Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
parve

dutch plant vitality 3 componenten

Recommended Posts

"Gewoon" Vertimec met bladvoedingscomponent.

 

Dat dit op de site staat zeg :P

In de GS ligt dit goedje onder de toonbank ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb het een keer gebruikt bij een milde spintplaag,beginstadium.Heb daarna geen last van spint meer gehad,ook mijn moeder was daarna spintvrij.

Het is poeder wat je oplost in je drukspuit,het is wel veel voor een kleine kweker,ik heb meerdere keren gespoten elke drie dagen totdat mijn drukspuit leeg was,goed onder de bladeren vernevelen!

 

Wel laat het een wit residu laagje op je bladeren achter,alleen in de groei gebruiken,NIET als je al topvorming hebt vanwege dat residu wat je liever niet wilt roken.

Wat er precies inzit weet ik niet,wel weet ik dat je handschoenen en adembescherming moet gebruiken,het is overigens bij diverse online shops gewoon verkrijgbaar.

Het is en blijft een noodgreep die je niet te vaak moet toepassen,beter is schone stekken :P

 

EDIT;De afgelopen ronde haalde het niets uit bij stekken,echt goed ondergedompeld,bladeren goed onder ingemasseerd,maar de spint bleef leven na drie spuitbeurten om de vloeistof op te maken ;)

 

Wat wel helpt met gewone middelen is Promenal-R,ALLEEN gebruiken in stekkenstadium!,goed de bladeren onder raken,ik trek handschoenen aan en wrijf met me duim en wijsvinger goed onder de bladeren,dus alleen in stekkenstadium een paar keer gebruiken daarna kan je veilig ER2 gebruiken in volle dosering............ER2 10x verdund kun je mengen met ander gif.

 

Het belangrijkste met spint is dat je meteen behandeld als de stekjes nog klein zijn,als je hele hok/tent al vol staat is het bijna onmogelijk om alles goed onder de bladeren te raken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu ik dit topic lees ben ik erachter gekomen dat een kennis van me dit gebruikt om spint te weren.

Hij heeft ALTIJD last van spint gehad en heel veel geprobeerd maar tevergeefs, na advies van z'n stekkenboer heeft hij de tent helemaal geschrobd met Dettol en bij de stekken kreeg hij dat 3 componenten goedje kado, ikzelf had daar nooit van gehoord dus kon hem daar ook niks nuttigs over vertellen.

Naar eigen zeggen heeft hij tot nu toe geen last van spint, -2 weken groei en zo'n 25 dagen 12/12-

 

Mocht ik een bericht van spint krijgen dan zal ik dat hier melden.

 

Groet Sensi*

 

Edit: Lostchild, hoe weet je dat Vertimec hiermee gemoeid is ?

Wil het dan wel eens onder z'n neus schuiven. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vertelde de GS man me toen ik de verpakking bij hem aanschafde.

Kan ook dat andere goedje (Floramite?) zijn.

 

Ik had ook spint die resistent was voor oa Masai en wilde heftiger ingrijpen, zakje meegekregen maar liep tegen aanmaken en giftigheid etc aan toen en heb op andere manier opgelost (genetica dumpen en stekken van die plant 3wk op 80% lv).

 

Het is een vertimec achtige aangevuld met een bladvoeding en nog iets (uitvloeier?) vandaar ook de 3 zakjes die je moet mengen met elkaar, ik kon uit de zakjes niet afleiden wat nu wat was en zij konden het verder ook niet duidelijk krijgen maar het spul werkte wel als een trein zeiden ze.. tegen alles en ls je spint resistent was tegen die 3-compo kon je beter ophouden.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oké thnx,

Maar het schijnt dus wel te werken anders had ik van hem ook wel iets negatiefs te horen gekregen.

Handschoenen en mondkap gebruiken staat er op de verpakking geloof ik zoals Art al aangeeft, lijkt me idd verstandig om daar niet mee verder te gaan als er bloedvorming optreed.

 

Bloedvorming = Bloeivorming natuurlijk,.. Damned auto correctie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En anders vraag je het aan de leverancier, Selline / ing. Willibrordus Schimmel, ;) leuke naam

Te vinden op http://dutchplantvitality.com of sellline.....geen email adressen op 't forum .....

Als ik het goed begrijp zitten er sowieso twee actieve anti-spint bestanddelen in.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het wordt onder kvk verkocht ;)

 

En het is geen floramite of vertimec, dat heb je namelijk niet in poedervorm.

 

Het enigste middel wat een trage aanvangswerking heeft en 6 weken werkt is nissorun.

 

Het werkt maar ik ben benieuwd hoelang ze het volhouden :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Werkt op zeker,

Heb me stekken bij binnenkomst gedompeld, en na een anderhalve week gespoten.

Kreeg deze vol met klein gespuis, noodgedwongen door aankomende vakantie moest ik ze aanpakken.

 

Moet zeggen dat ik niks, nakkes, nada aan spint of ander gespuis zie lopen.

 

Zakjes mengen met kop heet water, dan mengen met 5 liter.

 

Kennissen ook zeer te spreken hierover,

Ach, t werkt tot nu toe voor ons.

 

Vertimec raken ze allemaal resistent tegen, ik denk dat over een paar jaar hier ook alle spinten wel weer tegen kunnen.

 

Succes allemaal

Cannabisschop

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...