Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
cookienl

Philips Greenpower Is Terug? Luxlight / Luxelite Plantfx (Exact Hetzelfde Spectrum)

Recommended Posts

Beste leden,

 

Zojuist stuite ik op de LuxLight / LuxElite PlantFX 600 watt.

Er word beweerd dat dit "de" vervanger is van de greenpower 600 watt.

De specs zijn zo goed als het zelfde als bij de philips greenpower.

Dit bedrijf is een groothandel dat onder andere sylvania, philips etc verkoopt, misschien dat ze de lamp zelf niet produceren:

http://www.luxlight....tent/4-about-us

 

Het lijkt erop dat dit gewoon een philips greenpower is maar dat ze de specs en een klein beetje hebben aangepast zodat het minder opvalt..

Het licht spectrum van de philips is identiek aan die van luxlight

Heeft iemand al ervaring met deze lamp?

Heb nu een Lumatek maar die werkt hier dus onacceptabel slecht, zeker in verhouding tot de greenpower.

 

Hier wat links met info:

http://www.luxlight.de/en/

http://www.g-tools.n...t-fx-600w-230v/

http://www.greensell...-600-watt-230v/

 

In het buitenland word hij ook al verkocht: (de greenpower 600 watt word daar ook niet meer verkocht)

https://www.hempatia...antfx-hps.601-w

 

 

 

Specs PlantFX

gallery_44029_18707_96963.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Spectrum Greenpower

gallery_44029_18707_55086.jpg

 

 

Spectrum PlantFX

gallery_44029_18707_19215.jpg

 

Groeten :dope:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey cookien.

 

Goeie lampen zijn het zeker, maar de 230V is niet geschikt voor een EVSA, de 400V is dat natuurlijk wel.

 

Dus voor je Lumatek kan je beter een andere Bulp nemen, Gavita enchanted, GE, LUMii Sunblaster ....

 

 

Mvg

 

 

 

 

 

cookienl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb de 400V versie ook klaarliggen voor mijn Dimluxen, maar ben nog niet verder gekomen dan dat...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik gebruik zelf een ELT vsa.

 

Die 230 volt gaan wel iets langer mee geloof ik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De 400v versie lijkt er nieteens op iig.

Ik heb t idee dat ze bij een andere fabrikant vandaan komen, bv osram of sylvania oid.

Share this post


Link to post
Share on other sites

let wel op met andere bulb in je gavita lampen. zelfs gavita bulb gaf problemen met mn gavtia pro. schijnbaar gaan ze enkel samen met philips greenpower. slim gedaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De 400v versie lijkt er nieteens op iig.

Ik heb t idee dat ze bij een andere fabrikant vandaan komen, bv osram of sylvania oid.

En toch is het lichtspectrum identiek.

Is dat dan een leugen?

Ik ga hem in ieder geval testen door een philips green power en deze luxlight naast elkaar te hangen.

Je kan dan heel makkelijk zien of ze over een komen.

Ik merk dat de plantjes er onder elk merk lamp anders uitzien en anders vormen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maak eens een foto als je ze naast elkaar hebt liggen, ff kijken of t binnenwerk gelijk is.

 

Voorheen waren de Ralights gerebadgede Philipsen, maar die zien er nu ook heel anders uit tegenwoordig dus of ze nog steeds bij Philips van de band rollen... zelfde gaat ook op voor deze luxlights.

 

Ik ben van Philipsen overgestapt naar GE's maar ik ben ook van indruk dat die t aanzienlijk slechter doen in de groei.. bloei kan ik nog niks over zeggen.

Ik had nog nieuwe Ralights gehaald, maar die liggen nog steeds in hun doosjes te wachten... denk dat ik die er pas volgende ronde inknal.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bulben naast elkaar gezien (niet werkend) en de arc is eender, de Ralights zijn mm? langer in de arc dan een Greenpowert van Philips als ik het me goed herinner (was afgelopen vrijdag een week terug).

 

GE..niks waard op een EVSA, draai die Ralights er zsm in scirocco, je doet jezelf te kort :innocent:

Edited by lostchild
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thnx, zal ze er morgenochtend gelijk indraaien als er tenminste niet zo vroeg al volk in de zaak rondloopt.

Ff kijken of ik verschil zie qua lichtopbrengst/kleur

 

Dat idee had ik ook al dat die GE's t niet geweldig doen, maar op het moment gaan mn planten wel lekker vandaar dat ik t nog ff zo gelaten had.

Volgens mij is t licht van die GE's veel geler dan dat wat ik voorheen met ralights en Philipsen had.

 

Edited by scirocco

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een greenpower is veel 'blauwer' dan een bloeilamp, die veronderstelling van je klopt dus wel.

 

Die GE's zullen 2700 of misschien zelfs wel 2000K zijn? Echte bloeilampen in ieder geval maar op uitbraak van verliezen ze het dik vd

Greenpowerts.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lampen zijn gisteravond geplaatst... eerste indruk is positief!

Licht lijkt veel witter, planten staan er nu veel vrolijker bij ook.

Of dat alleen aan de lampen is toe te schrijven weet ik niet, maar de GE's hoeven er van mij niet meer in terug iig!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lampen zijn gisteravond geplaatst... eerste indruk is positief!

Licht lijkt veel witter, planten staan er nu veel vrolijker bij ook.

Of dat alleen aan de lampen is toe te schrijven weet ik niet, maar de GE's hoeven er van mij niet meer in terug iig!

Ja dat had ik ook toen ik van lumatek naar greenpower ging.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...