Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
SpaCe SjImP

30 x doerak in 7 liter smartpots / 600 watt

Recommended Posts

temp mag idd wel wat omhoog denk ik, heb het probleem ook gehad kwa temperatuur.

kachel vol gas aan in de nacht en niet hoger komen dan 18graden, doe nu mixlucht pakken.

blaas in kelder uit waar ik inzuig op het kelderraam, slang iets van de flens gehaald zodat ie ook warme lucht erbij pakt.

zit nu op constant 24 in de nachtperiode, merk dat mijn plantjes daar baat bij hebben kwa ontwikkeling.

misschien voor jou ook een optie?

had hele gele bladeren, door mijn temp in de nacht bijna geen vochtopname en dus voeding te kort.

dmv bladvoeding en temp verandering zijn al mijn planten bijna weer perfect groen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ onderkoffer

Ja ik kweek in een zolderkamer bij me ouwe lui:P jaaa relaxde oudertjes. is tevens ook mijn slaapkamer. denk dat ik overdag gewoon het raam dan helemaal dicht doe en kachel inderdaad vol. ventileren doe ik dan wel als de lamp aan is.. raam op een kiertje.

Straks als k op me eigen zit kan ik de temp veel beter in controle houden.

Heb de uitlaat richting de raam staan

 

 

Ja ik heb ook blad voeding van H&G ''magic green '', maar ze geven aan dat dit is voor de groeiperiode. Zou het kwaad kunnen om nu bladvoeding te geven?

 

Bedankt voor je reactie:)

 

Sjimp

Share this post


Link to post
Share on other sites

14 graden is niet al te best nee. Hebben de plantjes het koud en moeten ze meer energie leveren om zichzelf warm te houden en dus minder energie over om te bloeien. Ze doen het wel maar iets minder. Ik heb er ook wel eens last van hoor. Is gewoon weinig aan te doen met die koude weer buiten. Ik zou het lekker zo laten en het raam alleen dichthouden als het koud is. Over een maand ben je door de weersomstandigheden sowieso van dit probleem af.

 

Ik zou wel oppassen met voeding man. Sommige bladeren vertonen wel aparte kleuren.

 

Check deze link eens http://growguide.wietforum.nl/index.php/Voedingstekorten

Beter te weinig dan te veel voeding is mijn mening.

 

En met die topshooter zou ik echt uitkijken of niet doen. Mij is het ook afgeraden. Het is super sterk spul en je kan je plantjes snel opfucken. Als H&G al zegt dat je het sowieso moet kunnen doorspoelen dan moet je dat ook echt kunnen. En met aarde is dat niet te doen..

 

De toppen kunnen wel wat dikker rond deze tijd. Maar wees niet bang het kan nog in een keer heel snel gaan! Heb ik ook gehad met PP. En door de kou hebben ze gewoon wat te lijden. Is gewoon weinig aan te doen :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

gebruik zelf cannacure, kan ook tijdens de bloei meegegeven worden is biologisch.

als jou product zegt alleen groei dan niet spuiten, uiteindelijk ga je dat roken weet niet of je dat wil :s.

als jij je aan je voedingschema houd kan je canna er makkelijk wekelijks bijspuiten,vermoeilijkt ook wat schimmels e.d.

maar toch zou ik persoonlijk wat aan me temperatuur gaan doen..

 

electrisch kacheltje voor je pasieve inlaat geen optie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ g.o

 

Ja indd matig van de kou maar miss dat het met de raam dicht wat beter gaat. Ben benieuwd straks! nu werk:(

 

Ja denk dat ik me dan maar ook niet aan de top shooter ga wagen. Weet jij of er een goed alternatief is om te gebruiken ipv top shooter?

Hoe gaat het met jouw ronde?:P

 

 

@ onderkoffer

 

hm oke miss een goede om ook aan te schaffen die cannacure.

Neej helaas kacheltje nu geen optie. Dit omdat weer ik ff terug ben bij ma en pa.. haha en het eigenlijk al te supersjil is dat dit mag:) Een kacheltje vraagt al snel aardig wat stroom. Wel een goeie voor straks!!

 

 

vanaaf weer voeding geven

Share this post


Link to post
Share on other sites

16 graden is nog steeds te koud. Maar nogmaals, weinig aan te doen met dit weer. Van de zomer ben je weer aan het ''vechten'' tegen de hitte. Het is allemaal wat he :P

 

Ik ga de volgende keer ook die drip clean en multi enzymen erbij doen. Kijken hoe dat werkt. Ik doe nu een PP ronde zonder. Ze gaan opzicht goed. Donderdag gaan ze plat!

 

Echt een vervanger voor die topshooter zou ik niet weten. Misschien is die afharder van Woma wat. Kent iemand die? Maar ik weet niet zeker of je die kan gebruiken in combinatie met andere producten die je nu gebruikt. Iemand hier ervaring mee?

 

Of op het einde Kalium-20 (van Bionova) meegeven en niet meer je regulieren voeding. Dan geef je dus alleen nog maar Kalium mee waardoor de toppen ook dikker zouden moeten worden. Iemand die dit ook doet hier?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoo daar zijn we weer.. ff druk geweest met werk.. ach ja moet je maar niet in de zorg gaan werken:p

 

De dames zijn al in week 7 bloei dag 3

 

Ik snap de donder nie van het blad. veel verkleuringen. Nachttemp is nu redelijk goed. rond de 17 a 18 graden. Ik kan er niet echt een peil op trekken wat het nou precies is.. overvoeding.. tekort.

De toppen zijn er zeker maar niet erg dik.

 

Al met al kan het dus liggen aan de stekjes uberhaupt.. want die waren in brakke staat. maar had ze toch aardig weer kunnen opbeuren hoe dan ook de keus om door te gaan was een risico van mijn kant, of overvoeding of tekort.. heb precies voedingschema van H&G aangehouden.

 

 

ik weet het allemaal niet.. frustrerend als je dames er niet helemaal gezond uitzien en je weet niet waar het aan ligt.

 

med_gallery_32609_15321_1587654.jpg

 

med_gallery_32609_15321_1036333.jpg

zie het blad achteraan.. lijkt wel of het wegbrand:/

 

med_gallery_32609_15321_2146468.jpg

 

med_gallery_32609_15321_1541771.jpg

 

iemand suggesties waarom mijn blad er zo ongezond uitziet?:)

 

Greets,

 

SJimp

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ krasi

 

Ja daar dacht in ook al aan. heb nu ook minder voeding meegegeven. Hoe kan jij dat precies zien, want als ik de growguide bekijk kunnen het ook tekorten zijn.

Bedankt voor je reactie:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat je blad vanaf de punten verbrand is, tekorten ontstaan ook door een teveel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

schoolvoorbeeld van het overvoeden!

 

Schoon water geven en hopen dat het nog wat word...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Geef ze nog wat extra voeding mee man, je ziet toch dat ze ondervoed zijn!

 

 

schoolvoorbeeld van het overvoeden!

 

Schoon water geven en hopen dat het nog wat word...

 

 

Ik neem aan dat de eerste opmerking sarcastisch was dan ofzo? of heeft Krazi je mening 180 gedraaid?:)

 

geef nu al a en b meer als de helft minder.. nog niet egt verbetering. ook niet slechter. Ach nog een dikke week en dan zijn ze klaar.. laatste 5 a 7 dagen enkel water meegeven denk k.

 

we zullen zien wat de smaak en opbrengst wordt.

 

Greets,

 

Sjimp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...