Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
secret jardin

TL buizen in DP90 ipv tneon setjes

Recommended Posts

ik heb een DP90 aangeschaft icm 2xarmatuur met 2x55watt

alleen deze zijn eigenlijk te klein voor in mijn tentje..

mijn bedoeling is nu om een frame van TL buizen te maken en voor te groeien in de dP90

nu is mijn vraag, gaat dit passen?hoeveel watt heb ik nodig?en welke TL buizen zijn het beste?

 

alvast bedankt voor de reacties!

Edited by djbroertje
handel aanbieden niet toegestaan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beter wat je hebt houden en goed in tentje ophangen (ik doe hele tentje met 110W :tu ) dan groeit het er zo uit.

 

Hang de 2 armaturen op elk half/half en gaan met die TNeons.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoe bedoel je hele tentje?, ik heb een 90x60x90 dus de 1.5

kappen maar wat ombuigen dan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

neem de middenbuis en hang die precies in met midden

 

meet dan vanaf buitenkant 22cm uit en vanaf andere kant ook en daar komt dan het hart van je TNeon te hangen die je met de fitting kant naar of de deur of de achterwand bevestigd en zowaar is hele tentje genoeg verlicht vd voorgroei.

 

nog makkelijker?

maak dan de armaturen vast aan 1 lat die je dan versteld :tu

 

beter 2 losse armaturen want dan kun je ook nog nav planthoogte ed iets doen

 

en wat bedoel je met ombuigen?

2x in de diepte past goed, drukt mogelijk iets tegen deurtje bij tentje dicht maar alla en je hebt dan omgerekend bijna het dubbele aan W erboven hangen :)

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

lostchild. ik heb destijds die kolosus plantjes voorgegroeit onder een zelfde setup.

 

ik kon maar 2x6 0,7 liter potjes kwijt onder 1 armatuur dus 24 in totaal onder 2x 2x55w. je kunt moeilijk je t neon op 40 cm hangen want dan gaan je stekken strekken.

 

wil je dus meer dan 24 stekjes voorgroeien of je hebt nog iets grotere potjes vind ik het een slechte optie en kun je beter een stel tl buizen over de hele lengte en breedte knallen.

 

die buisjes van 85 cm zijn perfect x 8, perfecte optie Beaker.

Edited by Jeice

Share this post


Link to post
Share on other sites

en dan moet je zo hard afzuigen dat je weer van alles moet doen om klimaat op peil te houden.

ik kan er zeker 40 onder kwijt in 1ltr potjes met 220W PLL (eigen armatuur) wat ik in midden heb hangen en dan armatuur op cm of 15 van top plant af. Armatuur is vergelijkbaar met TNEON kappen aan elkaar gekoppeld. Wel potjes rouleren dan want aan de randen zullen ze iets strekken.

 

Wil je dik overal licht en diepstraling en knakken omdat het veel te snel te hoog is en gekloot met verpotten en verplaatsen oftewel neem je veel shit op de koop toe ga dan vooral voor zoveel mogelijk W in een ruimte van 90x60 met t5 en trek je portomonee maar :D

 

Dump de DP90 en zet er een DS60 of een DS90 voor in de plaats is nog allerbeste :P

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

als ik de ruimte had had ik dat allang gedaan LC believe me :P , ik ga het eerst op beaker zijn manier proberen aangezien ik wat grotere voorgroeipotjes heb..

als het fout gaat pm ik je en mag je openlijk ''i told you so!'' roepen :D, en zo groot hoeven ze niet te worden, tis meer voor het goed aanslaan

 

wat ik me wel afvraag, aan de uiteindes van de lampen komt natuurlijk ook nog het gedeelte waar ze invallen, dat mag dan niet dikker dan 2,5cm zijn anders heb ik een probleem en past het niet:P

Edited by secret jardin

Share this post


Link to post
Share on other sites

312 TL w lukt wel met een goed buisafzuigertje. 24 uur laten branden voor stabiel klimaat.

 

mocht het toch te warm worden maak je er 6 van toch, 2 buizen eruit klaar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

edit:

 

gaat em niet worden, haha word een beetje prijzig:P, denk dat ik er dan nog gwn een setje bijhang op beaker zijn advies, zou moeten passen

xbxh 57x21x10

ben ik voor 60euro klaar;)

 

zit dan wel op 330, maar met de juiste afzuiging moet het lukken lijkt me

Edited by secret jardin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je dan toch voor zoveel aan W gaat 1 belangrijke tip.. zorg voor een ventilator in de DP90 anders heb je alleen maar hangende kopjes, actief inblazen wil niet want geen rond gat oid, je kunt een ventilator voor linker rooster zetten wat lager zit indien buiten de tent, alle beetjes helpen.

 

Ik weet de formule zo niet uit mijn hoofd maar reken uit of je niet over de 800W/m2 gaat beetje zinloos dan al dat extra licht en inverstering.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

0,90x0,60 is 0,54 dus ong halve meter 330x2 is 660 watt me iets minder dus

640/650wattm2 zoals ik al zei als het te warm word haal ik er gen eentje uit

Thx voor de input!

Share this post


Link to post
Share on other sites

zet de dp90 op zijn kant en je hebt een 60x60 tent met 90 hoogte, 2 setjes van 2x55 watt erboven en gaan met die banaan.

Edited by DonBone

Share this post


Link to post
Share on other sites

330W / 0,54m² = 611 W/m²

 

@DonBone: Hij heeft de DP90 rev. 1.5. Deze is 90x60 en 90 hoog.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...