Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Thiborito

Frisian Dew ( Feminized ) - Volle grond

Recommended Posts

Beste WF'ers,

zoals sommige van jullie al gelezen hebben in de Guerilla corner, was het eerst de planning om een 4-tal plantjes guerilla te gaan kweken.

Na goed nadenken en eens een goed gesprek met mijn ouders gaat dit uiteindelijk niet door en mag ik 1 plantje in de tuin zetten! :P

 

1 plantje lijkt me voldoende om de kneepjes van het vak te leren! ;) En wie weet als het dit jaar goed lukt, zal men kweekje volgend jaar wat grootschaliger zijn!

 

Het soortje wat jullie in de titel al hebben kunnen lezen is Frisian Dew van Dutch Passion. Het zou de ideale buiten plant zijn die niet te laat bloeit en rotbestendig is!

Laten we hopen dat dit ook effectief zo is.. Het kan een aardige boom worden dus als het weer goed meezit komt het dik in orde. :verrygood

gallery_36977_15349_698395.jpg

Kweekverslag:

 

DAG 1 ( 01/03/2013 )

 

Het zaadje in lekker vochtige watten gelegd en op een donker plaatsje, ontkiemen zeg ik je!

 

DAG 3 ( 03/03/2013 )

 

Het zaadje is ontkiemt! Al 1 van de vele obstakels overwonnen! Een potje gevuld met luchtige mestgrond uit de tuin en bewaterd ( niet nat, vochtig )

Met een pincet een klein gaatje gemaakt en voorzichtig het zaadje erin gelegd. Over de pot heen een velletje versheidsfolie met gaatjes in, en dit alles staat een 7 centimeter onder een 18W TL-lamp.

Mag ik deze lamp 24u/24u laten aanstaan??

gallery_36977_15349_1343153.jpg

gallery_36977_15349_2116406.jpg

gallery_36977_15349_1426516.jpg

 

Groetjes en veel succes voor al diegene die al begonnen zijn!

 

Thiborito

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat staat wel erg onhandig. Kan er zo van af donderen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja Zappie geef ik je geen ongelijk in! Maar dit was het enige plankje dat ik nog liggen had. Roeien met de riemen die je hebt ;) en het staat wel erg stabiel moet ik zeggen, al lijkt dit helemaal niet zo..

 

Misschien in de week eens ergens binnenspringen voor een wat breder plankje.

 

Lamp 24u op laten staan of 18u aan, 6 uur uit?

Share this post


Link to post
Share on other sites

24 uur.

De temperatuur blijft dan mooi constant, en daar houden ze van. Voor de ontwikkeling maakt dat op deze leeftijd nog niets uit.

Let vooral op de temperatuur van de aarde. De meningen daarover verschillen nogal, maar zelf ga ik uit van 22 a 23 graden.

 

Veel plezier met je nieuwe hobby. Laat het leerzaam en bevredigend zijn ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

1 plant leertje een paar kneepjes.

100 nog wat meer

ergens bij 500 begint er wat te dagen

 

althans dat gold voor mij..

 

en nog steeds ken ik alle kneepjes niet , ruim 20 jaar na de eerste zaden die ik zette....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tof , exact het zelfde als bij mijn eerste kweek ! ;)

Zeg uhh ma , ik wil een wietplant.... :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Chassie, dankje nu weet ik weer hoe het verder moet! :verrygood

 

@Meneerjansen, ja je komt altijd weer nieuwe dingen tegen he.. Nouja 500 plantjes zie ik nog niet echt zitten, dat uitgraven met de hand :P

 

@Dr.Cannabidiol , zo is het exact gegaan haha, was wel bevredigend hoe goed ze het opvatte :verrygood en hoe was jou eerste kweekje verlopen? ;)

 

Ohja, morgen geven ze een mooie zonnige lente dag hier in Belgeland! Zou ik het potje op de vensterbank zetten of gewoon onder de lamp laten staan ( Er is nog geen plantje )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oeh mijn eerste plantje was geweldig! ( ik was 14 dus was het geen hoogstandje maar wel heel leuk ! )

Alleen op het moment dat de plant in bloei ging heeft mijn konijn toen de plant gedeeltelijk opgegeten, juist vanaf onderen....

 

Heel veel succes !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha kan ik geloven dat dat heel leuk was op je veertiende! Daar durfde ik zelfs niet van te dromen, op die leeftijd nam ik men eerste tafjes hehe ;)

Jammer van dat konijn, achja die heeft ook graag een wietje :P

Dankjewel! :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja mijn ouders zagen de bui al hangen, beter thuis kweken als elders, was een stekje trouwens via een collega van mijn moeder ;)

 

Lijkt mij ook wel een heel mooie soortje voor buiten die frisian dew !

 

Ik ga je volgen, er valt hier heel veel te leren !

succes !

Share this post


Link to post
Share on other sites

UPDATE!

 

DAG 8 ( 08/03/2013 )

 

Na 2 dagen kwam het plantje al boven en man wat een zalig gevoel dat alles lekker loopt! :)

Het enige wat me een beetje dwars zit is dat ze een beetje begint te strekken.. Maar dat komt wel in orde :)

 

De afgelopen dagen scheen het zonnetje met temperaturen van 15-16 graden buiten! Ik dacht even dat de lente was begonnen maar tevergeefs, ze geven al weer vriestemperaturen volgende week :wave:

Als de zon aanwezig is zet ik ze op de vensterbank. Nu schijnt het zonnetje lekker, heerlijk! :)

 

Hier even wat foto's!

Net een paar druppeltjes water gegeven

gallery_36977_15349_1789252.jpg

gallery_36977_15349_525410.jpg

 

Groetjes,

 

Thiborito!

Share this post


Link to post
Share on other sites

He Thiborito,

 

Je plentske is een feit !

Ik zou ´m tot net onder het eerste blaadje afvullen met je medium, staat ie lekker stevig !

In je vensterbank gaat ie strekken, je kan er een lamp boven hangen om dit te verminderen :wave:

 

Frisian dew+volle grond+goede voeding+zon = MONSTERPLANT.

Ik vind het in ieder geval spannend !

 

Succes !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed idee, ga em afvullen tot aan het eerste blaadje!

Ik zet haar alleen op de vensterbank als de lucht blauw is! Helaas zijn de wolken nu weer aan het toenemen dus gaat ze weer onder haar 18W TL lamp :)

Moet wel uitkijken dat ze niet gestresseerd raakt door de hele tijd van plek te verranderen..

 

Ben er van verschoten hoe leuk het is :wave:

en nu nog niet ter zake, maar was al aan het vooruitdenken.. Zou ik haar toppen of beter niet? Ze mag gerust 3 meter worden van mij hoor dus het is niet nodig voor haar wat kleiner te houden, maarja meer gewicht he niet?

 

Groetjes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Thiborito!

 

Leuk dat je ook al aan de slag bent gegaan!

 

Frisian Dew is ook een mooie soort, heb zelf nog getijfeld om ook voor frisian dew's te gaan...

 

Ik zelf hou wel van toppen, krijg je een mooie bossige plant van, of het meer oplevert blijft een discussie -punt!

 

Iig veel succes !

 

 

CC

Share this post


Link to post
Share on other sites

of twee maanden te vroeg beginnen meer oplevert staat ook ter discussie.

 

gr ejb

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ook getopt word ie wel 2,5-3 mtr. in volle grond. Zou ik dan wel doen.

Mijn getopte FD stond in een potje van 18ltr. en daar werd ze nog

1,72 mtr. hoog.

 

gr, Zappie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goeie avond beste WF'ers!

 

Die FD kan dus echt wel een fameuze boom worden hoor ik al! :)

Ja, vroeg begonnen kan me misschien nog tegen gaan werken maar nog wachten was geen optie haha :wave:

 

Zo staat ze er vandaag bij :) DAG 10 ( 10/03/2013 )

 

gallery_36977_15349_1158998.jpg

Alright, klein beetje gegroeit sinds de vorige post! Dat plekje aan een van de blaadjes is niet verbrand maar dat zijn nog restanten van het zaadomhulsel.. Ik dacht ik laat het zitten want ga het er niet af liggen prullen :)

gallery_36977_15349_1542221.jpg

Heb de grond een klein beetje bijgevuld vorige keer want ze is wat aan het strekken, daar is nu weer niets van te merken dus wat stellen jullie voor:

Gewoon zen gang laten gaan of nog eens medium bijvullen ( deze keer tot aan de blaadjes eventueel )

Groetjes,

 

Thiborito

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk, heb ook Frisian Dew liggen en die gaat ook de volle grond in.

Nog even wachten...

Share this post


Link to post
Share on other sites

De mijne net besteld evenals heribei. Ga ze wel gelijk ontkiemen morgen of overmorgen, even voorgroeien tot 10 cm onder de tl van de keuken en daar nog even de kas in om vervolgens BAM de volle grond in te gaan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb ik dit jaar ook. Moeders Frisian Dew begin December geplant.

De drie beste heb ik nog over en die gaan we de komende weken selecteren.

 

Een Heribei is ook in de maak met dank aan Wsteb.

 

Voorts een paar eigen kruisingen. Widow x Double Fun en Widow x Durban Poison.

 

Kuilen graven! :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sick in decemeber al. Zou vet zijn als je er een topic van maakt! kijken we de grootste kweekt hehe

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het moe het hele jaar doordraaien zo´n buitenseizoen. Anders verveel ik me. :lol:

 

Ik ga eerst nog kijken welke de beste is en daar maak ik m´n stekjes van en gaan er vier in de volle grond.

 

Misschien dat ik zo af en toe een berichtje plaats vanuit de tuin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...