Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Feniks

Vraagje

Recommended Posts

Hallo,

 

Ik heb een grote zak wiet gekocht met een grinder ik heb echt een hekel aan het verkruimelen van wiet kan ik ook in een middagje alles verkruimelen en bijvoorbeeld een weekje later het oproken? of gaan het dan belangerijke stoffen verloren?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goeie vraag, vraag ik me zelf eigenlijk ook af :blink:

 

Maar, meestal als ik me wiet van te voren verkruimel, smaakt ie lang niet zo lekker dan als ik 't gewoon verkruimel als ik het nodig heb.

 

 

Bovedien vind ik het verkruimelen van de wiet het leukste van het draaien(op het roken na natuurlijk ;) )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou niet weten waarom dat niet kan, je kan immers ook buisjes kopen gevuld met verkruimeld wiet kopen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien is het net zoals Goldeh zegt dat dan bv de smaak verloren gaat

iemand anders misschien die weet hoe het zit?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat de kwalteit van de wiet een beetje hoger ligt als je het pas grind als je het in je joint gaat steken want dan blijft alle ths goed bewaard. en als je het zou grinden is de thc meer opengesteld voor de lucht en dan denk ik dat het wat afneemt.

 

Maar ik weet wel dat als je je wiet in je joint doet dat als het heel goed gegrind is i.d.p.v in brokjes veel beter smaakt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

fijn poeder vormig of "kruimels" is et beste om te roke : is er meer brand opp zodat ze steviger en sneller brandt ik zou eiglijk niet wete of ze minder goed en lang kan bewaard worde zo in die staat maar ik denk wel dat et ietsjes minder potent word in die status omdat de thc dan opengesteld word aan lucht en deze oxideert. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ligt eraan hoe groot die zak wiet is.. als het gewicht mee valt vind ik het maar onzin om het in te vriezen :S

Share this post


Link to post
Share on other sites

als het een kilootje is hoef je het nog steeds niet in te vriezen hoor, want dan kom ik gewoon een keer langs om alles in een x op te roken :blink: :D ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

da gaat zeker

ik doe da ook altijd

de smaak blijft hetzelfde en je wordt even stoned

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trouwens waarom probeerde je het niet eerst zelf met een kleine hoeveelheid dan kun je tenminsten zelf proeven hoe het smaakt en hoe de high is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

das natuurlijk zo maar misschien waren er mensen die die altijd doen of tenmiste ervaring mee hebben die mij het zo ff konden vertellen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Puur theoretisch gezien zou de kwaliteit van je wiet achteruit gaan. Bij het vermalen van je wiet zouden de trichomes (THC houdende delen) beschadigen waardoor ze bij oxidatie zou vervallen tot cannabinol (CBN). Dit is ongewenst omdat cannabinol in zeer geringe mate bijdraagt aan de high. Volgens het "marihuana groeiboek" van Mel Frank en Ed Rosenthal (blz.21) zou THC bij verval tot cannabinol 90% van de psychoactieve eigenschappen van het THC waaruit het onstaan is teniet doen.

 

Als je zelf kweekt bewaar je grote hoeveelheden wiet die je lang ni3t zult gebruiken in weckpotten, kies degelijke typen die goed afsluiten. De HEMA heeft redelijke weckpotten, die van de Xenos zijn kut omdat ze slecht afsluiten. Het beste zijn potten van bruin of blauw glas (THC verval treed ook op door licht). Als je je eigenteelt wiet lange tijd zo bewaard, word de smaak zoeter en de wiet zachter om te roken.

 

Gebruik jampotjes voor kleine hoeveelheden die je de komende weken gaat oproken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...