Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Jeice

lichtbeeld megalux hamerslag dieptestraler ?

Recommended Posts

Weet iemand wat het ( ideale) lichtbeeld is van een megalux hamerslag diepestraler? 600 watt.

article17028843.jpg

 

Ik wil mn spiegelkappen hiermee vervangen maar vraag me af of ik de lampen op dezelfde plek kan laten hangen. Ik heb in mn tekening rekening gehouden met 50 cm afstand tot de wand wanneer de korte kant erop schijnt en 70 cm wanneer de brede kant erop schijnt.

 

Verlies erg veel licht op de wanden met standaard spiegelkappen omdat ze zeikanten op zijn.

 

B.v.d.!

 

 

 

ps: goede slechte ervaringen met deze kappen? ze kosten maar 15 euro, dat scheelt heel wat in vergelijking met 65 euro voor een horistar kap terwijl ze er bijna hetzelfde uitzien.

Edited by Jeice

Share this post


Link to post
Share on other sites

Topic ! klik

 

;)

 

 

Het antwoord op de vraag over de ideale hoogte is 85cm bij een onderlinge afstand van 100cm.

 

Bij 600W heb je op 75cm al rond de 1500 umoll/m2/s direct onder de reflector, lager hangen is dan dus contra productief.

 

Op 60 cm zit je rond de 3000 umoll/m2/s wat gewoon teveel is en dikke schaduw tussen de reflectors.

 

Bij een geringe hoogte zeker geen aanrader.

 

Mvg,

Limit

Edited by Podhead5x

Share this post


Link to post
Share on other sites

thanks die had ik niet gevonden, maar

 

3000 umol op 60 cm?

 

dat terwijl de gavita horistar met 600 W el rond de 1100 zit? kan iemand me uitleggen hoe dit kan?

 

 

80 cm afstand vind ik teveel voor 600 W, zeker bij een schuin dak. stralen ze daadwerkelijk zoveel dieper dan een hortistar kap? ze lijken eerder wijder te stralen doordat de zeikanten ook schuin staan.

 

 

ik vind de open zeikant bij spiegelkappen het meest hinderlijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is een diep straler jeice , en de gavita een gaat de breedte in . ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik snap het, doch als je naar de kappen kijkt zou je zeggen dat de megalux net zo breed straalt.

 

maar heb al wat pro's besteld ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed bezig.... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...