Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

seajay

3 Keer Desert Queen - 400watt

Recommended Posts

Hallo allen,

 

Na tien jaar (3x niks eigenlijk) maar weer eens besloten te gaan kweken. Ik heb nu een aantal weken hier in de forums en dergelijke gelezen en hoop nu wat betere resultaten te behalen. En met name ‘lekkerder’...

 

Ik heb een kastje gebouwd van hardboard, met aan de buitenkant een laag geluids reducerende materiaal (wat je normaal op de vloer legt om the dempen). Nogal gehorig hier... De kast is ongeveer 80cmx100cmx200cm. 400watt lamp aan verstelbare ketting, ongeveer 45-50cm boven de planten. Momenteel twee witte zijden en twee met aluminium folie. Ik ga nog een stukje mylar en z/w folie bestellen.

 

Onderin zit een luchtinlaat met zo’n badkamer fan en buis die lucht aanzuigt van buiten. Nog geen echte afzuiger (kast staat dus open). Goede ventillator binnen voor circulatie. Die nu ook de lucht uit de kast blaast als het ware, dus geen goed lv momenteel. (te laag, net boven 60, tijdens licht uren dan...)

 

Voor de volgende kweek wil ik wel één bak met aarde gebuiken. Ik heb nu 5 verschillende samenstellingen van diverse soorten aarde in potten, inclusief een basis home grow potgrondje van de grow shop (inclusief perliet), potgrond voor palmen, turf, bloedmeel, kali, kieseriet, en wormenmest.

 

Omdat het nogal een tijdje geleden is, beschouw ik dit als een test run. M’n vingers weer groen laten worden. Dat en de huidige setup is in een kleine tijdelijke woning. Tegerlijkertijd een excuus om beetje bij beetje wat spulletjes aan te schaffen.

 

19 dagen geleden heb ik 13 x Desert Queen ‘gezaaid’ (losser/zandiger laagje boven grond, maar wel in dezelfde potten, ongeveer 2 - 3 cm diep). Op dit moment staan er nog 9 onder de lamp.

 

13-9=4... Een van die 4 leeft nog, maar op het balkon. (kweekruimte voor de vrouw, blijft ze van de mijne af :smoke). Die ander 3 die zijn gesneuveld. Ik had 13 zaadjes in 8 potten, dus zitten er 2 in sommige potten. Ik denk dat ik een paar ‘opzij’ heb gespoeld, want er stonden een paar erg dicht bij elkaar. En toen was het weekend... dus kon ik nergens potten halen, met als gevolg dat ik by het overpotten een keuze heb moeten maken. Van elkaar lostrekken was geen optie, dan scheur je bij beide de wortels, dus 2 de nek om gedraaid.

 

Tijdens de tweede week hebben ze een korte (+/- 40uur) groeitstoornis gehad. Laat ik het zo zeggen, wietplanten houden niet van zonnebloemolie.... (foutje... kruisbestmetting water afzuur pot..., vettig laagje op bladeren gesproeid), dat heeft er nog 1 het leven gekost.

 

Dus de teller staat nu op 9. Het is de bedoeling dat er 5 redelijke vrouwen overblijven. Als er meer vrouwen overblijven dan zet ik die wel ergens buiten neer voor de lol. Ik verwacht niet te veel maar hoop in ieder geval over een paar maanden wat minder geld naar coffeeshop te kunnen brengen.

 

Ik heb momenteel een PH meter en goedkope vochtmeter.

 

Verder heb ik:

- Pokon voor Palm (gewoon een standaard NPK wat maar 2 x met het water meegaat, alleen tijdens groei)

- Pokon Buxus groen (de spray, met Mg, 2 x tijdens groei schema als blad voeding)

- Vloeibaar zeewier (1 keer met sproeien, 2 x met water, beide tijdens groei schema).

- Een aantal dozen Barleduc (als afwisseling)

- vijverfolie op de bodem (en om tijdelijke groenten kisten, staan er omdat lamp niet lager kan).

- PH-

- beendermeel (nog niet gebruikt, is voor dressing later).

En natuurlijk de bloedmeel, kali, kieseriet, en wormenmest zoals eerder genoemd.

 

Spullen die ik nog ga aanschaffen:

- Afzuiger + koolstof filter

- Een ontvochtiger

- Een betere EC + PH meter (dat zw/gele setje wat ik een paar keer hiet in de forums heb gezien)

- Een ionisator (negatieve ionen, alleen maar een ‘extraatje’ om geur te voorkomen maar vnl omdat ik er altijd al een heb willen hebben)

- Mylar

- Misschien een bloei booster

 

De getallen op de stokjes zijn ‘niet’ de PH waarde, maar de waarde van de goedkope vochtmeter (8 uur na waterbeurt). Sommige zijn dus te nat. Dat komt omdat ik ze ongeveer evenveel water heb gegeven gedurende de eerste twee weken, terwijl sommige groter waren (en dus meer zuipen) dan andere. Duidelijk het nadeel van verschillende potten gebruiken, maar ik wil zelf een beetje met de grond kloten voordat ik een hele bak maak.

 

Schema (ruwweg):

- Week 1 (incl.ontkiemen) 24 uur licht (geen voeding)

- Week 2 + 3 Groei 18/6 (

- Week 4 – 13 Bloei 12/12

 

Ik laat ze nog 2 a 3 dagen op groei schema, en dan gaan ze op 12/12.

 

Zo'n 6 dagen na zaadje in grond, 12 opgekomen met max 24 uur verschil. Eentje had haast :nerd

med_gallery_12231_2841_4024.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dag 19:

med_gallery_12231_2841_50593.jpg

 

De mooiste tot nu toe. Donker groen, dikke stam. De PH is van die pot is 6.3. De rest is ongeveer 6.5-6.8, dus te hoog en het is te zien ook.

med_gallery_12231_2841_48079.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

[Edit: in de laatste 2 foto's is de lamp net uit en zijn ze net bespoten dus dat erg witte is 'ook' door de flits.]

 

Ik zal m'n updates korter houden :rofl

Edited by seajay

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk verhaal !

Pokon vermelden op WF is zoals vloeken in de kerk, maar dat zal je spoedig genoeg van anderen horen.

Wie schrijft die blijft, zeggen ze in de volksmond.

Share this post


Link to post
Share on other sites

:nerd Zoals ik al zei in mijn voorstellen-post, ik zal waarschijnlijk wel een goed voorbeeld zijn van hoe het niet moet. Bedankt voor de info. 'k Zal het nooit meer noemen (maar ik vloek wel 's in de kerk).

 

Po-wat? :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beter is het om plechtig te beloven dat je dat pieeeeep niet gaat gebruiken!! :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT ivm onnodig quoten. Klik..lees..leer HIER aub.

 

Vanzelfsprekend. Ik heb het overigens maar 1 x met het water meegegeven (2ml op 1 ltr over 9 potten) en een keer een beetje bij het sproeiwater en vloeibaar zeewier in gedaan, dan wordt de zeewier 'folie' wat rijker. Zoals ik in mijn eerste post zei, zou ik het maar twee keer gebruiken. Had ik 't net zo goed niet hoeven noemen :smoke 2e keer gaat dus niet door.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag even een foto voor het nat spuiten:

gallery_12231_2841_89095.jpg

 

 

Lekker compact:

gallery_12231_2841_99504.jpg

 

Nog eentje, deze is een beetje droog. Ik krijg de lv niet constant hoog genoeg. Ik denk dat het met he geluidsisolerende material heeft te maken, zuigt vocht aan of zo. Maar ze gaan overmorgen op bloeischema dus...

gallery_12231_2841_7780.jpg

 

 

Afzuiger zit er op, 'in' eigenlijk. Deze week even een koolstof filter halen want ze beginnen nu al lekker te ruiken, daarna zal ik een overzichtje van de afzuiging en filters posten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT ivm onnodig quoten. Klik..lees..leer HIER aub.

 

:smoke dat krijg je met die paardentroep....

 

Anyway, weer ff een korte update:

 

Ze groeien nu met centimeters per dag:

gallery_12231_2841_69505.jpg

 

 

Lamp was al 2 uur uit, dus ze hangen een beetje. Ze hebben inmiddels allemaal dezelfde donker groene kleur, sommiger waren een beetje geel/paars een weekje geleden.

gallery_12231_2841_117626.jpg

 

 

Ze staan nu op 12/12. lv tijdens lichturen is momenteel 55-60 (2 meters, verschillende waarden...), en wanneer de lamp uit is ongeveer 65-70. Ik hoop deze verder naar beneden te krijgen in de komende weken.... 'maanden' eigenlijk, en het liefst zonder een ontvochtiger.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gezellig hoor! :nerd

 

Vandaag naar de growshop om de hoek geweest, uitverkoop :rofl

 

Ik heb nu Terra Flores van Plagron, PK 13/14, PH- Bloei, sonodec slang, en een nauwkeurige EC meter (voor zo'n beetje de prijs van alleen de EC meter). Kwam eigenlijk alleen voor een slangeklem en een stukje sonodec voor m'n nieuwe koolstof filter.

 

'Mijn' voeding pakket (heb ook nog wormenmest en kieseriet):

gallery_12231_2841_82.jpg

Hoor ik er nu weer bij? :smoke

 

Grond EC monsters gemiddeld op 1.2. Ik heb 3ml Terra Flores (ipv 4ml zoals op de verpakking staat) op 1 liter water en voor 9 planten. Dat bracht het water op 8+8 (water ec + voeding ec). Ik was van plan alle vrouwen (zou duidelijk moeten worden over ongeveer 10 dagen) een dressing te geven (wormenmest, klein beetje bloedmeel, veel beendermeel, veel kali) maar dat gaat dus niet door. Misschien nog een keer spuiten met vloeibaar zeewier, maar ik hou het nu eerst alleen bij de terra flores. Grond is toch al behoorlijk bemest. Iemand nog tips voor het gebruik van Terra Flores?

 

Dag 24/25:

gallery_12231_2841_29089.jpg

 

 

Een beetje onduidelijk van boven maar het beginnen nu echt 'boompjes' te worden. Inmiddels behoorlijk wat 9-vingerige bladeren en de nieuwste zijn 11-vingerig. Da's goed toch, of zegt dat niets? Verschilt per soort?

 

Ik ruik nu 'niets' meer met het koolstoffilter, blijft dat normaal gesproken zo als er mega-toppen opzitten? Afzuiger in box is ongeveer 350m3, filter is 400. Geen actieve inlaat meer. En die sonodec slang werkt perfect.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het aantal vingers aan het blad vertel eigenlijk hoe goed de plant 't naar ze zin heeft.

In de extreme gevallen willen er nog wel eens 13 of 14 vingers aan het blad komen :nerd

 

En natuurlijk doet je koolstoffilter ook met megatoppen de lucht nog neutraliseren,

daar is die tenslotte voor.

Anders waren er een heleboel al failliet verklaard..

 

Zien er goed uit verder :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey bedankt voor de reply. :smoke

 

Ik vind het koolstoffilter echt een klein wonder, ik ruik nu alleen het hout van de kast. Ik denk dat ik maar zo'n luchtreiniger met koolstoffilter voor in de woonkamer ga kopen, heb 'ik' ook schone lucht en worden de plantjes niet te veel voorgetrokken.

 

Op naar de 13 vingers...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ondanks de pokon staan er mooie kompakte plantjes.

 

Als je de volgende keer nu dit forum gebruikt om je telaten adviseren wat voor voedingen je het beste kunt gebruiken ben je op de goede weg :smoke

 

Zet hem op en hou die plantjes zo mooi

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt! Ben best wel blij met de vooruitgang tot nu toe, het zijn in ieder geval de mooiste die 'ik' gekweekt heb. Nou maar hopen dat de mooiste geen mannen zijn.

 

En je hebt gelijk, ik had ff moeten vragen voor een goede basis voeding (ipv iets te zoeken met een gemiddelde NPK, ik heb inmiddels je post gelezen over de foute type stikstof die er in zit). Beter laat dan nooit zullen we maar zeggen. De reden voor dit verslag is ook een beetje dat anderen me kunnen behoeden voor beginners fouten en ondertussen leren van mijn eigen. En ik denk (lees: hoop) niet dat je die paar ml proeft of dat er uberhaubt nog wat van resteert over 8 weken.

 

Thanks again, ik zal de beste wensen doorgeven :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

'k Had al gereageerd in jouw topic, maar nogmaals mijn medeleven... :(

 

Ik heb net met een zaklampje gezocht en.... :drumroll:.... de grootste plant (links midden) is een vrouwtje. :whistling

 

1 mannetje (2 ballen zonder haar :blink: ) en 1 twijfelgeval (de mooiste, midden achter... met de meeste 9 en 11-vingerige... hopelijk heeft die 'lul' het naar z'n zin omdat ie tussen de vrouwen staat :( )

 

Gisteren per ongeluk de lamp 14 uur ipv 12 uur aangehad... slecht moment...

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi seajay

als jij voor het eerst kweek ?

dan ben ik zwarte piet en sinterklaas te gelijk

 

hou ze groen , groetjes jeroen

Share this post


Link to post
Share on other sites

:blink: het is ook niet de eerste keer (staat ook ergens in mijn eerste post), maar het is wel meer dan 10 jaar geleden. Toen had ik een 400 watt lamp en verder 'niets'. Stonden in een hoek van de kamer, met een grote Marihuana vlag er over heen zodat de huisbaas het niet kon zien. :whistling Zelfs geen PH- etc. 3 Orange planten per keer, opbrengst rond de 25 gram per plant. Was de moeite eigenlijk niet waard. Maar, ondanks dat ik geen goede ruimte had en geen voeding gebruikte, ben ik toen al wel begonnen met wat te lezen en informatie inwinnen bij growshops (die toen nog stekjes in de etalage heb staan). Ik heb toen ook een originele uitgave van het 'Wietologisch handboek' gekregen. Het boekje staat inmiddels wel ergens digitaal op het internet. Oud en niet helemaal accuraat meer, maar toch zeer de moeite waard.

 

Dus, ik had een kleine voorsprong misschien. En zoals je vast al eens gehoord hebt is het advies voor beginners "lezen, lezen, lezen", nou ik lees voor mijn werk honderden paginas per dag dus het kan er nog wel bij.

 

Maar, ik denk dat mijn resultaat tot nu toe voornamelijk een combinatie is van 3 dingen:

- een goede en 'complete' ruimte (aanzuiging (passief door afzuiging) haalt middels slang frisse lucht van buiten, temp tussen 22-29, goed ventilatie, de goede en de gevarieerde grond, droge en verder niet gebruikte kamer waar kast instaat).

- geluk

- ik heb een relatieve 'makkelijke' plant/soort/zaad die we wat kan hebben.

 

Oh en het lijkt erop dat die met de meeste 9/11-vingerige bladeren toch een vrouwtje gaat worden. 2 van de 9 zou niet goed zijn maar het ziet er naar uit dat de twee veruit mooiste planten vrouwen zijn. 2 anderen zijn vrijwel zeker mannen en bij de resterende 5 is er nog niets te zien. Wel mooi op tijd, nu ze elkaar beginnen te overlappen mogen de mannen er wel uit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inmiddels 4 mannen gespot. En een van de 2 vrouwen lijkt wel een herma. Zal morgen foto's posten. Tot nu toch nog maar een die duidelijk een vrouw is, 3 nog onduidelijk...

 

Gaat niet goed :whistling Ik ga morgen maar nieuw zaad uitzoeken. Ik heb nog niet echt een idee wat en waar... misschien de sensiseeds indoormix... en dan ergens een TL armatuur en lampen halen, voorgroeien en zo snel mogelijk erbij (op 12/12 onder 400w) zetten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou ik vind je planten er byzonder mooi en gezond bij staan .

goed hoor :whistling

wel balen dan zeg dat je al 4 mannen heb.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt Jeroen :blink:

 

Hier is een foto van het eerste mannetje:

gallery_12231_2841_100145.jpg

 

Ik had verwacht dat het moeilijk zou zijn een mannetje te killen na al die liefde erin gestop te hebben, maar dat viele reuze mee. Zodra ie zijn ballen toont verdwijnt de affectie...

 

Op dit moment schat ik dat de 8 die er nog staan: 4 vrouwen + 3 mannen + 1 Kelly.

 

1. Heeft twee mini zakjes, die op en druppeltje lijken, met twee mini-witte haardjes. Zo mini dat ik het gewoon niet vast kan leggen met mij redelijke Canon camera, maar het lijkt tot nu toe op een vrouwtje.

2. Is de herma. Heeft ballen op een lage internode, zakjes met haren op de hogere. Dit is degene met de meeste 11-vingerige (ze hebben het bijna allemaal, sowieso 9) en nam een dag voorsprong tijdens het ontkiemen. Balen... mooie compacte plant en had als eerste een mooie donker groene kleur.

3. Waarschijnlijk mannetje. Erg pril nog maar ik zie al een beetje die licht + donkergroene afwisseling op de miniballetjes (zoals duidelijk te zien in bovenstaande foto).

4. Een lekker blondine.

5. Eigenlijk te vroeg om iets over te zeggen maar het is in ieder geval nog niet duidelijk een man.

6. Man

7. Mini-zakje plus haartjes... had wel 2 red bull en een vergroot glas nodig om het te kunnen zien...

8. Man

 

1, 4, 7 en hopelijk dus 5. Misschien heb ik het mis met plant 3, maar 5 is ook niet zeker dus het ziet er naar uit dat ik er 3 of 4 vrouwen aan overhou. Minder dan 4 totaal zou wel balen zijn. Zoals shark-devil poste kan het altijd erger maar 1,2,3 of 0... 't is allemaal niks. Het probleem is dat ik met 3 of minder niet een mooie volle groene zee krijg. Had wel gekund maar dan had ik ze langer door moeten laten groeien. Denk ik.... ik weet niet hoe lang ze nog doorgroeien.

 

Als er maar 1 volledige vrouw overblijft, het is wel de 'beste' plant, dan overweeg ik om het mooiste mannetje ook te laten staan. Maar dan wel met 15 nieuwe zaadjes in een TL-groei kastje. Honderden zaadjes of meer, plus het experiment zelf, is meer de moeite waard dan de wiet die 'ik' van 1 plant kan halen.

 

Een aantal bevindingen over mannen en vrouwen van deze soort (in mijn geval dus he..., er is wel een topic met info en fotos, ik heb geen idee of dit geld voor alle soorten).

- Vrouwen en mannen zijn even mooi.

- Balletjes van mannen zijn lichtgroen met donkergroene strepen (waar de blaadjes van de bloem openvouwen?)

- Balletjes van mannen zijn smal op het punt waar ze vastzitten en op het uiteinde. Een beetje als een football bal.

- De zakjes van vrouwtjes (die er als ze nog er klein zijn een beetje uitzien als een balletje) zitten strakker tegen de stam aan. Hebben de vorm van een druppeltje (smal van boven, bol onderin). Het meeste kenmerkende is natuurlijk de witten haartjes die er boven uitsteken. Die komen er vrij snel uit.

- Als er meerder balletjes bij elkaar komen zonder dat de eerste witte haartje heeft, dan is het een mannetje.

- Vrouwtjes ruiken sterker. :whistling

 

Ik haalde vandaag een zaadje uit wiet van de coffeeshop, dat heeft vaak de herma factor of niet?

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat zaad uit de koffieshop is er denk ik een grotere kans op herma,s.

maar dat hoeft zeker niet

je kan toch vragen hoe ze t gemaakt hebben ?

maar waarom koop je het eigelijk daar dan , als je niet weet of het goed zaad is.

ben je daadelijk weer een paar weken verder om de planten groot te brengen en blijken het allemaal herma,s te zijjn

dan baal je wel

koop gelijk goed zaad joh

is helemaal niet zo duur , en neem er dan gewoon 3 keer zo veel je dr nodig heb .

dan heb je veel meer kans dat je 5 mooie vrouwtjes over hou.

en als je ze dan weer zo mooi op laat groeien , dan worden dat super planten

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik haalde vandaag een zaadje uit wiet van de coffeeshop, dat heeft vaak de herma factor of niet?
Dus geen zaad gekocht, zat gewoon eentje in een tientje wiet. 'Wiet' omdat ik bij de shops nooit echt weet wat het is... Orange dat naar Citral smaakt of zo.

 

koop gelijk goed zaad joh

is helemaal niet zo duur , en neem er dan gewoon 3 keer zo veel je dr nodig heb .

Dat is precies wat ik ga doen... heb ik deze keer eigenlijk ook gedaan. Van de 13 zouden er toch wel 5 overblijven, maar had er natuurlijk rekening mee moeten houden dat ze het misschien niet alle 13 zouden overleven. Maar goed, volgende keer dus 15, heb ik 3 om te vernaggelen en 12 om 5 vrouwtjes uit over te houden. Of zoiets... ongeveer :whistling

 

Ik weet nog steeds niet welke en waar, ben nogal kieskeurig en zie door de bomen het bos niet meer. Die indoormix van sensiseeds lijkt me wel wat (prijs/kwaliteit), zit er vast wel wat lekkers bij, maar ja, een Skunk#1 of Afghani is nou ook niet bepaalt een wietje voor de fijnproever. Ik had op zich nog wel even door willen gaan met deze, maar ook omdat ik niet weet of ik er echt negatieve invloed op heb gehad neig ik toch naar wat anders. De maker van het zaad vertelde me dat als de omstandigheden goed zijn de kans op vrouwen verhoogd. Naast dat ze er goed uitzien, meet ik en weet ik dus dat de omstandigheden goed zijn. lv, temp, ph, ec, dag en nacht. Afzuiging is misschien niet top maar zeker voldoende. Kast is licht-dicht 'en' staat in verdonkerde kamer dus geen vals licht tijdens donker uren. Wel een keer per ongeluk 10 donker / 14 licht gedraaid rond de 4 dag bloeischema. Ik zeg natuurlijk niet dat het aan het zaad ligt, maar ik ga toch liever voor iets anders dan weer dezelfde te kopen. Ik moet nog even op het forum speuren voor aanbevelingen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...