Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
groengoud

(test) Palm 5 - Spint en Trips

Recommended Posts

Ik blijf last houden van Trips, vorige kweek was flink aangetast en de huidige kweek (2 moeders grootbrengen + 48 zaailingen) krijgen momenteel ook weer last van trips.

Ik heb de afgelopen 3 weken elke 5 dagen gespoten met Spruzit, afgewisselt met Brimex.

Maar die krengen blijven terug komen.

 

Nu hebben ze me bij de growshop een flesje Palm 5 verkocht, dit zou een goed middel zijn tegen zowel spint als trips.

De mengverhouding is 1:10 en ik heb slechts 2 toekomstige moeders te behandelen en natuurlijk de 48 verse zaailingen.

De voorkant:

gallery_22487_10655_56812.jpg

De achterkant:

gallery_22487_10655_135305.jpg

De foto's zijn niet al te best maar dat komt door de telefoon, heb helaas niets beters.

 

Mijn bedoeling van dit topic is mijn ervaring met dit middel met jullie te delen.

Iemand anders al ervaring met dit product? laat het even weten! :lol:

 

Dit zijn trouwens de planten die behandeld gaan worden:

Fruity Spirit:

gallery_22487_10657_46855.jpg

Op diverse grotere bladeren zijn vreetsporen te zien.

 

Arjan's Haze #3:

gallery_22487_10656_514070.jpg

Ook aangetast blad, en behoefde aan wat voeding.

 

De 48 zaailingen:

gallery_22487_10632_317043.jpg

gallery_22487_10632_704444.jpg

Hopelijk blijven deze de ellende bespaard.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De eerste verbeteringen zijn zichtbaar!

Gistermiddag gespoten voor de lampen uitgaan, en nog even gespeurd naar tripsen, ik kwam er in totaal 5 tegen.

Alle 5 doodgedrukt natuurlijk en daarna het Palm 5 brouwseltje mengen, lijkt net op roze ruitenwisservloeistof.

Na het mengen, 5 minuten voor de lamp uitgaat alle plantjes besproeit, hoeft niet eens van onderen (wel gedaan voor de zekerheid)

Vanochten gezocht maar geen levende tripsen meer gevonden!

 

Wel een aantal dode tripsen die ik niet zelf heb doodgedrukt, dus het lijkt erop dat ze dood gaan van het middel!

Ik moet het nu over 5 dagen herhalen maar doe het om de 4 denk ik, ik wil het gedurende 3 weken blijven toepassen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gister hebben ze nog een douche gehad, ik heb echter geen trips meer gezien dus het is meer ter preventie.

 

Goed spul dus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Had in de vorige kweek ook last van thrips, zeer hardnekkig, flesje plant vitality plus van B.A.C. besteld bij Sannie, werkt als een trein 1x gespoten en na 3 dagen helemaal niks meer te vinden. ;) Ook deze kweek nergens last van.

 

 

Btw, ik zie dat jij blumat's gebruikt, hoe bevalt dit?? dit aangezien ik ook dit systeem wil gaan gebruiken.

 

 

Greetz,

Pieterpost

Edited by pieterpost

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Pieter, Als je de blumats eenmaal in gebruik hebt en er een paar keer een overstroming door hebt gehad ;)

Dan is het een fijn systeem.

 

Je moet er even mee leren werken, er zijn een paar kleine aandachtspunten zoals:

-de druppelaars goed laten inweken voor gebruik, dus volle emmer water en de blumats zonder dop erin, vooral de keramische kop en dat minimaal 2 uur, ik doe meestal 24 uur

-de aarde waar je ze in plaatst goed bewateren voor je de blumat erin zet, 0,5 liter per 11 literpot doe ik nu en dat zorgt voor een goede "hechting" tussen de aarde en de blumats

-Grof afstellen 24 uur na plaatsen, geen water in de tussentijd

 

en de gouden regel, geduldig afstellen, begin met 1 druppel water elke seconde en houd de boel na afstellen een paar dagen goed in de gaten.

 

Al met al ben ik erg tevreden maar ik gebruik ze nu ook al een jaar of 2 dus heb alle problemen ook weleens gehad, en eerlijk is eerlijk, ik heb ze stuk voor stuk zelf veroorzaakt door ongeduldig of gehaast te werken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Pieter,

 

Heb ze ook in gebruik, en heb er tot vandaag geen spijt van!

 

Wel zoals groengoud zegt..

Het is even spelen met de afstelling, maar als het eenmaal draait, heb je er bijna geen omkijken meer naar!

En let goed op dat je de juiste voeding pakt ivm verstoppingen ;)

 

Gr Sir..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Sir, ;)

 

Wat betreft de voeding heb ik tot nu 2 soorten door de slangen gepompt.

Canna, ging goed geen verstoppingen

H&G, ging ook prima, nu al 1,5 jr met deze voeding en blijft zonder verstoppingen werken.

 

(na elke ronde gooi ik de slangen wel even in heet water om eventuele restanten weg te werken)

Share this post


Link to post
Share on other sites

maar wat zit er in ????????????

 

thats the Q

 

 

good luck,,ik ben benieuwd hehehe i hate trips !!

 

greets,

Hup

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Hupla,

 

Ik heb geen idee wat er exact inzit maar het werkt wel :lol:

De achterkant van de fles vermeld alleen dat het veilig is in gebruik, maar ja.. wat is de norm van veilig..?

Het is echt zo roze als ruitewisservloeistof en de geur is zoetig, de nevel prikt niet aan ogen of luchtwegen (ik had mijn ventilatie niet uitgezet de eerste keer en kreeg die zooi dus om m'n oren, fan natuurlijk meteen uit en verder.)

Op mijn huid ook geen last.

 

Maar ik weet niet meer dan dat het etiket vermeld en das nogal weinig ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik gebruik de palm 5 ook al een tijdje en werkt ook voor mij erg goed.

Is overigens naast de anti-spint/trips ook een bladvoeding!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm, dat wist ik dan weer niet, mooi meegenomen

 

Ik heb na de behandeling geen problemen meer gehad met de ronde, maar ik heb in mijn ruimte 2 tentjes en 1 voorgroeikastje staan.

In de andere ruimte kon ik toen niet spuiten omdat die aan het afbloeien waren, daar is waarschijnlijk nog wat trips achtergebleven (tentjes staan naast elkaar dus ik had er al rekening mee gehouden dat ik beide een keer grondig moest behandelen)

 

Inmiddels is de oogst binnen en het 2e tentje (waar ik in heb getest) afgebloeid, deze oogst haal ik er vanavond of van het weekend uit.

Ik moet nu nog wel een keer alles gaan behandelen want ik heb her en der wat trips sporen terug gevonden.

De 1e tent staan nu weer nieuwe stekken in die nu 1 dag in zichtbare bloei staan, de andere tent komen verschillende zaadplanten in, dus nu de stekken een goeie douche geven en dan ben ik (hopelijk) eindelijk weer trips vrij.

 

De stekken waren trouwens al 3 x met spruzit behandeld, maar daar geloof ik nu dus niet meer in, planten zeiknat en dat elke 2 dagen herhalen, vervolgens kijken en jahoor weer trips! spruzit is exit bij mij.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Middel is uit de handel genomen omdat er een verboden giftige stof inzit ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik las de titel verkeerd, dacht dat je last van sint in je planten had...

Share this post


Link to post
Share on other sites
maar wat zit er in ????????????

 

thats the Q

 

 

good luck,,ik ben benieuwd hehehe i hate trips !!

 

greets,

Hup

 

vertimec

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...