Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Dr Dog

24uur licht laatste week bloei

Recommended Posts

Ik ben al een tijdje aan het bekijken of er meer licht is te geven tijdens de bloei.

Bij voornamelijk Indica hybriden zag ik op 13,5 licht / 10.5 donker dat de planten niet gingen reveggen.

Voor sativa ben ik iets voorzichtiger op 13/11 gegaan en inmiddels in wk8 bloei en geen problemen.

Nu kreeg ik de tip om in de laatste week bloei naar 24 uur licht te gaan. De tijd om te reveggen is dan te kort en de plant zou profiteren van het extra licht, dit zou er voornamelijk toe leiden dat deze eerder klaar zou moeten zijn.

Is er iemand die ervaring heeft met dit idee?

 

Groeten Dog.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik doe het niet om verschillende redenen. maar ik heb het nog nooit zelf gedaan. maar probeer het eens en zet je bevindingen hier neer zou ik zeggen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik doe het niet om verschillende redenen. maar ik heb het nog nooit zelf gedaan. maar probeer het eens en zet je bevindingen hier neer zou ik zeggen.

Als ik er genoeg vertrouwen in heb dat het niet tot ellende leidt, zal ik het zeker proberen. Tot nu kan ik nauwelijks iets vinden op de diverse fora's maar mogelijk zijn er mensen die ook beter kunnen googelen dan ik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

waarom zou je dat doen ? krijg je volgens mij wel problemen mee hoor ...maar je kan het natuurlijk altijd testen mensen kweken al jaren 18/6 in de groei en 12/12 in de bloei moest dit daadwerkelijk echt verbetering geven

aan de plant zou iedereen het doen ..

 

Groetjes

 

ssh

Share this post


Link to post
Share on other sites

als ik kijk naar welke truuks ik door de jaren heen heb geprobeerd om de lekkerste afwerking van mijn toppen te krijgen , dan zie ik geen enkele overlap met 24 uur per etmaal lamp aan

Een plant die aan het einde van de bloei minder licht krijgt , minder warmte , minder voeding opneemt en dus simpelweg krepeert smaakt vaak erg lekker.

De temperatuurdaling in combinatie met juist KORTERE dagen stelt de plant in staat veel hars aan te maken , zonder dat het aroma en de werkzame stoffen door de warmte "weggeblazen" worden.

Warmte en licht breken de bestanddelen die de harse lekker en werkzaam maken af.

 

ikzelf zet de plant 36 uur tot 3 hele dagen int donker aan het einde .

Het resultaat is net iets hardere wittere sterkere wiet. Keer op keer.

Wiet die niet zo warm is voor oogst droogt gelijkmatiger en smaakt lekkerder.

de lagere verdamping in een afgekoelde kweekruimte behouden ( vooral in een droge winter als deze) de smaak.

 

Ook kan je dus een verstoring krijgen van de opname van meststoffen.

Dat kan je terugproeven , zeker als je met aarde+ beendermeel werkt.

 

ik heb een veel leuker dagritme voor je

10/8

lekker korte etmalen.snel oogsten , en weer nieuwe zetten.

ongeveer 42 dagen voor een sneeuwitje, en 34 dagen voor top 44 heb ik al van gehoord.

 

mocht je met 760nm bij lichten (LED)een kwartier voor lamp uit , dan kan je rustig 8/8 draaien...dan hebben ze ook genoeg bloeihormoon- zijn ze nog sneller klaar.

 

wel klimaat perfect houden , anders heb je niets aan aangepaste klok.

co2 kunnen de dames bij deze kweekstijl ook erg waarderen.

Edited by MeneerJansen

Share this post


Link to post
Share on other sites

dr dog, ik ben benieuwd wat je normaliter scoort?

 

zijn slechte opbrengsten de reden voor deze verlangens naar gekke experimenten?

Share this post


Link to post
Share on other sites
dr dog, ik ben benieuwd wat je normaliter scoort?

 

zijn slechte opbrengsten de reden voor deze verlangens naar gekke experimenten?

 

laatste was net onder een gram/watt, uit zaad zonder voorgroei

 

als er niemand experimenteerde, teelde je nu nog 1x per jaar kabouterwiet in de achtertuin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...