Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
stoner123

Micro kweekset aanschaffen.

Recommended Posts

Ik wil dus ook een micro kweek gaan beginnen en zat te denken aan een tentje van 60x60x140cm.

Dus na even google kwam ik op deze set uit : Klik voor de completen set te zien.

Ik heb eigenlijk geen idee of het een goede set is, en eigenlijk wou ik ook met tneon lampen werken.

Omdat tneon lampen minder warm worden en de planten het dus niet te warm krijgen, en het leek me veiliger i.v.m. brand gevaar.

Maar ik heb graag even jullie advies voor dat ik me wat ga aanschaffen.

 

Edit: ik had een scrog kweekje in gedachten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je Scrog wil, heb je in principe niet zoveel hoogte nodig zeker niet met TL/PLL. aande andere kant, je kan nu wel een mooie diepe aardebak maken waarin de planten goed kunnen wortelen. dit gaat je zeker helpen! het minder warm worden is niet geheel juist. ze geven wel degelijk warmte af, en nog best een hoop. het is wel minder stralingswarmte dan bij HPS. hierdoor kun je de lamp dichter op de planten houden.

als je zelf een beetje handig bent, maak dan de lamp zelf, zo kan je een 5e tneon buis kwijt en kan je warmte makkelijker weg laten gaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

T-neon is zeker aan te raden, stuur anders gewoon ff een mailtje of doe een belletje naar Greensell.

Die helpen je zo mee iets samen te stellen. Goeie betrouwbare lui daar.

En een andere lamp icm die set lijkt mij geen probleem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze willen wel de lamp vervangen voor een tneon mailde ze al een tijdje geleden.

Maar ik heb dan nog een schakelbord nodig en een tijdschakelaar.

Mis ik verder nog iets?

En kan ik ze trouwens ook vragen of ze een set willen samenstellen voor een scrog wiet kweekje of kan ik dat maar beter voor me houden?

Ik weet niet wat ze daar gewend zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij growshops zie ik eigenlijk alleen maar van die web-it netjes, en die vind ik niet echt lekker werken, je hebt niet echt veel bind punten en met tneon heb je die zeker nodig...

 

Bij de intratuin heb je van die rekjes voor klimplanten... 1.20 ofzo x 60 cm, met 5 cm gaten, volgens mij iets van 7 euro maar dat weet ik niet meer zeker. Even op maat knippen en klaar! Misschien gelijk even kijken of ze klemmetjes hebben voor t opbinden...!

 

Edit: Draadpaneel geplastificeerd voor klimplanten ... zo heet het ..

 

Edit2: Heb je topic nog even doorgelezen, maar ventilatoren om de warme lucht onder de tneon weg te blazen is wel aan te raden, de meesten gebruiken hier een gedimde 12 cm pc fan voor ...

 

Ik ben zelf toevallig ook met tneon bezig en ik heb de eerste twee kweekjes toch nog wat fouten met scroggen gemaakt, en heb besloten mijn twee freebee zaadjes op te offeren voor een mini test kweekje... Heel kleine setup maar je ziet zowel de tneon lamp, het scrognet en de pc fan die de warme lucht wegblaast :

 

gallery_15954_14068_62451.jpg

 

Groetjes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daarom wil ik ook goed boorbereid beginnen.

Eerst al de goede spullen aanschaffen en kennis opdoen :rofl

Maar het scheelt dat we hulp van forumleden krijgen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En een stuk gaas, niet te vergeten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb geen moment spijt gehad van mijn aanschaf... en behalve dat er ook nog wat lekkers vanaf komt is het ook nog eens een bijzonder leuke hobby...

 

Kan er uren mee bezig zijn, en natuurlijk nog eens uren op dit forum lezen... Maar opgepast... net als met elke leuke hobby... Je wilt altijd meer, en je wilt altijd beter :rofl

 

Hoop dat je ook net zoveel plezier gaat krijgen van je aankoop, dan gaat het zeker goedkomen...

 

Groeten!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe maken jullie trouwens het scrognet vast in een tent?

In een kast kan je wat schroeven gebruiken en daar het net op laten rusten.

Maar in een tentje kan je niks schroeven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon aan de tentstokken, kan je haken voor gebruiken of tie wraps.

Echt mooi vind ik de grote aardebakken, een "omgekeerde tafel", met planken en vijverfolie tot een aardebak omgebouwd waar de "tafelpoten" er bovenuit steken en waar je die gelijk kan gebruiken om je scrog net op te bevestigen...

 

Ook kan je kiezen voor individuele scrognetjes voor elke (kleinere) pot, meestal gedaan met bamboestokken, zodat je ze makkelijk eruit kan halen en kan schuiven met de planten.

 

Kijk gewoon eens goed door de micro kweek verslagen heen, daar zie je alle mogelijke opties voorbij komen en dan kan je zelf kiezen waar je mee gaat beginnen...

 

Als je eenmaal bezig bent kan je altijd van kweek tot kweek je plan een beetje aanpassen om te kijken wat jij het fijnste vind en zeker niet onbelangrijk, wat je plantjes het fijnste vinden ...

 

Ikzelf heb gewoon de haken uit het waardeloze webit netje gehaald en het netje daarmee vastgezet en nog een tiewrap om te voorkomen dat het gaat schuiven... Ik heb daarvoor gekozen omdat het makkelijkste is, makkelijk erin en eruit en ook makkelijk in hoogte verstelbaar..

Ooit wil ik ook zo'n grote aardebak, maar voor die tijd wil ik nog wat meer oefenen met scrog...

 

Hopelijk heb je er wat aan en wellicht dat de meer ervaren mensen me nog wat kunnen aanvullen....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is Sannie's jack een moeilijke plant?

Ik wil eigenlijk 2x Sannie's jack in de scrog zetten als eerste kweek.

Ze hebben wel een lange bloeitijd maar ik ben ook Jack herer fan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ikzelf weet dat niet, heb nog geen jack gehad... staat wel nog op de todo lijst ..

 

Ik heb er zelf voor gekozen om de eerste paar kweekjes voor een makkelijke indica te gaan, ook heb ik de eerste paar keren dezelfde soort aangehouden omdat het gewoon makkelijker is om het kweken te leren...

 

Maar ik zou deze vraag in het vragen forum zetten en niet hier in je bestaande bouw-topic, heb je veel meer kans op antwoord...

 

Groetjes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi setje niks mis mee

Succes met je keuze

Ik zou een snel soortje nemen en makkelijk

En daar een paar kweekejs me te doen

 

Succes bots

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb nog steeds niet besloten welke set het gaat worden.

Ik heb nu 3 site's gemaild, eens kijken welke me het beste aanstaat.

 

Het liefste heb ik een set met echt alles compleet, schakelkast er ook nog bij.

Deze kwam ik ook nog tegen, de tent is wel iets kleiner Klik voor de afbeelding met omschrijving.

Edited by stoner123

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit gaat hem worden :

 

complete 250 watt set

fancontroller minigrower 2x600

afzuiger buis 500m3

slang 150mm

filter 500m3

smartpots 11 liter 6x

schakelbord minigrower 2x600

scrognet

voeding

wortel

booster

ec meter temperatuur compenserend

aarde 4 zakken

roro's 6 x

flens

tent 60x60x160

 

Het is geen tneon geworden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Stoner,

 

Ziet er zo te zien op het eerste gezicht wel goed uit, alleen zag ik er geen vsa bij staan?

 

Welke lamp is het uiteindelijk geworden?

 

Dat je maar veel plezier er van gaat hebben!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja idd net niets groter dan wat in de planning stond.

Maar...het valt nog net onder micro kweek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

maar weet zeker dat ie met dat setje erg veel plezier gaat beleven !

 

alleen vraag ik me af ..

waarom wel een ec meter en geen ph ?

ik zou die ec meter icm met aarde weglaten en zeker voor een goede ph meter gaan !

heb je veeeeeeeeeeeeeeeel meer aan !

 

misschien kan ik het gemist hebben van die ph meter want ik heb geen links bekeken :D

 

die minigrow dingen zijn echt super ! maar voor dat kleine tentje misschien een beetje (te) duur/overkill ??

je kan het igg wel handig gebruiken voor het geval je een tentje groter wilt , dan is het nooit duurkoop geweest :P

 

veel plezier met growen man!

 

GroeneGroet,

 

UrbanGrower

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dankje wel, ik heb er dan ook al veel zin in.

hmm Ph meter zal ik er dan ook maar beter bij doen ja.

Edited by stoner123

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...