Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
jainderdaad

Vraag Over Meerdere Keren Bho Maken Met Honey Bee Extractor

Recommended Posts

Beste mensen,

 

Ik wil graag hasj olie gaan maken met de Honey Bee Extractor. Ik heb redelijk wat restafval van deze zomer (ongeveer 300 gram) wat ik tot bijna poeder heb gechruncd in mijn blender. Het probleem is dat de Honey Bee Extractor vrij klein is en ik hem dus sowieso minimaal wel 10 keer moet vullen om al mijn restafval te gebruiken.

Nu heb ik twee vragen:

 

- Moet ik voor elke keer dat ik de Honey Bee Extractor vul echt een hele bus butaan gebruiken?

 

- Kan ik, als ik bijvoorbeeld de butaan en alle olie in een pyrex schaal heb gespoten, daarna hetzelfde in die schaal nog een keer doen? Het lijkt mij namelijk handig om alle hasj olie in een keer te extraheren, maar dat zou dus betekenen dat ik hetzelfde extractie proces zeker 10 keer zal moeten herhalen in dezelfde pyrex schaal.

 

Verder heb ik al gekeken naar wat goede butaan merken zijn, maar tips zijn uiteraard welkom, want ik weet nog niet precies wat ik zal kopen.

 

Groeten,

 

Jainderdaad

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik gebruik, afhankelijk van de kwaliteit van de knip 2 flessen per honey bee, dan heb je echt alles er wel uit.

je zal inderdaad terug moeten vullen elke keer en af en toe nieuw filtertje plaatsen.

 

je moet gewoon bij elke vulling terug in de priex schaal spuiten, op de duur zit die schaal dus bijna vol met butaangas.

of begrijp ik die 2e vraag niet zo goed? :)

 

toch nog maar eens vermelden:

voorzichtig te werk gaan,

buiten,

geen wollen truien(statische elektriciteit)

....

.....

maar dat wist je vast wel ;)

 

succes!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

De tweede vraag begrijp je volgens mij goed. Zou ik dan moeten wachten voordat ik de pyrex schaal een tweede keer inspuit, zodat er eerst wat butaan verdampt en er plaats is voor meer?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee dat hoeft in principe niet, kan wel!

Houd er rekening mee, hoe voller de schaal, hoe meer gas, hoe meer gevaar...

misschien dus toch niet zo slecht.

 

Wat ik zelf wel eens doe is de pyrex au bain Marie zetten en dan pas beginnen spuiten, dan verdampt de boel een stuk sneller.

Dan moet je wel af en toe terug warm water in de bain Marie doen. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar op die manier laat je de BHO telkens warm/koud worden,

terwijl de BHO die al in de schaal zit bezig is om uit te dampen,

volgens mij ga je dit traject beter niet verstoren,

en zou dus een nieuwe schaal gebruiken voor het gassen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat is het probleem met temperatuurs verschillen weetje?

Ik damp mijn bho au bau marie uit door er zeer lang en goed in te roeren en als ik de olie laat afkoelen en als ik deze dan weer verwarm krijg ik juist de meeste bellen naar boven en er dus uit. T verbaast me overigens wel dat na 4 uur bezig zijn met de olie er nog steeeds bubbels omhoog komen!Ik ben overigens een echte bho noob en leer met iedere run weer bij!

Share this post


Link to post
Share on other sites

echt van bho kan ik op die moment nog niet spreken weetje...

ik blijf ook bijspuiten dus de schaal is niet uitgedampt tegen dat ik de volgende tube spuit.

 

warm word het dus zeker niet aangezien het gas -...g is en nog aan het uitdampen is

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ozoes-

psies dat noemen ze winteriseren.

Doordat de atoom (telkens) koud en weer warm wordt gemaakt, blijft residu zich af zetten.

 

Ik heb zelf nog nooit BHO gemaakt, dat voorop gesteld,

maar ik heb er wel aardig wat van gerookt,

wat gemaakt is onder zeer wisselende temperatuur en LV omstandigheden,

en ik was bijvoorbeeld ernstig onder de indruk van de olie van een engels/marokaans hippieboertje

geblazen op 1600 mtr hoogte, bij een temp van 41 graden.

Dus ja, de purge begon al als het uit de buis kwam druipen,

en als het 1maal de schaal had bereikt was er al een hoop gebeurt qua uitdampen.

Dus voor mijn gevoel zeg ik: als het proces op gang is gekomen,

verstoor je het niet meer,

 

Als je dus na een kwartiertje weer opnieuw gasolie toevoegt,

dan keer je een deel van dit proces.

Terwijl er juist een "rust"is ontstaan

om de kristalstructuur weer terug te laten komen.

 

majah, ik weet: gevoelsmatig gestamel, hehehhehe

 

greetz out of co2 heaven

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon een hogere schaal toch? ;)

Ik zet het bijna helemaal uitgedampte residu in de koelkast en laat het 48/72 uur na-dampen, elk etmaal roeren helpt wel met uitdrijven van gas.

 

Ehrm, Idee: Kunnen we trouwens niet gewoon een schaal olie het laatste stukkie terugdampen met zo een vacuum machine? trek je zo alles eruit geloof ik zonder teveel aan temp./verkleuring etc. :whistle: wie heeft er 1?

Edited by Collie Weed

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...