Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Bechje

Bechjes kaskweek 2013

Recommended Posts

Mooie lange kas het je Bechjes :wave:

Daar kan je tenminste wat in kwijt

Dan heb ik maar een klein kastje in me tuin hahahaha

Veel succes met je plannen en planten ook die geen wiet zijn .

 

Groeten knutsel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maak er een mooie gezellige groene tuin van dit jaar, en verwen ons met de foto's.

Motiveerd mij ook jullie zo bezig te zien.

 

 

gr, Zappie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank je knutstel! en met een kleine kas kun je ook leuke dingen doen heb ik hier al op het forum gezien.

 

Zappie, we doen ons best, maar eerst beter weer bestellen, met die sneeuw gebeurd er weinig :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goede morgen,

 

Benieuwd naar je update, met je Parvati :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

jaaaaa foto's :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat erg, zie nu dat al best even geleden is dat ik geupdate heb...

 

Gisteren heb ik een parvati zaailing en stek geadopteerd..Ook heb ik wat zaadjes mogen ontvangen en ik heb mijn plannen voor de kas omgegooid.

Het stekje mag straks in de volle grond, eens laten zien wat ze kan. Ze hoeft maar weinig voeding en water, en op losse schrale grond moet dat goedkomen.

De kas wordt nu gereserveerd voor de parvati, volgende maand begin ik met ontkiemen. 1 knappe man ga ik gebruiken om zaad te kweken.

 

We zullen ze eens voorstellen:

 

gallery_35229_15369_364319.jpg

 

en baby parvati, heeft er zin in, gisteren waren de blaadjes nog klein, ze zijn duidelijk gegroeid.

 

gallery_35229_15369_156895.jpg

 

De anderen hebben serieus problemen met de terra cotta potjes, ze gaan dit weekend over op kuntstof potjes, hopelijk redden ze het, ze zijn echt zielig.

Hier ook maar geen foto´s van gemaakt...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die terra cotta potjes weggooien, of voor sier gebruiken, hier heb ik 3 babskes net kunnen redden uit die rotdingen.

 

De Parvati s staan er parmantig bij :)

 

Have fun met je adoptiekids. :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tnx Blowsterke!

 

De terra cotta potjes mogen in scherven, ideaal als vervanging van hydrokorrels onderin de kuipen :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veel suces met de plannen, ik hoop dat het stekje echt een dametje wordt. het was nog niet echt duidelijk zichtbaar. Eerst nog even goed reveggen en dan kijken hoe groot ze gaan worden.

 

Je plantjes worden toch niet meer geaaid hoop ik. :tu

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

:tu :) :wacko: Nee DJ ze worden niet meer geaaid door de kids.

Ze staan veilig in de minikas, waar ze alleen naar mogen kijken :verrygood

Ik blijf positief dat dit een mooie dame wordt..ze heeft gelukkig geen last van de lange reis gehad.

Van het weekend mag ze naar een grotere pot en hopelijk over een aantal weekejs naar buiten op een mooi zonnig plaatsje :D

Beebje gaat lekker de kas in, maar eerst nog een aantal weekjes binnen genieten..

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooi. Groeit goed die parvati. Volgens de weersvoorspelling lange termijn

gaat het begin April de goede kant op, althans temperatuur.

 

gr, Zappie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga je zeker volgen.

Nu hopen dat de lente snel door komt.

 

Opeen mooie zomer.

 

/zODd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jaaaaaaaaa lente willen we :P :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

De lente mag snel komen, liever gister als vandaag...niet fijn voor de reuma die kou nu, ook mijn zoontje heeft goed last :D

 

zODd, maak het je gemakkelijk :D

 

vanavond updat met pics....we gaan de kleintjes redden van de terra cotta potjes, er zijn er 2 overleden :)

De parvati stek krijgt een grotere pot, ze groeit als wiet :P vanochtend bemerkte ik dat ze tegen het glazen dak van de minikas was gegroeid...De zaailing mag ook over op een groter potje, kan die ook weer even vooruit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo update time :)

 

Lekker gemodderd, plantjes voorzien van een plastic potje, bij het overpotten werd duidelijk hoe slecht de beebjes het hadden in die terra potten. Weer een les voor de volgende keer geen terra cotta potjes gebruiken...

Ze groeiden al niet best, toen ik ze uit de potjes haalden zag ik amper wortel vorming, dus terug in dezelfde maat pot, alleen nu van plastic.

Ze passen hierdoor nog nooi in de minikas en hopelijk helpt het zo om bij te trekken.

 

Een paar survivors

 

gallery_35229_15369_216680.jpg

 

alle 3 de lowsnow x ducksfoot, wel heel apart, dat zij de minste last hebben....nou ja...minste..vergeleken met de rest :P

 

De parvati zaailing heb ik nog even zo gelaten, nog geen wortelvorming onder het potje te zien, dus laat ze nog maar even bijkomen van de reis.

 

gallery_35229_15369_534719.jpg

 

Haar blaadjes trekken wat naar beneden, maar verder doet ze het wel lekker

 

gallery_35229_15369_360480.jpg

 

De parvati stek, groeit goed, ze zal blij zijn met haar nieuwe pot

 

gallery_35229_15369_357324.jpg

 

Het was ook nodig :D

 

gallery_35229_15369_39950.jpg

 

 

Beetje wazig foto´s...ik ga echt eens moeten zien voor een goede camera. Had ook haast met plaatjes trekken, de batterij van de gsm was bijna leeg :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

die parvati zal wel een spurtje doen nu.... :D

 

:P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alles zal het nu goed naar hun zin hebben, als blijk van waardering zie je eind deze week de resultaten :P

 

Fijne avond.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben echt benieuwd hoe de Parvati word :P !!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

me2 Ganja!

 

Je ziet de kleintjes nu al bij trekken, eentje die op sterven na dood was trekt bij, dus ik heb goede hoop :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

De zaailing was net overgepot, dus zal nog wel even duren voordat er voldoende worteltjes zijn.

 

Krijgen de plantjes alleen maar licht van buiten? De gote parvati is nu nog aan het reveggen, wat misschien weer in de war gaat als de lichturen nog zo kort zijn als nu.

Misschien is het weer opnieuw in bloei schieten wel de reden van de groeispurt?

 

Laat nu de lente met wat warmer weer maar komen.

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je had inderdaad gezegd dat de zaailing net overgepot was, vandaar dat ik ook even wacht, ik wil niet te veel stress geven aan zo´n ukje.

Ik licht bij in de avond, wel met een simpele TL, maar ik zie de plantjes graag wat groter worden eer ze in bloei gaan :D

Misschien heeft de stek het gewoon naar haar zin. Ik ben net de TL uit gaan zetten, alles staat er goed bij, geen last van het overpotten :)

 

en ja we snakken naar lente!!!! vandaag weer volop sneeuw bah :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

en vooral GEEN terra cotta potjes meer :D

 

MR Bechje mopperde wel toen ik een TL ging halen, het werd te profi...na het commentaar geen licht geen medicijn was het rap gedaan :P :D :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Whahaha! Ik lag Mr niet uit hoor, maar zit wel ff te schuddebuiken.

 

Voel je niet schuldig Bechje! Je bent puur en alleen voor je welzijn bezig! :D

 

En t helpt. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...