze een zeer goede start.

ipv stekken laat ik nu zaden 3 weken buiten groeien,en binnen bloei ik t af.

werkt perfect,gegarandeerd!

greets

lee

:blink: :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar heb je ook een vergelijking kunnen maken met eerder gezaaide planten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat toendestyds niet,maar wat ik wel merkte is dat de planten zeer goed opkwamen.

de keren dat ik in april begon kwamen ze meer als sprietjes op,

en de 2 keren dat ik ze eind juni neerzette kwamen ze zeer gezond op.

1x orange bud en een keer een andere soort,toch nog planten van 1,50 meter geworden.

de oogst was ook best wel redelijk,het waren geen reuzenplanten maar er kwam een leuke hoeveelheid wiet nog vanaf.

deze zaterdag gaat ik zaden kopen die ik een week of 3 of 4 in de buitenlucht laat groeien en daarna onder de lamp in de bloei zet,ipv stekken.

ik denk dat er van zaadplanten betere wiet en meer opbrengst te behalen valt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben nu ook nog zaadjes aan het laten kiemen...maar mogen ze nu met dit weer gelijk buiten in de potgrond...zoveel mogelijk licht toch?

 

Of kunnen ze nog niet tegen deze felle zon nu!!

 

Tips!

Share this post


Link to post
Share on other sites
precies, maar op zich zou je niet verwachten dat de later gezaaide zaailingen uiteindelijk de vroeger gezaaide nog gaat inhalen .

Planten die te maken hebben gehad met een vertraging door slecht weer zullen tijdens goed weer ook nog trager blijven groeien dan een plant die geen slecht weer gehad heeft . Ik wil dus testen of deze bewering inderdaad klopt . Hoe meer mensen dit doen des te meer planten des te betrouwbaarder het test resultaat.

 

Juuups :blink: ik ben nieuw hier op forum, heeft me al heel goed geholpen, ben bezig met nlx planten te laten groeien, had er 5 laten ontkiemen, 4 zijn er uitgekomen, ze staan nu voor de 3de dag in potten met potgrond, maar de stengeltjes groeien zo fel :D de blaadjes zelf groeien niet snel...

iemand oplossing? ik zet ze overdag in de schaduw, omdat veel mensen zeggen dat ik ze anders zou laten verbranden, is dat waar? en snachts zet ik ze in het tuinhuis. de stengels is nu +/- 5 cm groot

als iemand antwoorden weet op vragen post ze :P

thx, piez

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb hetzelfde, stelen groeien als idioten maar blad aanmaak is weinig tot niets, ze staan de hele dag in de brandende zon, het is ook nlx (gratis bij Alien).

Hebze inmiddels overgepot en dieper gezet, kijken of het wat uit maakt.

 

Groeten,

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ben van plan volgende week ook nog een aantal hollandse hope zaadjes te planten .

de bedoelling is bij mij op wat kleinere planten te kweeken wegen plaats gebrek . :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zodra ze boven komen moeten ze juist gelijk in de volle zon !!! dit in tegenstelling tot net aangeschafte stekken.

 

Misschien dat zaailingen die eerst in de schaduw hebben gestaan moeite hebben als ze opeens vol in de zon komen te staan .

 

Zelf een bekende zaadproducent als high quality seeds geeft het advies de zaailingen eerst in de schaduw te zetten , belachelijk!!! ,dat juist zij dit zeggen .

 

Van nature krijgen zaailingen ook gelijk volle zon (vaak nog sterker licht in de gebieden waar ze oorspronkelijk groeien ) zodra ze bovenkomen.

 

Ik heb hetzelfde, stelen groeien als idioten maar blad aanmaak is weinig tot niets, ze staan de hele dag in de brandende zon, het is ook nlx (gratis bij Alien).

Hebze inmiddels overgepot en dieper gezet, kijken of het wat uit maakt.

 

Groeten,

 

Wanneer zijn deze zaailingen gestart, en waar ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die Alien NLX groeit echt als kool en mega grote bladeren produceerd deze.

Bijn net zo ernstig als mijn Ruderalis Skunk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nlx is ongeveer een week oud nu denk ik. ik heb ze laten ontkiemen onder tl. daar waren ze al als gekken omhoog aan het schieten, iedere dag de lamp hoger zetten omdat ze er al gebogen onder zaten.

Er veranderd weinig, het blad, de 1e zeg maar groeit wel, maar de hoogte houdmaar niet op, ik ben van de northernlight en die lowrider gewend dat de hoogte blad verhouding(voor zover je daar van spreken mag) anders gaat dan deze. die kon je mooi compact houden, dat gaat hier niet mee lukken als dat zo doorgaat.

 

Groeten,

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zodra ze boven komen moeten ze juist gelijk in de volle zon !!! dit in tegenstelling tot net aangeschafte stekken.

 

oké, en is het goed dat ik ze 's ochtends een klein beetje water geef of meerdere malen per dag?ik zeg wel, een beetje, ik bedoel dan 10 druppels uit een drinkbusje, maar dan wel waar de stengel naar boven komt.

thx btw atmosphere! ben nog maar een noobje hé :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn Nlx'en blijven juist compacter dan alle andere soortjes die ik heb...Ze zijn wel iets meer misvormd dan de andere plantjes...Bij eentje groeit de hoofdtop/stengel gewoon horizontaal:S...Hij maakte plots een bocht van 90° en is zo blijven groeien...hopelijk komt het nog terug goed.Marja,'tis gratis zaad eh:P.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...